KPN[Telfort] Slechte ontvangst

Dan haalt je toestel de nieuwste updates binnen van het netwerk en kan de kwaliteit dus wat verbeteren een soort netwerk reset als het ware dus..

› reageer

Sinds Telfort naar KPN is gegaan meen ik last te hebben van slechte ontvangst bij mij thuis, die was voorgaande jaren uitstekend.

Meestal is tegenwoordig de ontvangst bij inkomende gesprekken beroerd (onderwatergesprek), als ik die persoon dan terugbel is het uitstekend.

Toeval, of is er wat aan de hand?

Ander vraagje: is er zo'n prima forum als dit ergens voor computer(problemen) te vinden? Ken er wel een paar, maar antwoord komt niet of erg langzaam.

› reageer

Als ik jou was, dan zou ik 2 zaken proberen: zet je toestel op handmatig netwerk zoeken en zoek naar netwerken. Selecteer een voor jou verboden netwerk dus T-Mobile of Vodafone. Wacht eventjes en zoek dan opnieuw. Kies vervolgens handmatig voor KPN.

Zet je toestel vervolgens weer op automatisch zoeken. Dan je toestel uitzetten, accu eruit, accu erin en weer aanzetten.

Probeer dan eens of dit iets uitmaakt.

Zo niet stap2: probeer je simkaart in een ander toestel en kijk of je dan verbetering merkt.

Als het dan nog niet verbeterd is, kan je altijd nog even testen met een prepaid simmetje van bijvoorbeeld Vodafone. Die geven ze regelmatig via hun website zelfs een paar dagen gratis weg. Gaat het daarbij prima, dan ligt het zeker aan Telfort of het KPN netwerk wat Telfort gebruikt.

Alleen klagen bij de klantenservice is dan nog iets wat zin heeft. Na bovenstaande testen zal de klantenservice bereid zijn om een dekkingsklacht voor je aan te maken, waarna onderzoek volgt.

Hopelijk kom je er uit.

› reageer

Haha, thanks, spannende speurtocht, heb het uitgevoerd en zal de komende dagen eens kijken of dat bevalt. Zo niet doe ik stap 2.

Stap 3 (klantenservice) is bij Telfort niet echt een optie.

Toch benieuwd waarom stap 1 zou kunnen werken, uitlegje?

Was er niet een internetkaart met slechte dekkingen, of zoiets?

› reageer

Telfort maakt toch al enige jaren geen gebruik meer van haar eigen masten. Het volledige netwerk maakt gebruik van KPN-masten, dus wrs ligt het aan je toestel(-instelling) of aan je simkaart.

› reageer

Dan haalt je toestel de nieuwste updates binnen van het netwerk en kan de kwaliteit dus wat verbeteren een soort netwerk reset als het ware dus..

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.