Agentschap Telecom neemt 27 jammers in beslag

Ik had het over een GPS jammer, niet een GSM of UMTS jammer.

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het OV-Chipkaart systeem werkt en heb zo al mijn vermoede waar de storingen vandaan komen.

Dat ik het (eventueel) per e-mail vraag is om TV niet in de problemen te laten komen als de stof te ver gaat, dat is alles.

Dus mocht er iemand met ervaring zijn, mijn open e-mail adres staat open in mijn profiel.

› reageer

Agentschap Telecom neemt 27 jammers in beslag

06 augustus 2010

Agentschap Telecom heeft met assistentie van de politie Twente bij een controle van de verkoop van jammers, 27 jammers (stoorzenders) in beslag genomen.

Een jammer is een illegaal apparaat dat sterke radiosignalen uitzendt die het signaal van een zendmast naar een gsm overstemmen. Hierdoor heeft een mobiele telefoon geen ontvangst meer. Dit kan grote gevolgen hebben voor de veiligheid, omdat hiermee ook het telefoonverkeer van de hulpdiensten lam gelegd kan worden.

Agentschap Telecom en de politie attenderen mensen op het feit dat het handelen in, reclame maken voor en gebruiken van jammers verboden is.

Tegen de bewoner zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Bron: Agentschap Telecom

› reageer

Je hebt de jammers tegenwoordig zelfs in miniformaat met een accu. Ideaal voor in de stiltecoupé. 3 keer op enkele minuten afstand van elkaar kort aan en uit zetten en niemand probeert meer te bellen.

› reageer

Ze zouden ze standaard moeten inbouwen daar

Als je wil bellen loop je maar een wagon verder

› reageer

Miniformaat, die ben ik nog niet tegen gekomen, duur?

Als we dan toch over een redelijk vergelijkbaar onderwerp hebben:

Wat kost een (mini) GPS jammer?

Het hoe en waarom enkel via e-mail.

› reageer

Casper: Het hoe en waarom enkel via e-mail.

Beetje raar.. Als je een goede reden had hoeft het niet illegaal en voor studiedoeleinden hebben onderzoeksinstellingen er ook ongetwijfeld oplossingen voor.

› reageer

hier http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24229

› reageer

En terecht dat het illegaal is in nederland. Is ook zeer irritant, wat me meer zorgen baart zijn die mobiele jammers. Hiermee zou je dus ook de hulpdiensten kunnen gaan storen. Daarnaast stoor je dus ook mensen die alleen mobiel internetten en niet aan het bellen zijn.

› reageer

Ik zou er graag een hebben voor incidenteel gebruik, maar de boetes op bezit/gebruik er van zijn volgens mij enorm. Voor NL dus geen optie.

› reageer

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n ding serieus illegaal zou willen.

->Het neigt naar/ is eigenrichting, wie ben jij om te bepalen of het gebruik nuttig is. Daar zijn legale wegen voor. Doet me wel een beetje aan die campagne van de overheid denken, onbewust worden we steeds asocialer..

->Er zijn ontzettend veel verschillende frequenties in gebruik, door apparatuur die de gemiddelde Nederlander niet eens kent, vanwege weinig branchekennis. Mocht er een technisch probleem met het apparaat zijn en je stoort per ongeluk ook heel iets anders, wat dan? Kun jij die verantwoordelijkheid dragen? Ik denk het niet..

› reageer

Ik had het over een GPS jammer, niet een GSM of UMTS jammer.

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het OV-Chipkaart systeem werkt en heb zo al mijn vermoede waar de storingen vandaan komen.

Dat ik het (eventueel) per e-mail vraag is om TV niet in de problemen te laten komen als de stof te ver gaat, dat is alles.

Dus mocht er iemand met ervaring zijn, mijn open e-mail adres staat open in mijn profiel.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.