T-Mobile introduceert Relax Online en 'verhoogt' tarieven

Toch gaat de berekening een beetje scheef.
Er is niet rekening gehouden met de belminuten die je 'verliest' bij een gewoon relax abonnement aan gesprekken korter dan 1 minuut. Bruto en netto belminuten zijn daar dus ook niet gelijk (iets te laat ophangen zodat je een voicemail krijgt kost daar ook een volle minuut).
Daarnaast is er rekening gehouden met 162 belminuten en 28 smsjes bij een relax online 25 abonnement, ik sms naar verhouding meer. Dit betekent minder telefoongesprekken en dus ook minder 'verloren' minuten.

Voor mij komt de relax online 25 dus goedkoper uit dan in de vergelijking al het geval was... Ter vergelijking: een relax online 25 kost hetzelfde als een relax 20, je krijgt dus 55 belminuten 'extra' voor dezelfde prijs. Gemiddeld 'verspil' je 30 seconden per gesprek boven de minuut. Ik voer geen 110 gesprekken langer dan 1 minuut per maand, dus de online bundel is sowieso voordeliger

› reageer

Op 3 mei introduceert T-Mobile Relax Online. Dit zijn 6 nieuwe Relax Online bundels die alleen via internet verkrijgbaar zijn.

De Relax Online bundels kennen lagere maandelijkse kosten dan hun 'gewone' Relax tegenhanger. Deze lagere maandkosten blijven altijd gelden, dus ook na verloop van de initiële contractsduur.

Naast de lagere abonnementskosten voor Relax Online zit een belangrijk verschil tussen Relax en Relax Online in de beltarieven en tariefberekening. Waar bij Relax na de eerste minuut per seconde wordt afgerekend, zal bij Relax Online altijd per minuut worden afgerekend. Afrekenen per minuut kost een gemiddelde beller 25% procent van zijn bundel. Een bundel van 135 minuten bijvoorbeeld bevat dan effectief nog maar 101 bruikbare belminuten. Wanneer we dit doorvoeren voor alle Relax Online abonnementen, blijkt dat de online korting voor vrijwel alle abonnementen een wassen neus is.

Alleen voor Relax Online €25 geldt dat de gemiddelde beller voordeliger uit is met de Online-variant dan met het normale Relax.

Tot slot kent Relax Online een hoger tarief buiten de bundel, namelijk €0.30 per minuut, tegenover €0.25 voor het gewone Relax.

De Relax Online-bundels zijn alleen online verkrijgbaar. In de verschillende telecomwinkels blijft de gewone Relax verkocht worden. Mocht je van plan zijn een Relax-abonnement af te sluiten dan kan het dus voordeliger zijn om dit in de winkel te doen.

› reageer

Wat een baggerabonnement. Zucht. Ze begrijpen het ook echt niet.

› reageer

Leuke berekening! Maakt het in 1 keer duidelijk, waarom T-Mobile dat aanpast. Dat betekent dus ook dat online verlengen ongunstiger gaat worden. Net als bij KPN zal online alleen nog te verlengen zijn met het online tarief verwacht ik.

› reageer

@Koen, er is per 3 mei online inderdaad alleen nog maar naar Relax Online te verlengen. Overigens zou je wel altijd over moeten kunnen stappen van Relax naar Relax Online en vice versa, zo lang de prijs per maand maar gelijk of hoger is. Beltegoed blijft hierbij behouden. Korting waarschijnlijk niet.

› reageer

Nog even en het wordt voordeliger ergens een cheap prepaid card te kopen. Begin er echt genoeg van te krijgen met dit genaai van alle kanten.

› reageer

Maar als je een Flex hebt lopen, kan je toch nog wel verlengen met Flex?

Wat is jullie idee, zullen de toestelsubsidies met Relax Online, hoger of lager uitvallen dan met de Relaxabonnementen die je nu online kan bestellen?

› reageer

Subsidies blijven gelijk, met uitzondering van een aantal geselecteerde toestellen waarop extra subsidie gegeven wordt.

› reageer

Hmmm, dit begint echt op Hi te lijken! Weet nu helemaal zeker dat ik lekker mijn Flex hou die in juli afloopt

Hoe zit het met SO trouwens? Ook een online variant?

› reageer

Relax SO en Relax zakelijk blijven ongewijzigd.

› reageer

Ik heb heel sterk de indruk dat sinds Orange en Telfort verdwenen zijn als zelfstandige providers, er bijzonder veel prijsafspraken zijn ontstaan tussen alle huidige providers. 't is wel heel "toevallig" dat sinds de verdwijning van Orange en Telfort:
- Bellen per minuut overal wordt doorgevoerd
- Flexibele bundels verdwijnen
- Toestelprovisie omlaag is gegaan
- Aansluitkosten heringevoerd zijn

Ga mij dan niet wijs maken dat er geen prijsafspraken zijn gemaakt. Providers proberen zich in tarieven niet echt meer te onderscheiden en dat is best dubieus. Ik hoop dat de NMA ingrijpt.

› reageer

Zijn er mensen, die toch van normale Relax naar een Relax online zijn overgestapt, en die het duidelijk merken dat ze toch duurder uit zijn?

› reageer

@ Gert-Jan

Ik heb gewoon relax 25 voor €18,95 per maand en alles word na een minuut per seconde berekend. Dus ik stap echt niet over naar relax online.

› reageer

Tja, overgestapt zal niemand zijn denk ik. Is tevens niet mogelijk binnen je contract, tenzij je een duurder maandbedrag neemt.

Dus je zou alleen ervaringen van nieuwe abonnees vinden. Maargoed, ik ben er ook niet echt over te spreken. De voorwaarden van het normale Relax of SO zijn heel veel beter, ook al moet je een iets hoger maandbedrag betalen..

› reageer

Toch gaat de berekening een beetje scheef.
Er is niet rekening gehouden met de belminuten die je 'verliest' bij een gewoon relax abonnement aan gesprekken korter dan 1 minuut. Bruto en netto belminuten zijn daar dus ook niet gelijk (iets te laat ophangen zodat je een voicemail krijgt kost daar ook een volle minuut).
Daarnaast is er rekening gehouden met 162 belminuten en 28 smsjes bij een relax online 25 abonnement, ik sms naar verhouding meer. Dit betekent minder telefoongesprekken en dus ook minder 'verloren' minuten.

Voor mij komt de relax online 25 dus goedkoper uit dan in de vergelijking al het geval was... Ter vergelijking: een relax online 25 kost hetzelfde als een relax 20, je krijgt dus 55 belminuten 'extra' voor dezelfde prijs. Gemiddeld 'verspil' je 30 seconden per gesprek boven de minuut. Ik voer geen 110 gesprekken langer dan 1 minuut per maand, dus de online bundel is sowieso voordeliger

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.