T-Mobile verhoogt prepaid tarief bellen naar het buitenland

H-W, het geldt ook voor prepaid, als je op de link van 123456 drukt zie je eerst informatie over abonnementen maar daaronder staat een stukje over prepaid.

› reageer

Nu de tarieven in de EU telkens verder verlaagd worden is T-Mobile flink bezig om andere tarieven te verhogen. Nu gaan weer de prepaidtarieven voor bellen en SMS vanuit Nederland NAAR het buitenland omhoog:

bron:T-Mobile prijsverhoging buitenland

Ik blijf van mening dat ook een prepaidaansluiting opzegbaar moet zijn. Voor mij moet dat dan betekenen dat T-Mobile als je niet accoord gaat je aansluiting opheft en je beltegoed crediteert. Bijvoorbeeld KPN doet dat wel zo (als ze tenminste reageren op je klacht).

› reageer

Per 1 augustus 2010 wijzigen er verschillende tarieven voor Prepaid klanten die bellen en sms’en naar het buitenland. Tot 1 augustus 2010 gelden de huidige tarieven.

Deze wijzigingen zijn niet van toepassing voor PrePaid International klanten.

Overzicht van de tariefswijzigingen:
Huidige tarieven Nieuwe tarieven per 1/8
Bellen naar Zone 1 € 0,50* € 0,75**
Bellen naar Zone 2 € 1,00* € 1,25**
Bellen naar Zone 3 € 1,258 € 1,85**
SMS € 0,23 € 0,29

*) Voor bellen naar het buitenland geldt een starttarief van € 0,07 per gesprek, gesprekken worden afgerond per seconde
**) Voor bellen naar het buitenland betaal je per 30 seconden met een minimum van een minuut

Verdeling van landen per zone:

Zone 1: EU-landen , Zwitserland , Noorwegen ,Ijsland en Liechtenstijn
Zone 2: Rest van Europa, Canada, Australië, Turkije, Marokko, Suriname, Aruba, Nederlandse Antillen en de Verenigde Staten
Zone 3: Rest van de wereld

Als gevolg van deze wijzigingen heb je het recht om de overeenkomst met T-Mobile kosteloos te beëindigen. In dat geval adviseren we je eerst je resterende beltegoed op te maken voordat je het gebruik van de PrePaid diensten van T-Mobile beëindigt.

Bron: website T-Mobile

› reageer

Ach, als je hier gebruik van zou maken, zou je wel switchen naar het nieuwe internationale tariefplan van T-Mobile lijkt me niet zo dramatisch dit..

› reageer

En er zijn genoeg andere aanbieders waarmee je goedkoop naar het buitenland kan bellen dan wel smsen. Nummerbehoud is zo geregeld

› reageer

Natuurlijk zijn er genoeg alternatieven. Toch is het weer een verhoging. Nu de gewone prapaids, volgend jaar dan de introductie van wederom een ander tariefplan gevolgd door een prijsverhoging bij de internationale prepaids...Dan gaat T-Mobile de virtuele providers hogere tarieven vragen en zijn ook die genoodzaakt een verhoging door te voeren.....en zo dus jaar in jaar uit door de algemene stijgende trend voortzetten. Met SMS van bijvoorbeeld Duitsland naar Nederland voor 13 cent is het absurd als je ziet wat die zelfde SMS kost van Nederland naar Duitsland. Er worden echt niet meer kosten gemaakt, dus deze wijziging is kwalijk. En wie weet dat de tarieven omhoog gaan? T-Mobile stuurt nu een SMSje dat er aangepaste tarieven volgen, met verwijzing naar de speciale website. Alles gaat omhoog, dus het was netjes geweest als ze duidelijk aangaven dat het tarief omhoog ging. T-Mobile wil geen slapende honden wakker maken. Heb je je toestel 3 dagen uit, dan wordt de SMS niet meer afgeleverd en weet de gebruiker van niets. (op de homepage van T-Mobile wordt dit natuurlijk niet aan de grote klok gehangen).

Ik ben het met bovenstaande posters eens dat er voor wie het bijhoud voldoende andere aanbieders zijn. Iedereen weet dat veel mensen niet overstappen, als je je toestel nog geen jaar hebt, dan moet je dik betalen voor de unlockcode en moeite doen deze te krijgen + nummerbehoud aan te vragen. Extra betaal je voor je nieuwe simkaart en je bent ook nog eens je opgewaardeerde tegoed kwijt bij nummerbehoud. Nee laat er maar gewoon een wet komen zoals in Scandinavië en Duitsland die eist dat providers het tegoed van afgesloten prepaids terug moet storten zodra de eigenaar hierom vraagt. Nederland kijkt gewoon weer de andere kant op en doet of er niets aan de hand is.

› reageer

IS eigenlijk wel boeiend wat men doet. Bellen naar buitenland is natuurlijk hetzelfde als in het buitenland naar daar lokale nummers bellen. Halen ze op die manier weer terug wat ze hebben ingeleverd op bellen vanuit het buitenland naar Nederland. Uiteindelijk zorgen de providers er toch wel voor dat ze er per saldo niet op inleveren.

› reageer

Dat is echt absurd, een prijsverhoging van 50% voor bellen binnen de EU.
Als iemand al contact heeft gehad over restitutie van het beltegoed dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.

› reageer

Ik ga eens even kijken of ik nog een oud simmetje heb met 1 euro erop. Dat crediteren wordt dan bijna zeker Geschillencommissie werk. Toch leuk: 70,- aan onkosten declareren als schikking omdat ze weigeren 1 euro terug te storten. Dat zal ze leren.

› reageer

Heeft T-Mobile niet een speciaal prepaid tarief voor mensen die veel naar het buitenland bellen? Ik dacht zoiets gelezen te hebben laatst.

› reageer

Dat is toch alleen van toepassing bij abonnementen?

› reageer

Dat is het nieuwe prepaid internationaal. Tot enige tijd terug kon je voor binnenlandse gesprekken + SMS een voordelig tarief instellen. Ook naar het buitenland bellen was niet buiten proportie duur voor prepaid. Deze opties zijn inmiddels 1 voor 1 uitgefaseerd. Bestaande klanten behouden nu in iedergeval hun kortingstarieven voor binnenlands gebruik nog (prapaid bonus, after 3 tarief, etc.) Nu gaan ook bestaande klanten meer betalen voor bellen naar het buitenland.

Kies je voor een overstap naar prepaid internationaal, dan verlies je je huidige kortingstarief voor bellen binnen Nederland. Er loopt een actie op dubbel beltegoed op nieuwe internationaal prepaids. Deze actie is echter tijdelijk en volgend jaar kan het makkelijk zo zijn dat de tarieven van prepaid internationaal ook verhoogd worden.

› reageer

H-W, het geldt ook voor prepaid, als je op de link van 123456 drukt zie je eerst informatie over abonnementen maar daaronder staat een stukje over prepaid.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.