[Nokia N97 Mini] Pc suite+parrot probleem met nokia n97 mini

Heb eigenlijk zelf de oplossing gevonden voor parrot probleem....wellicht interessant voor andere personen hier.
Zie hieronder mijn reaktie op iemand op tweakers

quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:42:
Ik heb nog steeds versie 10.0.020 op mijn mini staan. Volgens Nokia is dit de laatste versie, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem bij Vodafone vandaan heb.
---------------------------------------------------------------------
richard789 ik had dit probleem dus ook vandaag naar NCP in roosendaal geweest.....wat blijkt ....inderdaad vodafone branded toestellen hebben een productcode welke niet verder wordt ge update als 10.0.020
En dan krijg je dus ook bij software updater dat je laatste versie hebt.
Om je telefoon goed met bv parrot te kunnen laten communiceren moet je minimaal versie 11. enz hebben

Medewerker heeft mijn nokia dus via een omweg toch kunnen updaten en eindelijk na maanden frustratie en bijna verkoop van mijn nokia nu eindelijk opgelost.
Parrot werkt perfect.
Heb nu versie 11.0.102.238.03

Hij gaf me nog wel de tip om niet zelf te updaten want dan zal productcode er weer voor zorgen dat hij terug gaat naar de oude software....dus vodafone branded toestellen alleen laten updaten bij NCP
Je kan bv wel synchroniseren e.d. maar dus niet updaten

› reageer

heb een nokia n97 mini.
Krijg hem niet aangesloten op mijn pc.
Als ik hem met kabel verbind krijg ik melding op pc dat er nieuwe hardware is gevonden en dat ik cd? moet plaatsten of windows laten zoeken naar software.
Cd heb ik niet en als ik windows laat zoeken krijg ik na tijdje melding dat hardware niet goed werkt.
Weet iemand wat hier mis is of wat ik fout doe.
Bij andere nokia telefoons had ik dit probleem nooit en kon ik gewoon direct nokiaa pc suite installeren en informatie uitwisselen.

Tevens werkt mijn nokia heel slecht samen met parrot ck3100 carkit....wellicht dat dit ook aan dit hardware probleem ligt maar lees ook dat er meer mensen problemen hebben met nokia n97 mini en parrot.....komt ieman dit bekend voor en heeft iemand wellicht een oplossing.

overweeg nu op nokia weg te doen.

› reageer

Pc suite probleem: Verwijder de PC-suite software van je PC. Start de computer opnieuw op. Installeer de meest recente PC-suite software opnieuw en sluit de telefoon dan pas aan op de PC (als daar om gevraagd wordt, danwel na het opnieuw opstarten van de PC)

Parrot; Wat soms nog wel helpt bij parrot als je connectie problemen hebt is om de software van de parrot up to date te brengen... Lukt het daarna nog niet, verwijder de telefoon uit de parrot, ga dan naar instelling op je parrot en dan ergens in het menu kiezen voor verbinden met een specifiek toestel, kies dan iets wat op een Nokia N97 lijkt (wellicht staat er een N97 in de lijst?)
Heb geen parrot bij de hand om je exact de menu keuzes voor te schotelen...)

› reageer

bedakt voor je antwoord is echt een crime
Ben net bij nokia service point geweest en ja hoor zij doen mijn kabel in hun windows xp computer en geen enkel probleem.....ik kom thuis sluit kabel aan en ja hoor krijg weer dat windows nieuwe hardware scherm....ga zo jou optie nogmaals proberen.

parrot...had inderdaad al laatste software van parrot geinstalleerd zonder succes....net andere optie geprobeerd....in lijst stond een hele oude nokia...deze geselecteerd en opnieuw gepaired zelfdeprobleem echter nu krijgt ontvanger een echo dus ook maar weer ongedaan gemaakt.
Probleem is dus vooral als ik bel gaat hij 1 keer over,dan geluid van radio dan weer een kiestoon dan weer radio enzovoort behoorlijk irritant...als ik dan gesprek heb en op wil nagen reageert rode knop niet enz enz....echt vaag verhaal mijn nokia 6220 classic werkt perfect.....nou alle tips zijn welkom

› reageer

Heb eigenlijk zelf de oplossing gevonden voor parrot probleem....wellicht interessant voor andere personen hier.
Zie hieronder mijn reaktie op iemand op tweakers

quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:42:
Ik heb nog steeds versie 10.0.020 op mijn mini staan. Volgens Nokia is dit de laatste versie, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem bij Vodafone vandaan heb.
---------------------------------------------------------------------
richard789 ik had dit probleem dus ook vandaag naar NCP in roosendaal geweest.....wat blijkt ....inderdaad vodafone branded toestellen hebben een productcode welke niet verder wordt ge update als 10.0.020
En dan krijg je dus ook bij software updater dat je laatste versie hebt.
Om je telefoon goed met bv parrot te kunnen laten communiceren moet je minimaal versie 11. enz hebben

Medewerker heeft mijn nokia dus via een omweg toch kunnen updaten en eindelijk na maanden frustratie en bijna verkoop van mijn nokia nu eindelijk opgelost.
Parrot werkt perfect.
Heb nu versie 11.0.102.238.03

Hij gaf me nog wel de tip om niet zelf te updaten want dan zal productcode er weer voor zorgen dat hij terug gaat naar de oude software....dus vodafone branded toestellen alleen laten updaten bij NCP
Je kan bv wel synchroniseren e.d. maar dus niet updaten

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.