T-Mobile[T-Mobile] Bundel kwijt bij T-Mobile!!

Naar aanleiding van de aangetekende brief ben ik opgebeld door T-mobile begin november. Mij werd beloofd dat het vervallen beltegoed zou worden overgemaakt op mijn bankrekening. Inmiddels heeft tmobile 830 overgemaakt naar mijn rekening. Ik was de btw vergeten.

Ben blij dat zij alsnog hun afspraak zijn nagekomen, wel jammer dat het via een aangetekend brief moest.

› reageer

Eind augustus had ik mijn flex abonnement opgezegd bij t-mobile. Per 9 oktober 2010 zou het abonnement worden beeindigd en omgezet naar prepaid. Tot mijn ongenoegen werd mijn abonnement per 17 september omgezet naar prepaid. Mijn opgespaard beltegoed van ruim 700 euro kwam hiermee te vervallen.
Naar aanleiding van de vroege omzetting heb ik contact opgenomen met de klantenservice. De klantenservice heractiveerde mijn abonnement per 21 september en beloofde mij dat het vervallen tegoed zou worden toegevoegd. 22 september was mijn abonnement weer actief, maar het beltegoed was nog niet niet toegevoerd. Daarom heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker zei ondanks de eerdere belofte dat het flex beltegoed niet kon worden toegevoegd door de beperkingen van de systeem. Hierop werd ik door verbonden met de afdelingen special care.
Na te woord te zijn door special care, werden de volgende afspraken gemaakt:
-het onterecht vervallen beltegoed zou worden gecrediteerd.
-voor de creditatie moest ik het laatste factuur gaan afwachten. Aangezien ik voor de periode van 17-09 t/m 6-10 na de heractivatie weer te goed zou krijgen.
Ik heb erbij expliciet gevraagd om deze oplossing in het systeem te zetten en het schriftelijk te bevestigen. Daarmee ging de meewerker ermee akkoord.

Nadat ik de laatste facturen binnen heb gekregen, heb ik contact opgenomen met t-mobile. Nu weigeren zij het vervallen beltegoed te crediteren en zeggen ze dat zei deze afspraak nooit hebben gemaakt.

Dit is gewoon diefstal.

Ten eerste wordt mijn abonnement vroegtijdig, door hun fout, eerder dan overeengekomen beeindigt. Doordat mijn abonnement vroegtijdig wordt omgezet ben ik niet instaat geweest om van mijn beltegoed gebruik te maken tijdens mijn vakantie.
Ten tweede komen ze niet de eerder overeengekomen afspraak niet na. Als antwoordt geven ze, dat ze overgebleven tegoed niet crediteren. Maar ik ben niet in staat geweest om deze tegoed op te maken, door de eerdere omzetting.
Een andere argument van tmobile is dat het abonnement nu eenmaal is opgezegd. Maar als ik mijn beltegoed niet op zou krijgen, zou in de opzegging kunnen annuleren of verlengen, zodat het tegoed behouden blijft.

Graag zou ik tips willen hoe ik het verder moet afhandelen.
Ik heb mij voorgenomen de volgende stappen te nemen:
-een aangetekende brief sturen met de klacht
-een zaak maken bij de geschillencommissie als de eerder gemaakte afspraken niet worden nagekomen

Heeft iemand nog iets anders toe te voegen?

› reageer

1. Schriftelijke klacht (wellicht aangetekend) met voorstel tot oplossing.
2. Termijnen in de gaten houden. Binnen 30 dagen geen oplossing naar de GCT. Zorg dat je eisen netjes en redelijk zijn zodat de GCT je niet als een profiteur kan zien.
Lange adem is nodig bij T-Mobile, het zijn op dit punt ratten.

› reageer

Naar kantoor gaan en iedereen daar overhoop schieten is een goede tussenoplossing. ben je in ieder geval even van je agressie af.

Hebben ze mij afgelopen maand trouwens ook geflikt. Gelukkig pakte het in mijn geval goed uit want ik wilde toch al van het abonnement af, maar toch.

› reageer

Ik ben van plan vandaag of morgen een aangetekend brief te versturen.
De tweede punt is: wat is een redelijke eis. Eerder werd mij door tmobile toegezegd het volledig bedrag te crediteren op mijn bankrekening. Mijn intentie is ook niet misbruik maken van de situatie. De feiten zijn duidelijk mijn inziens. Het abonnement is te vroeg omgezet, waardoor ik niet instaat was om het abonnement te gebruiken.
Het zijn eigenlijk ratten. Ze hebben gewoon gewacht dat ik het abonnement zou opzeggen en vervolgens met deze argumenten te komen. Ik vraag mij af, wat er gebeurd zou zijn, als het abonnement niet zou zijn opgezegd. Na de afspraak die ik had gemaakt met de special care was ik ook niet 100% gerust op dat het zou goed komen.

Verder wil ik mijn onvrede kenbaar maken op andere fora. Ik dacht aan radar, kassa en GOT. Misschien dat de webcare afdeling wordt geprikkeld om met een reeel oplossing te komen.

@Migros gelukkig ben ik niet agressief en verafschuw ik geweld. Zo te zien heeft het bij jou geholpen Jij had toch problemen met het internetlimiet in Eu landen.
Mocht ik mij bedenken, dan zal ik overwegen jou in te huren

› reageer

Nee hoor nergens last van, je zal wel iemand anders bedoelen denk ik. Agressief ben ik evenmijn hoor

› reageer

@migros aangezien jij met die oplossing kwam van overhoop schieten om van mijn agressie af te komen, dacht ik dat jij ervaring ermee had
mijn excuses.

› reageer

Het lijkt mij sowieso heel erg sterk dat ze dik 700 euro gaan crediteren, ook al hebben ze dit toegezegd. Lijkt mij een procedure die gewoon not done is. Ik zou gewoon eisen dat je abonnement weer actief wordt gemaakt, desnoods zonder maandelijkse kosten voor jou, je beltegoed krijg je terug en dat je een redelijke termijn krijgt om dit op te maken, minstens zo lang als dat je abonnement te vroeg is beƫindigd. Gaan ze hier niet mee akkoord, dan zal het op een andere manier moeten.

› reageer

@hugo boss
Bedankt voor de tip.
Van het beltegoed wisten ze al, dat werd mij ook meegedeeld tijdens de toezegging door de afdeling special care. Voor de zekerheid heb nogmaals gevraagd of alle te goed zou worden gecrediteerd. En dat werd toen bevestigd door de medewerkster.
Maar vind het gewoon een naaistreek dat ze hun afspraken niet nakomen. Als ik zou besluiten om mijn facturen niet te gaan betalen wordt er gelijk gedreigd met incasso en bkr registratie. Als ze hadden gezegd dat het kon worden toegevoegd bij mijn abonnement, had ik het abonnement niet beeindigd. Maar dat ze wachten tot mijn abonnement is beeindigd en daarna de rest volgens hun "normale procedure afhandelen" is gewoon vuil van t-mobile. Ze maken misbruik van mijn goede bedoelingen.

› reageer

Hoe had je dat beltegoed van 700 euro tusen 17 september en 9 oktober op willen maken?

› reageer

@Nico:
Hoe hij het had willen opmaken, doet er niet toe, het gaat erom, dat hij het nu kwijt is.
Binnen een tijdsbestek van drie weken zijn er trouwens voldoende mogelijkheden, om overtollig beltegoed op te maken, bijv. bellen in het buitenland tijdens vakantie

› reageer

Eind september tot begin oktober was ik op vakantie in Turkije. Ik turkije had ik de grote gedeelte van het tegoed kunnen verbtuiken met het bellen van mijn vriendin en mobielinternetten. Mocht ik het niet kunnen opmaken, dan had ik altijd de mogelijkheid om de opzegging te annuleren en/of te verlengen.
Net als de bovenstaande gebruiker het zegt, het doet er niet toe of ik in die periode van 17 september van 9 oktober zou hebben verbruiken. Het feit is dat ik door toedoen van tmobile niet over mijn tegoed kon beschikken.
Stel je voor je hebt een relax abonnement. Je zegt halverwege de looptijd op en je hebt 600 minuten. Maar door een interne fout wordt je abonnement vroegtijdig omgezet. Je komt paar dagen later achter dat het is mis is gegaan en het abonnement wordt heractiveerd. Ik neem aan dat je je belminuten dan ook terug wil.
De mevrouw van special care zei letterlijk tegen mij: door de beperkingen van het systeem kunnen wij deze beltegoed niet toevoegen. Wij zullen dit tegoed crediteren op je bankrekening. Omdat ik het vreemd vond, heb ik het nogmaals gevraagd of het op mijn bankrekening zou worden gecrediteerd. En ze bevestigde het. Ze moest alleen de laatste factuur afwachten, omdat ik voor de periode vanaf 17 september nieuwe tegoed had gekregen. Deze zou worden verrekend.
Ik heb het ook gevraagd dit duidelijk in het systeem te noteren en een schriftelijk bevestiging te sturen.
Aangezien ik op vakantie was, heb ik niet kunnen controleren of deze bevestiging was opgestuurd. Nadat ik de laatste facturen heb binnen heb gekregen heb ik contact opgenomen met Tmobile. Zij zeiden doodleuk dat ze niks konden crediteren, omdat het abonnement was beeindigd. En het feit dat ik niet over mijn beltegoed kon beschikken was geen rede :S
Ten eerste komt tmobile zijn afspraak niet na. Ondanks her verzoek deze afspraak te noteren in het systeem en schriftelijk te bevestigen.
Ten tweede wordt ik ook niet geinformeerd, dat het crediteren niet mogelijk is. Ik zou eventueel mijn opzegging kunnen annuleren en zij zouden alsnog het tegoed kunnen bijschrijven.
De rede van het niet crediteren is ook niet valide. Omdat het beeindigd is doen ze het niet? WTF als ik achteraf een factuur zou krijgen van tmobile van kosten in het buitenland na beeindigen van een abonnement. Zeg ik toch ook niet, beste tmobile ik betaal het factuur niet, omdat het contract is beeindigd.
Tmobile heeft gewoon misbruik gemaakt van mijn vertouwen in hun woorden.

Maar jah, inmiddels heb ik mijn brief aangetekend verstuurd. Mocht zij niet met een passende oplossing komen, ga ik het geschil aanvechten via de geschillencommisie.

Verder is dit gewoon diefstal. Iets waarvoor je betaald, wordt je vroegtijdig afgenomen. Daarna hebben zij het lef, om het nog eens te houden.

› reageer

Alle gesprekken worden tegenwoordig toch opgenomen? Is de communicatie die je gehad hebt 100% duidelijk geweest? Als je een aangetekende brief verstuurd, laat hem dan op de spelling controleren (niet lullig bedoeld, maar er zitten in de posts hier nogal veel taalfouten).

› reageer

@blabla Spelling & grammatica zijn zeker niet mijn sterkste punten, daarom vat ik je opmerking niet negatief op. De brief ga ik zeker laten controlleren voordat het wordt opgestuurd.

Zoals eerder opgemerkt, heb ik telefonisch duidelijk bevestigd gekregen dat het vervallen beltegoed zou worden gecrediteerd. Toen het misging, liet ik elke keer noteren in het systeem dat ik het beltegoed terug wou. Het hoefte van mij niet op deze manier worden opgelost. Als het beltegoed zou worden bijgeschreven, zou ik ook tevreden zijn.

Het feit blijft dat t-mobile op een slinkse manier probeert er onderuit te komen en op geen elke wijze medewerking verleent.

› reageer

Naar aanleiding van de aangetekende brief ben ik opgebeld door T-mobile begin november. Mij werd beloofd dat het vervallen beltegoed zou worden overgemaakt op mijn bankrekening. Inmiddels heeft tmobile 830 overgemaakt naar mijn rekening. Ik was de btw vergeten.

Ben blij dat zij alsnog hun afspraak zijn nagekomen, wel jammer dat het via een aangetekend brief moest.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.