Vodafone biedt BlackBerry diensten als prepaid aan.

Internet op een BlackBerry gaat via de BlackBerry server (BIS), dit werkt niet i.c.m. toestellen van andere merken.

› reageer

Binnenkort kun je ook een BlackBerry als prepaid nemen, maar dan wel alleen bij Vodafone.
Via de speciale Prepaid Blox voor BlackBerry kan gewoon gebruik worden gemaakt van mobiel e-mail, toegang tot sociale netwerken en
berichten zoals sms en IM.

Voorheen waren dergelijke diensten alleen mogelijk wanneer een
bijbehorend abonnement werd afgesloten. Vodafone biedt nu vrijwel dezelfde diensten aan maar dan in prepaid-vorm.

“Als eerste Nederlandse provider biedt Vodafone BlackBerry Messenger® (‘pingen’), calendar sync en push e-mail voor prepaid BlackBerry smartphones”, aldus Bart Hofker, Directeur Consumer Business Unit bij Vodafone.

De BlackBerry is allang niet meer alleen voor zakenlui. Steeds meer jongeren willen worden gezien met het Canadese telefoonmerk. Diensten zoals 'pingen' maken de BlackBerry met name populair. Tevens bieden de telefoontjes toegang tot populaire sociale netwerksites zoals Hyves en Facebook.

BlackBerry Curve 8520
De nieuwe Prepaid Blox voor Blackberry-dienst zal vanaf juli beschikbaar zijn voor Vodafone klanten.

Een compleet pakket in combinatie met een BlackBerry Curve 8520 zal voor €199,99 inclusief 10 euro beltegoed over de toonbank gaan.
De BlackBerry diensten zijn tot het eind van het jaar gratis, daarna moet 12,50 euro per maand worden betaald.

Bron: NieuweMobiel.nl

› reageer

Voor prepaid-klanten tot eind van het jaar gratis; voor abonnee-klanten niet? Vraag me af of dit wenselijk is vanuit Vodafone.

› reageer

Vodafone doet wel meer rare dingen. Zo is er voor PrePaid-klanten een antwoordnummer beschikbaar, terwijl de abonnee's van Vodafone hun post naar een postbusadres moeten sturen. Dat zou je ook andersom verwachten..

› reageer

Nou, dat lijkt mij een prima aanbieding dan! Dat wordt mijn dure abonnement van 70,- per maand opzeggen in plaats van verlengen. Prima deal wat mij betreft aangezien Vodafone mij bij verlengen slechts 100,- toestelkorting geeft. Dan liever overstappen naar prepaid!

› reageer

Ter aanvulling:

Voor klanten die al een BlackBerry toestel hebben, is er een Prepaid Sim Only voor € 19,99 (incl. € 10 tegoed en tot eind 2010 zijn de BlackBerry diensten gratis).

Bron: Telecompaper

› reageer

Klinkt niet verkeerd toch?
Ben benieuwd wanneer de andere providers volgen... en wanneer hij bij Vodafone te koop is (nog niks gezien op de site...).

› reageer

Werkt dit alleen met nieuwe prepaid-kaartjes, of ook met de oudere (bijvoorbeeld die gratis met 2 euro tegoed)? Je moet dan wel voldoende tegoed hebben natuurlijk.

Zal ik dan toch mijn Blackberry 8707V maar houden?

› reageer

Dit klinkt zeker goed , vooral voor de jongeren onder ons , die geen Abbo willen om wat voor reden dan ook. Ik ga zeker die blackBerry aanschaffen , wou er al een tijdje eentje , alleen dat moest altijd met een abbo.

› reageer

@H-W:
Gezien het onderstaande, lijkt het erop, dat het met een gewone prepaid simkaart niet zal werken, maar dat je een speciaal BlackBerry prepaid startpakket moet aanschaffen :

Voor klanten die al een BlackBerry toestel hebben, is er een Prepaid Sim Only voor € 19,99 (incl. € 10 tegoed en tot eind 2010 zijn de BlackBerry diensten gratis).

› reageer

Zie ook de site van Vodafone : Prepaid BlackBerry

› reageer

Gisteren contact gehad met Vodafone en de pakketten zouden vanaf 507 (maandag) verkrijgbaar zijn... ben zeer benieuwd. Ga er denk ik wel mee aan de slag...

› reageer

Ik zie nergens Internet toegang staan. Of mogelijkheid van gebruik in het buitenland. Voor die prijs zal die niet inbegrepen zijn schat ik

› reageer

Gevonden! Internet is inclusief. dus voor €2,50 BlackBerry diensten. Thats cheap..

› reageer

En dan te bedenken dat veel klanten die al even een Blackberry abonnement hebben doorgaans flink meer betalen Vodafone heeft lagere tarieven voor nieuwe klanten Bestaande klanten betalen vaak nog 17,50 per maand. 12,50 voor Blackberry + internet + geen binding aan een contract + tot het eind van het jaar gratis is echt een prima aanbod.

› reageer

Daarom wil ik op deze manier ook eens kennismaken met de wereld van BB

› reageer

De BlackBerry 8520 Curve die je dus bij vodafone kan kopen met Prepaid heeft geen UMTS/HSDPA ??? dan kun je dus alleen internetten via GPRS..... is dat niet wat sloom ??

› reageer

@boy19
Je moet geen blackberry nemen als je er heel de dag op wil gaan internetten. Neem vooral wel een BB als je veel mailt/smst en een solide toestel wil hebben. En als je dan toch gaat internetten maakt het niet erg uit of je gprs of umts/hsdpa gebruikt, omdat de meeste pagina's op de BB gecomprimeerd worden.

› reageer

De curve is een echte budget Blackberry. Goedkoop plastic modelletje wat bij intensief gebruik wel eens flink slijt volgens het telecomblad Connect. Voor regelmatige gebruikers raden zij eerder de iets duurdere curve 8900 aan. Nadeel daarvan is dat hij een balletje heeft als cursor. Dit werkt super, totdat je er een keer zandkorrels of iets dergelijks tussen krijgt.

De curve heeft alleen GPRS. Door de compressie die RIM/Blackberry uitvoert kan je email probleemloos ontvangen. Surfen gaat ook via GPRS sneller dan op een andere GPRS telefoon. Toch zou ik zelf eerder gaan voor een van de modellen die ook UMTS heeft. Dat werkt door de compressie gewoon supersnel en erg prettig. Ook kan je je Blackberry dan als modem gebruiken op je laptop. De ontvangstkwaliteit van de 8707 en de nieuwste Bold 9700 is beter dan die van de meeste laptop dongels! Waar geen van de door mij geteste UMTS dongels nog UMTS ontvangst heeft krijg ik met deze 2 Blackberry modellen nog een stabiele UMTS verbinding.

Tot nu toe hebben alleen volgende Blackberry's UMTS:

Blackberry 8707 of de Vodafone versie 8707v, de Blackberry Storm 1 en 2 met touchscreen (al werkt dit touchscreen niet altijd prettig op deze modellen) de Blackberry Bold 1 en de Blackberry Bold 2 (=BB Bold 9700).

De Bold 1 en 2 zijn op dit moment nog behoorlijk prijzig, maar zijn wel heel degelijk geconstrueerd. Met een Blackberry 8707/8707v heb je een koopje te pakken. Goed gebouwd, prettig scrollwiel en een heel goed toetsenbord. Dit model draait al wat langer mee en is dus voordelig te koop.

Ik denk dat je misschien beter een 2e hands Blackberry met losse sim kunt kopen dan de curve in een Vodafone pakket te kopen. Heb je iets meer te besteden dan zou ik een 2e hands bold 1 of 2 aanschaffen als je met Blackberry wilt beginnen.

› reageer

@Koen

Thanks voor de info.

Dan nog een vraagje , zoals je zelfs zegt , is die Blackberry van vodafone een goedkoop plastic dingetje met alleen GPRS.

Nou wil ik er zelf eentje hebben die toch echt minimaal UMTS heeft, ik begrijp van jullie dat GPRS ook goed werkt op zo een toestel , maar alhoewel ik niet echt plannen heb om een blackberry als modem te gebruiken , zou het kunnen dat ik dat zo nu en dan wel waarschijnlijk ga doen , bv voor een uitgebruide mail of iets dergelijks.

Dus ik zoek er een die echt minimaal UMTS heeft , welk toestel raad je mij dan aan ,ben bereid er ongeveer maximaal 300 euro aan uit tegeven. Zijn er blackberrys voor die prijs ? en zo ja welke raad je mij dan aan.

› reageer

Alleen de recentere topmodellen van de Blackberry hebben ook UMTS. Zoals aangegeven de Bold 1 en de Bold 2 (BB9700) en de beide Blackberry Storm modellen. Al deze Blackberry's kosten tussen de 450,- en 500,- euro.

Vodafone rekent voor gesimlockte Blackberry's evenveel als losse toestelprijs als een losse Blackberry elders, dus dat is nog steeds geen alternatief.

Dan is de enige optie nog om hem te kopen met subsidie bij een (duur) abonnement, of er een 2e hands te kopen. De Bold en Storm zijn van de laatste nieuwtjes en GPS voorzien. De al wat langer meedraaiende 8707/8707v is dan als alternatief een koopje. Toendertijd meestal met simlock verkocht. Als het goed is hebben de meesten deze er inmiddels wel af kunnen laten halen via de provider. (scheelt werk en moeite).

Nog een tip: als je 2e hands een Blackberry koopt vraag dan even bij de verkoper na op welk netwerk hij voor het laatst gebruikt is en of hij gebruikt is op BES (Blackberry Enterprise Service voor bedrijven met een eigen server) of BIS (Blackberry Internet service, wat meestal door particulieren, kleine bedrijven en ook voor de nieuwe Vodafone prepaid gebruikt zal worden die geen eigen server hebben draaien).

Iets om rekening mee te houden: je provider moet de aan en afkoppeling verzorgen van je Blackberry dienst. De centrale servers staan bij RIM en alleen je provider kan daar zaken instellen die je Blackberry werkend maken of die hem weer uit de RIM database afmelden.

Voor gebruik van een prepaidkaart van Vodafone werkt het het makkelijkst als je een 2e hands Blackberry vindt die op BIS heeft gedraaid bij Vodafone. Dan heb je bijna geen kans dat de aansluiting mis loopt namelijk. Blackberry's van T-Mobile zijn soms moeilijk van hun oude account bij RIM los te krijgen. Dit omdat de T-Mobile klantenservice daar vaak niet of traag aan mee werkt. De laatste keer dat ik een T-Mobile Blackberry wilde loskoppelen van een RIM T-Mobile aansluiting heb ik er bijna een half jaar over gedaan om dit gedaan te krijgen bij T-Mobile. Voor een vergoeding moest ik naar de Geschillencommissie. Van anderen hoorde ik onlangs dat dat helaas nog steeds zo voorkomt. (hebben daar blijkbaar hun procedures bij de klantenservice niet op orde, voicemail aanzetten lukt de klantenservice wel, maar een Blackberry afkoppelen is iets serieus en dan gaat het mis).

Bij Vodafone en KPN was het minder dan 10 minuten werk via resp. de afdeling datasupport of de zakelijke klantenservice. Het bleek de laatste keer zelfs geautomatiseerd te kunnen.

› reageer

Dus... als je, zoals ik, kennis wil maken met de 'BlackBerry' only diensten is deze prepaid mogelijkheid van Vodafone helemaal zo slecht nog niet? Of dan nog beter een (tweedehands) Bold kopen en dan een prepaid van Vodafone kopen (wil mijn eigen abo nog behouden namelijk, andere provider dan Vodafone).

› reageer

Als ik jou was zou ik het eerst eens met een 2e hands model proberen of het je bevalt. Je kan je sim later altijd nog weer in een nieuwe en duurdere Blackberry stoppen als het bevalt. De Bold modellen (zowel de oude als de nieuwe) zijn nog wel wat prijzig.

NB. als je een smal toestelmodel wilt kan je ook zoeken naar de Blackberry Pearl. Deze hebben helaas een minder practisch toetsenbord en alleen GPRS. Er is een nieuwe Pearl onderweg met UMTS aan boord. Ook daarop helaas weer dat wat onhandige toetsenbord.

› reageer

En alweer uitgesteld... eind juli staat er nu. Kan sowieso pas een tweedehands BB kopen als ik een sim heb, of kan ik op een andere manier testen of alles goed zit?

› reageer

Je kan er ook je normale simkaart in stoppen. Dan kan je kijken of het toestel ontvangst heeft, kan je bellen en gebeld worden en sms-en. Ookal had je al een Blackberry sim, dan kom je er toch pas thuis aan toe om dit in te stellen en te testen.

› reageer

Zit eigenlijk meer te denken aan de problemen die ik wel eens lees dat het id van de BB niet goed overgedragen kan worden aan de nieuwe provider. Of is dit altijd zonder problemen te doen?

› reageer

Op zich is het overzetten van het id geen probleem. Het gaat soms automatisch, in enkele gevallen moet je de klantenservice bellen. Aan een Blackberry account kan je zelf weinig instellen. Je provider kan dit wel heel vlot voor je doen. Bij KPN en Vodafone helpen ze je in 5 minuten op weg en dan werkt het. Alleen bij T-Mobile heb ik 6 maanden moeten wachten tot ze er zin in hadden iets voor mij te doen. Het grootste probleem daarbij was dat de particuliere klantenservice weinig wist van Blackberry's en dat de zakelijke klantenservice die alles wist en zo in kon stellen mij niet wilde helpen omdat ik geen zakelijke klant was. Na die 6 maanden klagen en bellen heeft de zakelijke klantenservice mij uiteindelijk wel geholpen. Binnen het half uur werd ik terug gebeld en bleek alles perfect te werken. Helaas lees ik die berichten over de T-Mobile nog steeds.

Mijn advies: 2e hands Blackberry kopen moet je gewoon doen en ik adviseer je het nu te doen. Nu zit niet iedereen op een duur abonnement te wachten, dus is de markt van Blackberry kopers relatief klein. Zodra de nieuwe Blackberry prepaidoptie wijd verspreid bekend wordt gaan de prijzen van 2e hands Blackberry's zeker flink omhoog. Blijf alleen ver weg van T-Mobile. (koop dus een Vodafone of simlockvrije KPN Blackberry)

› reageer

Even een schopje , Vodafone Prepaid BlackBerry is volgens de site sinds 26 juli beschikbaar :

klik

› reageer

Klopt Sinds dinsdag ook in het bezit van een prepaid BB... werkt in combinatie met een tweede hands Bold 9700 perfect!

› reageer

Ik heb ook zo'n sim gekocht en moet zeggen: het werkt perfect. Tijdens de activatie hoor je niets anders dan op een gewone prepaid. Ook over prepaid Blackberry Blox is er niets te vinden in het menu. De simkaart zit in een kartonnen omhulling zonder uitleg over de Blackberry activatie er bij. Als je de omhulling open maakt komt er een standaard Vodafone prepaid simpakketje uit de verpakking die ook niet van de gewone prepaidsimkaarten te onderscheiden is.

De shop had op een testsim problemen gehad om de Blackberryservice actief te krijgen. Ze hadden de oplossing nu echter doorgekregen:

Tip van de shop was: eerst 1200 bellen en daar de menu's doorlopen (taal kiezen, Vodafone passport wel of niet activeren etc.). Vervolgens raaden ze mij aan 1 minuut te bellen naar een betaald nummer en de hele minuut dus ook contact te houden voor de hele minuut. Het netwerk zou de Blackberry herkennen en de service aan de simkaart toewijzen. Als je vervolgens de Blackberry uit en weer aan zet, dan zal gprs of 3g in het scherm naar grote letters eventueel met Blackberry symbool veranderen en kan je de service activeren.

Procedure zo gevolgd en het werkte inderdaad. Vervolgens kan je met het activeringsicoontje op je Blackberry de service verder instellen. Goed product! En ook nog eens tot 31 december gratis. Dat is veel goedkoper dan een abonnement!

Trouwens: ik zou geen goede mobiel gek zijn als ik niet even een nieuwe gewone Vodafone prepaid sim had proberen te activeren voor de Blackberry service. Bovenstaande procedure gevolgd op de Blackberry, maar helaas zoals verwacht op een gewone simkaart geen Blackberry service te activeren.

› reageer

Hoi!

Ik lees op deze site over de <a href="http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoons/BlackBerry-Bold-9700.prod?sku=958962">Blackberry Bold</a> dat er wel gps in zit maar ik kan niet zo snel vinden wat voor navigatiesoftware er bij zit. Weet iemand dat? Want ik wil nu ook een blackberry toestel gaan nemen. Iedereen is er zo over te spreken. En hoe zijn de ervaringen in combo met KPN? Zit daar nu bij en ik heb geen zin om over te stappen ofzo. Alvast bedankt!

› reageer

Er zit geen navigatiesoftware bij. Die zal je er bij moeten kopen of je moet voor 7,50 per maand KPN op weg gaan gebruiken. (mij te duur!)Wel zit er Google maps in een Blackberry versie op.

› reageer

De sim-only variant schijnt populairder te zijn, dan Vodafone had ingeschat : een Engelse kennis, die een tijdje in Amsterdam komt studeren, wilde er eentje kopen, maar kreeg in twee Vodafone wnkels en een Phone House te horen, dat het sim-pakket uitverkocht was en pas over drie weken weer leverbaar zou zijn.

De online shop van Vodafone geeft aan :
Tijdelijk zit er een vertraging op de levering van dit produkt.
Excuses voor het ongemak.

Online bestellen zal dus waarschijnlijk eenzelfde wachttijd opleveren.

› reageer

Kun je deze SIM ook gewoon gebruiken in een ander toestel? Ofwel kun je dan gratis internetten met bijvoorbeeld een Nokia tot 31dec?

› reageer

Internet op een BlackBerry gaat via de BlackBerry server (BIS), dit werkt niet i.c.m. toestellen van andere merken.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.