telefoon gevonden in bos

Hi kan het simkaartnummer invoeren in het systeem. Wanneer het een abo is/was hebben zij de NAW gegevens. Wanneer het een prepay is, hebben ze alleen de gegevens als de gebruiker zich ooit geregistreerd heeft (voor extra beltegoed oid)

› reageer

hi allen,
tijdens een boswandeling vanmiddag vond ik langs een afgelegen pad - wat soms door hardlopers van de nabijgelegen Universiteit Twente wordt gebruikt - een mobieltje, een (antieke) Nokia 6310i. Op het display stond nog te lezen dat er 2 sms berichten waren, maar volgens mij moet de telefoon er al lange tijd hebben gelegen. Na opening van de achterkant om te kijken of er nog een simkaart inzat - het bleek een hi sim - en weer sluiten bleek dan toch definitief de batterij leeg, want ik krijg m niet meer aan de praat.En een oplader voor dit type heb ik (uiteraard) niet

Mijn vraagje: hoe zou ik zo'n telefoon nu het beste kunnen retourneren aan een instantie die de eigenaar zou kunnen opsporen, als zoiets al mogelijk is ? Kan een instantie ergens in/op de telefoon aflezen aan wie de GSM toebehoort ? Er staat wel een IMEI nummer in.Thnx

› reageer

Je zou de provider (zie sim) een briefje kunnen sturen en vragen of deze jouw brief wil doorsturen naar de eigenaar van de simkaart. Vanzelfsprekend wel even het sim-nummer in de brief vermelden...

Ik vraag me echter sterk af of de provider deze moeite wil nemen. Andere idee kan zijn om de sim in een ander toestel de plaatsen en te kijken of er iets van "thuis" in het adresboek staat.

› reageer

Als ie niet meer aangaat wordt het lastig en zal je het idd via de telecomprovider moeten doen. Gewoon langs de Hi-shop gaan en hopen dat ze een en ander kunnen achterhalen?

Of: simkaart in je eigen telefoon stoppen en sms'jes uitlezen, nummer noteren en vragen of zij de eigenaar van de telefoon kennen aan de hand van het tel.nr?

› reageer

bedankt voor de tips, de sim was alleen beveiligd met een pincode, de Hi-shop zou idd misschien nog uitkomst kunnen bieden.

› reageer

dat is heel nobel van je. De waarde is meestal niet de telefoon maar alle nummers en gegevns die erin staan. voor de een is dat niks waard maar voor de ander onschatbaar. Ooit hetzelfde meegemaakt en om de eerlijkheid te belonen heb ik hem de telefoon geschonken.

› reageer

Ik zou hem inderdaad aan Hi retouneren

› reageer

Al melding bij de politie gedaan van je vondst?

Als na een jaar niemand reageert, mag je hem houden, maar dan moet je hem wel bewaren.

Ik heb ook eens een vrij dure telefoon gevonden en er melding van gedaan. Belt later de eigenaar op of ik hem even ergens naar toe wilde brengen. Ik had al melding gedaan en vertelde hem dat hij naar het politiebureau moest gaan, want ik zou hem daar afgeven. Daar was de eigenaar blijkbaar niet blij mee, dat heb ik oom agent maar meteen mede gedeeld.

Mijn moeder vond ook een telefoon en de eigenaar belde. Hij haalde het toestel na het weekend op en mijn moeder kreeg een goede fles wijn. Het ging hem niet zo om de telefoon, maar om de telefoonnummers.

Zo zie je dat het dus twee kanten kan hebben, want wie weet komt dat ding bij een misdrijf vandaan.

› reageer

Gevonden bij de Box tegenover sportcentrum? Mocht je de telefoon niet zelf willen behouden/melding maken bij politie kan je altijd melding maken bij Checkpoint Charlie of bij receptie Sportcentrum/Bastille. Natuurlijk niet de telefoon maar je eigen 06 afgeven. : )

› reageer

Je zou ook een soort berichtje op Marktplaats o.i.d. kunnen zetten van mobieltje gevonden
en dan met wat details, maar een paar ook niet, die alleen de rechtmatige eigenaar kan weten.
En bij contact vraag je dan natuurlijk naar die ontbrekende feitjes...

› reageer

Iedereen hartelijk dank voor de reacties en tips ! Ik ga eerst even bij de Hi winkel hier in Hengelo langs, misschien dat zij hier iets mee kunnen doen, en anders idd een bezoekje aan de politie.

Zijn trouwens wel sterke telefoons zeg, stel dat ie er al een jaar heeft gelegen, dan heeft ie de vele sneeuw en kou van deze winter wel goed doorstaan, want zoals gezegd kon je het display nog aflezen en zat er dus nog heel iets stroom in de accu

› reageer

Hi kan het simkaartnummer invoeren in het systeem. Wanneer het een abo is/was hebben zij de NAW gegevens. Wanneer het een prepay is, hebben ze alleen de gegevens als de gebruiker zich ooit geregistreerd heeft (voor extra beltegoed oid)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.