KPN[KPN] Wie kan de "Mobiel Internet Modem 804" van KPN unlocken? (UMTS dongel)

Ben er zojuist achter gekomen dat er geen simlock opzit.
De Dongel 804 (Huawei E180) werkte gewoon ineens met de standaard "Mobile Partner" Huawei software!
Je kan het op de site van Huawei downloaden, waarna je dongel altijd zal voorstellen de Huawei software te installeren, waarbij de grote telecomproviders apn-instellingen al zijn ingesteld.

Huawei E180 ---> kies voor software.

› reageer

Mijn strijd is nog niet voorbij, maar ben voor het geval op zoek naar een goede en goedkope unlocker voor de "Mobiel Internet Modem 804" van KPN. (UMTS dongel) Dit moden staat ook bekend onder de naam Huawei E180, maar dan met KPN-lock

Tips zijn welkom, maar het gaat dus wel om een KPN UMTS data dongel, niet te verwarren met andere netwerken.

Is het unlocken of flaschen?

Ik zou namelijk wel de Nederlandse taal willen behouden, dus KPN hoeft er niet af.

› reageer

Probeer deze tool eens:

http://a-zgsm.com/gsm/thread-72-1-1.html
http://www.mediafire.com/?zymdly5jhz4

› reageer

Als ik het goed heb zijn beide links de zelfde programma's, of heb ik dat mis?

De MIM804 heeft echter 1 probleem, je krijgt geen unlock scherm, of moet ik een bepaalde handeling uitvoeren?

› reageer

@tel78,

Kan je iets meer uitleg geven voor ik de dongel om zeep help?

De codes zijn niet het probleem, het invoeren wel, want daar is geen mogelijkheid voor.

› reageer

Sorry was niet beschikbaar.
Beide links verwijzen naar hetzelfde tooltje.

Wij kregen de vraag bij div dongels nav migratie van KPN naar TM. Zodra de nieuwe TM sims (of een VF simm) in de dongel werdt geplaatst werd er gevraag om een unlock code. We hebben er ca. 25 unlocked op deze manier (eenvoudiger en sneller dan bij KPN unlock code opvragen). Daarnaast zijn (bijna) alle dongels ouder dan een jaar.

btw inmiddels hebben we ook van TM 10 nieuwe dongels ontvangen en ook hier kunnen we de simlock van verwijderen.

› reageer

Zodra de nieuwe TM sims (of een VF simm) in de dongel werdt geplaatst werd er gevraag om een unlock code.

Dat heb ik al eens geprobeerd, maar de MIM 804 van KPN geeft geen krimp.

Heb je misschien een stappenplan?

Zoals je het beschreven hebt, is het mij tot nu toe niet gelukt, of is het mogelijk dat ik de verkeerde simkaarten gebruik?

› reageer

Casper, heb je het al eens op een andere computer/laptop geprobeerd? Misschien krijg je dan wel de mogelijk de code in te vullen...

› reageer

Ik zal het eens proberen, maar ik heb geen PC's in bosjes staan.

› reageer

Ik heb het programma wat op de KPN dongel staat geïnstalleerd, opnieuw opgestart en daarna KPN Mobiel Internet Dashboard opgestart, maar krijg dan de melding "SIM-kaart niet aanwezig".

Ik weet niet of de betreffende simkaart UMTS geschikt is, maar ik dacht dat het tegenwoordig niets meer uitmaakt. Ik hen een Nokia N82, daarin geeft hij wel internet en 3,5G aan, maar het versturen van foto's is vreselijk traag. (T-Mobile prepaid)

Ik heb verder geen instellingen staan, maar ik meen dat KPN dat in de installatie zelf doet.

Doe ik iets fout?

› reageer

Iemand al gelukt dit type te unlocken?
Mijn Hi Zte mf628 was gewoon simlock vrij, maar ik geloof de generaties daarna niet meer. Of weet iemand nog een type waar geen simlock op zit.

› reageer

Ben er zojuist achter gekomen dat er geen simlock opzit.
De Dongel 804 (Huawei E180) werkte gewoon ineens met de standaard "Mobile Partner" Huawei software!
Je kan het op de site van Huawei downloaden, waarna je dongel altijd zal voorstellen de Huawei software te installeren, waarbij de grote telecomproviders apn-instellingen al zijn ingesteld.

Huawei E180 ---> kies voor software.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.