Ervaring met De Korting In?

Namen en adressen van webwinkels zijn gewoon bekend. De websites geven deze namen zelf op en de Kamer van Koophandel levert de rest van de gegevens aan. De hosting van een website is ook vrij simpel te achterhalen, en zeker als het een Nederlandse hosting provider betreft is het niet zo moeilijk de nodige acties te laten ondernemen.
Bij buitenlandse websites wordt het een stuk lastiger om ze uit te lucht te krijgen, maar daar was in dit geval geen sprake van.

› reageer

Heeft er al iemand ervaring met de Korting In?

Website ziet er mooi uit maar dat wil nog niet altijd zeggen dat het goed werkt....

http://www.dekortingin.nl/index.html

(bijna) gratis bellen?

Op de website staat:

Jij loopt door het gebied waar je woont, en ziet daar bij winkeliers (en andere bedrijven) aanbiedingen, acties en
misschien wel gratis producten.
Iedere korting die je ziet sms je aan ons door. Op die manier weten andere mensen wat er voor aanbiedingen, acties en gratis producten in jouw omgeving te vinden zijn. Als je minimaal 3 keer per week zo’n sms'je naar ons stuurt mag jij het komende jaar gratis bellen, sms'en, en internetten.
Makkelijk toch?

De voorwaarden op een rij:

• Voor 12 sms'jes per maand mag je gratis bellen, sms'en en onbeperkt internetten
• Geen toetsing!
• Je betaalt een eenmalige borg van € 39,95 (na ontvangst van jouw betaling, ontvang je het toestel van jouw keuze binnen 10 dagen thuis)
• Maximaal drie aanmeldingen per adres.
• Na ontvangst van het toestel en activatiecode, activeer je deze via deze site.
• Je abonnement loopt voor de periode van 1 jaar.
• Na 1 jaar mag je het toestel houden, of je krijgt je borg (€ 39,95) terug.
• Als je niet minimaal 12 sms'jes per maand naar ons stuurt, wordt je abonnement geblokkeerd en kan je niet meer gratis bellen, sms'en en internetten.

EDIT:
Dit bedrijf zou gevestigd moeten zijn aan de Argentiniedreef 19, Utrecht. Volgens Google Maps ziet deze omgeving er niet echt uit als een bedrijventerrein!!

Zit er iemand in de buurt die daar eens kan gaan kijken?

link:
Link Street view

› reageer

Het genoemde internet-adres bij het handelsregister van KvK verwijst naar een te reserveren domein naam.
Beide internetadressen 'lijken' wel op elkaar, maar www.dekorting.nl is toch even 'iets' anders dan www.dekortingin.nl

"foutje"

Maar voor €. 39,95 heb je in ieder geval 'n leuk toestel.......
[sub]Wel even vooruit betalen en 'afwachten' natuurlijk...[/sub]

› reageer

Nee, geen foutje.
De website, contact informatie, van KortingIn.nl geeft wel degelijk aan dat het KvK nummer (50685252) bij het adres Argentiniëdreef 19 hoort.

Maar goed, buiten dat zegt dat verder nog niet zoveel.
De locatie van een bedrijf hoeft niet altijd wat te zeggen over de betrouwbaarheid van het bedrijf.

Ik hoor dus graag wie er positieve dan wel negatieve ervaringen heeft.
Op zich lijkt het aanbod namelijk niet verkeerd, smartphone + gratis bellen.

› reageer

Gepost door Han op 16/09/2010 16:10
Nee, geen foutje.
De website, contact informatie, van KortingIn.nl geeft wel degelijk aan dat het KvK nummer (50685252) bij het adres Argentiniëdreef 19 hoort.

Wel 'n foutje !!
Op de KvK-site staat 'n 'verkeerd' internetadres vermeld, namelijk www.dekorting.nl (die dus niet bestaat) en da's dus iets anders dan www.dekortingin.nl, die wel bestaat en staat ingeschreven.

› reageer

Minimaal 12 smsjes per maand moet je naar hen sturen. Wat gaat dat kosten????

› reageer

Het zal m.i. de bedoeling zijn om effe HEEL VEEL keer de € 39,95 te incasseren zonder stornomogelijkheid (0 dagen terugboekingstermijn) en dan vervolgens HEEL stilletjes te vertrekken. Dat gmail-adres van de "registrar" voorspeld in elk geval niet veel goeds:

Domeinnaam dekortingin.nl
Status actief
Houder Gimbrere Marketing
Administratieve contactpersoon gimbreremarketing@gmail.com
Registrar Nxs Internet BV
Kabelweg 37
1014BA AMSTERDAM
Nederland
Technische contactpersonen gimbreremarketing@gmail.com
Domeinnaamservers ns1.nxs.nl 217.115.192.21
ns1.nxs.nl 2001:14a0:0:3:0:0:53:1
ns2.nxs.nl 217.115.193.2
ns3.nxs.nl 193.189.134.2
Datum registratie 2010-09-03
Administratie door NL Domain Registry

› reageer

1)zoals hierboven gemeld: een @gmail-adres.
2) Gimbrere marketing: niets over te vinden op google
3) 39,95 betalen voor een toestel van 200+ euro zonder toetsing?
4) je zit aan een abonnement vast.
5) geen vermelding kosten sms'en. (Dure dienst a x euro per sms?
6) wat heb je aan al de aanbiedingen? Geen hond die daar interesse in heeft waarschijnlijk maar het klinkt leuk.
7) ... vul zelf maar in

Korte samenvatting: bullshit.

PS: hoe kom je aan die site?

› reageer

Ja, het klinkt te mooi om waar te zijn en dat zal het dan ook wel zijn. Vandaar mijn vraag of er mensen ervaring met deze site hebben.

Er staat dat je gratis kunt SMS-en, daar vallen die 12 SMS-en per maand naar mijn idee ook onder, maar goed dat is maar een veronderstelling. Buiten dat krijg je een dure smartphone voor "maar" € 39,95 borg, en mag je het toestel houden na één jaar.
Het toestel zou je dus maar € 40 kosten, en dat kan eigenlijk niet voor een toestel dat normaal zo rond de € 400 kost.
Daarbij reken ik niet eens de maandelijkse bel/sms/internet kosten die je mag maken. Met sponsoring kun je wel wat afdekken maar zoveel verwacht ik ook weer niet.

Als dit een vorm van oplichting is ziet het er wel goed gemaakt uit.
De website oogt keurig.

Ik heb de klantenservice maar even een email gestuurd of meer informatie, eens kijken wat voor antwoord er op retour komt.
Dit zegt vast meer over de werkwijze van dit bedrijf.

› reageer

A.S zaterdag zal ik er (met 40 euro) langs fietsen en even poolshoogte nemen.

› reageer

Meld je je ervaringen even?

› reageer

ben benieuwd heb hier ook een folder in de bus gehad

› reageer

In welke plaats/regio heb je een folder ontvangen?
En wat staat er in die folder? Vergelijkbaar met de website?

Verder heb ik nog geen reactie op mijn verstuurde email aan De Korting In ontvangen.

› reageer

in Zeist kan hem wel mailen naar je,kijk wel even of ik hem kan scannen hier

› reageer

Ik heb net nog even het KVK register gechecked en het bedrijf is weer uitgeschreven daar.
DOE DIT NIET!!
Alles wijst er op dat het hier op een oplichter gaat. Probeer maar eens een telefoon te activeren, dan kom je gewoon weer boven aan de pagina aan.

› reageer

Te mooi om waar te zijn, lijkt mij

› reageer

Natuurlijk heb ik nog geen antwoord gehad van de Korting In.
Het lijkt mij zeker geen zuivere koffie.
Vooral ook omdat het bedrijf inderdaad bij de KvK al uitgeschreven is. Vreemd genoeg is de website nog wel in de lucht.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat mensen voor dit soort praktijken gewaarschuwd worden. Eigenlijk zouden dit soort website per direct uit de lucht moeten worden gehaald door de providers. En dat kan omdat het ontplooien van illegale activiteiten bij geen een provider toegestaan is.
Het IP adres van de website is 217.115.197.71
Ik zal bij de provider (NXS Internet BV)een klacht indienen.

› reageer

"Bedrijf" is weer ingeschreven bij de KvK, doch nu als Deka Marketing
met als vestigingsadres Maarssenbroeksedijk 41, 3542DM Utrecht.
Daarnaast heb ik vandaag mijn "acceptatie-borg factuur email" ontvangen met het verzoek ofdat ik het bedrag van €. 39,95 over wil maken t.a.v. hierboven genoemd bedrijf.
Na ontvangst van mijn betaling zal "alles opgestuurd" worden......

Zal ze even 'n emailtje terug sturen en vragen ofdat ik e.e.a. niet op kan komen halen.

update:
Gedeelte van genoemd pand staat te huur,intresse ?
Overigens staan er diverse bedrijven geregistreed bij de KvK op dit adres.

› reageer

De Deka staat bij mij bekent als Dekamarkt, dat is een supermarkt in ik dacht enkel Noord-Holland, mogelijk ook Zuid-Holland.

Die supermarkt heeft volens mij hier niets mee te maken, ondanks dat zei een eigen merk mobiel prepaid product aanbieden op het netwerk van Vodafone.

www.dekamobiel.nl is van de www.dekamarkt.nl, toch heel wat anders, maar mogelijk proberen ze met de naam Deka Marketing, mensen te misleiden.

› reageer

Deze site lijkt een serieus probleem te gaan worden.
Is er niet iemand die in Utrecht woont en eens een kijkje kan gaan nemen op het adres: Argentiniëdreef 19?
Dat zou een hoop duidelijk maken denk ik.

De provider (NXS hosting) heeft mijn klacht in behandeling genomen. Even afwachten hoe dat af gaat lopen.

› reageer

Is de website nog wel in de lucht.
Hij is op dit moment niet berijkbaar

› reageer

iemand met de naam Esaflon zou van het weekend toch langs gaan langs de argentiniedreef en iemand wilde ook langs gaan in maarssen nog niks gehoord ? ben benieuwd op de reactie van de provider,vind het een vreemde gang van zaken

› reageer

Jazeker, dat heb ik inderdaad gedaan.
Argentinië dreef 19 is een 4-hoog woonflat, zoals die wel meer in de wijk Overvecht in Utrecht staan. Ik heb aangebeld, maar er werd niet gereageerd. Gezien het hoofdkantoor nu dus een andere locatie heeft, is dit dus waarschijnlijk het woonadres van de eigenaar (?)
Het feit dat dit adres aan gepast is zou kunnen betekenen dat het bedrijf nu wel een hoodkantoor heeft, en dus ook serieuzer is...
allemaal speculatie, ik weet niet of mijn ervaring echt iets toevoegt.

› reageer

Website uit de lucht? Ik kom er niet meer op .

› reageer

Ik denk inderdaad website opgeheven...

› reageer

De website is inderdaad uit de lucht (gelukkig!).

De provider heeft mij vandaag laten weten dat de site uit de lucht is.
Het is alleen niet duidelijk of het initiatief door de provider is genomen of door de website eigenaar.
Hoe dan ook kan de site geen kwaad meer aanrichten.

Ik heb op het Oplichtingsforum pas geleden ook de vraag gesteld of deze website betrouwbaar is. Er zijn wat reactie op gekomen maar het lijkt erop dat er geen slachtoffers zijn gevallen, hoewel je dat nooit met zekerheid kunt zeggen.
Kortom opletten of vreemde aanbiedingen die te mooi lijken om waar te zijn. Inschrijving bij de KvK zegt ook helemaal niets. Dat blijkt wel weer. Beide bedrijven zijn overigens uit het register geschreven. Ze hebben er dus hooguit een aantal dagen in gestaan.

Zie ook dit forum waar dit soort meldingen over oplichting thuis hoort: Opgelicht Op Internet forum

› reageer

ook de nieuwe naam Deka Marketing is alweer uitgeschreven bij de kvk

› reageer

Dank zij deze site en jullie dus ben ik achter de webhost gekomen en na overleg met hun is de website verwijderd.Gelukkig heeft de website maar even op het andere bedrijf Deka marketing gestaan maar na opheffing van de site hebben ze mogelijk onraad geroken.
Dhr Gimbrere op de Argentiniedreef is wel bekend bij mij omdat deze man ondersteuning krijgt vanuit een zorginstelling.Helaas is deze man gewoon bedonderd en hoop dan ook dat er geen vervelende dingen gaan komen zoals rekeningen/facturen op zijn naam.
Er worden acties voorbereid om deze criminelen aan te pakken.Meer op dit moment kan ik niet vertellen omdat er mogelijk meegekeken wordt.

› reageer

Dan lijkt het me niet zo'n goed idee om een naam in je post te zetten. Mods?

› reageer

Namen en adressen van webwinkels zijn gewoon bekend. De websites geven deze namen zelf op en de Kamer van Koophandel levert de rest van de gegevens aan. De hosting van een website is ook vrij simpel te achterhalen, en zeker als het een Nederlandse hosting provider betreft is het niet zo moeilijk de nodige acties te laten ondernemen.
Bij buitenlandse websites wordt het een stuk lastiger om ze uit te lucht te krijgen, maar daar was in dit geval geen sprake van.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.