KPN[KPN] welke toestellen zijn geschikt kpn mobieltv

KPN had slechts 3 toestellen in het pakket: de Nokia N96, Samsung P960 en de LG KB620.

De kwaliteit van mobiele TV via DVB-H is superieur boven streaming TV. Ik heb beide gebruikt toen ik uren heen en weer reisde en de mobiele KPN DVB-H TV bevalt dan echt stukken beter. Niet alleen het beeld is beter, ook de accu van je toestel gaat bij mobiele KPN TV veel langer mee dan als je zou streamen.

De LG was het eerste mobiel TV toestel met het kleinste scherm. De Samsung volgde daarna en had een veel groter scherm. De Samsung P960 is vorig jaar plotseling van het toneel verdwenen. De N96 is alleen heel duur bij abonnementen te koop geweest en heeft zowel een mooi groot scherm als een antenne die helemaal in de behuizing weggewerkt is. De andere DVB-H toestellen hebben een antennespriet zoals op een wereldontvanger die je eerst uit moet schuiven voor je beeld krijgt.

Volgens mij is alleen de LG nu nog te koop. Ook als prepaidpakket in de KPN winkels. Een tijdje terug nog zo'n toestel gezien voor volgens mij een euro of 79,- inclusief gratis TV.

NB. voor Nokia's was een los ontvangertje beschikbaar. KPN vond dat ding blijkbaar niet betrouwbaar genoeg en dat ding was dus niet via KPN te koop.

Je hoort nu eigenlijk nog weinig over mobiele TV. Het was vooral een gemiste kans dat het WK er niet op te zien was (ook niet bij de streaming varianten). Vooral nu de providers verstopping krijgen op de 3G netwerken zou het niet hoeven streamen van TV een groot voordeel op kunnen leveren.

› reageer

Op de website van kpn kwam ik tegen dat mobiel tv kijken nu gratis is. Zie link
http://www.kpn.com/prive/mobiel/aanbiedingen/mobieltvinfo.htm

Nu vroeg ik me af: welke toestellen zijn daarvoor geschikt? Als je bij de helpfunctie kijkt spreken ze alleen over een paar oude modellen. Verder lees of hoor je er niks meer over.
Als ik een "nieuw" toestel wil kopen dan kan ik ook niet voor de optie mobieltv kiezen.

Het maakt voor mijn keuze wel uit of ik naar KPN ga of niet. Ook voor het kiezen van het toestel. Is toch wel leuk tv op je samsung galaxy...

Is mobieltv verleden tijd of toch niet?

› reageer

MobielTV krijg je gratis wanneer je een 1- of 2-jarig abonnement i.c.m. een Flexibel 210 en hoger..

Gratis bij een abonnement, heel soms een prepaid, maar voor maximaal 2 jaar.

Ik vraag me af hoe lang ze dit nog in stand gaan houden, want mogelijk gaan we straks met Digitenne naar MPEG4, al zal dat nog wel wat jaartjes duren. Als MPEG4 door Digitenne in gebruik wordt genomen gaat breedbeeld in HDTV leuk worden, eerder niet.

› reageer

MobielTV is een beetje out-of-the-picture geraakt, omdat fabrikanten van mobieltjes niet echt op de proppen zijn gekomen met toestel die DVB-H ondersteunen. Nu zijn recentelijk ook de licenties voor het lte netwerk geveild, waarmee met een nog hogere snelheid op internet gesurfd kan worden met de laptop of mobiele telefoon. Het streamen van een video via Youtube of het live kijken van een videouitzending is dan een fluitje van een cent. Ik zou dus persoonlijk ook niet meer speciaal voor MobielTV gaan kijken. Het is een leuke extra, maar wat je zelf zegt zijn er enkel nog oude modellen op de markt die DVB-H ondersteunen.

› reageer

KPN had slechts 3 toestellen in het pakket: de Nokia N96, Samsung P960 en de LG KB620.

De kwaliteit van mobiele TV via DVB-H is superieur boven streaming TV. Ik heb beide gebruikt toen ik uren heen en weer reisde en de mobiele KPN DVB-H TV bevalt dan echt stukken beter. Niet alleen het beeld is beter, ook de accu van je toestel gaat bij mobiele KPN TV veel langer mee dan als je zou streamen.

De LG was het eerste mobiel TV toestel met het kleinste scherm. De Samsung volgde daarna en had een veel groter scherm. De Samsung P960 is vorig jaar plotseling van het toneel verdwenen. De N96 is alleen heel duur bij abonnementen te koop geweest en heeft zowel een mooi groot scherm als een antenne die helemaal in de behuizing weggewerkt is. De andere DVB-H toestellen hebben een antennespriet zoals op een wereldontvanger die je eerst uit moet schuiven voor je beeld krijgt.

Volgens mij is alleen de LG nu nog te koop. Ook als prepaidpakket in de KPN winkels. Een tijdje terug nog zo'n toestel gezien voor volgens mij een euro of 79,- inclusief gratis TV.

NB. voor Nokia's was een los ontvangertje beschikbaar. KPN vond dat ding blijkbaar niet betrouwbaar genoeg en dat ding was dus niet via KPN te koop.

Je hoort nu eigenlijk nog weinig over mobiele TV. Het was vooral een gemiste kans dat het WK er niet op te zien was (ook niet bij de streaming varianten). Vooral nu de providers verstopping krijgen op de 3G netwerken zou het niet hoeven streamen van TV een groot voordeel op kunnen leveren.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.