VodafoneHelp! een rekening van maar liefst 1353,42 Euro!

Gezeik? Ik vind meer dan 1300 euro al gezeik genoeg!
Je hoeft niet alles over je heen laten komen.

Maarruh, het blijft erg stil van de TS kant....

› reageer

Goedenavond beste mensen,

Ik heb begin dit jaar een tweejarig abonnement afgesloten voor mobiel internet bij Vodafone.
Direct ondervond ik problemen met de dongel die moeilijk verbinding maakte of niet wilde afsluiten.
Dit zou dan komen door een een conflict met Windows7 en mijn draadloze modem thuis.
Ik heb op advies van de klantenservice tot 2 keer toe de laatste versie van de driver software gedownload en geinstalleerd maar de problematiek bleef zich voordoen.

Ik heb de dongel nu al maanden niet meer gebruikt maar toch kreeg ik tot mijn grote schrik en verbazing gisteren een rekening van maar liefst 1353,42 Euro!!
En het was direct van mijn rekening afgeschreven via automatische incasso, hetgeen betekent dat ik de komende 3 maanden niets meer kan uitgeven naast mijn vaste lasten!
Ik heb thuis al 6 jaar internet van UPC en heb de dongel bestelt voor als ik een keertje onderweg ben en kan dus nooit voor 1353.42 Euro hebben geinternet op de dongel van Vodafone.

Ik ben nu echt ten einde raad en wil vragen of andere klanten van Vodafone ook dergelijke problemen hebben of wellicht is er iemand die mij kan adviseren wat ik nu moet doen en via welke weg.

Met vriendelijke groet,

Dhr Edu Pietersz

› reageer

Bel Vodafone op zou ik zeggen. Blijkbaar is er iets niet helemaal goedgegaan. Waarom heb je sowieso geen prepaid genomen als je het voor af en toe een keertje onderweg gebruikt? Klantenservice is de enige waar je verder mee zal komen. Je kunt overwegen het bedrag te storneren, maargoed dit kan risico's met zich meebrengen.

› reageer

Goedenavond Hugo,

Ik heb de klantenservice van Vodafone uiteraard al gebeld maar ik ben nog niet tot de oplossing gekomen voor deze uiterst vervelende zaak. Ik heb zojuist pas een adres gehad van Vodafone Special Services waar ik een klachtenbrief naar toe kan schrijven maar ik ben bang dat dit lang gaat duren.

Met vriendelijk groet

Dhr. Edu Pietersz

› reageer

Tja, een klachtenbrief moet je sowieso wel schrijven. Maar ik zou het ook nog wat anders aanpakken, aangezien het hier wel wat meer dan een paar tientjes bedraagt. Ik zou eisen dat je de rekening pas hoeft te betalen als het helder is waar alles vandaan komt. Denk dat zoiets geen vreemde eis is.

› reageer

Dat is inderdaad een terechte eis maar kan ik dat wettelijk gezien onderbouwen?

› reageer

Laat het geincasseerde bedrag z.sp.m. storneren door je bank. Dan heb je alvast je geld terug.

› reageer

Je kan Vodafone aangeven dat je hangende het onderzoek sowieso wel betaalt, maar daarbij vragen of je dit in termijnen kan doen. Vermoedelijk is daar wel een regeling in te treffen.

Welke APN. heb je gebruikt? Ik heb nog steeds problemen met de verschillende toegangspunten die Vodafone voor mobiel internet hanteert. (live.vodafone.com of office.vodafone.nl). In het buitenland heb ik met een buitenlandbundel al eens een rekening van honderden euro's gehad terwijl ik juist een buitenlandbundel had genomen om hoge kosten te vermijden. Het bleek toen dat ik een ander APN had moeten gebruiken in de toegangsinstellingen om in het buitenland mijn bundel te gebruiken. Ik had het live apn ingesteld en moest het office apn in het buitenland gebruiken. Dit was mij bij aanschaf van de bundel niet verteld. Vodafone heeft dit toen op een volgende factuur rechtgezet. Maar goed, nog steeds vind ik het niet duidelijk te vinden wanneer je het office en wanneer je het live toegangspunt moet gebruiken.

Bij aankoop wordt dit ook niet helder velmeld door Vodafone.

NB. kan het zijn dat je per ongeluk met je dongel op een buitenlands netwerk hebt gezeten? Al kilometers vanaf de Nederlandse grens kan je buitenlandse netten ontvangen wat ongemerkt erg kostbaar kan worden (valt niet binnen een gewone databundel).

Nog een optie: kan je ongemerkt op de dongel hebben gesurft, terwijl jij in de veronderstelling was via je WiFi thuis netwerk te surfen? In de huidige software kan je dongel ook je WiFi verbindingen beheren.

› reageer

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de rekening 7 oktober binnengekregen en 10 oktober kreeg ik al een aanmaning waar in staat dat als ik niet betaal (terwijl het dus al was afgeschreven via automatisch incasso!) ik direct geregistreerd wordt bij het Bkr hetgeen zou betekenen dat ik de komende 5 jaar geen huis zou kunnen kopen o.i.d.

› reageer

Ik heb de dongle eigenlijk nauwelijks gebruikt en ik zit in Amsterdam dus ik kan onmogelijk een connectie hebben gemaakt met een buitelands toegangspunt.

› reageer

Vraag een goede specificatie van de factuur op en geef inderdaad aan dat je graag naar een passende oplossing wil zoeken en eventueel gedurende het onderzoek in termijnen wil betalen. Dan zul je er verder mee kunnen komen

Veel succes!

› reageer

Wat heeft de klantenservice verteld over de kosten, waar komen die vandaan? Wat voor abonnement heb je? Wanneer heb je deze afgesloten? Heb je geen online rekening (zie my.vodafone.nl)?

Ik vind het bijna ongelofelijk dat je op 7 oktober een rekening krijgt en 10 oktober al een aanmaning. Vodafone doet langer dan dat om betalingen überhaupt te verwerken, laat staan post sturen. Wat stond er trouwens op de rekening van 7 oktober, wanneer zou die afgeschreven worden?

› reageer

Volgens Vodafone zou er voor 9GB gebruik zijn gemaakt met de dongle.
Het abonnement is Data Max standaard 400 en ik heb die begin dit jaar afgesloten.
En het is raar maar waar de rekening is gedateerd op 7/10/2010 en de aanmaning op 10/10/2010.
Het bedrag zou omstreeks 14 oktober automatisch worden afgeschreven via automatische incasso.

Ik ben verder niet gewaarschuwd op wat voor manier dan ook en nu zit ik zonder geld de komende maanden als deze zaak niet wordt opgelost!

› reageer

Wat heeft je draadloze modem thuis er eigenlijk mee te maken??? En dan is de vraag heb je die 9gig verbruikt?

› reageer

is dat zon oud abonnement waarmee je altijd dezelfde snelheid hebt maar moet bijbetalen als je over je bundel heen gaat?

zo ja weet je zeker dat je de data niet hebt gebruikt?
heb je die data wel gebruikt dan zal je toch echt moeten betalen.

je hebt er immers voor gekozen om altijd maximaal online te zijn en extra data buiten je bundel bij te betalen ipv snelheidverlaging naar 128 kbps en voor een vastbedrag per maand.

ik hoop voor je dat vodafone een vergissing heeft gemaakt..
anders is er denk ik weinig aan te doen...

de max abos zijn inmiddels al vervangen door onbeperkt voor een vaste prijs per maand.

zodra het kan over naar een start abonnement...

› reageer

Wellicht weet iemand of het wettelijk mogelijk is dat ik bij Vodafone eis dat het bedrag wordt teruggestort totdat deze zaak is uitgezocht?

(Ik heb deze vraag ook gesteld op het rechtenforum)

http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Help%21++een+Vodafone+rekening+van+1353%2C42+Euro%21/t/30788/

› reageer

Vraag het ze. Maar ik zou er niet al teveel van verwachten eerlijk gezegd, maar het valt altijd te proberen natuurlijk. Een betalingsregeling zal natuurlijk sowieso wel tot de mogelijkheden behoren. Ik zou in dat geval dan ook hiertoe besluiten, uiteraard wel onder protest zodat je duidelijk aangeeft dat je het hier niet mee eens bent. Op die manier ontloop je een negatieve registratie, maar ook een hoop financiële ellende voor jezelf.

› reageer

Zo lang je in overleg bent en aan het betalen bent zijn providers over het algemeen een heel stuk coulanter dan als je je betaling opschort. Een goede specificatie van je verbruik met hoeveelheden en data kan je enorm helpen. Ik hoop dat Vodafone die specificatie aanlevert.

› reageer

Goedendag Koen,

Ik heb het hele bedrag al moeten betalen want het is zomaar ineens van mijn rekening afgeschreven!

Ik wil mijn geld terug - 27,62 Euro abonnementskosten want ik heb nooit voor 1353,42 Euro geinternet op de dongle, ik ben toch niet gek!

We hebben thuis al 6 jaar lang internet van UPC dus waarom zou ik in godsnaam?

De dongle van Vodafone maakte geen verbinding of wilde niet afsluiten, ik heb hierover meerdere malen gebeld maar de problematiek bleef zich voordoen daarna heb ik hem ook niet meer gebruikt!

› reageer

Vodafone heeft ook vandaag nog steeds geen contact met me opgenomen over deze zaak!

› reageer

Mijn ervaring is dat als je vasthoudend en redelijk bent dit wel opgelost wordt. Als je geen bevredigend antwoord krijgt naar een leidinggevende vragen. Daar zijn ze niet happig op, maar als je duidelijk maakt dat het toch wel een absurd bedrag is en je dit niet zomaar voor kunt schieten, mogelijk dat hulp alsnog geboden wordt.

Succes!

› reageer

Natuurlijk moet je dat bedrag niet betalen, maar helaas is het zo dat het allemaal geautomatiseerde processen zijn, dus als je niet betaalt dan zul je vanzelf een keer aanmaningen gaan krijgen. Ik zou gewoon contact opnemen met Vodafone, zeggen dat je niet een 1 keer het bedrag kunt missen en dus wilt storneren, maar dat je onder protest een betalingsregeling wilt treffen totdat er een passende oplossing is gevonden. Dat is denk ik voor beide partijen het beste. Voor jou, omdat je financieel dan even niet klem zit, en voor Vodafone omdat ze dan veel meer bereid zullen zijn om te helpen met je probleem.

› reageer

Je hebt gekozen voor een abonnement die snel blijft maar na 500 mb je per mb moet betalen.
Als je dan idd 9 gig ofzo download dan ben je de klos...
Je kon beter voor een vaste kosten abonnementsvorm gaan dan kreeg je alleen een snelheidsmindering ipv extra kosten.

Dus ik ben bang dat je toch echt moet gaan betalen, tenzij je echt geen gebruik van hebt gemaakt, dit kan je tevens terugzien op je online factuur wanneer en hoe laat je de mb's hebt verstookt..

› reageer

Ik heb uiteraard geen 9GB verbruikt op de dongle van Vodafone. Ik heb bij aanschaf duidelijk vermeld hoe ik het ding wilde gebruiken namelijk af en toe als ik onderweg ben.

De dongle is technisch niet inorde net als de software driver van Vodafone. En ik ben gelukkig niet de enige met deze problematiek;

Een reactie van het fokforum over dit onderwerp;

fokexpert [] donderdag 21 oktober 2010 @ 18:53 (#16)

Dit heeft mijn vader ook gehad afgelopen tijd. Wel gebruikt maar zeer weinig, en paar nkeer gigantische rekening.

Elke keer vodafone gebeld en creditnota gekregen (4 keer gebeurd),

Vodafone schijnt hoe dan ook al ellende te hebben met hun administratie.

Mocht vodafone je niet helpen, dan gewoon bericht plaatsen op trosradar.nl, en binnen paar uur heb je reactie van vodafone en word het netjes met je geregeld (hun goeie wil tonen.).

Elke keer wanneer ze niet hun belofte nakomen (Wat ik regelmatig heb gehad.) elke keer je topic een update geven, van wat er speelt.

Werkt perfect!

› reageer

Er zijn er echt veel meer die dergelijk problemen ondervinden;

http://forum.vodafone.nl/topic/400-dongle-fouten-win-7-en-win-vista/
http://forum.vodafone.nl/topic/586-vodafone-k3765-crasht-plug-and-play-service/

› reageer

@edu1
Je hebt het abonnement afgesloten in januari. Dat betekend dat je verplicht online rekening hebt (mits je betaald voor een papieren rekening). Dus log in op my.vodafone.nl en bekijk je rekening. Deze is volledig gespecificeerd en kun je zien hoeveel data er op welke dag is gebruikt en hoe laat.

Vergeet niet dat je pc op het achtergrond veel meer kan doen dan dat jij doorhebt. Zo kan bv Windows Update stiekem updates binnen halen of tig andere programma's met auto-update. Mocht je rechterlijke stappen willen ondernemen, wees dan heel zeker van je zaak, anders ben je nog meer geld kwijt. Vodafone kan tot op de plaats waar je hebt geïnternet bewijzen.

› reageer

Had ik al gedaan maar heb zojuist jouw instructies op gevolgd maar ik krijg het volgende bericht;

Je Vodafone mobiele abonnement is op dit moment geblokkeerd.
Daardoor bieden wij beperkte functies in My Vodafone aan.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Bel: 1200

Terwijl Vodafone het idioot hoge bedrag allang binnen heeft..

Ik vraag me af waarom ik zo wordt behandeld door Vodafone, ik vanaf januari altijd op tijd het abonnement betaald.

› reageer

De problemen die je hierboven aanhaalt, kunnen verholpen worden met nieuwe software te installeren via Vodafone.

De rekening zal, schat ik in toch moet worden betaald. Hoe belachelijk hoog die ook is. Laat je dealer anders iets regelen met zijn dealermanager.

Het betreffende abonnement heb ik nog nooit een klant geadviseerd, zie deze discussie waarom... Altijd voor vaste kosten kiezen, een laptop of PC doet van alles op de achtergrond, maar 9 GB is erg extreem.
Maar ben wel heel erg benieuwd hoe dit afloopt. Succes!

› reageer

@Gert-jan
idd, ik heb het ook bekeken. Beide zijn makkelijk op te lossen software problemen (64bit Windows 7 moet je altijd laatste software van de website hebben + windows moet ook up-to-date zijn!).

@edu1
Bel met klantenservice afdeling datasupport, vraag ernaar als je deze niet in het standaard menu hoort. Die kunnen je My Vodafone account direct activeren mits je betaling in orde is(en dat is het zoals jezelf aangeeft). Vervolgens kun je je rekening specificatie bekijken.

› reageer

Ik heb op advies van de klantenservice tot 2 keer toe de laatste versie van de driver software gedownload en geinstalleerd maar de problematiek bleef zich voordoen.

› reageer

Wat betreft je software probleem kun je misschien langs een Vodafone winkel gaan. Maar daar heb je nu niks aan. Kunnen we later over hebben als dit is opgelost. Ik zou nu eerst de klantenservice bellen zodat je bij je specificatie kan, als het online niet lukt, kun je het per post krijgen (volgens mij kost dat 2,80).

› reageer

Maar ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoelt met "hij wil niet afsluiten". Je rukt toch gewoon dat ding uit je laptop, als veilig verwijderen niet werkt? Tenminste, dat heb ik dan als het te lang duurt. Het is geen geheugenstick (kan wel overigens), dus schade zal het echt niet toebrengen.

› reageer

Ik ben inderdaad hard aan een oplossing toe en het zou ook fijn zijn als de dongel hierna naar behoren gaat functioneren want tja daar draait het hier immers om.

En die 2,80 Euro zal wel cynisch bedoeld zijn maar daar zie ik nu nog wel de humor van in..

Mvg,

Dhr. Edu Pietersz

› reageer

Ik denk dat Vodafone heus wel goed heeft bijgehouden hoeveel je hebt verbruikt. Vanuit dat oogpunt is de rekening dus "terecht". Vragen om een specificatie van het aantal MB is dus slechts een manier om tijd te rekken. Bovendien kun je zelf niet echt bewijzen dat je bijvoorbeeld minder MB's hebt gebruikt. Je hebt een bepaald type abonnement genomen waarbij extra MB's relatief duur zijn, dus wat dat betreft is het geen verassing dat je dan een hoge rekening krijgt. Dat is nu eenmaal zo.

Wat wel echt een punt van discussie vormt is de verschrikkelijke software die Vodafone bij haar dongles levert. Ik kan me goed voorstellen dat hier een fout in zit waardoor je gewoon via 3G blijft internetten, zelfs wanneer je binnen bereik van Wi-Fi bent. Aangezien je de Vodafone-software min of meer verplicht moet gebruiken als je een Vodafone-dataabonnement neemt, vind ik dat je hier best een punt hebt. Vodafone kan niet gewoon haar handen in onschuld wassen.

Ik zou zeker niet zonder meer akkoord gaan met deze hoge rekening! Eventueel een geschil starten bij de Geschillencommissie loont al gauw de moeite. Richt je kritiek op de slechte software van Vodafone. Succes! Hou ons op de hoogte.

› reageer

Onmiddelijk laten storneren. Kan zelfs online. Geloof me... dan neemt Vodafone snel contact met je op!

› reageer

Je schrijft dat je de dongel al maanden niet hebt gebruikt. Heb je hem ook uit je laptop gehaald en weggelegd of is de dongel gewoon de hele tijd nog aangesloten geweest op je pc? Als dat zo is, dan kan het natuurlijk altijd zo zijn dat je ongemerkt via de dongel op internet hebt gezeten...

› reageer

Goedendag allemaal,

Bedankt voor de reacties.
Voor de duidelijkheid ik heb de dongle al 2 maanden niet meer in mijn laptop gehad omdat ie het toch niet deed.

En ik heb zojuist even op de website van de gesschillencommissie gekeken maar de website geeft een 'certificate error'.
Is de consumentenbond anders een goed alternatief?

Met vriendelijke groet,

Dhr. Edu Pietersz

› reageer

Probeer er nou eerst eens uit te komen met Vodafone voordat je er allerlei instanties/organisaties bijhaalt.Mijn ervaring is dat je ze gewoon een nette brief moet schrijven en dat alles dan keurig in orde komt.Succes.

› reageer

Geschillencommissie vereist sowieso dat je er samen met Vodafone alles aan gedaan hebt om eruit te komen, dus daar meteen heen stappen gaat niet werken. Daarnaast heet de instantie "onafhankelijk" te zijn, maar mijn ervaring met die bende daar gaf een heel ander beeld.
Dus, zoals al een paar maal aangegeven: Probeer alle feiten boven tafel te krijgen en ga dan gewoon de dialoog (niet de discussie, dat gaat echt niet werken) met Vodafone. Zolang je zelf maar netjes blijft kom je meestal wel een heel eind.

› reageer

Je geeft nu aan dat je 2 maanden de dongle niet in je laptop hebt gehad, dus ik neem aan september en oktober.

Je rekening is van september toch? Hoe kan je in September 9 gig gebruiken zonder een dongle in je laptop te hebben?

Ik zou dan zeker voor je rekening specificatie vragen, maar ik neem aan dat vodafone de 9 gig niet zomaar bij kan verzinnen.. Dus vind het maar een appart verhaal.

› reageer

Ik werk zelf al meerdere jaren in de telecom en heb héél veel klanten gehad die beweerden écht niet gebruikt te hebben. En bij het laten zien van de specificatie is het altijd 'owja', een vriend, familie of andere gebruiker.
Standaard krijg je de kosten van de afgelopen maand. In sommige gevallen, zoals bv gebruik in het buitenland of andere trage verwerking, kan het zijn dat je nog het verbruik van 2 maanden geleden moet betalen. Enkele gevallen maakt een provider soms een fout zoals twee maal abonnementskosten in rekening brengen. Dit soort fouten komen heel snel aan het licht en worden direct opgelost.
Een fout als verkeerde specificatie heb ik nog nooit meegemaakt. In dit verhaal geloof ik ook eerder Vodafone dan jou. Als Vodafone zegt dat je 9GB hebt gebruikt, dan kunnen ze dit ook bewijzen. Ze kunnen dit bewijzen met imei nr, mac adres, simkaartnr, vrij nauwkeurig de plaats waar het is gebruikt. Daarnaast beschikken ze ook over de internetlogs. Weet niet hoe uitgebreid dat is bij een provider, maar ze kunnen in ieder geval zien wat voor soort data (http/torrent bv) je hebt gebruikt (en misschien welke websites die je hebt opgevraagd?). Het is heel moeilijk om dit soort bewijs te kunnen weerleggen. En zo lang je dat niet kunt doen moet je de rekening betalen.

Bovenstaande is een mening van mij gebaseerd op mijn ervaring en jouw verhaal.

Wat ik jou kan aanraden is zoals al meerdere malen door anderen geschreven. Vraag netjes aan Vodafone om een coulante tegemoetkoming. Dit moet je schriftelijk doen. Als je netjes bent zijn ze vaak coulant. Je kunt denken aan met terugwerkende een hoger abonnementsvorm zodat je per saldo minder hoeft te betalen. Als dat niet lukt, kun je op zijn minst wel je rekening maandelijks aflossen.

Ik wens je succes met de afhandeling en ben benieuwd hoe het eindigt.

› reageer

Als een betaling wordt gestorneerd kan Vodafone niet zien of dat op jouw initiatief is, of dat je bank dat doet wegens onvoldoende saldo.
Storneren brengt de relatie met VF dus niet in gevaar, het is een extra argument voor VF om met je mee te denken. Zo lang het geld op hun rekening staat en niet op die van jou is het jouw probleem, door te storneren wordt het een gezamenlijk probleem.
Uit je reacties op het forum maak ik op dat je naar VF steeds uiterst correct bent gebleven,dat is belangrijk, maar wel met de kanttekening dat ALS de factuur technisch gezien al juist zou zijn, dit waarschijnblijk ligt aan softwarefouten van VF.
Er zijn providers die een simkaart al preventief blokkeren als de rekening oploopt tot 200-300 euro. Als er hier plotseling een heel ander gebruikspatroon ontstaat hadden ze je moeten waarschuwen.

› reageer

Nog een betere oplossing (eentje die wordt ook aangeraden door de professionals zoals incassobureau's). Storneer het volledige bedrag en maak vervolgens het bedrag over waar Vodafone volgens jou wel recht op heeft. Op deze manier laat je wel de juiste bedoeling zien van jouw kant. Dit is zeker op zijn plaats mocht het tot een procedure komen via de rechter. Succes.

› reageer

Goedenavond allemaal,

Erg bedankt voor alle reacties.

Allereerst wil ik graag reageren op de post van V-power.

Ik werk zelf al meerdere jaren in de telecom en heb héél veel klanten gehad die beweerden écht niet gebruikt te hebben. En bij het laten zien van de specificatie is het altijd 'owja', een vriend, familie of andere gebruiker.
Standaard krijg je de kosten van de afgelopen maand. In sommige gevallen, zoals bv gebruik in het buitenland of andere trage verwerking, kan het zijn dat je nog het verbruik van 2 maanden geleden moet betalen. Enkele gevallen maakt een provider soms een fout zoals twee maal abonnementskosten in rekening brengen. Dit soort fouten komen heel snel aan het licht en worden direct opgelost.
Een fout als verkeerde specificatie heb ik nog nooit meegemaakt. In dit verhaal geloof ik ook eerder Vodafone dan jou. Als Vodafone zegt dat je 9GB hebt gebruikt, dan kunnen ze dit ook bewijzen. Ze kunnen dit bewijzen met imei nr, mac adres, simkaartnr, vrij nauwkeurig de plaats waar het is gebruikt. Daarnaast beschikken ze ook over de internetlogs. Weet niet hoe uitgebreid dat is bij een provider, maar ze kunnen in ieder geval zien wat voor soort data (http/torrent bv) je hebt gebruikt (en misschien welke websites die je hebt opgevraagd?). Het is heel moeilijk om dit soort bewijs te kunnen weerleggen. En zo lang je dat niet kunt doen moet je de rekening betalen.

Bovenstaande is een mening van mij gebaseerd op mijn ervaring en jouw verhaal.

Wat ik jou kan aanraden is zoals al meerdere malen door anderen geschreven. Vraag netjes aan Vodafone om een coulante tegemoetkoming. Dit moet je schriftelijk doen. Als je netjes bent zijn ze vaak coulant. Je kunt denken aan met terugwerkende een hoger abonnementsvorm zodat je per saldo minder hoeft te betalen. Als dat niet lukt, kun je op zijn minst wel je rekening maandelijks aflossen.

Ik wens je succes met de afhandeling en ben benieuwd hoe het eindigt.

Ik heb vanaf januari altijd de 'netjes' de abonnementkosten van 27,62 Euro laten afschrijven via automatische incasso en ben daar nooit boven gekomen en ben dat ook nooit van plan geweest omdat we thuis al 6 jaar lang internet van UPC gebruiken.

Nu krijg ik dus uit het niets deze idioot hoge factuur op mijn dak en die vervolgens direct wordt afgeschreven zonder enige waarschuwing met het gevolg dat ik nu de komende 3 maanden niets meer kan uitgeven naast mijn vaste lasten.

Ik heb hierover contact gezocht met Vodafone maar ben tot op de dag van vandaag niet verder gekomen tot een redelijk oplossing in deze uiterst vervelende zaak.

Ik ben van mening dat deze gang van zaken allerminst 'netjes' is..

› reageer

Gepost door B0MBACI op 22/10/2010 22:56
Je geeft nu aan dat je 2 maanden de dongle niet in je laptop hebt gehad, dus ik neem aan september en oktober.

Je rekening is van september toch? Hoe kan je in September 9 gig gebruiken zonder een dongle in je laptop te hebben?

Ik zou dan zeker voor je rekening specificatie vragen, maar ik neem aan dat vodafone de 9 gig niet zomaar bij kan verzinnen.. Dus vind het maar een appart verhaal.

Ik hoop dat dit een apart verhaal is en blijft want dit wens ik andere donglelaars niet toe..

› reageer

Kan het niet zo zijn dat iemand, een huisgenoot ofzo, je internetstick ongevraagd heeft geleend?

› reageer

Dat ze niet terugbellen is niet netjes ja. Maar ik moet zeggen, als een bedrijf zegt terug te bellen (tenzij ze iets verkopen) dan geloof ik dat nooit. Schrijf gewoon een brief. Je krijgt daar sneller antwoord op dan wachten op een telefoon. Reden daarvoor is omdat dat naar een speciale afdeling gaat die niks anders dan dat doet en hun #1 doel is klanttevredenheid.

› reageer

Ik heb vorige week een klachtenbrief gestuurd naar Vodafone special services maar heb nog steeds niets vernomen van deze afdeling.
Er is mij zojuist verteld dat ik nog even moet afwachten..

› reageer

Wat een poppenkast dit allemaal weer....

Nou laat ik beginnen met, waarom heb je na een hoeveelheid keer het bedrag nog niet laten stoneren? Had je daarna direct je abo kosten kunnen betalen als je denkt dat dit het bedrag is waar vodafone recht op heeft?

Klanten brief is getikt en vodafone heeft hem binnen blijkbaar... nou mooi toch en dan is het wachten, waarschijnlijk 2 weken. Verder lijkt me werkelijk onnuttig om hier verder te jammeren, want ik mis hier echt belangrijke info.

Je kan me veel zeggen, maar als je beweert dat je al 2 maanden de modem (dongel is sowieso kpn term, noem hem gewoon modem) niet in je pc is geweest dan klopt de rek niet. Stoneren en je zaken inorder maken voor een zaak.

Maar blijkbaar heb je niet betaald (anders wordt je op my-vodafone niet afgesloten) of zijn er andere zaken aan de order want nergens lees ik dat je het bedrag heb gestorneerd.

Dit alles maakt mij zeer huiverig, want nergens lees ik dat je naar een shop ben geweest om navraag te doen. Alles en alleen via de ks (1200 of 1201 45ct pg) gedaan.

Vraag via een shop je factuur op, met deze factuur (data's) kun je naar onze data support stappen, zodat je meteen mee kan kijken met hen. Op welke data's wat is gebeurd en wat je heb gedaan, en dit samen met de data sup of medewerker in een shop.

Maar het verhaal is zeer onsamenhangend en zeer apart.

› reageer

Ik heb wel degelijk de idioot hoge factuur al betaald want het is d.m.v. automatische incasso allang afgeschreven.

Met alle respect, dit is voor mij geen poppenkast en jouw samenvatting van deze zaak is erg onsamenhangend ja.

› reageer

Gepost door edu1 op 26/10/2010 23:01

Het is gewoon een feit dat meestal een rekening gewoon klopt.
Behalve misschien bij bedrijven als Chippie, Simpel, Tringg , etc die geen eigen systeem hebben.

Tot nu toe heb ik in de winkel altijd gehad dat de specificatie gewoon klopt en blijkt dat mensen toch meer hebben gebeld.

Of een huisgenoot de mobiel had gebruikt en gebeld naar buitenland of wat ook populair is dat ouders mobiel thuis laten liggen en het kind flink gaan SMSen naar abonnementsdiensten.

Of Turkse mensen die naar het buitenland gaan bellen.

Heb je al een specificatie opgevraagd van het dataverkeer?
Heb wel meerdere mensen gehoord die een probleem hadden met de installatie van een oud modem van Vodafone icm. ik geloof Windows 7 of Vista. Alleen dan werkte hij gewoon niet.

Maar je kan toch gewoon zien dat je modem verbinding heeft en met de bijgeleverde software het dataverkeer elke dag gewoon zien?
Of misschien had je een trojan horse die lekker jouw PC als bot gebruikte.

Vind het echt ongeloofwaardig dat je modem spontaan 9GB aan data over de lijn trekt, dan moet bijna komen door het downloaden van bestanden want is vrij lastig door "normaal"vinternetten.

Laptop thuis laten staan en heb je kinderen? ( of een man )

› reageer

Knap dat een modem int verbinding maakt terwijl hij al 2 maanden niet in zijn pc zit. Sorry hoor, bull****...........

› reageer

Als een betaling wordt gestorneerd kan Vodafone niet zien of dat op jouw initiatief is, of dat je bank dat doet wegens onvoldoende saldo.

Over de relatie met VF kan ik nix zeggen maar ze kunnen wel degelijk zien op wiens initiatief een bedrag teruggeboekt wordt. Geen saldo is 'administratieve reden' laat je het zelf terughalen staat er 'niet akkoord met afschrijving'.

› reageer

Zoals ik eerder al aan heb aangegeven, waarom betrek je altijd het feit dat je thuis UPC hebt. Mij is na het lezen van het topic nog steeds niet duidelijk hoe er met de stick die 2 mnd niet is gebruikt er toch kosten zijn gemaakt. Heb je de stick nog, is deze altijd bij jou gebleven?

› reageer

Ik ben een leek maar ik zou het volgende doen naar aanleiding wat ik hier gelzen heb

1. storneer het geld, dat kan nog het is nog binnen 2 weken
2. maak wel het abo geld over, daarmee voldoe je aan die verplichting en toon je goede wil
3. stuur een aangetekende brief, waar in je vermeld dat je het hebt gestorneerd hangende een reactie van vodafone.
Tevens vraag je vodafone de rekening te onderbouwen, en dat hebben ze doordat je geen toegang tot de rekening hebt (door hun schuld), nog niet gedaan. Geef aan dat dat de reden is van de stornering!!! (het is redelijk te eisen van vodafone dat zij zo'n groote afwijking onderbouwen)
Tevens verklaar je je bereid te betalen als het idd jouw gebruik is, echter verzoekt in dat geval om een betalings plan aangezien je financiele situatie etc.

Houd er rekening mee dat je moet betalen, de bewijs last voor jou ligt heel lastig.....

Verder aan de mensen hierboven, ja er worden fouten gemaakt bij rekeningen van providers en ander zaken die via automatische incasso gaan. Het wordt vaak niet opgemerkt, omdat de rekeningen niet worden gecontroleerd of het kleine fouten betreft. Dat de kans heel klein is wil niet zeggen dat het niet gebeurd

› reageer

@edu1;
Hopelijk heb je de brief wel aangetekend verzonden.
Zo niet, doe dat dan alsnog; niet aangetekende brieven "verwijnen" soms zomaar...
Het is hier al vaker in dit draadje gezegd, maar werkelijk, storneer dat bedrag!
Dan lopen ze wat harder om naar een oplossing te zoeken.
Wat jou is overkomen is gewoon te gek voor woorden.
ALS je niet aangetekend hebt verzonden, vermeld dan in de 2e wel aangetekende brief (die je uiteraard kopiëert voor jezelf) dat je omhoog zit en van mening bent terecht je eigen geld gestorneert hebt.
:
Heel veel succes! Kloten man!

› reageer

En soms krijg je als gebruiker gelijk. Dit is wel in de usa, maar toch

" Verizon schikt voor 25 miljoen dollar na onterechte rekeningen"

NB zit ook bij vodafone

› reageer

En? hoe is dit afgelopen?

Waarom heb je na alle aanbevelingen hier eigenlijk NOOIT gestorneerd?

› reageer

Omdat storneren in de regel meer gezeik oplevert (extra kosten, preventel, BKR, incassobureau).

› reageer

Gezeik? Ik vind meer dan 1300 euro al gezeik genoeg!
Je hoeft niet alles over je heen laten komen.

Maarruh, het blijft erg stil van de TS kant....

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.