Hyves stapt in mobiele telefonie

met de overname van Hyves door Telegraaf Media vandaag is het nu eigenlijk een soort ''Telegraaf Mobiel'' geworden.

› reageer

AMSTERDAM - Het Nederlandse sociale netwerk Hyves breidt zijn diensten uit naar de mobiele telefoon.

© NU.nl/Marieke -Vanaf maandag biedt het bedrijf in samenwerking met T-Mobile een telefoonabonnement aan waarmee Hyves-gebruikers gratis met elkaar kunnen bellen en sms'en.

Het abonnement van 8,75 euro per maand biedt gebruikers onbeperkt toegang tot mobiel internet.

Lees hier verder http://www.nu.nl/internet/2363127/hyves-stapt-in-mobiele-telefonie.html

› reageer

goeie zaak. meer concurrentie altijd goed

› reageer

Wat gaat het bellen / sms-en buiten de hyves gebruikers kosten?

Geen MMS wel internet, daar gaan een hoop gebruikers op dit moment de mist mee in, Als je een MMS verstuurd, dan is het geen internet heb ik ondervonden en is mij ook uitgelegd. Dat was wel bij T-Mobile, maar ik verwacht dat ook in dit geval. MMS is wel data, maar geen internet.

Nu nog goede mooie goedkope hyves mobieltjes.

› reageer

Check de volledige prijslijst.

Meer informatie hier.

Bij de goedkoopste abonnementsvorm zitten 50 minuten of SMS'jes naar mensen buiten het 'hyves-netwerk'. Daarnaast zijn er bundels van 250, 500 en 750 minuten / SMS'jes verkrijgbaar.

› reageer

30 ct, belbundel 1 maand houdbaar, niet mee te nemen dus, betalen per minuut, 75 minuten bundel met toestelkorting kost 27,50 per maand incl internet en 1000 Hyves minuten. Contracten zijn altijd voor twee jaar, aansluitkosten 14,95, en bij sim only nu 1 jaar 50% korting. Het enige interessante is de 1000 minuten bellen naar andere Hyves gebruikers, echter als je daardoor nauwelijks meer anderen belt dan zijn die bundels heel duur.

› reageer

Wel grappig dat ze ook al direct bij de start met "van xx, nu slechts voor xx!" - promoties komen.

Persoonlijk ben ik nog niet echt overtuigd over deze abonnementen.

› reageer

Op geenstijl zien ze het ook al helemaal zitten; Doodsteek. Hyves gaat samen met T-mobile

Persoonlijk denk ik dat ze 2 jaar te laat zijn. Hyves is op z'n retour en steeds meer lui gaan naar facebook. Mobiel internet is nu echt doorgebroken en in die opmars was hier zeker plek voor maar ze zijn nu te laat. Verder is het ook gewoon duur als je de prijslijst bekijkt.

Ook willen ze hyves zelf nu nog verkopen dus met meer producten proberen ze de prijs nog hoog te halen, maar ook met die hele verkoop zijn ze te laat voor de hoofdprijs.

› reageer

Klonk zo aardig, maar overal 1-jaarprijs noemen (en alleen 2-jaars, ook simonly verkopen) - noem dan de prijs per maand gedurende die 2 jaar. Toestellen houden niet over, en inderdaad als je veel mensen kent die EN op hyves EN op hyvesmobile overgaan, zou het wat zijn. Of veel mensen stappen over, of je zit met 1000 minuten waar je niets aan hebt als die 'vrienden' niet eraan beginnen.

Snap niet dat hyves en Tmobile zo slim zijn om een flatfee internet zoals nu aan te bieden tegen bv 9,95 per maand, en helemaal geen bundel/smstegoed erbij te doen. Dus elke minuut afrekenen. Dan hadden ze iets unieks gehad. Toestellen zijn in combinatie wel iets goedkoper, maar lees weer dat afronden per minuut naar boven hierbij zit. Tja.

› reageer

Had het er vanochtend met collega over, dus even vervolg. Had me vandaag TV-aanbiedingen en die van providers gestort. Je kunt net zo goed een simonly van HyvesMobiel nemen en ZELF een toestel kopen ergens. Neem die X10 van SonyE bv. Is fractie goedkoper dan TMobile direct, maar alleen echt voordelig als je wat aan die 1000 minuten met hyvesmensen hebt.

Ik snap niet dat je abonnementen simonly aanbiedt die 2 jaar zijn maar na 1e jaar per maand gedowngrade kunnen worden, maar de abo's met gsm weer niet. Transparant en eenvoudig is het niet opgezet, en de communicatie houdt niet over. Geen beschrijving, maar alleen allerlei antwoorden op vragen - leest niet echt duidelijk.

Vreemdste vind ik echter dat Hyves en en Tmobile niet snappen dat het pas gaat lopen (klinkt als pyramide-opzet) wanneer veel mensen zich aanmelden en zo nieuwe klanten opleveren, aangezien je dan wat aan die 1000 minuten zou kunnen hebben.

Dus of lage begintarieven/acties doen, ofwel is *dit* de beginaanbieding en wordt het alleen maar nog duurder?!

Ter vergelijking qua simonly (hou die 1000 minuten er buiten aangezien vrijwel niemand het volgens mij heeft besteld); goedkopste Ben-variant is 13,99 per maand (na jaar 14,99), per maand opzegbaar. Waarom zou je dan 2 jaar Hyvesmobiel op dit startmoment kiezen?

Wat nou als -theorie- Hyves weer wordt overgenomen van Telegraaf of er mee stopt in die 2 jaar, heb je niets aan die 1000 minuten?

Wat nou als Tmobile (hebben KPN en Vodafone ook gedaan) besluit fair use of zoiets erop te zetten tussentijds? Is een mogelijkheid.

Zie bij Telfort zelfde toestel X10 bij 1-jarig abo net zo duur. Kortom: Mocht het over jaartje gaan lopen, dan zien veel mensen het dan wel. Nu lijkt het in veel opzichten geen aanbieding, en ook niet eentje waar je snel bij moet willen zijn. Jammer.

› reageer

met de overname van Hyves door Telegraaf Media vandaag is het nu eigenlijk een soort ''Telegraaf Mobiel'' geworden.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.