TV komt goed uit WUA Web Performance Scan

www.telecomvergelijker.nl

Staat kop en schouders op nummer 1, want het is de eerste onafhankelijke site van dat rijtje.

› reageer

"De website van T-Mobile wordt het best beoordeeld door respondenten die zich online oriënteren naar een mobiele telefoon met abonnement. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in mei uitvoerde. De meeste respondenten zouden uiteindelijk het liefst op de website van een provider bestellen. KPN en Vodafone eindigen op de respectievelijk tweede en derde plaats in het onderzoek. In totaal gaven de respondenten 257 individuele beoordelingen over 57 verschillende websites."

TV is de hoogst scorende niet-retailer op de lijst:

"De 16 best presterende organisaties volgens de Web Performance Scan:

1. T-Mobile.nl 7,3
2. KPN.com 7,2
3. Vodafone.nl 5,9
4. Telfort.nl 5,8
5. Ben.nl 5,3
6. Hi.nl 5,3
7. TelecomVergelijker.nl 4,8
8. GSMweb.nl 4,7
9. Bellen.com 4,7
10. GSM.nl 4,6
11. PhoneHouse.nl 4,3
12. Typhone.nl 4,3
13. Studentmobiel.nl 4,0
14. Tele2.nl 3,7
15. GSMWijzer.nl 3,6
16. Belnu.nl 2,9 "

"De website van T-Mobile wordt door 62,5 procent van de respondenten gevonden, en komt vervolgens gebruiksvriendelijk en betrouwbaar over. Ondanks de recente netwerkproblemen spreken de respondenten hun vertrouwen uit in de provider. Positieve ervaringen in combinatie met de naamsbekendheid bezorgen T-Mobile uiteindelijk 15 procent van de totale voorkeur in het onderzoek.

KPN heeft online dezelfde vindbaarheid als T-Mobile, en staat qua imago en vertrouwen zelfs op de eerste plaats. Ook wat informatiewaarde betreft scoort KPN.com het hoogst van de branche. “Informatie over toestel en prijs staat goed vermeld, en wat je er verder bij kunt afsluiten is duidelijk”, aldus een respondent. KPN wordt uiteindelijk door 20 procent van de respondenten als favoriet aangewezen.

Vodafone eindigt op de derde plaats in de door WUA! opgestelde ranglijst, maar de achterstand op de twee koplopers is behoorlijk. Vodafone hanteert volgens sommige respondenten te hoge tarieven, maar weet door de naamsbekendheid over het algemeen toch een positieve indruk te geven. Na afloop van de twee uur durende online oriëntatie kiest 5 procent van de respondenten voor Vodafone."

Bron

› reageer

Gepubliceerd: donderdag, 15 juli 2010
Maar wanneer uitgevoerd? Waarschijnlijk vóór de netwerkcapaciteitsproblematiek van TM. Dat heeft het image niet veel goed gedaan. TM zegt het opgelost te hebben, maar dit is in de praktijk niet waar. Bovendien heeft TM toch al de broertste netwerkdekking van NL.

Ik vind juist T-Mobile en KPN te duur voor wat ze bieden. Maarja, mij hebben ze ook niet niet gevraagd mee te doen met het onderzoek.

› reageer

Ik vind 257 respondenten niet echt overweldigend veel.

› reageer

Doen we zeker niet slecht, en gaat straks alleen nog maar beter worden :

› reageer

Je maakt me erg nieuwsgierig,

› reageer

Best goed gedaan inderdaad

@Gypsy: geduld is een schone zaak

› reageer

@Napsju: Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in mei uitvoerde. Toen had T-Mobile het netwerkprobleem nog niet toegegeven denk ik!?

@Ronald: Ben nu ook benieuwd. Hoop op vraag en aanbod voor actieve users over/voor gsm's die eerder op TV zijn behandeld. Zo heb ik een G810 binnenkort beschikbaar, van de Telfort actie waar veel vraag na was. Zorgt voor wat levendigheid op het forum en binnen de actieve community.

› reageer

Weer een toponderzoek van WUA! veertig respondenten, tussen 20 en 48 jaar. Ervaren met het online oriënteren naar producten en diensten. Zou dat hun vaste respondentenbestand zijn? Wel weer heel slim om dit bericht hartje komkommertijd te publiceren...

Voor het onderzoek nodigde WUA! veertig respondenten uit, allen tussen de 20 en 48 jaar oud en ervaren met het online oriënteren naar producten en diensten. Ze kregen de opdracht online op zoek te gaan naar een mobiele telefoon inclusief abonnement. Verdere criteria als belbundel en provider waren aan de respondenten om te bepalen. Over de gevonden websites werden uitgebreide vragenlijsten ingevuld, waarbij werd geoordeeld over deelaspecten als vormgeving en informatiewaarde. Aan het eind van de twee uur durende zoektocht wezen de respondenten een favoriete aanbieder aan. Aan de hand van alle verzamelde data berekende WUA! vervolgens de verschillende Web Performance Scores. Met een deel van de respondenten is ten slotte een groepsdiscussie gevoerd voor aanvullend kwalitatief inzicht.

Ziet er allemaal heel wetenschappelijk uit. NOT

› reageer

Haha, wat een onzin.

Vindbaarheid? Als ik google op Vodafone, dan verwacht ik toch dat daar Vodafone uitkomt, geen T-mobile
(Ja ok, ik snap dat het om intern in de website zelf gaat)

En verder... Het is nogal suggestieve smaak, persoonlijk vind ik Telecomvergelijker.nl inhoudelijk absoluut de nummer 1. En daar gaat het toch om?! En de Vodafone website vind ik 18x duidelijker als die van T-mobile, daar heb ik altijd ruzie mee!

Of vind men tegenwoordig de geliktheid belangrijker? Ga dan naar likken.com ofzo

› reageer

www.telecomvergelijker.nl

Staat kop en schouders op nummer 1, want het is de eerste onafhankelijke site van dat rijtje.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.