Nee, ik hebm afgesloten met de htc hd2. Ook een top toestel en een nog groter scherm.4.3”
› reageerIk heb vorige week maandag een bestelling geplaatst bij GSMWeb met een Samsung Galaxy S i.c.m. Telfort 300 1,5 jaar. Toestel is woensdag geleverd. Alles prima voor de rest.
Echter afgelopen zondag zie ik opeens de actie '9 maand 50% korting op de abonnementskosten en surf & mail'. Dat scheelt nog al!
Hoewel ik niet moeilijk ga doen over een tientje vond ik dit nogal een aardige korting. Uiteraard heb ik hierop GSMWeb gemaild. Deze gaven echter direct al aan dat er niets mogelijk was.
Aangezien ik het toestel woensdag ontvangen had en deze mailwisseling maandag plaatsvond heb ik aangegeven dan het abonnement en toestel terug te willen sturen (wet koop op afstand) en dat ik het dan opnieuw zou bestellen. Ik heb daarbij gezet dat als het makkelijker kon ik daar graag aan meewerkte.
Nu krijg ik echter te horen dat deze wet niet van toepassing is in dit verhaal. Heel vervelend en helaas kom ik er door de vele tegenspraak niet uit of dit ook zo is.
Uiteindelijk heb ik ook Telfort gebeld, maar zij geven aan dat de wet wel van toepassing is en dat terugsturen de enige mogelijkheid is. Zij konden ook geen wijzigingen aanbrengen. Dit terwijl het abonnement over een maand pas in gaat (dus in de actieperiode).
Ik heb geen zin om al te moeilijk te gaan doen, maar vraag me af wat jullie ervaringen in dit soort discussies zijn. Als ik ongelijk heb hoor ik het ook graag .
Ik heb het overigens maar in 'algemeen' geplaatst, want het betreft zowel Telfort als GSMWeb.
Elke 1ste van de maand komen er nieuwe acties, in jou geval heeft het slecht uitgepakt, maar voor het zelfde geval was de nieuwe actie slechter. Dus het is en blijft een gok welke actie te nemen.
› reageerOok bij een abonnement heb je 7 dagen bedenktijd. Je mag het hele boeltje dus gewoon terugsturen. Bij zo'n toko zou ik dat nog doen ook, enkel al omdat ze zo'n hooghartige houding aannemen en denken boven de wet te staan. Ik zou ze dus fijn mailen dat ze het hele boeltje terug kunnen verwachten. Het zou mij dan alleen al om het principe gaan dat zij beweren dat je geen recht hebt op de wet koop op afstand.
› reageerAls het toestel gebruikt is, dan mag GSMWeb er een vergoeding voor vragen. Als je het toestel nog ongebruikt in de doos hebt zitten, dan is de wet koop op afstand wel van toepassing. Je hoeft geen reden voor ontbinding op te geven.
De ingangsdatum van een contract staat er overigens los van. Als de actie minder gunstig geworden zou zijn, dan zou je het er immers ook niet mee eens zijn dat je de actie niet meer krijgt.
Je zult wel een tijd moeten wachten alvorens je een nieuwe bestelling plaatst, tot het nummerbehoud succesvol geannuleerd is.
Een zelfde probleem gehad bij gsmtopdeal door via p-less te bestellen, dit lukte niet en gsmtopdeal nam de bestelling telefonisch op.Nu mistte ik dus de p-less cashback en vroeg gsmtopdeal alsnog om de cashback, antwoord: kan niet meer of eest retour sturen en alsnog via p-less bestellen.
Dit vond ik te omslachtig en te duur voor de provider en belde T-mobile.
TM zei in eerste instantie terug sturen en opnieuw bestellen maar na mijn uitleg over kosten (voor hun dus) van koerier terughalen en koerier afleveren ,zagen ze wel in dat ze mij beter de cashback konden geven.
Cash kon niet maar wordt verrekend met de abonnementskosten.
TM proficiat voor de oplossing.
@Gepost door blabla op 02/09/2010 16:57
De wet koop op afstand zegt dat bij de afname van een dienst de contracts aanvraagdatum geldig is als eerste dag.
Ofwel vanaf dan gaan de 7 werkdagen in, als je dus een contract opstuurt en GSMWEB verwerkt deze dan gaat de termijn in.
Sterker nog bij de afname van een dienst waarbij de klant er direct gebruik van kan maken kan je als bedrijf een klant uitsluiten voor de wet koop op afstand.
Je kan er immers al direct gebruik van maken.
Theoretisch gezien zou je wel de GSM terug mogen sturen bij levering
Als een levering teruggezonden wordt, dan dient dat te zijn in een exact dezelfde staat als het verzonden is. Zo niet, dan mag de verkoper daarvoor kosten in rekening brengen.
› reageerJe hebt toch gekregen wat je wou, voor de prijs die je wou betalen? Waarom dan achteraf moeilijk doen?
› reageer@quasistatistiek, daar ik al afgelopen maandag aangegeven heb beroep te willen doen op de 'wet koop op afstand' was ik ruim op tijd. Dit is immers 7 dagen (5 werkdagen) na aanvraag.
@RemcoLeiden, mijns inziens doe ik niet heel moeilijk. Wellicht dat voor jou die 15 Euro per maand niets uitmaakt, ik kan er betere dingen mee doen.
Heb echter wel besloten het te laten zoals het is, al had ik wel op enig begrip van GSMWeb gehoopt. Dat ik uiteindelijk dan niet voor elkaar krijg daar kom ik wel over heen, echter had ik op een nettere reactie gehoopt van GSMWeb.
Iedereen dank in ieder geval voor zijn/haar reactie.
Terugsturen die zooi, evt. incasso's laten storneren, evt. banknr. laten blokkeren. En klaar is Klara. Wet = Wet. Als het hun uitkomt schermen ze ook met de "wet".
› reageerOok ik heb pech, net afgesloten voor een jaar (Telfort 500 + internet)
Het blijft inderdaad een gok. Ik snap dat je het zuur vindt, maar dat is het risiko. Zelf ga ik niets terugsturen, volgende keer beter.
De deal die ik heb gesloten was omdat ik een hoge toestelkorting kreeg, de toestelkorting is in 1x minder hoog bij deze actie.
Succes met terugsturen en laat ons de afloop weten. Ik ben uiteraard wel benieuwd.
@ZENGE, ik heb besloten er maar niet meer op in te gaan. Ik kom er wel over heen . Ik denk dat ik me het drukst maakte om de reactie van GSMWeb, wat ik al eerder zei, die had netter gekund.
Anyway, de Galaxy S bevalt prima ! Heb jij hem daar ook besteld? Heb jij toevallig wel al je telefoonhouder gekregen?
Ik werk inmiddels al een lange tijd in de telecom en kan je vertellen dat de wet kopen op afstand NIET op gaat voor gsm abonnementen.
Terugsturen die zooi, evt. incasso's laten storneren, evt. banknr. laten blokkeren. En klaar is Klara. Wet = Wet
De wet gaat niet op voor abonnementsdiensten. Dat is de wet. En ja, wet=wet.
Terugsturen is dus zinloos en gaat je alleen geld en gezeur kosten. Storneren brengt je gegarandeerd in de shit, reken maar op incasso's en deurwaarders.
Je kunt je abonnementsaanvraag annuleren zolang je je krabbel niet hebt gezet, daarna is het gewoon dikke pech.
Dit gaat op voor alle netwerken en alle e-tailers.
Zie ook bijvoorbeeld:
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand
En zoek op "abonnement"
Nee, ik hebm afgesloten met de htc hd2. Ook een top toestel en een nog groter scherm.4.3”