T-Mobile[T-Mobile] Online ADSL vaste klanten voordeel

Die 25 euro kan je misschien weer terugkrijgen via P-less, daar staat dat ze 25 euro cashback geven bij T-mobile abonnementen, weet alleen niet zeker of dit er dan ook onder valt. Trouwens, de gewone actie bij Online is eerste 6 maanden voor 15 euro en geen aansluitkosten, daarna 22,50 maar P-less geeft daarbij 50 euro cashback, dus ben je bij 1 jaar toch voordeliger uit, alleen na dat jaar weer duurder als je tenminste blijft bij Online en T-Mobile.

› reageer

Ik kreeg van T-Mobile de volgende aanbieding :
Zolang ik T-Mobile abonnee blijf, kan ik van Online ADSl(tot 20Mb) krijgen voor 15 euro/maand i.p.v 22,50 en voor 5 euro extra telefonie.
Zie verdere voorwaarden hier

edit : sorry, foutje in de link , nu aangepast.

› reageer

Bestaande klanten van Online kunnen niet Deelnemen aan de Actie. Bestaande klanten van Online welke vrij van contract zijn kunnen wel Deelnemen aan de Actie.
Bron: http://www.online.nl/includes/t-mobile-landing/overlay/voorwaarden.html

› reageer

Mooi! Ik heb nu Telfort ADSL voor 20,45 euro per maand. Zou mij maandelijks weer 5,45 opleveren als ik zou overstappen + gratis draadloos modem. Rest mij alleen nog de vraag of dat draadloos modem ook voip functionaliteit heeft zodat ik de SIP instellingen van Budgetphone in kan stellen.. Iemand ervaring mee?

*Update*

Het modem is een THOMSON TG712 met 4 ethernet verbinding wifi b/g en 1 telefoon aansluiting met SIP functionaliteit. Gaat waarschijnlijk wel werken dus als het modem niet dichtgetimmerd is met een wachtwoord. Zou mijn draadloze Zyxel met SIP ook op Online willen werken? Dan hoef ik helemaal niks te veranderen Ik ga maar eens bellen...

› reageer

Leuke actie. Vraag me wel af wie de kosten draagt van:

Indien Deelnemer niet beschikt over een KPN telefoonaansluiting op het moment van bestellen, geeft Deelnemer Online toestemming een analoge telefoonlijn op het aansluitadres te bestellen ten behoeve van de aansluiting voor Snel Internet

› reageer

@One2call

Dat zit volgens mij bij de prijs in. Telfort hoefde ik indertijd dat ook niet te betalen maar ik zoek het voor de volledigheid wel ff uit al geldt het niet voor ons omdat wij al een actieve lijn hebben.

› reageer

@bcool,

Ik ben ook wel benieuwd, maar zou het ook met prepaid van T-Mobile werken?

Ook als Prepaid van T-Mobile ben je een klant, of denken ze daar anders over?

Ik zoek zoiets als dit, maar dan met voipbuster en www.budgetphone.

› reageer

......is alléén geldig voor abonnees van T-Mobile Netherlands B.V., hierna "T-Mobile" woonachtig in Nederland met een bestaand post-paid telefonieabonnement waarvan het contract geregistreerd staat op het aansluitadres van het aan te vragen ADSL-abonnement.

even voorwaarden goed lezen...

› reageer

@ Casper

De actie "Online Snel Internet voor klanten T-Mobile" loopt van 1 mei 2010 tot en met 31 december 2010 en is alléén geldig voor abonnees van T-Mobile Netherlands B.V., hierna "T-Mobile" woonachtig in Nederland met een bestaand post-paid telefonieabonnement waarvan het contract geregistreerd staat op het aansluitadres van het aan te vragen ADSL-abonnement.

Het aanbod geldt dus alleen voor abonnementen. Ik had mijn flex toch al met 2 jaar verlengd Telek was mij ff voor...

› reageer

Ach, nou ja, dan zonder spamfilter en dergelijke, mijn moeder gaat dan toch op gmail over, die werkt prima, de pc krijgt een andere beveiliging.

Maar kunnen Voipbuster en budgetphone op 1 lijn met nummer herkenning?

Daarna de grote vraag, hoe stel ik dat in?

Ik werd van de week nog opgebeld dat Online 2 analoge telefoonaansluitingen heeft, daar zet ik dan even vraagtekens bij.

› reageer

@bcool: Uit eigen ervaring kan ik melden dat het geleverde Thomson TG712 modem wel VOIP heeft, maar is 'dichtgetimmerd' en dus niet gebruikt kan worden i.c.m. andere VOIP-aanbieders. Dit merkte ik na mijn overstap van Telfort naar Online.

Wat wel werkt is het oude Zyxel modem van Telfort gebruiken i.c.m. internet van Online. Bij mij werkte deze instellingen voor de combinatie Online en Zyxel:
VPI / VCI: 8 / 35
Encapsulation: RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type: UBR
WAN IP: Automatic / DHCP verkregen
De VOIP instellingen (in mijn geval: Voipbuster) kun je ongewijzigd laten.

Wil je t.z.t. VOIP van Online gaan gebruiken dan kan dat trouwens alleen met het door Online geleverde modem!

› reageer

@123456

Bedankt voor je antwoord! Daar heb ik wat aan Fijn dat ik mijn ZyXel dan kan blijven gebruiken. Ik ga morgen gelijk even bellen.

› reageer

Mijn zus heeft al vrij lang voip van Online. Waar zij tegenaan loopt, is dat als de ADSLverbinding is uitgevallen, je ongemerkt belt via de life-line van je livebox-modem.
Vaak zit deze aangesloten op een Belbudgetlijn vd KPN waardoor de belkosten kúnnen oplopen (nl als je ADSL er vaak uitligt )

Is dat nog steeds zo met de nieuwere (bruikleen?) live-boxen?

› reageer

wat moet je eigenlijk invullen bij kpn vastelijn ja/ nee als je die vaste lijn helemaal door een andere aanbieder als bijvoorbeeld tele2 laat afhandelen?

› reageer

Volgens mij gaat het om de fysieke aanwezigheid van de aansluiting.

› reageer

@BertH: Ik zou ja invullen zodat zij weten dat je thuis een splitter nodig hebt (en in de centrale nog een, maar dat is een ander verhaal). Wie dat vaste nummer factureert lijkt me niet nodig om te weten voor een adsl leverancier.

› reageer

Oke, de modem is dus dicht getimmerd, dan maar een apparaatje er achter plaatsen, maar welke is het beste?

Het is handig als het een apart apparaatje is, want dan kan je altijd makkelijk overstappen door het achter de nieuwe modem te plaatsen.

› reageer

Allereerst ....Telek _/-\o_ (niet de eerste keer dat ik je dankbaar ben voor het melden van een actie).

Ik ben er snel uit ... KPN gaat de deur uit (35 Euro voor tot 6 MB , beloofde snelheidsverhoging tot 16 MB uiterlijk eind mei nog steeds niet gehad).

EDIT : eerder gestelde vraag over overstapservice uit deze post gehaald (antwoord alsnog gevonden .....ja Online heeft een overstapservice).

› reageer

@ casper ik heb online adsl(niet deze actie)en heb met mijn eigen modem met voipbuster . ik heb via tweakers.net vraag-aanbod een zyxel van telfort gekocht voor 20 euro en doet het prima . Tip koop eigen modem met alles 1 een want meerdere apparaten achter elkaar alleen maar zoeken naar problemen.

› reageer

@ opperbom :
Graag gedaan ( je bedoelde zeker de Zester/Acer actie )

Zelf zit ik nog tot december bij Tele2 met 20 Mb voor 8,95/maand
Maar deze actie loopt tot eind December, dus tegen die tijd ga ik er misschien ook wel gebruik van maken. vind het alleen wel een beetje flauw van ze dat je wel 25 euro aansluitkosten moet betalen, terwijl de landelijke actie van Online op dit moment zonder aansluitkosten is.

Let er trouwens wel op dat Online niet overal 20 Mb aanbied. In gebieden waar ze geen eigen netwerk hebben, maar via KPN leveren, hebben ze maar max 8 MB. hier kan je de snelheid testen. Ik heb bijv op 2 postcodes gecontoleerd, waarvan ik weet dat daar 20Mb te krijgen is, en daar geeft de PC check van Online maar max. 8 Mb aan

› reageer

Die aansluitkosten zag ik ook al, beetje flauw, maar ach je kan niet alles hebben. Ik zat toch al te denken om naar Online over te stappen, dus deze actie komt perfect uit! Dank voor het doorgeven.

Zelf heb ik nu een €20,44 abo'tje bij Telfort (waar ik niet tevreden over ben). Na 4,6 maand, ga ik al besparen, dus prima actie!

Verder sluit ik me aan bij het advies om gewoon zelf een modem te regelen als je zelf een voip aanbieder wil uitzoeken. Ik had geen trek in een modem met aangepaste firmware.

› reageer

Heb zojuist de aanvraag gedaan. Heb eigenlijk nooit zin in rompslomp bij overstappen (bang dat er van alles misgaat) , maar voor 20 Euro in de maand en een snellere verbinding (volgens de postcodecheck 14-18 MB) ga ik graag over. Als alles goed gaat per 14 juli.
Offtopic @telek: geen Zester (niet aan meegedaan) , wel 07-2008 (N95/N82?E90 1 jaar relax 150).

Inderdaad jammer van de aansluitkosten , maar deze heb ik er de eerste maand al weer bijna uit.

› reageer

@sjeroen,

Zijn de Zyxtel modems van Telfort niet dicht getimmerd?

Was het er één met draadloze WPA2 verbinding?

Had deze ook een 4 gangen router?

Dan is het inderdaad een optie.

Je moet wel bij iedere overstap alle instellingen veranderen, maar dat doe je niet vaak. Ik doe het voor mijn moeder, maar als er iets mis gaat, dan ligt het meestal niet aan het 2de extra apparaat, maar aan het modem zelf. Een nieuw modem en de ethernet kabel overplaatsen is dan toch sneller gebeurd?

› reageer

@Casper

Je moet de zyXel P-2602HW-D1A hebben. Die heeft 4 ethernet poorten, 2 phone ingangen en wifi b/g. Op marktplaats worden ze wel aangeboden. Heeft dus VOIP functionaliteit die je zelf kunt instellen. Bij Telfort moet je dat namelijk ook zelf doen als je bij hun telefonie zou willen afnemen. Daarom is hij niet dicht getimmerd. Telfoft werkt hier wel naar volle tevredenheid maar als ik 5,45 euro kan besparen maandelijks is het voordeel het eerste jaar al ruim 35 euro en de daarop volgende jaren al ruim 60 euro. Dat vind ik wel de moeite waard! Dus ik ga alles in gang zetten. We hebben eerder online gehad toen het nog orange was en dat beviel toen prima. Ga er vanuit dat het nog steeds goed is.

› reageer

is het alleen interne voip gedeelte van de modem dichtgetimmerd of kan je wel aan 1 van die 4 poorten een ATA hangen?

› reageer

@berth
dat had ik eerst. Ik heb nog pap2 liggen als je die wil. maar dan moet je wel poorten open etc. En waarom 2 apparaten als het met 1 kan.

› reageer

Laat ik nou juist mijn aanvraag hebben gedaan en ik zojuist een Zyxel heb gekregen van mijn zwager .

› reageer

@bcool,

Draadloos WPA2?

Alleen wifi b/g, jammer dat het geen N versie is.
Vogens mij levert nog geen enkele provider de N versie, toch raar.

› reageer

Hij ondersteunt WPA2 ja en de N standaard ben ik ook nog bij geen enkele ADSL provider tegengekomen(kabel weet ik niet). Opzich is dat nog niet zo raar ook. Je hebt maar maximaal 20 mbit en de G standaard is ruim daarboven op 54 mbit. Men gaat er bij de provider maar gemakshalve maar van uit dat je hun modem/router alleen maar gebruikt voor het verdelen van internetverkeer en niet voor je eigen netwerk aan te leggen. Kostprijs van zo,n router is natuurlijk ook goedkoper voor ze.

› reageer

Zo goedkoop vind ik de aanbieding niet. Uitgerekend kost voor het 1e jaar:

Alleen internet: 12 x € 15,- + € 25,- aansluitkosten = € 205,-
Internet + bellen: 12 x € 20,- + € 25,- aansluitkosten = € 265,-

Op de website van Breedbandwinkel en ADSlwinkel:

Alleen internet: 3 x € 10,- + 9 x € 22,50 - € 25,- korting = € 207,50
Internet + bellen 3 x € 10,- + 9 x € 27,50 - € 50,- korting = € 227,50
(Geen aansluitkosten voor deze 2 aanbiedingen + gratis 1/5 staatslot).

Conclusie: Alleen internet is iets goedkoper, maar internet + bellen is duurder.

› reageer

@ WingYi

Nou maak je alleen een berekening voor het eerste jaar he! Daarna loopt je vergelijking mank. Na het eerste jaar betaalt je 12 maanden weer het volle pond terwijl ik, met mijn Flex abonnementje, nog steeds 15 euro betaal! Hoe langer je bij Tmobile blijft hoe meer voordeel je uit deze deal sleept. Het eerst jaar levert het mij al ruim 35 euro op vergeleken met wat ik nu betaal bij Telfort. Het tweede jaar alweer ruim 60 euro.

› reageer

Telfort is ook goedkoop. Aanbod 6 X 9.95 + 6 X 24.95 + 14.95 verzendkosten = 224.35. Je krijgt ook een gratis modem die niet dicht getimmerd is. Als je besteld via p-less word het nog goedkoper.

› reageer

Je krijgt tegenwoordig geen modem meer bij Telfort, je hebt het in bruikleen en moet het dus bij beëindiging contract weer teruggeven.

› reageer

Kan het zend/ontvang gedeelte ook uitgeschakeld worden?

Zit er een goede hardwarematige firewall in de modem?

Kan eventueel een N zend/ontvanger op deze modem aangesloten worden? (ik denk via 1 van de ethernet poorten, maar hoe? extra modem met wifi?)
Werkt de snelheid in het laatste geval ook harder, of daalt deze naar het Telfort modem?

Die 300Mbit/sec. is toch meer voor intern gebruik, klopt dat?

› reageer

@dikkie. Persoonlijk vind ik het niet erg.De telfort modem is niet dichtgetimmerd en kan je dus makkelijk voipbuster op zetten.Over een jaar kan je ook overwegen om van adsl leverancier te veranderen.In mijn optiek heeft de telfort oplossing meer mogelijkheden met de geleverde HW.

› reageer

Kan het zend/ontvang gedeelte ook uitgeschakeld worden?
Ja, WiFi kan uitgezet worden.

Zit er een goede hardwarematige firewall in de modem?
Ja het heeft een hardwarematige firewall. Goed of slecht is hier niet aan de orde omdat hij standaard alleen het uitgaande verkeer door laat. Kan overigens ook uit gezet worden

Kan eventueel een N zend/ontvanger op deze modem aangesloten worden? (ik denk via 1 van de ethernet poorten, maar hoe? extra modem met wifi?) Werkt de snelheid in het laatste geval ook harder, of daalt deze naar het Telfort modem?
Ja, er kan een Wifi N router op aangesloten worden. Dit doe je dan op 1 van de ethernetpoorten. In de Zyxel zelfs zet je dan het routergedeelte uit door waardoor hij slechts als modem fungeert. Snelheid van het internet zal er niet door veranderen. Niet sneller, niet trager.

Die 300Mbit/sec. is toch meer voor intern gebruik, klopt dat?
Ja die 300 Mbit is alleen van belang voor je thuis netwerk. Maar in de praktijk is voor veel huishoudens de b/g standaard ook voldoende.

@Dikkie Je kunt ook gewoon een zyXel modem kopen op marktplaats hoor. Bij Telfort betaal je voor een draadloze modem bij. Het lijkt mij dat deze dan je eigendom wordt en niet geretourneerd hoeft te worden. De standaard modem moet je idd wel retourneren.

› reageer

@bcool,

Bedankt voor de antwoorden, daar heb ik best veel aan, maar wat gebeurd er als mijn moeder van provider veranderd en ik even niet kan helpen?

Ik ben geen zwaar technicus, maar voor mijn moeder is het een hoop vraagtekens.

Ik dacht als optie het achter een normaal ethernet modem te plaatsen, dan kan ze het zo over zetten.

Misschien maak ik mij te veel zorgen, maar wil geen problemen op die lijn hebben.

Waarom het router gedeelte uitzetten als je een extra router erbij plaatst?

Wat de Zyxtel betreft:

Is het gewoon de modem aansluiten, beveiligen en éénmalig de telefoon aansluitingen instellen?

Dan zit ik nog met nummerherkenning i.c.m. Voipbuster en Budgetphone, werkt dat?

Zo ja, dan moet ik het gaan uitzoeken.

Wel vreemd dat Telfort ongebakken modems levert en online niet. Ik had online pas nog aan de telefoon, die beweerde 2 telefoon aansluitingen en geen branded modem, wel vreemd van online.

› reageer

Ik had online pas nog aan de telefoon, die beweerde 2 telefoon aansluitingen.Wellicht bedoelen ze bij Online dat je een KPN nummer als backup aan kan houden, naast je Online nummer. Op het Thomson modem zit echt maar 1 PHONE port.

› reageer

Nee, ze hadden het echt over 2 voip aansluitingen die vrij zouden in te stellen zijn.

De dame informeerde zelfs nog met een collega, zeker weer zo'n koffie callcenter.

› reageer

Online bereken(t)(de) bij het beëindigen van het contract ook nog eens 15 euro kosten voor het terughalen van de modem. (waarbij ze de rekening in mijn geval ook nog eens direct aan een incasso bureau stuurden, omdat ze bij een ex-klant geen automatische incasso meer konden doen).

En als blijkt dat de overstap van de oude provider niet in 15 minuten is geregeld, dan kan de helpdesk niet nauwkeuriger antwoorden dan "ik zie dat u inderdaad nog niet aangesloten bent. Dat zal nog gebeuren". Dat eerste had ik door, en dat het ooit nog ging gebeuren, was wel mijn hoop. Ruim 15 dagen werd het.

› reageer

Heeft iemand al geprobeerd de aanbieding te bestellen via P-less?

Dit is de directe link naar het Online aanmeldformulier.

Als je daar de affiliate (?TRANSID=462750482&m4n_aid=13000&4dsid=43865&cid=200&ref=m4n) achter zet, dan zou het moeten werken denk ik.

De gegenereerde TRANSID is uniek, dus die moet je wel eerst zelf even kopiëren uit de link van P-less.

› reageer

Uit de actievoorwaarden:
De actie "Online Snel Internet voor klanten T-Mobile" loopt van 1 mei 2010 tot en met 31 december 2010 en is alléén geldig voor abonnees van T-Mobile Netherlands B.V.

› reageer

Na aanleiding van eerder geposte berichten in een verkeerd topic (123456 bedankt nog voor de melding) hier nog even deze berichten :

Gepost door opperbom op 01/07/2010 20:17
Een dag nadat ik de aanvraag had gedaan ben ik netjes gebeld voor de overstapservice van Online. Echter had ik toendertijd bij mijn huidige provider (KPN) de aanvraag via internet gedaan en kon op de schriftelijke bevestiging geen contractnummer vinden , maar wel een klantnummer. Dit mocht ook volgens de medewerker van Online (na navraag gedaan te hebben bij een collega). Op 16 juni heb ik een schriftelijke bevestiging van Online gehad waarin bevestigd werd dat ik op 15 juli aangesloten zou worden en dat ik met 14 dagen van mijn huidige provider een opzegbevestiging zou ontvangen. Er werd duidelijk in deze brief vermeld dat doordat ik gebruik maak van de overstapservice ik NOOIT met dubbele kosten geconfronteerd zou worden (staat overigens ook op de site). Je voelt hem al aankomen....vandaag KPN gebeld en er was geen opzegging binnen.

Om een lang erhaal iets korter te maken.....na veel heen en weer gebel tussen KPN en Online is nu de uitkomst dat KPN de opzegging niet heeft geaccepteerd omdat er een klantnummer vermeld was i.p.v. een contractnummer (volgens de KPN medewerker schijnt dit ook op de site van de OPTA vermeld te staan. Nu heb ik vandaag zelf mijn abonnement bij KPN opgezegd , en zit er nu twee weken langer aan vast.

Die 17.50 Euro die ik teveel ga betalen overleef ik wel ( heb dat bedrag al verbeld aan KPN en Online), maar wat mij meer stoorde is de houding van Online. Hou me ten goede , de medewerker was uiterst vriendelijk en zei dat hij het ook vervelnd vond , maar de uitkomst was meer iets in de trand van 'helaas pindakaas'. De fout lag toch bij KPN en dat de belofte 'NOOIT dubbel betalen' eigenlijk niet zoveel waard is , waarbij de medewerker er wel aan toevoegde dat dit laatste zeker een punt was voor Online om eens naar te kijken.

Uiteraard ga ik niet roepen dat je niet moet overstappen naar Online. Sterker nog .....gezien de zeer mooie aanbieding geef ik ze het voordeel van de twijfel en laat ik de overstap in eerste instantie doorgaan. Mocht het zijn dat dit ook niet vlekkeloos gaat verlopen , dan cancel ik alsnog de hele boel.

Let dus op bij een overstap als je gebruik gaat maken van de overstapservice. Bel na een dag of twee (en wacht niet de veertien dagen af die er voor staan) je huidige provider en vraag of de opzegging in het systeem staat.

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop m.b.t. de aansluiting op 15 juli.

Gepost door opperbom op 19/07/2010 23:31
Op 15 juli is mijn adsl-lijn opgeleverd door Online (althans dat was de bedoeling). Toen ik thuis kwam had ik geen internet van KPN meer. Heb toen de modems verwissled , maar mijn internetlampje blijft rood branden. Vervolgens de helpdesk (15 cent per minuut plus kosten mobiel) gebeld. Na 26 minuten werd er eindelijk opgenomen , maar na één keer hallo werd direct de verbinding verbroken. Vervolgens teruggebeld (in het keuze menu maar naar aanvraag nieuw product gegaan) en werd er nu , uiteraard , direct opgenomen. Helaas moest ik toch worden doorverbonden (had dat wel verwacht natuurlijk) en deze keer 43 minuten in de wacht gehangen. Werd wel zeer netjes te woord gestaan door de medewerker , en na een minuut of 10 instellingen doornemen kon ik ophangen en zou ik direct worden teruggebeld , dit i.v.m. de oplopende telefoonkosten. Dit is ook netjes gebeurt , echter waren we toen binnen 2 minuten klaar verder.

Op dit moment is de situatie dat ik via de modem mijn snelheid kan zien (1088 up/8672 down , dus totaal niet de snelheid die ik zou halen volgens de postcodecheck , maar door de medewerker ook al aangegeven dat dit veel te laag was). Heb geen KPN internet meer (waar ik nog wel voor betaal dankzij de geweldige overstapservice van Online) , en ook geen nieuw internet (waar ze wel volgende maand geld voor willen zien , maar zolang er geen internet hier is ik ook niet voor ga betalen).

Er is een notitie gemaakt voor de T.D. van Online en men heeft daar het vermoeden dat er in de wijkcentrale fouten zijn gemaakt bij het omzetten.

Afwachten hoe lang dit gaat duren , en hou jullie op de hoogte.
Op dit moment heb ik een Vodafone prepaid internetstick van een vriend geleend , dus ben ik nu wat minder vaak online (ook omdat ik privé erg druk ben trouwens). Kan dus niet altijd direct reageren.

Overigens heb ik alle kabels al een keer vervangen , en staat het modem direct na het ISRA punt aangesloten , maar ook dat helpt niet.

Gepost door frizzo op 20/07/2010 07:36
Op 28/06/10 ben ik overgegaan van KPN naar Online. Via de opzegservice alles netjes geregeld.Op de dag van overstap alles binnen paar minuten aan de praat.Daar de snelheid max. 10 MB was ipv de beloofde 14-18 MB, gebeld met servicedesk van Online (7,5 cent/min. en vrijwel meteen contact.....geluk????). Daar begon men ook over de koperlijn vanuit de centrale die te lang zou zijn, waardoor de snelheid afneemt. Snap niet waar die postcodecheck voor dient dan Het is gewoon een feit dat alle providers je veel te hoge snelheden voorspiegelen. Overigens vernam ik toen ook, dat Online niet je KPN telefonie-abonnement opzegt; dat moet je zelf doen. @opperbom: ik zou een ander modem aanvragen bij Online.

Dan nu weer een update : Naar aanleiding van bovenstaand bericht van frizzo , heb ik de klantenservice gebeld (het nummer van 7.5 cent en direct verbinding) en gevraagd om eventueel een ander modem. Kort gezegd , deze krijg ik niet omdat deze werkt volgens de medewerker van Online. Toen ik vertelde dat als ik mijn KPN modem aansluit ik wel alle lampjes groen heb branden (maar geen verbinding krijg , omdat deze waarschijnlijk is dichtgespijkerd door KPN) werd het gesprek ineens een stuk minder vriendelijk. Asl ik dit had gedaan , dan zou dit zichtbaar bij Online moeten zijn (was niet zo) , en mocht dit verder ook niet meer doen , want anders zou de monteur wel eens in de war kunnen komen . Het gesprek werd er niet gezelliger op toen ik hoorde dat het van 1 a 2 werkdagen naar een paar werkdagen en nu zelfs naar max. 12 werkdagen zou gaan (en zelfs nog later door de grote storing van KPN vandaag). Toen ik zei dat het vertrouwen in een goede afloop wederom een stukje gedaald was , dreigde de medewerker het gesprek te beeeindigen.

Annuleren was volgens deze medewerker niet meer mogelijk om dat het gaat om een dienst op maat. Echter heeft een collega van deze medewerker (andere afdeling) al aangegeven dat er reden genoeg is om te annuleren gezien het feit dat de opzegservice totaal niet heeft gefunctioneerd en omdat de lijn niet op de afgesproken datum is opgeleverd , en heb ook meteen van deze medewerker een adres gehad om de brief naar te verzenden. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo belangrijk wie van deze twee medwerkers gelijk heeft , want ik wil gewoon (redelijk) snel kunnen internetten.

Uitkomst : ik mag niet ongeduldig zijn , ik kan nu nog 9 WERK-dagen (of misschien wel meer) wachten. Hopen op een redelijk snelle verbinding , maar mag al wel vast betalen voor deze nog niet geleverde verbinding (waarvan ik later het teveel betaalde bedrag ooit nog eens terug zal krijgen).

En oh ja , na 31 dagen geen internet , zou ik wel mogen annuleren.

Hou jullie op de hoogte.

› reageer

Het zal je niet helpen maar mijn overstap van Telfort naar Online ging perfect en erg snel. Overstapservice heb ik niet gebruikt, ik wil het opzeggen van een abo zelf doen.

Wat je moet beseffen, dat dsl signaal (van kpn of Online) ontvangen een ding is, en inloggen op het netwerk een 2e is. Aan jouw verhaal maak ik meer op dat het een software probleem is van het modem, of een profiel kwestie van de Online DSLAM. Welke lampjes erop een kpn modem wel of niet branden is irrelevant, daar kun je niets uit opmaken als je dsl signaal van Online afkomstig is.

› reageer

mijn overstap naar Online (toen nog Orange) zou in 15 minuten gepiept zijn.
Uiteindelijk werk dat 15 dagen.

Maar de helpdesk wist niet meer zinnige info te geven dan "ik zie dat u nog niet aangesloten bent" en "u gaat nog aangesloten worden". Maar nauwkeuriger dan dat dat moment in de toekomst zou liggen, heb ik er niet uit kunnen krijgen. Kon vanmmiddag, kon morgen kon ook over een maand of verder zijn.

Kortom: als het misgaat, dan weet niemand ook maar iets. Wel krijg je uiteindelijk een juichend mailtje dat de aansluiting al gerealiseerd is en je de eerst paar dagen niet hoeft te betalen. (los van de 2 weken wachten).

Ik herken veel in het verhaal hierboven.
Uiteindelijk leek het er bij mij aan te liggen dat ze wat laat waren met het opnemen van het MACadres van de modem in de DHCP server en ik dus gewoon geen IP adres kreeg.

Maar dan moet je wel een beetje technisch onderlegde medewerker treffen die zijn mond wat voorbij praat.

› reageer

Afgelopen maandag gebeld door een zeer vriendelijke KPN medewerker om een afspraak te maken met een monteur. Deze kwam vanmiddag (heb er speciaal een halve vrije dag voor genomen), maar deze zeer vriendelijke man was snel weer klaar. De lijn is doorgemeten en is gewoon goed. op zijn opdrachtbon stond dat de draden in de wijkcentrale gekruist zouden zijn , wat niet zo was. De medewerker wist mij te vertellen dat er bij Online iets niet goed staat en dat daar de fout ligt. Hij heeft meteen Online gebeld , het verhaal uitgelegd en Online zou dit direct doorsturen naar de technische afdeling waarna deze mij zou terugbellen. Inmiddels ben ik alweer 7 uur verder en nog steeds een rood lampje op mijn moden en nog niet gebeld. De aankomende dagen maar weer afwachten of de TD van Online het kan oplossen.

Mochten ze het ooit nog werkend krijgen zou een excuus via mail/brief niet misstaan denk ik.
En mocht het niet lukken .....nog 16 dagen en ik kan kosteloos annuleren.

› reageer

> Mochten ze het ooit nog werkend krijgen zou een excuus via mail/brief niet misstaan denk ik.

ik zou eerder gokken op een "hoera het werkt al, u kunt nu onze fantastische diensten gebruiken" melding.

› reageer

Gisteren gebeld waarom ik niet teruggebeld ben door de TD. Ze wachten nog op een terugkoppeling van KPN. Hetgeen de KPN-medewerker gedaan heeft was al telefonisch doorgegeven (waar ik bij stond) en staat ook bij Online in de computer. Echter had men echt een terugkoppeling van KPN nodig. Als deze binnen is gaat men kijken naar het eigen netwerk en als het dan nog niet lukt word er een afspraak gemaakt met een combi-monteur.

Had overigens een vriendelijke medewerker die wel nog even het serienummer gaf dat op het modem moest staan , zodat ik kon checken of ze wel de juiste modem hadden gestuurd (helaas klopte dit). Heb wel aangegeven dat als er over 14 dagen nog geen internetverbinding tot stand is gekomen , ik de stekker eruit trek en de hele handel terugstuur en annuleer.

Overigens kreeg ik wel een uur later een email van Online (was even blij) , maar daar stond in dat mijn persoonlijke gegevens waren gewijzigd (Hebben ongevraagd het telefoonnummer van mijn moeder toegevoegd aangezien ik vanaf haar telefoon belde).

Nog 13 dagen tot annuleren.

› reageer

Bij mijn portatie van Telfort naar Online (zonder vast telefoon abo)ging ook iets vreemds mis. Op de dag van portatie: natuurlijk geen internet . Na de klantenservice van Online gebeld te hebben, verwees die mij door naar KPN want daar zou een storing zitten en die had helemaaaal niets met de portatie te maken (lekker toevallig). De meneer van KPN klantenservice gaf mij aan dat het wellicht een week ging duren voor het herstel van de normale telefoon verbinding en het daarbij behorende DSL signaal. Gelukkig is het uiteindelijk sneller gefikst maar dus ook hier een niet feilloze portatie. Hopelijk eind goed al goed.

› reageer

Ach , 3 weken na oplevering ADSL-lijn nog steeds geen internet , en Online laat niets van zich horen. Heb gisteren een aangetekende brief (met handtekening retour) naar Online gestuurd. Ik heb ze tot 15 Augustus de tijd gegeven om een goede internetverbinding op te leveren. Mocht dit niet lukken , ik het modem terug zal sturen en de zaak kosteloos zal annuleren. Dan hebben ze een volle maand de tijd gehad om het te realiseren. Ben al aan het rondsnuffelen naar andere mooie aanbiedingen.

Een collega van mij heeft het uiteindelijk niet aangedurft , na dit debacle , om ook Online te nemen (zat te twijfelen tussen de aanbieding met kado of deze aanbieding) , maar is nu overgestapt op Ziggo.

Ben benieuwd of ik een reactie krijg op mijn brief.

› reageer

Het blijft raar dat zo'n proces, in moeilijkheid vergelijkbaar met nummerbehoud bij GSM, toch zo vaak mis gaat en de consument van kastje naar de muur wordt gestuurd.

Zelf heb ik toevallig vrij recente goeie ervaringen met een migratie van Telfort (ADSL) + KPN (belbudget) naar Online. Dat het toch vaak mis gaat, is eigenlijk te gek voor woorden.

In 2002 duurde het nog 6 weken voordat je verhuisde ADSL in je nieuwe woning werd opgeleverd (KPN/Planet Internet) en betaalde je gewoon door (ruim € 50,00/maand), in die zin is er natuurlijk wel wat verbeterd. Maar de providers zijn er duidelijk nog niet ...

› reageer

En vandaag gebeurde het....ben gebeld door een vriendelijke medewerker van Online die vertelde dat er nu een internetverbinding moest zijn , en warempel ....ik heb internet. Bleek dus toch in hun eigen netwerk te zitten. De medewerker bood meerdere keren zijn excuses aan voor de gang van zaken. Ook wordt er een bedrag van 28 Euro gecrediteerd , als tegemoetkoming in mijn gemaakte kosten , wat ik op kijn beurt dan wel weer netjes vind.

Jammer allen dat de verbinding net boven de 7.2 Mbit zit en upload nog net geen 1 Mbit. Maar in vergelijking met mijn vorige provider ga ik er ongeveer 1 Mbit op vooruit en ga 20 Euro in de maand minder betalen.

› reageer

Vandaag een brief van Online ontvangen waarin de creditatie bevestigd werd. En vanmiddag ben ik nogmaals gebeld door een medewerker van Online die de gang van zaken betreurde en wederom zijn excuses heeft aangeboden. De reden dat ik niet boven de 8 Mbit zal uitkomen (had dit inmiddels ook al gevonden op internet) is dat het over een KPN-lijn loopt (buiten Online-gebied) en deze (omdat dit nog niet is aangepast in de wijkcentrale)nooit boven de 8 Mbit kan komen.

Voor mij is de zaak nu afgedaan , en ben blij dat ik weer 'Online' ben.

› reageer

De meeste centrales zijn adsl2 en kunnen niet meer dan 8 Mbit leveren.
Slechts enkele centrales zijn adsl2+ en leveren royaal 20 Mbit.
Voorts is de afstand tot de centrale ook erg belangrijk, hoe dichter bij, hoe minder demping en dus een hogere snelheid.

› reageer

In het weekend heb ik deze internet abo ook besteld voor mijn broer. Heb ook gelijk mijn affiate code van p less er achter geplakt tijdens het bestellen. De 50 euro van pless is nu in behandeling. Als het wordt opgeleverd mag ik het ook bij mijn broer installeren hou jullie op hoogte over de rest van de ontwikkelingen.

› reageer

Ben benieuwd. Je moet er natuurlijk wel van uit gaan dat het veel vaker goed zal gaan dan fout , alleen had ik de pech dat het mis ging. Vind het ook jammer dat men bij Online roept (en ook via de postcodecheck) dat ik 14-18 Mbit ga halen. Gezien de afstand vanaf de wijkcentrale (zo`n 700 meter) zou dit ook te doen moeten zijn. Echter werd er niet bij gezegd dat de meeste wijkcentrales geen adsl2+hebben. KPN is nu landelijk (had al lang klaar moeten zijn overigens) met verdubbeling van de snelheid. Neem aan dat ze daarvoor de centrales moeten aanpassen naar adsl2+ of vdsl. Afwachten dus maar.

Nogmaals , gezien de prijs (15 Euro per maand) heb ik (nu) niet zoveel te klagen.

Overigens krijg ik de aankomende dagen een klantentevredenheidsonderzoekje van Online in mijn mailbox. Heb plechtig beloofd dat ik deze naar waarheid zal invullen.

› reageer

Ik heb een abo bij T-mobile en sinds kort ook bij Online.
Alleen heb ik mijn abo bij Online vlak voor deze actie afgesloten.
Vind het wel jammer dat ik nu die korting niet krijg. Ik voldoe aan alle voorwaarde, ik heb alleen mijn abo te vroeg afgesloten. Is toch jammer

› reageer

Ik ben vandaag bij een t-mobile winkel langs geweest en een flyer meegenomen.Op de flyer staat dat de adsl abo's per maand opzegbaar zijn. Betekend dit dat je niet aan een vaste contract van ten minste een jaar zit.

› reageer

Contract is voor 1 jaar, daarna per maand opzegbaar.

› reageer

De Flyer is dus misleidend. Daar staat op 'elke maand opzegbaar' en niet elke maand opzegbaar na een contract van minimaal 12 maanden.

› reageer

Online misleidt je nog meer. Zij bieden gratis draadloos modem aan. Je moet echter wel 1 Euro modem-huur per mnd. betalen. Volgens klantenservice is dit voor "het vaste gedeelte van het modem". Staat nergens in hun voorwaarden vermeld. Totale onzin volgens mij, maar ze incasseren het voorlopig wel.

› reageer

Even mijn rekening bekeken , en zie.....

Ik betaal geen 22.50 Euro , maar 23.00 Euro.
Voor het modem betaal ik 4.00 Euro.
Korting draadloos modem 3.00 Euro.
Korting T-Mobile 9.00 Euro i.p.v. 7.50 Euro.

Verder nog lijnhuur , antivirus en antispam die berekend zijn , maar er ook weer als directe korting vanaf gaan.

Ik betaal maandelijks 15.01 Euro. Dit is dus 1 cent teveel. (denk dat ik maar ga ontbinden )

Ik betaal dus niets voor het modem.

› reageer

Dat geintje van die modemfacturatie hebben ze ook mij bij uitgehaald. Ik had bij bestelling in maart aangegeven dat ik geen draadloos modem wilde. Kreeg toen standaard een ethernetmodem wat gratis was volgens de toen geldende aanbieding. Zo stond dat ook in het contract.

Heb dat modem (een Thomson) verder nooit gebruikt, heb zelf een draadloos modem van Linksys en heb dat aangesloten en ingesteld op de datum dat de boel opgeleverd zou worden waarna alles prima werkte.

Tot dan niks aan de hand.

Maar na twee maanden zag ik opeens dat ze modemhuur begonnen te factureren. Een euro per maand inderdaad. Maar dat stond nergens in mijn contract, dus ik heb ze toen een mailtje gestuurd en ze erop gewezen dat die modemhuur iets is wat niet vermeld staat in het contract.

Kreeg na een dag een keurig mailtje terug met dat het een foutje was en dat het hersteld zou gaan worden.

Later toen ik nakeek of ze dat wel hadden gedaan, zag ik dat ik opeens een korting van 3 euro per maand kreeg. 'Speciaal verlengingsaanbod modem draadloos' stond daar. Maar ik ben pas sinds 22 april abonnee

Sindsdien betaal ik voor 4 Mb ADSL geen 12 euro zoals overeengekomen, maar €9,01 (vreemd dat van die 1 cent, maar goed ) per maand. Heb er daarna nooit meer wat van gehoord, dus ik heb het ook maar zo gelaten, want korting krijgen is natuurlijk altijd mooi meegenomen :

Het is me duidelijk geworden dat het administratief een zootje moet zijn bij Online. Dit keer dan in mijn voordeel _/-\o_

Let dus goed op als je met Online in zee gaat.

› reageer

Als ik vooraf geweten had dat het allemaal zo chaotisch verloopt bij Online, had ik nooit met ze in zee gegaan. In eerste instantie rekenden zij mij lijnhuur. Na tel.contact werd dit zgn. uit coulance geschrapt. Onzin, want staat op hun site dat lijnhuur incl. is. Modemhuur is 4Euro minus 3Euro korting is 1Euro. Wederom KS gebeld. Konden niks doen. Moest brief schrijven. KS Online is niet bepaald vriendelijk en deskundig.
Al met al hou ik mijn hart vast wat er gaat gebeuren aan einde contract.

› reageer

Vandaag ben ik naar een T-mobile winkel geweest. Keurig en vriendelijk geholpen.Online ADSL voor T-mobile vaste klanten is inderdaad maandelijks opzegbaar. Je zit dus niet aan een contract van 12 maanden. De T-mobile medewerker ging inloggen bij online en er stond duidelijk op de contract "0" maanden en dus maandelijks opzegbaar.

› reageer

Interessant.

wat ik wil weten (ga ik navragen natuurlijk, maar misschien weet een van jullie dat al) is, of je ook die korting kunt krijgen als je al gewoon online én t-mobile klant bent...

› reageer

Bestaande klanten van Online kunnen niet Deelnemen aan de Actie. Bestaande klanten van Online welke vrij van contract zijn kunnen wel Deelnemen aan de Actie.
Bron: http://www.online.nl/includes/t-mobile-landing/overlay/voorwaarden.html

› reageer

@givemebeer Als ik in "mijn online" kijk op online.nl, staat er toch expliciet dat ik een contact heb van 12 maanden

› reageer

Klopt , het contract is voor 12 maanden , en daarna (uiteraard)per maand opzegbaar.

› reageer

Bij mij staat duidelijk "contractsduur 0 maanden" en maandelijks opzegbaar. Heb mijn contract via de t-mobile winkel afgesloten. Heb de volgende email ontvangen: Internet Snel Internet € 15,00 per maand
Bijzonderheden Snel Internet tot 20 Mbs met € 7,50 korting speciaal voor T-Mobile klanten.
Contractsduur 0 maanden Totaal € 15,00 per maand.
Blijkbaar als een contract via internet wordt afgesloten is de contract voor 12 maanden.

› reageer

Ik denk inderdaad dat daar het verschil in zit. Voor mij maakt het totaal niet uit. Ik heb het nu ruim een maand , en ben dik tevreden. Als het niet slechter gaat worden zit ik er waarschijnlijk minimaal 2 jaar , aangezien het T-Mobile abo. ook nog zolang loopt en ik voor 15 Euro per maand best zit.

› reageer

Thanks voor de tip vandaag ook maar bij tmobileshop genomen. Op bon staat duidelijk 0 maanden

› reageer

Nu ook via de T-mobile webshop af te sluiten zonder een jaarcontract :
t-mobileonlineshop

› reageer

Contractsduur is 0 maanden en maandelijks opzegbaar.
Dit is omdat als je mobiele telefoonabonnement is afgelopen (en je geen recht meer hebt op de 7,5 euro korting), ook je online abonnement kunt opzeggen...

› reageer

Moet je ook als je al klant bent die aansluitkosten ad € 25 betalen?

› reageer

Denk het wel, de hele aanbieding heeft tenslotte als doelgroep "klanten van T-Mobile"

› reageer

Die 25 euro kan je misschien weer terugkrijgen via P-less, daar staat dat ze 25 euro cashback geven bij T-mobile abonnementen, weet alleen niet zeker of dit er dan ook onder valt. Trouwens, de gewone actie bij Online is eerste 6 maanden voor 15 euro en geen aansluitkosten, daarna 22,50 maar P-less geeft daarbij 50 euro cashback, dus ben je bij 1 jaar toch voordeliger uit, alleen na dat jaar weer duurder als je tenminste blijft bij Online en T-Mobile.

› reageer

Ik heb nog steeds dit abonnement van Online.
Tarief inmiddels 15,26 na de BTW verhoging (en eerste paar jaar maar 12 euro betaald door 2x korting van spam/antivirus).
Maar nu hebben we de ziggo actie van 10 euro/maand voor 25/2.5 Mb (Nu haal ik 16/1). En nog een ongebruikte flex van 7.50 per maand. Dus misschien toch maar eens opzeggen?

› reageer

Kun je bij Online nu nog steeds je eigen modem plaatsen?

Ik heb nu Vodafone Thuis met Alles in 1 de eerste 12 maanden voor 30 euro per maand. Over ruim een maand vervalt de korting en ga ik 40 euro per maand betalen. Is Online iets?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.