KPN[KPN] KPN 2 maanden van te voren te verlengen?

Hiermee gaat KPN zichzelf behoorlijk in de vingers snijden. Concurrenten bieden nog steeds de termijn om 3 tot 4 maanden voor het einde van het contract verlengen. Bij Vodafone kan je in enkele gevallen zelfs al vanaf maximaal een jaar voor het einde van het contract verlengen.

Nummerbehoud gaat prima als dit 3 maanden voor de overstap bij de provider binnen komt, dus je bent nu tot 2 maanden sneller weg bij KPN dan het eerste moment dat KPN je nog een tegenaanbieding kan doen.

Raar.

› reageer

Ik las op twitter: Per 1 november zijn de KPN merken 2 maanden van tevoren te verlengen.
Klopt dit? Alleen voor particulier?

› reageer

Hmm, denk het niet. Op Twitter wordt zoveel gezegd! Waar heb je dat precies gezien?

› reageer

Ik las op de site voor verkopers van KPN dat het inderdaad klopt. Dus vanaf 1 november slechts 2 maanden van te voren verlengen

› reageer

Verplaatst naar KPN.

Iets meer feitelijke onderbouwing zou leuk zijn

› reageer

Inderdaad zou meer feitelijke onderbouwing prettig zijn. Daarom stelde ik de vraag ook. Want het klopt inderdaad dat op twitter veel gezegd word en niet alles klopt en daarom...voordat ik het aan de grote klok hang...mijn vraag hier. Maar toe nu toe lijkt het een broodje aap, tenminste, als ik op de "feiten" af ga.

› reageer

Maar is dit een hele grotere verandering? Je hebt je toestel 2 maanden later dan eerst, maargoed voor de contractduur maakt dit toch niets uit?

› reageer

Op 1 juli 2009 is de opzegtermijn van mobiele abonnementen aangepast van maximaal 3 maanden naar maximaal 1 maand. De termijn waarop een contractverlengingen van een bestaande klant kan worden ingevoerd, is nog niet aangepast. Dit mag nog steeds 4 maanden voor het einde van het contract. KPN is van mening dat de termijn van 4 maanden voor contractverlengingen onvoldoende aansluit bij de nieuwe opzegtermijn van slechts 1 maand. Om die reden heeft KPN besloten een eerste stap te zetten in de richting van een logischer indeling van deze termijnen.

Vanaf 1 november zal het voor klanten van KPN nog steeds mogelijk zijn hun contract te verlengen vóór het einde van de contractstermijn (EOC). Echter wordt deze periode ingekort van 4 maanden tot 2 maanden.

Uitzonderingen
Voor een kleine groep klanten betekent dit dat ze voor 1 november wel verlengbaar waren, dat in november niet meer zijn maar vanaf 1 december weer wel. Dit geldt voor alle klanten die tussen 1 september en 31 oktober volgens de oude situatie nog 4 maanden vóór het einde van de contractstermijn verlengbaar zijn.

---

Oftewel, dan kan je vier maanden van te voren enkel overstappen naar een andere aanbieder Logische zet.

› reageer

Hiermee gaat KPN zichzelf behoorlijk in de vingers snijden. Concurrenten bieden nog steeds de termijn om 3 tot 4 maanden voor het einde van het contract verlengen. Bij Vodafone kan je in enkele gevallen zelfs al vanaf maximaal een jaar voor het einde van het contract verlengen.

Nummerbehoud gaat prima als dit 3 maanden voor de overstap bij de provider binnen komt, dus je bent nu tot 2 maanden sneller weg bij KPN dan het eerste moment dat KPN je nog een tegenaanbieding kan doen.

Raar.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.