Verlengtermijn KPN-netwerken

KPN biedt je de mogelijkheid om toch eerder te kunnen verlengen. Hiermee kun je alsnog 4 maanden voor het einde van je contract verlengen. Dit doe je zo:

Sms, vóór 1 december, TERMIJN naar 7171
Eerst ontvang je een sms ter bevestiging van de aanvraag
Je ontvangt hierna een tweede sms ter bevestiging zodra de aanvraag is verwerkt

› reageer

Op 1 juli 2009 is de opzegtermijn van mobiele abonnementen aangepast van maximaal 3 maanden naar maximaal 1 maand. De termijn waarop een contractverlengingen van een bestaande klant kan worden ingevoerd, is nog niet aangepast. Dit mag nog steeds 4 maanden voor het einde van het contract. KPN is van mening dat de termijn van 4 maanden voor contractverlengingen onvoldoende aansluit bij de nieuwe opzegtermijn van slechts 1 maand. Om die reden heeft KPN besloten een eerste stap te zetten in de richting van een logischer indeling van deze termijnen.

Wanneer
Vanaf 1 november zal het voor klanten van KPN nog steeds mogelijk zijn hun contract te verlengen vóór het einde van de contractstermijn (EOC). Echter wordt deze periode ingekort van 4 maanden tot 2 maanden.

Wat betekent dat?
Vanaf 1 november worden de systemen en de communicatie aangepast. Klanten kunnen dan alleen nog maar verlengd worden 2 maanden vóór het einde van de contractstermijn. Vanaf nu dient als verlengdatum de datum 2 maanden vóór het einde van de contractstermijn naar de klant te worden gecommuniceerd als deze vraagt om zijn of haar End of Contract datum (EOC).

Uitzonderingen
Voor een kleine groep klanten betekent dit dat ze voor 1 november wel verlengbaar waren, dat in november niet meer zijn maar vanaf 1 december weer wel. Dit geldt voor alle klanten die tussen 1 september en 31 oktober volgens de oude situatie nog 4 maanden vóór het einde van de contractstermijn (EOC) verlengbaar zijn. Zie voor gedetailleerde informatie onderstaande Q&A’s.

Bron: Deal-it

Klanten kunnen het contract niet ontbinden, omdat de verlengingstermijn geen onderdeel uitmaakt van de voorwaarden. Om de huidige verlengtermijn van vier maanden toch te behouden kan bezwaar worden gemaakt tegen deze wijziging.

je moet sms'en als je bezwaar wilt maken.
[list]KPN Personal Sim: Sms termijn naar 7171 vóór 1 november
Hi: Sms nee naar 7171 vóór 1 november
Telfort: Sms verlengtermijn naar 7171 vóór 20 november en ná 1 oktober
MTV Mobile*: Sms objection naar 7171 vóór 1 novemberlist[/list]
* Onder voorbehoud, informatie nog niet beschikbaar via de website van MTV Mobile.

Bron: Mobile Cowboys

Zie ook: KPN's Website, De Website van Hi en De Website van Telfort voor meer informatie.

› reageer

Net maar even een smsje naar Hi verstuurd. Krijg trouwens geen bevestiging o.i.d.

› reageer

Net een bevestiging van ontvangst per sms ontvangen.

› reageer

Heel erg achterhaald, en een tegenovergestelde stap van Vodafone waar het inmiddels 6 maanden van tevoren al kan. Dat gaat ze klanten kosten, gezien je 120 dagen van tevoren wel al kan overstappen.

› reageer

Wat zal de echte reden kunnen zijn dat KPN dit verandert? Willen ze meer mensen contractvrij vasthouden onder hun oude voorwaarden omdat die het straks eerder vergeten of speelt er iets anders wat winstgevend kan zijn voor KPN?

De prikkel om bij een andere provider te gaan shoppen wordt alleen maar groter.

› reageer

Ik hoop dat het alleen bij KPN blijft.. Vodafone volgt meestal alle ongunstige veranderingen van KPN..

› reageer

En andersom gebeurt het natuurlijk net zo hard...

› reageer

Afgelopen jaar was het voor Vodafone klanten mogelijk om al vanaf 6 maanden voor einde contract een verlenging aan te vragen. Vodafone heeft besloten dit per 4 oktober marktconform te maken en in lijn met de uitporteringsperiode weer terug te brengen naar 4 maanden. Voor een aantal abonnementen wordt een uitzondering gemaakt en zijn wel 6 maanden voor einde contract verlengbaar.

Vanaf morgen dus ook Vodafone...

› reageer

hele snelle reactie van Vodafone.. je zou bijna zeggen dat ze alles samen afspreken..

Abonnement boven de €50,- p/m (excl. blox/add-ons), behouden wel de mogelijkheid om 6 maanden van te voren te verlengen. Voor zakelijke abonnementen veranderd er niks.

› reageer

@V-power
Volgens mij klopt dit deels. Vodafone werkt met klantwaarden (S=Standaard;M=Medium; H=High; T=Top). Vanaf klantwaarde Medium blijft deze 6 maanden verlengingstermijn (waarschijnlijk) behouden. Vanaf een E50,- bundel zal je dan waarschijnlijk standaard een M-klant zijn, maar het kan ook voorkomen dat je met je 22,50-bundel standaard facturen van bijv. E75,- hebt; dan ben je een M- of mss H-klant, waardoor je dus ook in aanmerking kunt komen voor de 6 maanden verlengingstermijn.

› reageer

Er wordt niet gekeken naar de klantwaarde, maar naar het contract van een klant. Dus alles vanaf €50,- (exc add-ons)is bij vodafone 6mnd eerder te verlengen.

› reageer

@preston82 Jij bent werknemer bij Vodafone toch? Heb je daar ook de info vandaan of is jouw uitspraak puur op logisch gokwerk gebaseerd? Ben namelijk erg benieuwd of dat idd zo is. Het zou namelijk betekenen dat een E50,- klant die 100 min belt wel 6 maanden vantevoren mag verlengen en een 22,50-klant die 500 min belt en daardoor dik E100,- buiten zijn bundel belt niet vantevoren kan verlengen. Zelf ben ik werkzaam bij The Phone House, vandaar mijn interesse

EDIT: Mijn uitgangspunt ligt dus in het feit dat <klant 2> winstgevender is voor Vodafone dan <klant 1>.

› reageer

Goeie casus, want wie zegt dat een klant met een spraakbundel van 50,- niet gaat verlengen naar een 20,- bundel, terwijl de klant die 110,- per maand boven de bundel vermoedelijk ook naar een hoge bundel zal gaan verlengen.

› reageer

Regel is heel duidelijk. Er wordt enkel naar het huidig contract gekeken. Of klant overstapt naar een lager contract maakt niet uit, tevens is de klantwaarde niet van invloed op het verlengtermijn.

Dat het niet altijd even eerlijk is ben ik mee eens en wie weet zullen ze het nog aanpassen als ze het zelf ook inzien, hiervoor moet er meestal eerst een x aantal klachten binnenkomen.

Ik vraag me af of je je abonnement eerst kunt verhogen om het systeem te omzeilen. Dat zou interessant kunnen zijn voor de klant met een 20 euro abonnement die veel meer dan dat belt.

› reageer

Ik heb nog wel een aantal vragen:

1. Geldt dit ook voor de bestaande klanten, of alleen voor nieuwe klanten?
2. Zoja, gaat Vodafone bestaande klanten informeren en hoe?
3. Het is geen wijziging van de Algemene Voorwaarden, of wel?
4. Kunnen klanten - net zoals bij KPN - bezwaar maken tegen de wijziging?

› reageer

@Miggle, Gokwerk doen we niet aan en Yes at stuk van werknemer.
Blijft het verhaal staan dat er sek alleen naar het contract geloerd wordt en niet naar klantwaarde.... Maar ik wil me nog wel eens herhalen.

Vind het een leuke van het eerst verhogen. Durf daar niks over te zeggen eigenlijk, maar wil ik wel eens naar kijken of dat kan.

› reageer

Ik heb nog wel een aantal vragen:

1. Geldt dit ook voor de bestaande klanten, of alleen voor nieuwe klanten?
2. Zoja, gaat Vodafone bestaande klanten informeren en hoe?
3. Het is geen wijziging van de Algemene Voorwaarden, of wel?
4. Kunnen klanten - net zoals bij KPN - bezwaar maken tegen de wijziging?

1, Geldt voor alle klanten, behalve zakelijk.
2, Zullen zij niet gaan doen waarschijnlijk, heeft vodafone ook niet gedaan toen het een half jaar geleden 6mnd werd.
3,Het is geen wijziging van de algemene voorwaarden
4, Nee dat kan niet, maar je kan het proberen... Ik zou zeggen stuur een klachten brief.

› reageer

KPN biedt je de mogelijkheid om toch eerder te kunnen verlengen. Hiermee kun je alsnog 4 maanden voor het einde van je contract verlengen. Dit doe je zo:

Sms, vóór 1 december, TERMIJN naar 7171
Eerst ontvang je een sms ter bevestiging van de aanvraag
Je ontvangt hierna een tweede sms ter bevestiging zodra de aanvraag is verwerkt

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.