Apple kondigt iPhone 4 aan

Alhoewel Apple inmiddels de verkooprecords breekt (klik) zijn er naar aanleiding van de problemen met de antenne van de Iphone4 inmiddels ook wat grappige zaken opgedoken. (zie dit bericht van Nokia)

› reageer

Zojuist heeft Steve Jobs op de Worldwide Developer Conference de Apple iPhone 4 aangekondigd. De jongste telg van Apple kenmerkt zich door een nieuw uiterlijk, een snellere processor en een beeldscherm met een hogere resolutie.

Het nieuwe 3,5" scherm heeft een resolutie van 960x480 pixels tegenover een resolutie van 320x480 van de vorige iPhones. Dit betekent dat het scherm vier keer meer pixels bevat. Door de hogere pixeldichtheid kan bijvoorbeeld tekst scherper weergegeven worden, aldus Apple. Daarnaast heeft het scherm een betere kijkhoek, en zou het kleuren beter weer moeten geven.

Apple's A4 processor vormt het hart van de iPhone 4. Deze processor moet garant staan voor een flitsend snelle gebruikservaring. Daarnaast zou deze rekenchip relatief zuinig zijn, wat in combinatie met een grotere batterij zorgt voor een verbeterde gebruiksduur ten opzichte van de 3GS.

Andere verbeteringen ten opzichte van de 3GS zijn de 5 megapixel camera met flits, een 720p videofunctie en een camera aan de voorkant. In combinatie met 'FaceTime' maakt dit videobellen mogelijk. Videobellen werkt alleen via een WiFi-verbinding.

iPhone OS is met de komst van versie 4 omgedoopt tot iOS 4. Nieuw in iOS 4 is onder andere de ondersteuning voor multi-tasking, mappen om apps in te organiseren, een verbeterde mail-applicatie en verbeterde foto- en filmsoftware. De iPhone is standaard voorzien van iOS 4.

De iPhone 4 is vanaf 24 juni te verkrijgen in Amerika, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Japan. In Amerika zal de 16GB-versie $199 gaan kosten in combinatie met een abonnement. De 32GB-variant moet $299 opbrengen.

Naar verwachting komt de iPhone 4 in juli dit jaar naar Nederland.

› reageer

Een video van de nieuwe iPhone vind je hier.

› reageer

Dit werd al verwacht inclusief uitlekken van het nieuwe model. Toch goed dat het nu officieel is. Nu komt het grote speculeren bij welke provider(s) hij in Nederland aangeboden zal worden.

Waar ik vooral nieuwsgierig ben is naar de iphone moeheid: de huidige 3GS doet volgens mij alles wat je kan wensen. de 4G plust het scherm op wat de accuvergroting vast teniet gaat doen.

Bij de 3GS was de interesse al minder dan bij de 3G. Ook hoorde je bij de 3Gs al veel meer mensen die hem niet kochten gezien de prijs. Het zal mij benieuwen welke prijs er nu nog in Nederland gevraagd kan worden voor de Iphone4. De grootste hype begint er toch af te gaan nu de Androïd toestellen telkens weer gratis geupdatet worden en daarbij met sprongen vooruit blijken te gaan.

› reageer

Ja inderdaad, bij de Android toestellen gaan de ontwikkelingen veel sneller. Als Apple 1x per jaar een iphone uitbrengt, dan zijn ze telkens te laat met vernieuwingen. De Android toestellen zijn vaak ook goedkoper. Maarja er zijn ook hele volksstammen die een Ibook kopen, terwijl die ook 2x zo duur zijn als een "normale" laptop.

› reageer

Op Gsmarena staat een artikel met daarin jawel T-mobile als netwerk voor NL die de Iphone 4 wederom zou aanbieden. Lekker dus met al de huidige problemen die ze nu hebben met het 3G netwerk mocht het waar zijn natuurlijk.

› reageer

Bij Android zie ik door alle versies het bos door de bomen niet meer. Bij de Iphone kan je nergens heen dus das wel makkelijk

› reageer

Ja inderdaad Koen! Helemaal mee eens! Dan zie ik eerder Android flink groeien dan iPhone 4, maar ik denk dat toch veel mensen met de hype meegaan... Zo super veel verschil vindt ik, tot zover ik lees, er niet zitten tussen 3GS en de 4! Maar is ff afwachten tot ik de 4 vast heb!

› reageer

In Amerika zal de 16GB-versie $199 gaan kosten in combinatie met een abonnement. De 32GB-variant moet $299 opbrengen .

Was die 199 dollar ook de richtprijs bij de introductie van de 3GS?
Dan heb ik een beetje een idee wat de prijs van de Iphone 4 zal gaan worden.

› reageer

Prijzen waren circa $199 (16GB versie) en $299 (32GB versie).

› reageer

m.a.w. ja, de prijzen waren toen gelijk, alleen de dollarkoers was toen anders

› reageer

En waarschijnlijk ook met Vodafone!

› reageer

Eigenlijk zou het tijd zijn voor een 64GB versie. En dan met de oude 3Gs 16GB als budget model (net als de 3G-8GB tot vorige maand) en dan de 4G-32GB en 64GB als nieuw premium aanbod.

Blijkbaar willen ze het bestaande uitmelken tot op het bot en komt het bovenstaande nog een jaar later pas als in juli 2011 de Iphone 4Gs of de Iphone 5 komt. In 2012 of 2013 komt dat het bestaande riedeltje natuurlijk weer uit, maar dan als LTE model.

› reageer

Alhoewel Apple inmiddels de verkooprecords breekt (klik) zijn er naar aanleiding van de problemen met de antenne van de Iphone4 inmiddels ook wat grappige zaken opgedoken. (zie dit bericht van Nokia)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.