[Rabo Mobiel] Rabo Saldo SMS op afroep niet gratis

Als het een foutieve instelling in hun IVR systeem is kan je het beste contact opnemen met de klantenservice, zolang ze hiervan zelf niet op de hoogte zijn kunnen ze het ook niet oplossen.

› reageer

Voor klanten met RaboMobiel en een Rabo Totaalpakket zijn 52 saldo sms-jes per jaar gratis:

Alerts via GSM:
Als u uw saldo of saldo en laatste bij- en/of afschrijvingen wilt zien, belt u mobiel naar 0499 - 499 493 of stuurt u een SMS met de tekst 'SALDO' naar 7226. Als u mobiel belt naar 0499 - 499 493 dan herkent de Rabobank uw nummer en verbreekt de verbinding. U heeft dus geen belkosten. Als u een SMS stuurt met de tekst 'SALDO' naar 7226, dan betaalt u het normale tarief voor dit verzoek. Na enkele seconden ontvangt u per ingestelde rekening een SMS. Rabo Alerts op afroep werkt alleen als de nummerweergave op uw GSM is ingesteld.


Je hoort inderdaad een geluid alsof de verbinding niet wordt opgezet, maar wat blijkt: er wordt wel degelijk een starttarief gerekend! Bij RaboMobiel is dit 10 cent per gesprek.

Waarom neemt het IVR systeem van de Rabo de verbinding aan, als ze via nummerweergave al kunnen zien wie er belt? Klanten worden op deze manier op kosten gejaagd!

› reageer

Het zou mij niet verbazen als KPN hier weer op de een of andere manier een vinger in de pap heeft, net zoals laatst bij dat betalen voor een afwezigheidsmelding.

› reageer

Het lijkt mij een foute instelling in het IVR systeem van de Rabobank.

Overigens moest je daar bovenop altijd al 20 cent per saldo sms-je betalen (automatische incasso Raborekening) als je niet bij RaboMobiel zit... Dus gemiddeld ben je totaal dan zo'n 30 cent kwijt als je je banksaldo wil opvragen. Voor opvragen via de WAP site rabobank.mobi ben je niets extra's kwijt bent (behalve dataverkeer), maar dat duurt langer dan sms-en omdat je moet inloggen. Er zijn saldocheck apps voor Android en iPhone waarmee het sneller gaat.

› reageer

Als het een foutieve instelling in hun IVR systeem is kan je het beste contact opnemen met de klantenservice, zolang ze hiervan zelf niet op de hoogte zijn kunnen ze het ook niet oplossen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.