Geld voor je oude gsmtoestel(len)

Ik kreeg voor een Sony Ericsson T707 weinig... Geloof 24 euro ofzo.
Heb een Samsung B2710 gekregen van mijn ouders. En een C905 verkocht op marktplaats voor 60 euro.

› reageer

Ik heb nog wat oude toestellen liggen en wil deze graag wegdoen.
Ik heb geen zin en tijd om ze op bijv. Marktplaats te verkopen, is allemaal veel te veel gedoe. Nu ben ik op zoek gegaan naar sites die toch nog geld geven in ruil voor je oude toestel(len). Ik weet dat het niet veel is maar dat maakt niet uit. Er is op sommige sites ook de keuze een schenking aan het goede doel te doen.

Ik heb de volgende sites gevonden:

Rabomobiel Zie link

www.gsmloket.com

www.zonzoo.nl (nu gratis concertkaart voor 17 juni A'dam), zie site)

www.verkoopjemobiel.nl

www.verkoopjetelefoon.nl

www.recell.nl

www.leverjegsmin.nl

www.vodafone.nl/prive/telefoon_inruilen/tool

www.bruna.nl/verkoopjetelefoon

www.eeko.nl

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. De ene site levert meer op dan de andere maar je hebt er natuurlijk niets aan als die niet betrouwbaar is.

› reageer

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig. De sites maken volop reclame en in forums etc. hoor je eigenlijk nooit iemand over de afhandeling daarvan. Er zijn ook nogal wat voorwaarden: zo beoordelen zij bij binnenkomst je toestel en beslissen dan pas of je ook echt wel uitgekeerd krijgt. Dat lijkt mij veel reden tot discussies achteraf.

› reageer

Stuur telefoons in bij www.cash4mobile.nl
2 dagen na insturen krijg je een mail(zie onderstaand)
en na 5 dagen krijg je je geld.
Al meerdere keren gedaan en hoogste uitkering volgens mij.

Beste xxxxx xxxxxxxx,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst en verwerking van je mobiele telefoon(s).

Toestelgegevens Merk: Nokia
Model: N73
I-Mei nr: 3527xxxxxxxxxxxxx

Status bij aanmelden werkend
Status na verwerken werkend

Prijs bij aanmelden € 57,00
Prijs na verwerken € 57,00

Geschonken bedrag € 0,00 aan niet van toepassing

Terug te ontvangen bedrag € 57,00 (100%)

Wij streven er naar het bedrag binnen 5 werkdagen bij te schrijven op rekeningnummer xxxxxxxxx

› reageer

@kor: goed dat je deze site toevoegt, deze had ik gisteren ook ergens zien staan. Was jouw N73 'echt' schadevrij?

Zoals Koen al vermeldt, kan dit discussies opleveren.

› reageer

Ik heb mijn Nokia (N82) voorzien van een nieuwe behuizing. Ik vraag me af of dit een probleem zal zijn, ook de IMEI-sticker zit nog op de oude behuizing...

› reageer

Ik heb al 2 keer bij leverjegsmin.nl wat gedaan, binnen week geld gekregen. Had een N73 ingeleverd, was rond de 2 jaar oud. Knoppen deden het allemaal, uiteraard wat gebruikerskrassen. Geen probleem, geld gekregen. Verder een 6300 die geen netwerk meer had, ging wel aan en knoppen deden het ook. Zou paar euro krijgen als ze niet goed keurden en nu gewoon 30 euro gekregen ervoor. Ze doen trouwens die van de Bruna en Vodafone, dus is dezelfde partij.

Cash4mobile wou ik nog proberen ze geven wel meestal het hoogste bedrag retour alleen weet ik betrouwbaarheid niet zo, maar volgens kor dus wel ok.

Bij het inleveren staat duidelijk waar ze naar kijken, als je daar gaat afstrepen en alles komt daar overeen met de staat van je toestel krijg je gewoon het volledige bedrag lijkt me zo.

› reageer

joysticky was koperkleur geworden ,en wat krassjes.
Als toetsen maar werken, powerup,lcd goed is etc.
Als toestel niet goedgekeurd wordt sturen ze hem op jou verzoek retour(brengt wel kosten met zich mee)maar nog niet meegemaakt.

› reageer

@Panasonic: waarom bied je de toestellen niet als 1 pakket aan op Marktplaats. Zelf verzamel ik oude toestellen (trouwens dan in de meeste gevallen wel de luxere modellen). Door alle inzamelingsacties voor goede doelen etc. verdwijnen die oude GSM's allemaal naar de schroothoop terwijl er best heel wat mensen nog interesse in hebben maar ze niet kunnen vinden. Toestellen zoals de oude Motorola Startacs zijn best cult (al was het maar de Dutchtone versie wat een geupdate model was). Oude Nokia's worden bijvoorbeeld door veel gebruikers nog gezocht voor gebruik met een duosim in de carkit.

› reageer

Die bedrijven verdienen volgens mij grof geld met handel in 2e hands mobieltjes. Ik heb laatst een W880i verkocht voor 50 euro, op die sites kreeg ik er nog maar 16 euro voor.

› reageer

Enkele weken geleden heb ik ook eens bij ZonZoo gekeken, maar die betalen echt belabberde prijzen voor telefoons. Ik blijf mijn oude mobieltjes wel lekker via Marktplaats verkopen.

› reageer

Ik krijg via de site voor mijn HTC toutch PRO en Nokia N95 + een Nokia N70 toch ruim 225 euro.

Ik vind dat eigenlijk toch niet echt een enorm slecht aanbod.
Nu is mijn vraag: Zijn simlock-aanwezige toestellen een probleem of is dat geen probleem voor deze bedrijven. Ik kan er niks over vinden n.l.

› reageer

@zenge: simlock is geen probleem.

› reageer

Probleem van marktplaats is dat je tijd lang moet wachten, en dat er dan nog geen reactie is. Probeer al tijden mijn n97 mini kwijt te geraken. Heb hem staan op 200 maar zelfs dan is er niemand, behalve onze Nigeriaanse vrienden, die reageert. En via zo een site krijg ik toch nog 165 euro ervoor.

› reageer

@Tellies: waar ik een beethe huiverig voor ben is een toestel met nog zoveel waarde op te sturen naar een antwoordnummer. Als zij zeggen dat ze niets hebben ontvangen, heb jij geen geld en geen toestel meer.

› reageer

Voor dat geld kan je hem ook met track & trace versturen natuurlijk, of aangetekend.

(offtopic)[i]
Misschien kunnen we op TV een kopje verkopen / ruilen aanmaken waar de user die de post opent ook deze kan verwijderen wanneer het toestel verkocht/geruild is. Ik weet niet of de moddies er iets voor voelen, maar lijkt me een mooie toegevoegde waarde van TV.

Misschien kan er een rating gekoppeld worden, zodat je weet met wie je veilig zaken kan doen. Veel TV-ers zitten met hetzelfde punt en zijn vrijwel allemaal mobiel-debiel en op zoek naar een nieuw of vervangende mobiel.

Ik zal het eens voorstellen bij de beheerders van de site
[i]ontopic[/i]

› reageer

@zon dat is wel weer zo, dat het met lagere waarde goed gaat en als het dan ff mis gaat ben ik wel 165 euro kwijt ja...of idd aangetekend versturen. Of als ik er 15 toestellen verzamel dan komen ze het bij me thuis ophalen. Maar uiteindelijk ontkom je dan niet aan de discussie dat er wel een discussie kan volgen van jouw woord tegen hen. (over of toestel is ontvangen, over toestelstaat en waarde)

offtopic ideetje is wel goed,als er maar geen Nigerianen komen

› reageer

Hmm, 165 voor een N97 mini. Ik bied 166 en ben m binnen een paar dagen voor 220+ kwijt.

Geen ervaring met dit soort bedrijven, maar het zijn uiteindelijk handelaren die inkopen tegen lage tarieven. Als je gsm niet zo gaar is, moet daar dus makkelijk meer voor te krijgen zijn.

› reageer

Ik vraag me ook af, of de verzending nou zo veilig is. Weliswaar adviseert men, de telefoon te versturen in een Jiffy-bag (bubbeltjesenvelop), maar bij de nieuwere toestellen met grote schermen kan een flinke tik op een ongelukkige plek ook dan nog wel een gebroken scherm tot gevolg hebben.

› reageer

Bij de Bruna en Vodafone kan je ze ook in de winkel inleveren.

› reageer

@ciao dan krijg ik me geld direct??

› reageer

Bij de Bruna-winkels ingeleverde telefoons worden opgestuurd naar ReCell, je krijgt via Bruna trouwens geen cash geld, maar een cadeaukaart.

› reageer

Een tijdje geleden had ik mijn SonyEriccson W800i opgestuurd naar Zonzoo. Hij ging niet meer aan, en kreeg dus precies uitbetaald wat ik had verwacht.

› reageer

Heb het ook maar eens geprobeerd met Cash4Mobile (kor, bedankt voor de tip! ), met een N72, die op Marktplaats geen koper vond (bod van 20 euro, daarna een hele tijd niets meer en toen eentje van 40 euro, van een bieder, die niet meer reageerde). Hier gaf Cash4Mobile idd de hoogste vergoeding, 37,50 euro, tegen 30 of 34 bij andere sites.

Overigens loont shoppen ook hier, een Motorola (die ik niet wil verkopen, maar voor de grap eens checkte) leverde via Cash4Mobile niets meer op, bij een andere site toch nog 15 euro.
Bij courante toestellen loont het zeker, geduld te hebben en het toch via Marktplaats te proberen, dan leveren ze veel meer op

edit: Ook via Coolblue kun je nu je oude toestel inruilen, tegen een Coolblue waardebon, partner is ook hier weer ReCell.

› reageer

@Marly: Heb je het aangetekend verstuurd? En binnen hoeveel tijd heb je je geld ontvangen?

› reageer

Ik heb het toestel niet aangetekend verstuurd, omdat hij immers toch niet zo waardevol was, uiteraard wel in een Jiffybag en met twee kartonnetjes aan weerszijden, als extra bescherming.
Een toestel van de waarde van een N97, waar hier in het topic sprake van was, zou ik, indien nodig, wel aangetekend versturen, maar een telefoon uit deze prijsklasse zou ik sowieso niet via een degelijke site verkopen.
Met een beetje geduld krijg je via Marktplaats immers toch meer .

Dinsdag heb ik de telefoon verstuurd, donderdag mailtje, dat het toestel ontvangen en goedgekeurd was en het geld binnen vijf werkdagen op mijn rekening gestort zou worden. Aangezien vrijdag de laatste werkdag was, verwacht ik het geld in de loop van komende week.
Laat wel weten, wanneer het er is.

› reageer

Heb zelf nog een C905 liggen, die ik al een tijdje niet meer gebruik en eigenlijk alleen maar een half jaar in het buitenland heb gebruikt als camera phone. Heb daarnaast nog een iphone liggen + komt binnenkort een Desire bij dus deze kan dan weg. Ben een beetje die sites aan het doorkijken en het bedrag wat ik ervoor kan krijgen verschilt toch wel enorm van site tot site. Meestal zit het zo rond de 50-60 euro, maar er is er ook een waar ik er dan weer 88 euro voor zou kunnen krijgen. Alle sites nagaan loont dus inderdaad wel.

› reageer

Voor een toestel als de C905 moet je toch meer dan 88 euro kunnen krijgen, dan zou ik eerst Marktplaats eens proberen, tenzij je echt helemaal geen tijd hebt.

› reageer

Update, zoals beloofd :
Dinsdag stond het geld op mijn rekening, zeer netjes, gezien het lange Pinksterweekeinde

› reageer

Ik neig meer en meer om mijn N97mini maar via de site te verkopen. Op mp krijg je alleen maar biedingen van 150 eur. Zo hou ik de lader nog over voor andere toestellen....Als het is gebeurd laat ik nog wel weten hoe het is gegaan.

› reageer

voor 165 wil ik het wel

› reageer

Zo die mini is eindelijk weg 200 euro Maar heb een xperia X1 gekregen nu maar wat is die slecht zeg..... pennetje is altijd nodig en traag dat ie is. Nou betaalt Zonzoo er 90 euro voor en dat is wel een aantrekkelijke prijs, zijn er nog specifieke ervaringen met zonzoo?

› reageer

Toestel opgestuurd, nog geen reactie gehad. Maar merk nu pas op dat je bij Zonzoo gewoon via de Media Markt en Saturn contant geld krijgt!! Dus geen waardebonnen, volgende keer dat maar doen.

› reageer

Nou eindelijk mijn geld binnen na een maand wachten op Zonzoo. Eerst 2 weken wachten op melding ontvangst toestel en dan weer 2 weken wachten op uitbetaling. Pffff volgende keer toch direct cash bij de Media Markt of leverjegsmin.nl

› reageer

Heb nog steeds goede ervaringen met cash4mobile.
Toestel was zoek maar goede feedback (zelfs om 23.00)
Omdat ik de imei nummers altijd opschrijf was alles snel opgelost.

› reageer

Dank zij de informatie in dit forum heb ik cash4mobile ontdekt. Kreeg daar 95 euro terug voor mijn Nokia N79 en binnen een week op mijn bankrekening.
Bedankt voor jullie informatie.

› reageer

Ik kreeg voor een Sony Ericsson T707 weinig... Geloof 24 euro ofzo.
Heb een Samsung B2710 gekregen van mijn ouders. En een C905 verkocht op marktplaats voor 60 euro.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.