We gaan hier even verder
› reageerAMSTERDAM – Mobiel bellen is dit jaar in Nederland tot 60 procent duurder dan vorig jaar. Dat komt doordat steeds meer aanbieders consumenten per volle minuut laten betalen in plaats van per seconde.
Dat meldt het consumentenprogramma Kassa.
1 minuut en 21 seconden bellen, kost nu dus twee minuten beltegoed. Volgens Kassa resulteert dit bij bijvoorbeeld Vodafone, die de verandering maandag door zal voeren, in hogere rekeningen.
Lees verder.
---
De verhogingen die doorgevoerd worden zijn werkelijk belachelijk. Zodra mijn Vodafone abonnement afloopt is dat dan ook einde Vodafone. Zowel om de minuutafronding als afschaffing van onbeperkt mobiel internet.
Je zal echter vast weer hetzelfde zien als een aantal jaar geleden dat KPN en Vodafone de startminuut introduceren: T-Mobile gaat groots reclame maken over betalen per seconde, en destijds ook dezelfde tarieven per minuut buiten de bundel als binnen de bundel, en gooien dat een half jaar later overboord om KPN en Vodafone te voeren.
In dusverre zal het nog maar de vraag zijn of deze maatregelen plausibele redenen zijn om over te stappen, omdat naar alle waarschijnlijkheid er geen andere opties meer zijn.
het gevolg van het verdwijnen van 2 van de 5 netwerken. Er is nu gewoon te weinig concurrentie op de markt.
› reageerSluit me aan bij de reactie van BertH.
De prijzen zullen vermoedelijk pas weer gaan dalen zodra de uitrol van 4G/LTE begint en Tele2 en Ziggo er als aanbieders bijkomen.
Tot die tijd zullen KPN, Vodafone en T-Mobile zoveel mogelijk de consument willen uitmelken omdat er toch nauwelijks alternatieven zijn.
Wie was er nou te gast bij Kassa?
In kende de vertegenwoordiger van Telecomvergelijker niet. Het was wel leuk dat telecomvergelijker in Kassa het woord mocht doen in ieder geval.
› reageerJa, ben de naam vergeten, maar het zei me niets. Maar inderdaad, sowieso wordt het wel tijd dat er aandacht aan wordt besteed. Kan hier in Breda helaas net geen Belgisch netwerk vangen, maar sms'en vanaf daar is goedkoper dan vanaf eigen netwerk icm mijn Flex abo
60% duurder....dat is me nogal wat. Ik begin heimwee te krijgen naar 2002-2003 toen er nog super aanbiedingen waren van Orange (voor 10 euro beltegoed van 40 euro, bellen per seconde, tegoed onbeperkt houdbaar, 6 euro orange world dat je dan weer kon omzeilen (ahum) enz. enz.). Nooit meer zinloos bellen is de beste oplossing wil je nog een beetje uitkomen met je bundeltje
Toch schrok ik dat de gemiddelde telefoonrekening iets van 65 euro in de maand was. Dat zijn geen telecomvergelijkers volgens mij!
Het is eigenlijk wel goed dat Kassa hier aandacht aan besteed. Want heel veel mensen zouden het absoluut nooit in de gaten hebben gehad dat de afrekening van seconden naar minuten gingen. En dat kan voor flinke kosten kan zorgen, aangezien men dan ook nog eens te kleine bundel heeft en maandelijks over de bundel gaat.
We gaan hier even verder