KPN[Telfort] Puinhoop bij Telfort

PFFF, en nog steeds kan ik online geen 'mail' naar de klantenservice van Telfort sturen...Als ik alles heb ingevuld komt opeens de melding "page not found".
Hebben anderen ook deze ervaring? Ik heb meerdere PC met diverse soorten browsers geprobeerd.

› reageer

Het is nog steeds een gigantische puinhoop bij Telfort wat betreft facturen en bereikbaarheid van de Klantenservice.

Een van mijn kleinkinderen heeft een maand geleden - via haar ouders - haar eerste abo bij Telfort afgesloten en nu haar eerste rekening gekregen. Daar staat 42 Euro aansluitkosten op. Uiteraard volkomen ten onrechte. Ook de bedragen voor Telfort 300 met 100 smsjes kloppen niet.

Na ellenlang wachten uiteindelijk telefonisch contact met de Klantenservice. Na veel doelloos heen en weer gepraat geeft de Klantenservice toe, dat de rekening ,,van geen kant" klopt.

Logische vraag is dan....,willen jullie die in totaal ruim 50 Euro ten onrechte geincasseerde Euro´s terugstorten?"

Dat wordt resoluut geweigerd, want ,,zo werkt onze boekhouding niet". De vage toezegging luidt. ,,Wordt de komende maanden als het goed gaat wel verrekend."

Ik was woest. Telfort kan dus in principe gewoon elk willekeurig bedrag van je rekening afschrijven en je krijgt het niet teruggestort. Zij profiteren maandenlang van het onrechtmatig verkregen geld en wij krijgen het niet ineens terug. Ik noem dat diefstal.

Inmiddels blijkt, dat ook mijn eigen laatste 2 rekeningen - al 8 jaar klant bij Telfort - niet kloppen. De ene is bijna 5 Euro te hoog, de andere bijna 3. Inderdaad, bedragen die te overzien zijn, maar ook hierbij worden ten onrechte te hoge bedragen afgeschreven. Ik heb nu drie dagen geprobeerd mijn eigen problemen per e-mail aan Telfort voor te leggen. Inderdaad, je raadt het al....dat lukt dus niet, want de klachtensite werkt niet. Kortom, puinhoop...

Mijn dochter gaat in ieder geval die ruim 50 Euro storneren.

› reageer

Telfort is van 40 bel-systemen naar 1 bel-systeem gegaan, alleen is daar wat fout gegaan.

Op dit moment zou je je bel-status moeten kunnen inzien, maar helaas pindakaas, dat werkt nog steeds niet.

Je kan het bedrag stoneren, maar ik geef je op een briefje dat je daar echt een probleem erbij krijgt.

Ze hadden beter het Orange systeem kunnen gebruiken, dat werkte tenminste.

› reageer

Waarom zou ik een probleem krijgen als Telfort volkomen ten onrechte 42 Euro van de rekening haalt. Dat is toch gewoon diefstal. Of moet ik gewoon goed vinden dat dat gebeurt. Er ligt een contract met Telfort. Zij leveren 300 belminuten en 100 smsjes voor samen 9,95 Euro en ik verplicht mij dat bedrag elke maand automatisch over te laten maken. Zij voldoen niet aan de overeenkomst door veel meer af te schrijven dan waar ze recht op hebben. Zij zijn dus fout.

Ik heb trouwens inmiddels begrepen, dat het klachten over foutieve facturen regent bij Telfort op dit moment. Lijkt me weer eens iets voor Radar.

› reageer

Ook zo grappig. Je kan de rekning alleen printen in Windows met internet explorer als je de site toe staat een bepaalde activeX plugin te gebruiken. printen van rekeningen via een andere browser geeft enkel de eerste pagina, en niet de specificatie.

Verder zou de inflatiecorrectie per 1 juli moeten worden doorgevoerd, maar Telfort heeft dat ook maar een maand uitgesteld, dit wordt volgens de site op de factuur van juli zelf gemeld.
https://www.telfort.nl/KBS/consument/services/Klantenservice/Ik-zoek-algemene-informatie-over/Abonnementen-&-Tarieven/Tarieven-en-bundels/Inflatiecorrectie

En inderdaad de realtime belstatus zou eerste helft van 2010 toch echt beschikbaar moeten komen, nu wordt gezegd dat dat "ergens dit jaar" gaat gebeuren.

ik zou zeggen Typisch Telfort, nooit te veel van verwachten.

Wat ik wel een goede ontwikkeling vind is het forum van Telfort. Het Telfort webcare team reageert snel en vriendelijk, hoewel niet altijd met de gewenste oplossing.
http://forum.telfort.nl/

› reageer

@hpahpa: Zij krijgt daar problemen mee doordat dat niet de wijze is om onterecht betaalde kosten terug te krijgen. De wet is gemaakt in het voordeel van bedrijven, niet van consumenten.

› reageer

Welke problemen??? en ik begrijp dat diefstal door bedrijven in Nederland gelegaliseerd is????

› reageer

@hpahpa:

Diefstal is overigens echt een veel te groot woord (al zal het je boosheid goed weergeven vermoed ik). Het is een fout, niets meer en niets minder. Ik begrijp dat het vervelend is als er teveel is afgeschreven, maar een administratie correct bijhouden van miljoenen klanten is ook niet simpel, en er kunnen fouten bij ontstaan. Telfort wil die heus ook zelf herstellen, want aan een boze klant zullen ze later echt niet veel meer verdienen.

ik geef toe dat ik zelf vermoedelijk ook over diefstal zou praten als het mij overkomt, maar mijn ervaring is dat je alleen met rust en geduld iets kan bereiken bij telecomaanbieders, dus handig is dat niet.

Storneren kan leiden tot de inschakeling van een incasso bureau en/of een bkr registratie als ik mij niet vergis.

› reageer

Inderdaad een puinhoop bij Telfort. Ik was afgelopen maand ruim 20 euro te goedkoop uit. Ik meen het. Maar het zal wel verrekend worden neem ik aan in de komende maanden als ze zin hebben.

› reageer

XLTempest,

Als wij een afspraak hebben - ik lever jou diensten en jij betaalt mij automatisch 10 Euro per maand - en ik schrijf daarna 100 Euro af....

Smoesje van mij is vervolgens....tsja...boekhouding niet zo makkelijk, zoveel klanten, etc.... en vervolgens kom ik met de mededeling dat ik niet bereid ben dat terug te storten, maar dat ik het in de toekomst wel zal verrekenen....

Als dat in Nederland is toegestaan, is het hek van de dam. Dan kan dus elk bedrijf te grote rekeningen uit gaan schrijven, dat geld op rente zetten, er investeringen mee doen, etc. Makkelijke manier om iets te financieren over de rug van de klanten.

Mijn schoonzoon heeft het bedrag inmiddels gestorneerd en is bereid - met inschakeling van rechtshulp - dit tot op de bodem uit te vechten.

› reageer

Het probleem als je gaat storneren is dat je dan ineens brieven krijgt met dat er betaald moet worden. Verder zul je dreigementen krijgen met dat ze de vordering gaan overdragen aan een incassobureau en het BKR komt eveneens om de hoek kijken wanneer na zoveel tijd die factuur nog openstaat. Of het nou een fout van hun kant is of niet.

In dit geval is er sprake van een chaos bij hen, maar probeer als gewone burger maar eens je recht te halen zonder in de ellende te komen. Dat laatste gebeurt je sowieso als je gaat storneren.

Ik adviseer dan ook om niet te storneren, maar om ervoor te zorgen dat je schriftelijk bevestigd krijgt dat de factuur niet klopt en dat het bedrag van 50 euro wat ze teveel hebben berekend gecrediteerd wordt.

Op die manier heb je bewijs dat de factuur niet klopt en sta je sterker wanneer ze later die fout niet rechtzetten omdat ze weer eens langs elkaar heenwerken of wat dan ook.

Ik weet uit ervaring dat telefoonmaatschappijen het veelal niet zo nauw nemen met afspraken wanneer je deze niet zwart op wit op papier hebt staan, al moet ik er ook bijzeggen dat een en ander afhangt met welke medewerker je te maken hebt.

Succes ermee.

› reageer

Inderdaad storneren en gewoon handmatig het bedrag overmaken dat je wel moet betalen. Dan heb jij aan je verplichting voldaan en kunnen ze niet zeggen dat het onwil is dat je niet wil betalen. Storneer je en maak je vervolgens niets over, dan ben ook jij in gebreke gebleven en kun je inderdaad hele grote problemen krijgen.

› reageer

@hpahpa

ik begrijp je argument.
Met incassos kunnen inderdaad in Nederland hele rare dingen, maar dat is het punt eigenlijk niet eens.

Ik vind dat je pas over diefstal mag praten als je kan aantonen dat het inderdaad doelbewust is om je te flessen. Volgens mij is het namelijk geen "smoes". Ik geloof er niets van dat ze doelbewust op deze manier wat extra geld proberen binnen te krijgen, want het is zo'n beetje de stomste manier om dat te doen, aangezien je op langere termijn een klant kwijt bent als je dit niet netjes oplost.

Het enige waar ik voor waarschuw is dat ik denk dat je via de stornerings route meer tijd kwijt bent om het recht te zetten dan zonder, en daarom adviseer ik je dat ook niet te doen.
Ik zou altijd adviseren om de procedures van je telecomaanbieder te volgen, alleen maar omdat het voor de klant vermoedelijk de minste rompslomp veroorzaakt (eigen belang dus). Als je de manier van klachten afhandeling (in het geval van een fout) bij Telfort niet bevalt stem dan later met je portemonee en ga bij Telfort weg zodra je contracttermijn op is.

› reageer

@hpahpa Je kunt misschien ook een klachtenbrief schrijven waarin de dreigt met Kassa en de consumentenbond. Ik heb het zelfde gehad met T-Mobile. Ik had via T-Phone een relax 100 voor € 6,00 besteld voor 1 jaar. Wordt er door T-Mobile in 2 maanden tijd € 182,85 afgeboekt. Flex € 100,00) Nadat T-Phone het abonnement heeft laten corrigeren ben ik na 4 faxen ( waarvan ze er 3 x niet hadden ontvangen?)naar T-mobile gaan bellen ( was toen nog een gratis nummer)iedere keer begrip, medewerking enz. maar nimmer geld terug kreeg. Ieder keer was het "we zullen het met de volgende maand verrekenen". Na het 6e telefooontje gedreigt met Kassa en de consumentenbond en tevens een klachtenbrief gestuurd. Onlangs na 5 maanden nu eindelijk € 134,00 retour ontvangen. Ik vind dat als je abonnement korter loopt dan het bedrag dat men teveel heeft geincasseerd,men gewoon moet terug betalen anders is het gewoon diefstal. Een mooie opmerking van de KS van T-Mobiel was ook dat het geld tussen de 2 tot 6 weken dan terug gestort zou worden. Eigenlijk belachelijk als je beseft dat bij een vordering van hun uit je binnen ?? dagen betaald moet hebben?

› reageer

De soap wordt een drama-serie.

Het onderhavige abo is door de ouders afgesloten voor hun kind en dus mijn kleinkind. Die is 9 jaar en ook veel van haar klasgenootjes hebben al een eigen telefoon. Dus.....

Vanavond heeft mijn schoonzoon opnieuw contact gezocht met de klantenservice van Telfort en het probleem nogmaals voorgelegd. Nu komt het.....

De Klantenservice van Telfort wilde graag mijn kleindochter aan de lijn. Immers, het abo staat op haar naam. Toen mijn schoonzoon zei, dat ze al op bed lag en dat hij als vader uiteraard ook alle vragen kon beantwoorden, bleef de Klantenservice er op staan, dat ze het gesprek uitsluitend en alleen voort wilden zetten als met het dochtertje van 9 jaar gesproken kon worden.

Mijn schoonzoon heeft zich ingehouden, geprobeerd wat hij kon om het gesprek in goede banen te houden......nee, de dochter van 9 jaar op wiens naam het abo stond, moest aan de telefoon komen.

Ik weet op dit moment even niet meer wat ik moet zeggen. Ja toch wel, maar dan word ik waarschijnlijk door de mods van dit forum gekieperd.

› reageer

Ik zou zeggen: Typisch Telfort

Ik had me altijd al afgevraagd of de telefonische klantenservice beter zou zijn nu hij via een 0900 nummer moet worden benaderd, heb mijn antwoord denk ik zo. Om moedeloos van te worden inderdaad.

› reageer

Hoe kan een abo nou op naam van een negenjarige staan?

Als ik het trouwens goed begrijp wordt het dus gewoon met de volgende facturen verrekend. Er wordt inderdaad wel een dramasoap van gemaakt. Zo werkt het nu eenmaal in Nederland, en bedrijven komen daarmee weg. Als je het niet normaal vind -net als ik overigens-, dan moet je de politiek ingaan en verandering brengen.

› reageer

Pff, zo herkenbaar al dat gezeur over de juiste persoon aan de lijn willen krijgen. Heb ooit eens een vrouwelijke collega de telefoon gegeven toen ik voor een factuurprobleem van mijn moeder belde...Dat had de KS man door en vroeg opeens allemaal gegevens als rekeningnummer en postcode etc...die had ik gelukkig bij de hand...
De KS kan er ook niet altijd wat aan doen, maar ik moet zeggen dat ik bij Telfort toch wel vaak last heb van dergelijke communicatieproblemen.
Zelf ben ik allang weg bij Telfort met zowel internet als mobiel, maar mijn vriendin heeft nu ook een factuur-probleem met Telfort. Net verlengd naar een Super-sim-only van 34,95, staan opeens alle bundels dubbel op factuur tegen de volle prijs met als gevolg een rekening die 4x te hoog is en daardoor niet door de automatische incasso komt. Direct een brief binnen met incasso gezeur als je niet betaald etc. De KS ga ik echt niet bellen, dat heeft geen nut en kost me nog veel meer tijd en geld, dus maar eens de website-klachten optie geprobeerd (die al tijden niet werkt...) daarna het Forum geprobeerd. Daar overigens snel netjes antwoord gehad na een PB (persoonlijk bericht, je moet het maar weten) aan iemand van het forum. Die heeft de melding naar de KS gemaild, maar na 2 weken nog steeds geen antwoord gehad...
Ik heb laatst een artikel gelezen over hun nieuwe administratie systeem van Huawei, en waarschijnlijk zitten er wel een paar (honderd...) chinezen zich te buigen over de problemen, maar misschien kunnen ze beter wat extra medewerkers op de KS zetten en de klanten nu echt helpen bij deze problemen die mensen direct in hun portomonnaie raakt en erg frustrerend zijn (mij iig wel een beetje...)
Maar ook mijn advies is en wat het minste gezeik oplevert ook al is het helemaal van de zotte: betaal gewoon, want ze sluiten je zonder pardon af en maken melding bij het BKR over je...
Ik denk dat ik ook maar eens Radar of Kassa benader zodat ze een vervolg verhaaltje over Telfort kunnen maken.

› reageer

Wat een clowns bij die KS dat ze een 9-jarige aan de lijn willen hebben. Iemand onder de 18 kan toch helemaal niet op zijn eigen naam een abonnement afsluiten?

Of zie ik dat verkeerd?

› reageer

Hahahaha,

Uiteraard kan een 9 jarige nooit de contractant zijn.

Wie heeft het abonnement destijds afgesloten, vermoedelijk de moeder?

Dan denk ik dat de medewerker mevrouw graag aan de telefoon zou hebben.

Stoneren is inderdaad vragen om problemen, al sta je 100% in je recht, bkr registratie komt er dan echt en daar kom je de komende 5 jaar niet vanaf!

› reageer

Ik vond het al zo raar, een 9-jarige die volgens de medewerker van de KS de contractant zou zijn

Dat ze zo reageren is natuurlijk hopeloos. Zag net op het forum van Tros Radar ook al een hoop negatieve berichten over Telfort. Nu kan ik natuurlijk niet beoordelen in hoeverre die klachten terecht zijn, maar het geeft toch wel stof tot nadenken.

Mijn contract bij T-Mobile is net afgelopen en ik zat wat te zoeken naar alternatieven. Telfort was daar een van, maar na het lezen van al die verhalen over de chaos die het er schijnt te zijn, denk ik niet dat ik met hen in zee ga. Heb geen zin in ongewenste problemen.

Overigens is het verhaal van die incasso vrij simpel: in Nederland kan van alles omdat de banken het te duur vinden om een extra controlemechanisme in te bouwen. Ze leggen de verantwoordelijkheid bij de rekeninghouder, ook als die aantoonbaar niet getekend heeft voor een bepaalde incasso of wat dan ook.

Dat is natuurlijk krom, maar er is niemand die er wat aan wil doen, zeker niet vanuit de politiek. Die kunnen nog geeneens een kabinet formeren, dus daar hoef je als burger niks van te verwachten

Ik adviseer dan ook om op gezette tijden de bij- en afschrijvingen op de rekening te controleren en alle contracten die je hebt met bijvoorbeeld telefoonmaatschappijen goed te bewaren. Zo weet je altijd waar je aan toe bent wanneer het een keertje misgaat.

Blijft wel staan dat het uiterst vervelend is dat bedrijven hun zaakjes niet op orde hebben en er mee weg kunnen komen. Je ziet aan dit verhaal wat voor ellende je erdoor kunt krijgen.

› reageer

Sowieso een 9 jarige met een gsm. Verder is storneren gewoon geen oplossing en levert alleen maar meer gedoe op. Focus je op het verkrijgen van een correcte nota en laat alle andere emoties maar even voor je als je de klantenservice moet bellen/emailen. Die taktiek werkt voor mij iig vaak goed.

› reageer

Allereerst iedereen bedankt voor de - meelevende - reacties. Het is mij inmiddels duidelijk, dat storneren nogal wat problemen op kan leveren.

Maar.....tegelijk is het natuurlijk te gek voor woorden, dat bedrijven volkomen ten onrechte bedragen van rekeningen af kunnen schrijven zonder dat de eigenaar van die rekening daar iets tegen kan doen. Sterker nog....als hij gewoon z'n eigen, rechtmatige geld terughaalt, wordt hij gebrandmerkt als wanbetaler. Zie in dit kader ook de post van iemand (deknog), die gewoon een viervoudige rekening kreeg. Blijkbaar heb je dat in Nederland maar te accepteren.

Ik heb mijn dochter en schoonzoon op de hoogte gebracht van de problemen die storneren met zich brengt. Bij beiden tast het gewoon maar laten begaan van Telfort echter zo hun rechtvaardigheidsgevoel aan, dat ze waarschijnlijk doorzetten met behulp van een advocaat en - eventueel - programma's als Radar.

Ook mij zit het hoog. Ik mis de politieke macht hier iets aan te doen, maar zodra ik via ,,netwerken" de juiste mensen te pakken heb gekregen, zal ik dit probleem aankaarten. Ik zal proberen dit topic levend te houden.

› reageer

Je hebt helemaal gelijk wbt het rechtvaardigheidsgevoel icm onterechte incasso's. Bedrijven willen vaak dat rekeningen vooraf betaald worden, terwijl je onterechte bedragen pas achteraf terugkrijgt.

Bekijk het echter ook van de andere kant: de betalingsmoraal ligt nogal laag bij de gemiddelde nederlander. Je wil niet weten wat de financiele administratie moet uithalen om een rekening betaald te krijgen. Dus dat zal de reden zijn dat Telfort kiest voor dit niet al te fijne beleid. Hoe hard dit ook is, bij eerlijke klanten, die terecht bezwaar maken bij een foute nota.

Ik ken genoeg voorbeelden van klanten die onder het motto van "de nota klopt niet" de rekening niet betalen en als bedrijf ga je ook daar kapot aan. Tja, hoe dit eerlijker moet weet ik ook niet.

› reageer

Ik lees, dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt en dat je die wilt gebruiken om te storneren en dan je gelijk te krijgen. Opgepast: rechtsbijstandsverzekeringen bepalen zelf wel waar ze advocaten voor inzetten en die hebben geen zin in "symbolische" strijd. Aangezien het in Nederland wijd en zijd maatschappelijk is geaccepteerd (?) dat telefoonbedrijven gewoon aan zelfbediening op je bankrekening kunnen doen, begint een rechtsbijstandsverzekering niet aan dit soort rechtszaken. Ze zullen je advocaat dus niet betalen.
Overigens heb ik wel altijd gestorneerd en eventueel - indien mogelijk - het juiste bedrag betaald, gewoon uit principe. Ik kan inderdaad geen huis meer kopen in Nederland.

› reageer

omg...factuur nummer 2 inmiddels binnen na de verlenging naar de super-sim-only...wederom 3x te hoog bedrag op de factuur doordat eea dubbel of zelfs 3dubbel bij de maandelijkse kosten worden gerekend.
De mail-optie op Telfort site doet het nog steeds niet, KS heeft nog niks laten horen na de melding van een telfort-forum medewerker dat ze het had doorgestuurd. Wat een amateurs qua behandeling van klanten... Iemand een ingang via de achterdeur die weet hoe dit snel opgelost kan worden?

› reageer

PFFF, en nog steeds kan ik online geen 'mail' naar de klantenservice van Telfort sturen...Als ik alles heb ingevuld komt opeens de melding "page not found".
Hebben anderen ook deze ervaring? Ik heb meerdere PC met diverse soorten browsers geprobeerd.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.