Instant E-Mail icm niet-Blackberry toestel

^ Afgelopen weekend heeft T-Mobile de instant e-mail bundel aangepast waardoor er geen extra datakosten meer in rekening gebracht zullen worden.

› reageer

Na het rondkijken in het forum en googlen, etc, kwam ik nog niet op m'n antwoord dus hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb twee maanden drie maanden geleden een BB Bold 9700 met T-Mobile relax abonnement en Instant Email afgesloten. Prima allemaal, maar nu is mijn Blackberry kapot en heb ik hem opgestuurd om hem te laten maken en gebruik ik een oud toestel van me: Samsung Touchwiz (f480).

Op deze samsung zie ik bovenin 3G staan, dus ik neem aan dat ik met onbeperkt internet hier gewoon op kan internetten. Maar omdat het speciaal Blackberry Instant Email is vraag ik me af of dit echt kan, en welke instellingen ik hiervoor moet toepassen. Ik wil natuurlijk geen hoge rekening terwijl ik denk dat ik binnen mijn E11.90-abonnement onbeperkt kan internetten. Alvast bedankt!

› reageer

Laat hem via de klantenservice gewoon omzetten naar een wnw plus (of wnw standaard, maar dat kan denk ik niet, is namelijk goedkoper per maand).

› reageer

Je moet hem wel omzetten naar WnW anders betaal je bij. Ik heb zonder problemen omgezet naar WnW standaard nadat ik mijn blackberry had verkocht.

› reageer

Bij T-Mobile zit alleen dataverkeer vanaf de Blackberry in je bundel en ik begreep dat je zelfs op je Blackberry goed op moet letten op het APN (= internet toegangspunt)wat je gebruikt. Het Blackberry apn geeft onbeperkt en gratis email ontvangt. Gebruik je voor websurfen echter per ongeluk het WAP apn, dan moet je opeens met MB bijbetalen terwijl niemand met zo'n bundel dat verwacht. Volgens mij zit het apn "internet" wel in de bundel ook bij Blackberry's maar dat zou je na moeten vragen bij de klantenservice. Volgens mij heeft T-Mobile blij enkele klagende klanten al een gratis web&walk bundel voor het internet apn erbij aangesloten om extra kosten te voorkomen. Ik zou zeggen: graas eens op de website van T-Mobile binnen het T-Mobile forum. Er staan daar veel vragen en problemen over de apn's en kosten bij de T-Mobile Blackberry's.

Als het "internet" apn gratis is, dan kan je dat volgens mij ook op een gewoon toestel instellen. De T-Mobile klantenservice zak je hier echter uitsluitsel in moeten geven. Ga je extra kosten maken, bijvoorbeeld via een snel UMTS netwerk, dan lopen deze kosten meteen hard op namelijk.

› reageer

Maar ik ga toch niet mijn abonnement omzetten naar web'n'walk en als ik hem binnenkort weer terugkrijg en in gebruik neem, weer omzetten naar instant email. Is meer gedoe om te regelen bij tmobile lijkt me zo?

Met die APN nummers begrijp ik niet helemaal maar dat ga ik wel even uitzoeken. Wel raar dat het zo'n gedoe is allemaal.

› reageer

De F480 heeft geen push-mail ondersteuning. Je kunt je e-mail wel instellen, waarbij je instelt datie één keer in de zoveel tijd e-mail binnen moet halen.

› reageer

Ik zal even een duidelijker beeld schetsen, maar in ieder geval goed dat jullie zo reageren. Ik doe het eenmaal met een minder toestel dus doe het ook wel even zonder email instellen, zonder pingen uiteraard en wat daarbij komt. Ik wil alleen gratis internetten via de Browser als dat kan met dit abonnement. Wat dus de eigenlijke vraag is.

Meer hoef ik niet van deze diensten, want ik ga er vanuit dat ik m'n Blackberry snel weer terug heb. Is dat met APN-nummers ook in te stellen voor iemand die er geen verstand van heeft?

› reageer

Aangezien ik op het t-mobile forum mn vraag heb gesteld maar niks meer kan terugvinden en ik geen uur in de wachtrij wil hangen bij t-mobile... > heeft iemand hier een antwoord op?

Ik heb het in een t-mobile stop in rotterdam gevraagd en die medewerker beweerde van wel, een week later vroeg ik het in een t-mobile shop in amsterdam en daar beweerde een medewerker dat het niet mogelijk was. Handig dat de medewerkers er zo verschillend over denken..

› reageer

Het kan 100% zeker wel: je hebt gewoon een abonnement met onbeperkt (fair use; binnen NL) datagebruik. Ga even naar http://bc.prov.mbc-group.nl/ (met een bedankje aan Belcompany), selecteer je toestel en vul je gegevens in. Na ontvangst van de installatiebestanden ben je klaar

Instant Edit: T-Mobile heeft (naar horen zeggen) een bug in het systeem dat de facturering van dataverbruik verzorgd, waardoor, ook voor mensen met een databundel, dit dataverbruik extra in rekening wordt gebracht. Mocht dit dus onverhoopt gebeuren, bel dan met T-mobile met het feit dat je een databundel hebt (al dan niet WnW) en laat deze kosten crediteren.

› reageer

^ Afgelopen weekend heeft T-Mobile de instant e-mail bundel aangepast waardoor er geen extra datakosten meer in rekening gebracht zullen worden.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.