Service Nokia

Ik zeg niet dat ze geen reparatie centers hebben, maar dat Dynafix meestal eerst bij een NCP wordt nagekeken voordat ze worden doorgestuurd naar Dynafix zelf, want de NCP vallen namelijk onder Dynafix.

ProAssist werkt niet met NCP, maar is het andere reparatie center waar Nokia ook gebruik van maakt, dat ligt er aan welke shop je kiest.

› reageer

Ik heb sinds vandaag (15 juli '10) slechte ervaringen met de Nokia Nokia Service Points. Na 15 minuten te 'woord' te zijn gestaan door een vervelende Belgische & Brabandse stem die het over trainings heeft i.p.v. trainingen en vervelende achtergrondmuzie heb moeten aanhoren kreeg ik een medewerkster aan de lijn.

Geen goedemorgen/naamvermelding kon eraf. Mijn vraag naar een niet meegeleverd koordje werd bruut afgebroken 'Daarvoor moet u bij HI zijn.' Zij hadden mij eerder verwezen naar Nokia omdat het vanaf Nokia gedistribueerd wordt. En bij mijn vraag waarom ik dan naar hen verwezen werd kreeg ik nog een snauw waarnaar het gesprek beëindigd werd.

Zo te lezen ben ik ook niet de enige:Gepost door Theocm op 08/03/2004 18:43
Ook de service van Nokia is ABOMINABEL. Ik heb op 30/8/03 op aanraden van de Nokia servicelijn een klachtenbrief naar het kantoor in België gestuurd. Op 1/10/03 nog niets gehoord en Nokia Belgium N.V. weer een brief gestuurd. Op 30 oktober nog steeds niets gehoord, weer contact opgenomen met de Nokia servicelijn. Correspondentie toegefaxt en na enkele telefoontjes de toezegging gekregen dat e.e.a. naar behoren zou worden geregeld. Op 28/12/03 nog steeds niets gehoord en een kwade fax gestuurd. Opnieuw geen enkele reactie meer gekregen. Heden de Consumentenbond ingelicht. Hebben anderen ook dit soort ervaringen met de HDW-2 en de zeer slecht service van Nokia??
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/2957/?&post_offset=60&post_limit=20

› reageer

Ik heb geen ervaring met betrekking tot de service, maar een vervelende ervaring maakt het nog geen slecht bedrijf. De quote die je aanhaalt is bijna 7 jaar oud. Bel gewoon op een ander moment nog eens, kan zijn dat de medewerker een betere bui heeft.

› reageer

er zit inderdaad wat in, maar ik vind wel dat het een slecht visitekaartje is voor het bedrijf...

› reageer

Ik geloof niet dat Nokia zich hoeft te schamen als ze slechts twee klachten in 7 jaar tijd krijgen.

Persoonlijk vind ik dat je we heel veel tijd steekt in een koordje dat blijkbaar ontbreekt. Overigens is dat iets dat Hi hoort op te lossen met jou als klant. Voor jou is Nokia hierin geen partij...

› reageer

Misschien was ze ongesteld. Netjes is het niet, maar bij elk bedrijf zitten wel rotte appels. Of ze heeft net die dag te horen gekregen dat haar contract niet verlengd wordt, er een noodzakelijke reorganisatie plaatsvind, er een naaste is overleden. You never know.

De leverancier is verantwoordelijk voor de inhoud van het pakket, niet de fabrikant in ieder geval. Daarbij kan de leveringsomvang per land of pakket ook nog eens schelen. Zo zat bij de LG Viewty altijd de datakabel, maar werd deze er in prepaid bijvoorbeeld niet bijgeleverd.

› reageer

Ook ik heb alleen maar negatieve ervaringen over de "service" van Nokia.
Dat is een van de hoofdredenen dat ik ben overgestapt naar HTC.

› reageer

Ik vind de Nokia over het algemeen geen slecht toestel.

De Nokia Care Punten verschillen per vestiging, je hebt goede en waardeloze NCP, het is maar net wie de monteur is. Mijn toestel was nagekeken, maar werd beschadigd aangeboden. Als of men de juiste spullen niet in huis had om het toestel te openen leken de randen met een groffe schroevendraaier open te zijn gemaakt, dan is enkel door vervanging te herstellen. Wat ik begrijp is dat een NCP 3 maal betaald krijgt voor een zelfde reparatie, maar het is van der gekke dat een beschadigd toestel niet meteen omgeruild werd. Men wilde mij niet meer helpen bij dat NSP, want het ging ze geld kosten. Ik had daarvoor al een probleem waardoor het toestel door een heel ander, maar beter type was vervangen. Helaas heeft het NSP er een rommeltje van gemaakt, men vond het zelfs normaal dat een toestel zwaar onder de krassen zit en lieten hun toestelletjes zien. Ik ben zo vreselijk zuinig op mijn toestellen dat ze er na 3 jaar er nog als nieuw uit zien. Uiteindelijk heb ik een vast contact persoon bij Nokia dat in België voor de Benelux zit gehad die mij door het doolhof van winkels heeft heen geloodst om het toestel naar België opgestuurd te krijgen via ProAssist. De winkel kreeg van Nokia opdracht de telefoon samen met de mail van Nokia opnieuw te verzenden.

Om een te lang verhaal kort te maken, uiteindelijk ben ik goed geholpen door Nokia zelf in samenwerking met ProAssist.

In België is een volledig nieuw moederbord die vast zit aan de buitenrand naar ProAssist verzonden, die op hun beurt weer alle nieuwe onderdelen keurig in elkaar hebben gezet. Het lijkt mij erg omslachtig, maar het is naar tevredenheid goedgekomen.

Waar de winkels van geschrokken zijn, is dat Nokia de gesprekken via mijn andere telefoon direct heeft meegeluisterd en daar op hun beurt van schrokken hoe sommige winkels als het om de service gaat, met klanten omspringen. Nokia Benelux was daar niet blij mee en dat is meegenomen in hun systeem van probleem oplossen. Er is bij elkaar bijna 2 jaar overheen gegaan, maar dat krijg je met prutserige tussenpersonen.

Dat het niet vlekkeloos bij Nokia gegaan is weten ze heel goed en waren ze ook niet blij mee. Hoe het nu is, ik heb geen idee, ik heb enkel contact als het nodig is, gelukkig lang geleden. Persoonlijk vindt ik dat je niet met mensen in training moet werken, echter werkt dat ook zo bij alle providers in de diverse callcenters, want je hebt vaak met mensen met weinig verstand van zaken te maken. Vaak studenten die ik moet uitleggen hoe hun computersysteem werkt. Het is meestal een bijbaantje en de meeste vragen gaan over de ongelezen handleiding, dan lukt het nog wel, maar stel je een vraag met een flinke inhoud, dan zijn ze al snel de weg kwijt en moeten ze iemand met verstand van zaken raadplegen. Helaas is dit de werkelijkheid, dat heeft te maken dat wij als gebruikers alles zo goedkoop mogelijk willen hebben, maar je hoeft voor een duur toestel, al is het gratis bij een abonnement, niet dat te pikken. Duur of goedkoop, het mag volgens Nokia Benelux niets uitmaken.

Het NSP waar ik het over had, zat jaren terug een vakman die wist waar hij het over had en vakwerk leverde voor de klant, ik heb dat duidelijk gemerkt, daar kon Nokia echt trots op zijn. Echter toen ik met een duur toestel kwam zat daar een figuur die zijn rekenmachine het belangrijkste vond, geen idee of die er nog steeds zit, want iemand die zo toestellen weet te beschadigen tijdens reparaties, die zou ik als baas de tent uit schoppen, dat kost je namelijk de naam van de winkel. (geen kleintje)

Let op!!!

Dynafix is een onderdeel van Nokia Care Punten, dus het kan best zijn dat het toestel bij een bepaald NCP gerepareerd wordt terwijl jij denkt dat het bij Nokia zelf gebeurd. Nokia repareert zelf geen toestellen, dat wordt uitbesteedt. Als je weet waar de NCP zitten, dan weet je ook bij welke winkel je op moet passen. Nogmaals, er zijn goede en heel slechte NCP, maar bij Nokia Benelux hebben ze helaas geen zwarte lijst, dan was het wel beter geweest. Zie je het Dynafix probleem?

Wat Nokia Benelux mij verteld heeft is dat ProAssist over het algemeen beter repareert.

› reageer

Nokia heeft wel degelijk reparatiepunten, echter niet in de Benelux. Als Dynafix een toestel niet kan maken, gaan ze veelal naar een Nokia fabriek in de Balkan.

› reageer

Ik zeg niet dat ze geen reparatie centers hebben, maar dat Dynafix meestal eerst bij een NCP wordt nagekeken voordat ze worden doorgestuurd naar Dynafix zelf, want de NCP vallen namelijk onder Dynafix.

ProAssist werkt niet met NCP, maar is het andere reparatie center waar Nokia ook gebruik van maakt, dat ligt er aan welke shop je kiest.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.