HTC HD2

Je moet je afvragen of verzekeren wel zin heeft, bijna alles wordt uitgesloten, daar schiet je in mijn ogen niets mee op.

Verzekeren moet direct bij de aanschaf van een nieuw toestel.

Persoonlijk vindt ik het onzin, want waterschade valt niet te verzekeren, dat valt onder nalatigheid.

Ik krijg een beetje het gevoel waar je naar toe wilt, maar daar wil ik mij buiten houden.

Ik begrijp dat je het niet leuk vindt, maar blijkbaar is je vriend niet verzekerd, of heb je zelf per ongeluk waterschade opgelopen en probeer je een mogelijkheid te vinden om de schade vergoed te krijgen?

Niet lullig bedoeld, maar pas op waar je mee bezig bent, want val je door de mand, dan kom je een X aantal jaren op een zwarte lijst van alle verzekeraars te staan in de verzekeringskamer. Ik meen gelezen te hebben dat je dan 8 jaar lang met alles moeilijk, onder zware voorwaarden en duur met verzekeren uit bent, misschien nog wel duurder dan een nieuw toestel.

Er is hier van alles met goede bedoelingen aangedragen, maar de keuze is aan jou.

Zit ik er naast, speel dan open kaart?

› reageer

Ik heb een HTC HD2 liggen. Van deze telefoon is het scherm kapot gegaan, dit doordat er water op gekomen was door een vriend van mij.

Het toestel zelf werkt verder nog wel. Ook voel je de trillingen van het toestel wanneer je het scherm aanraakt, voor bijvoorbeeld de pincode.

Ik heb hem in februari 2010 gekocht.
Dus ik heb nog garantie.
Ik heb hem niet verzekerd.

Wat kan ik doen?

› reageer

Garantie kan je zowiezo vergeten. Vochtschade valt nooit onder garantie. Je zou hem natuurlijk op je eigen kosten kunnen laten repareren , maar dat zal waarschijnlijk een smak geld kosten. Zelf een schermpje kopen en zelf lopen kl**ien is niet aan te raden denk ik. Mogelijk zit het niet in het scherm zelf maar in een verbinding naar het scherm. Hou er ook rekening mee dat onderdelen na een tijd gaan oxideren. Een mogelijkheid is om je toestel te verkopen voor onderdelen.

Maar kan je vriend het niet op zijn W.A. verzekering gooien? Ik weet niet wat de voorwaarden zijn in zo`n geval , maar is het proberen waard.

› reageer

Garantie kun je helaas vergeten, waterschade en schade door eigen toedoen wordt daarin namelijk uitgesloten.

Twee opties:
- Je kunt hem wegbrengen voor reparatie, kosten zijn echter wel voor jezelf...

- Claimen via de WA-verzekering van die vriend van je. Soms krijg je het voor elkaar dat ze zoiets dan vergoeden. Hangt er vanaf hoe het is gebeurt...

› reageer

Als je vriend slim is, dan heeft hij een WA-verzekering, ook wel aansprakelijkheid-verzekering. Jij stelt hem aansprakelijk voor de schade en hij neemt contact op met zijn verzekering om die de schade te laten herstellen, of de dagwaarde uit te keren. de dagwaarde van een mobiele telefoon gaat hard achter uit, want die is in 3 jaar afgeschreven.

Een WA-verzekering is helaas niet verplicht zoals bij een zorgverzekering. Een WA-verzekering kost iets van 50 euro per jaar, dus dat zijn de kosten niet. Je bent dan meestal voor een Miljoen verzekerd voor schade aan derden, maar dat kan niet achteraf.

› reageer

ik wil een telefoon kopen met garantie en zonder verzekering.
wat kan ik dan met die mobiel doen zodat ik de dagwaarde krijg of een nieuwe toestel?

› reageer

Als die vriend een WA-verzekering heeft, dan zal zijn verzekering beslissen wat er met het toestel moet gebeuren, daar heb jij geen zeggenschap over. Let op, dit is alleen het geval bij derden, want als je een samenlevingscontract heb of meer, dan is een WA-verzekering niet geldig.

Meestal komt het neer op de dagwaarde, maar wat ik al schreef, die gaat hard naar beneden. Het kan best zijn dat het toestel eerst nagekeken wordt, verzekeringen gaan niet zomaar overstag. Ook kan het toestel vervangen worden door een vergelijkbaar type, maar dan nagekeken en gerepareerd. In dat laatste geval wordt je toestel door een zelfde type vervangen, maar ook daar heb je geen zeggenschap over.

Mobiele telefoons hebben een korte levensduur (verzekeringstechnisch 3 jaar), dus als hij WA-verzekerd is, dan zou ik met hem er snel werk van maken.

› reageer

als je een mobiel verzekert,
moet er dan nog garantie op de mobiel zijn of niet?

› reageer

Je moet je afvragen of verzekeren wel zin heeft, bijna alles wordt uitgesloten, daar schiet je in mijn ogen niets mee op.

Verzekeren moet direct bij de aanschaf van een nieuw toestel.

Persoonlijk vindt ik het onzin, want waterschade valt niet te verzekeren, dat valt onder nalatigheid.

Ik krijg een beetje het gevoel waar je naar toe wilt, maar daar wil ik mij buiten houden.

Ik begrijp dat je het niet leuk vindt, maar blijkbaar is je vriend niet verzekerd, of heb je zelf per ongeluk waterschade opgelopen en probeer je een mogelijkheid te vinden om de schade vergoed te krijgen?

Niet lullig bedoeld, maar pas op waar je mee bezig bent, want val je door de mand, dan kom je een X aantal jaren op een zwarte lijst van alle verzekeraars te staan in de verzekeringskamer. Ik meen gelezen te hebben dat je dan 8 jaar lang met alles moeilijk, onder zware voorwaarden en duur met verzekeren uit bent, misschien nog wel duurder dan een nieuw toestel.

Er is hier van alles met goede bedoelingen aangedragen, maar de keuze is aan jou.

Zit ik er naast, speel dan open kaart?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.