[belcompany.nl] 100% gratis Orange 20 free - Deel II

Als je wil gaan lopen zeiken, doe dat dan in het juiste topic. Dit gaat over de Gratis Free 20 en niet de Free 30 met cashback....

› reageer

Omdat deze thread nogal lang is geworden, hier het vervolg

› reageer

9 januari aanvraag op de post gedaan, overigens zonder kopie bankpas.
Maar mijn aanvraag is toch goedgekeurd, want vandaag lagen er twee enveloppen van Belcompany op de mat
Ik had gister voor de zekerheid nog een aanvraag de deur uit gedaan, ben benieuwd of die ook nog wordt goedgekeurd, overigens deze wel met kopie bankpas voor- en achterkant.

› reageer

Op de achterkant van mijn bankpasje staat alleen een handtekening. Min of meer dezelfde die ook op de aanvraag en mijn paspoort staat. En natuurlijk een magneetstrip, maar die is op een kopie wel erg moeilijk te lezen.
Kortom, niet meegekopieerd (ca 9 jan verstuurd, nog nix ontvangen, nog nix gehoord, geen nieuws is goed nieuws).

En van mijn paspoort heb ik ook alleen de pagina met foto gekopieerd. Niet de achterkant daarvan waar je het gaatjessilhouet goed kunt zien.
En ook niet de pagina's met alle visa en stempels (hoewel dat misschien wel een goed idee was, want dan kunnen ze zien dat ik regelmatig reis en dus waarschijnlijk veel bel (wat op zich correct is maar dan wel met een tel. v/d baas).

› reageer

Waarom zou de tweede aansluiting niet geldig zijn, Egidius? Ik heb gewoon twee contracten gekregen met twee telefoonnummers en twee simkaarten. Ik kan me voorstellen dat ze bereid zouden zijn om één vd twee aansluitingen op te heffen als ik daarom zou vragen. Er staat echter duideljk op beide contracten dat de eerste 12 maanden de belbundel van 20 euro gratis is dus waarom zou ik dan moeilijk doen?

› reageer

Marian, als je de tweede kaart kunt gebruiken zou ik me daar niet zo druk over maken.
Wat er misschien wel gebeurd is, is dat je net aangesloten was en degene die dat deed daarna is gaan lunchen, toilet, sigaretje whatever en toen ie terug kwam lag je bovenaan dus heeft ie je nog een keer gedaan. Of er is iemand anders met dat stapeltje verdergegaan en die voerde op meisjesnaam in.
Als je natuurlijk absoluut geen doel hebt voor het kaartje kun je orange even bellen, maar anders zou ik het gewoon houden en me geen zorgen maken. (en als je tieners hebt: die krijgen dat beltegoed echt wel op, da's geen uitdaging voor ze)

› reageer

Marian nav je laatste mailtje (we zitten vrijwel tegelijk te typen denk ik).
Je hebt maar 1 contract ingestuurd. Als je echt superslecht zou willen zijn zou je bij de eerste rekening die over de bundel heengaat kunnen zeggen dat je dat nummer niet kent, geen contract getekend hebt etc etc. om zo onder de betaling uit proberen te komen.
Misschien (ben geen jurist) lukt dat, maar het gaat je wel een hoop problemen opleveren en tijd kosten, dus ik zou je dat absoluut niet aanraden.

› reageer

Oók in huize "Zzonnet" is de pincode gisteren (20/1) gearriveerd! Ik behoor denk ik tot de eerste groep aanvragers (begin deze maand), en je ziet het uiteindelijk komt het goed!

Waarom deze actie zo'n overweldigend succes is heeft denk ik 3 hoofdoorzaken;
1] Het is gratis (Ben je nou Nederlander of niet, óók bij Orange)
2] Het betreft geen "cashback deal" maar een directe korting op de factuur van Orange (Je hoeft als je binnen je bundel blijft dus niet(s) te betalen)
3] Het is een Orange abonnement (Je weet wel; alles uit die ene bundel)

Al met al Belcompany & Orange hartelijk dank voor deze actie die jullie natuurlijk ook, al was het alleen maar in dit forum (2 delen!), de nodige publiciteit opleverde.

› reageer

Okee, zoals beloofd zou ik BC bellen over de vraag of je nu wel of niet de achterkant mee moet kopiëren. Medewerker van BC zegt van wel. Hij had alleen niet een erg sterk verhaal om dit te onderbouwen. Doorvragen vond hij zeuren dus bond ik maar in. Conclusie, voor de zekerheid meekopiëren die achterkant. Wel gevraagd of hij de webmaster ertoe kon bewegen om het 4 stappenplan aan te passen. Als antwoord kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk geen zin had omdat de actie bijna is afgelopen. Tip van de Dag: Aanvragen!!!

› reageer

Misschien (ben geen jurist) lukt dat, maar het gaat je wel een hoop problemen opleveren en tijd kosten, dus ik zou je dat absoluut niet aanraden.
In ieder geval een negatieve registratie bij Experian...

› reageer

5 januari op de bus gedaan, met een bankafschrift dat officieel 1 week te oud was (dd 28-11-03). Gisteren 20 januari dus simkaart binnengekregen, die deed het inderdaad met de "geheime" code . Wel vreemd: mn huisnummer was verkeerd op de envelop en de klantgegevens. (alleen toevoeging, zonder huisnr). Gelukkig wel goed bezorgd, maar ik belde vanochtend met Orange om dat te wijzigen, blijkt volgens hun systeem mijn Simkaart op iemand met dezelfde achternaam als ik, maar andere voorletter, op een geheel ander adres geregistreerd te zijn?!? Ze gaan het uitzoeken en ik wordt nog teruggebeld...

edit: ik zie overigens dat op het formulier met klantgegevens een ander mobiel nummer staat. Ze hebben dus gewoon de verkeerde simkaart erbij gedaan, oliebollen. Ben benieuwd of ik dan vandaag de puk-code voor die andere kaart krijg..

› reageer

Kun je nagaan hoe druk ze het hebben. Ik vind dat die knakkers na dit hele gekkenhuis mogen gaan genieten van een welverdiende vakantie...

› reageer

Ik vind het ook een beetje een raar plan dat Effem heeft met het tweede abonnement. Ik denk ook niet dat je er jurist voor hoeft te zijn om te bedenken dat dit niet geoorloofd is. Of je accepteert de twee abonnementen gewoon of je vraagt Orange om de tweede weer af te laten sluiten. Aangezien het toch gratis is, laat ik de tweede gewoon voor wat het is en zorg ervoor dat ik binnen de belbundel blijf.

› reageer

Marian, heel verstandig.
Ik wilde ook niet voorstellen om dat te doen. Enige kanttekening die ik wilde maken is dat er voor de tweede kaart feitelijk geen contract is (en de vraag is of je dan op wat voor manier gebonden bent)
En wat de experian registratie betreft: misschien, misschien niet. Kun je een registratie krijgen voor niet betalen van een niet aangevraagd abo? Geen idee (en absoluut geen plannen om dat uit te proberen).

Overigens (wat off-topic: als je iets ongevraagd thuisgezonden krijgt heb je absoluut geen enkele verplichting om het te betalen of terug te sturen. Dit geldt natuurlijk niet als er een fout gemaakt is (ptt, adressering).

› reageer

Vandaag ook bij mij twee enveloppen binnen gekomen (aanvraag 5 jan). En dat terwijl ik er niet meer op rekende, omdat Orange me gister nog had gezegd dat ik niet meer dan twee abo's mag hebben en dat ik die al had (van derde wist hij niets). Dan toch nog een derde orange nu. Op naar de vierde!

BelCompany, prima actie zo!

› reageer

effem> dat van de ongevraagde toezending klopt, maar in dit geval denk ik niet dat je het wint.
Als je iets besteld en je krijgt er per ongeluk 2 is het volgens mij namelijk geen ongevraagde toezending.

› reageer

Ik heb ook iets leuks... ik kijk net ff... en op mn bankpasje en mn identiteitsbewijs staan verschillende handtekeningen... wel allebei van mij, maar wel heel anders (identiteitsbewijs is bijna 5jaar nu... oude handtekening) zou dat dan heel erg zijn???

› reageer

Vandaag heb ik de envelop gekregen met de pin- en de pukcode. Gisteren had ik de simkaart al gehad.
Bedankt Orange, voor deze fantastische deal! edit: En natuurlijk ook de woeste werkers bij belcompany

› reageer

Vandaag de andere 2 SIM-kaarten ontvangen en alle PIN en PUK-code's. Totaal 3 van de 4 aanvragen goedgekeurd, aanvraag 4 vandaag nogmaals geplaatst volgens de regeltjes van BC cq. Orange (zie eerder bericht van 20-1).
Tot zover tevreden , bedankt BC / Orange.

› reageer

Weet iemand tot wanneer deze actie precies duurt.

Ik zit namelijk te wachten op mijn bankafschrift.

› reageer

Ondertussen heb ik nogmaals gebeld met Belcompany en Orange. Belcompany verexcuseerde zich voor hun onzorgvuldigheid. Orange gaat proberen de persoonsgegevens om te zetten, krijg dit weekend te horen of dat lukt. Ondertussen blijf ik maar even binnen de belbundel, om mn naamgenoot niet onnodige rekeningen te bezorgen. Hopelijk doet hij/zij hetzelfde

› reageer

Ik heb inmiddels wel de simkaart ontvangen maar nog niet de codes is dit normaal? Verder grote klasse Belcompany voor de vlotte afhandeling

› reageer

Nee, maar ik heb het ook gehad. Je kan het waarschijnlijk morgen verwachten. Zie mijn vorige post.

Je pincode overigens is waarschijnlijk je geboortedatum (ddmm). Dus dan kan je alvast beginnen

› reageer

@ Knijk00: Vlotte afhandeling? Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar na 18 dagen nog steeds niets vernomen... Hoe kan het nou zo zijn dat panter beweert dat de achterstand hoogstens 3 dagen is, dat anderen beweren dat het zeker 2 weken duurt en dat sommigen hun pakket al na enkele dagen in huis hebben?

› reageer

@Schwantzi...Ik wacht inmiddels 16 dagen...nog niets gehoord dus...Heb wel alle benodigde (en juiste) papieren opgestuurd. Wie het eerst komt, het eerst maalt gaat dus in ieder geval niet op bij deze actie..Ik zal m'n ziel maar in lijdzaamheid bezitten...en duimen draaien.

› reageer

Ik heb het contract op 6 jan gepost en heb ook nog niets ontvangen maar ben op de 15e wel aangesloten, wist de Orange klantenservice mij vanmiddag te vertellen. In mijn geval komt het dus goed.

› reageer

Net zoals Bassie heb ik mn contract 6 januari opgestuurd, ik ben alleen 14 januari aangesloten. Weet nu ook mn nummer al. Alleen nog wachten op de post.

› reageer

Zoals ik al zei is het proces te verdelen in 3 gedeeltes: acceptatie/activering, pincode wijzigen en posten. Het kan dus zo zijn dat je wel geactiveerd bent maar dat er achterstand is met het pincode wijzigen. Dit houdt dan in dat je wat langer moet w88. Weer wel dat waar mensen werken fouten kunnen ontstaan. Orange is een heel klantvriendelijke telecomprovider. Heb je per ongeluk 2 abo's en je wilt er maar 1 moet je de andere sim niet gebruiken. 1 telefoontje naar BC of Orange en je abo wordt geannuleerd. Weet wel dat dit abo niet vaak meer verkocht gaat worden dus ik zou uhm houden. En inderdaad wacht niet te lang meer met aanvragen. Gwoon nu invullen en op de bus doen, ga desnoods naar een BC voor een pin transactie van een cent. Dat wordt ook geaccepteerd en het is heus niet raar!

› reageer

Nu even een reactie m.b.t. datum van levering en datum van opsturen contract. Op de bus gedaan op 07-01-2004 en de simkaart 20-01-2004 ontvangen. Dus nog geen twee weken en dat lijkt mij niet erg lang voor zo'n aktie. Heb nu een 30 Euro free voor 5 en een 20 Euro voor nul komm nul. Hier zal Kpn niet vrolijk van worden want ik heb mijn vaste kpn abonnment omgezet naar het goedkoopste tarief dus niet meer uitgaand bellen alleen bereikbaar zijn. de groetjes aan alle Orange klantjes en dat ze nog maar een tijdje door mogen gaan met dit soort aanbiedingen.

› reageer

Ik zit met een probleem. Ik wil een abonnement bestellen, maar heb op dit moment nog geen bankafschrift binnen die minder dan een maand oud is.
Nu las ik op het forum dat Panther het erover had dat je bij BC een pintransactie van een cent kon doen.
Als ik die pintransactie doe, kan ik dan het abonnement bestellen???
Ik hoor het graag Panther...

› reageer

Als je het oude forum (zie startpost) opent staat er genoeg over in ... maar je kan gewoon 1 cent pinnen en dan kun je een abo aanvragen.

› reageer

Jah gwoon zeggen dat je voor de orange actie (die zeer binnenkort eindigd) een cent wilt pinnen. Ze zullen het wel raar vinden maar je wel helpen hoor!

› reageer

En vandaag (21/1) arriveerde de simkaart dus óók, en kunnen we dus GRATIS bellen, sms-en etc.
Orange & Belcompany nogmaals bedankt hè!

› reageer

Panter> Wat bedoel je hier precies mee: "Weet wel dat dit abo niet vaak meer verkocht gaat worden dus ik zou uhm houden."

Gaat volgens jou deze vorm van abonnement veranderen? Of loopt de actie heel erg binnenkort af?

(... en als je het toch weet... kan je het niet gewoon vertellen; kunnen we daar rekening mee houden...)

Prima actie... bijna iedereen die ik ken en prepay had is wel over... voornamelijk mensen die ongeveer 1 euro per maand verbellen en dus ongeveer een jaar of 20 vooruit kunnen!

Wat overigens nog niet is gezegt, maar wat iedereen denk ik wel met me eens zal zijn: "Panter e.a. BEDANKT !" Je hebt zo gaande weg heel wat onduidelijkheden, vragen, speculaties etc etc weggenomen met je inside info. Dit soort dingen ontbreekt het vaak bij dergelijke acties en ik denk dat er door dit topic en mede jouw bijdrage, zo niet honderden mensen, hun bestelling op een pretigere manier hebben kunnne ervaren

› reageer

De actie zal zeer binnenkort ten einde lopen ben ik bang! Ik vind het idd een prima actie voor mensen die weinig bellen maar nu toch de mogelijkheid krijgen om dat wat goedkoper te doen

› reageer

ik vraag me af er staat niks op het contract over opsturen voor een bepaalde datum. Houd dit dan in dat ik rustig een week ofzo kan wachten op mijn bankafschrift of mis ik iets?

› reageer

Panther, ik houd het abonnement zeker want het kost immers niets. Ik of mijn kinderen maken het wel op in het buitenland. OVerigens was de pincode van het tweede abonnement niet gewijzigd en deze was nog gewoon vier keer nul. Op een of andere manier is er dus kennelijk echt iets fout gegaan. Maar niet getreurd, ik ben toch tevreden.
Ik heb veel mensen om mij heen, die nog prepaid bellen, op deze mogelijkheid gewezen. Het viel mij op dat men het vaak niet vertrouwde. Ze dachten dat er toch een addertje onder het gras zat.

› reageer

panter1976>> t/m welke dag hebben jullie nu de aanvragen verwerkt?

› reageer

Musicfeak >> als je de hele thread goed leest zou je weten dat dat vragen is naar nutteloze informatie

› reageer

Kun je als je al bent geactiveerd toch nog share activeren?

› reageer

Ik blijf het vreemd vinden dat Panter zegt dat ze vrijwel bij zijn met aansluiten, maar dat als ik orange bel dat ze dan zeggen dat ik niet geactiveerd ben. heb ergens 8 of 9 jan ingestuurd, dus ik oefen nog een beetje geduld, maar het begint inmiddels wel te kriebelen.

Wat het einde van de actie betreft: Het is waarschijnlijk een actie waarbij je aan het einde van de maand aangesloten moet zijn. Omdat belcompany ook de aanvragen nog moet verwerken zullen die de aanvraag waarschijnlijk wel wat eerder van het web halen. Mijn inschatting is einde van de week.

› reageer

Als, Als, Als
Is het geen goed idee om alleen met feiten te komen. Weet je zeker waneer de actie stopt, laat het dan weten. Er zijn al zoveel mensen die in de stress raken bij allerlei mededelingen over de BC actie.

› reageer

Kun je als je al bent geactiveerd toch nog share activeren?

Je kunt Share, ...kuch...World per maand aan of uit zetten, dus je mag een gok doen of dit ook na je activatie nog kan

Had je overigens vast ook wel op www.orange.nl kunnen lezen.

› reageer

Ik lees van verschillende mensen dat zij een kaart gekregen hebben zonder een bankpas copy opgestuurd te hebben. Hoe kan het zo zijn dat dit bij de een wel geaccepteerd wordt en bij de ander niet? (bij mij dus niet) Terwijl er duidelijk bij de actievoorwaarden stond (is inmiddels verandert) bankpas OF copy bankafschrift en zeer zeker geen EN. Lekker beleid daar bij Belcompany en/of Orange, om tussendoor de actievoorwaarden te wijzigen en diegene die al ingestuurd hebben af te wijzen.

› reageer

kom op bollie, je kunt ook gewoon zeggen dat een paar mensen mazzel hebben gehad en er tussendoor geglipt zijn en niet direct zware verwijten gaan maken, dat slaat namelijk nergens op.

[edit]Weet je zeker dat er OF stond? ik heb eea woensdag 7januari uitgeprint en toen stond en namelijk EN.

› reageer

Als ik me aan de aktievoorwaarden gehouden heb, kan je naar mijn mening deze niet ondertussen wijzigen en dan gaan vertellen dat ik me er niet aangehouden heb en af wordt gewezen. Lekkere gang van zaken is dat. Dat kan jij toch ook niet normaal vinden? Dus die anderen hebben geen mazzel gehad, daar is het gewoon gegaan zoals het hoorde. Voor de mensen die hem dus verkeerd ingestuurd hebben nadat er expliciet bij stond van EN, tja daarvoor is het eigen schuld dikke bult. Maar goed een welles nietes discussie is niet echt boeiend voor het forum.

› reageer

Bollie >> gaven ze je niet de mogelijkheid om een kopie van je bankpas te faxen of na te sturen? Want dat was dan toch het meest voor de hand liggend geweest.

› reageer

Dat was inderdaad een goede aktie geweest indien ze die mogelijkheid zou bieden van het nafaxen. Helaas, er stond onderin de mail: uw aanvraag is bij deze vernietigd.

› reageer

Stuur je hem toch gewoon opnieuw in? Ik zie het probleem niet.

Hoe weet je trouwens dat je bent afgewezen vanwege de kopie en niet vanwege Experian of zo?

Je kunt toch trouwens niet serieus verwachten dat ze duizenden mensen gaan afbellen of ze wat willen faxen?

En of het wel of niet een goeie actie is hangt dus af van het leesvermogen van alle mensen die geen kopie heben meegestuurd en (al dan niet daarom) zijn afgewezen?

Ik heb hier trouwens een uitdraai van de pagina liggen van 4 januari, en daar staat toch duidelijk EN en geen OF...

› reageer

Nou ik weet niet waar jij die vandaan hebt, maar ik heb hem ook van rond die tijd en er staat duidelijk OF.. Je krijgt een email waarom je bent afgewezen, en daar stond dus in geen copy bankpas. dus heeft niks met wanbetalingen o.i.d. te maken. Ik snap ook niet waarom bij sommigen dat wel geaccepteerd wordt (zonder bankpas en anderen niet) dat gaat nergens over. Het is een beleid of geen beleid. Trouwens bankpas copy + bankafschrift vind ik sowieso al overdreven, maar goed dat is uiteraard hun goed recht. Vermeld het dan ook goed het aanvragen.

› reageer

Kom ik (na 2 maanden afwezigheid op TV) terug uit de USA en meteen kan ik weer instappen op een goeie actie! Orange bedankt.

Ik heb m gisteren op de bus gedaan, en ik hou jullie natuurlijk op de hoogte...

PS In het stappenplan dat ik gisteren heb uitgeprint staat duidelijk dat voor- en achterkant van de bankpas gekopieerd moet worden EN kopie bankafschrift. Dus dat heb ik maar meegestuurd Een tip voor iedereen: lees die formulieren goed door voordat je ze opstuurt, dan weet je ook zeker dat je de goede kopieen meestuurt.

› reageer

Gisteren ook alles binnengekregen in twee aparte enveloppen. Pincode stond op 0000. Ik heb overigens twee aanvragen geplaatst, eentje zonder een correct bankafschrift, en eentje met correct bankafschrift. Ik weet niet welke dit nu was, wordt vervolgd dus. Tot nu toe niets te klagen dus, gewoon even geduld betrachten mensen!

› reageer

vorige week zondag alles op de post gedaan (2 aanvragen) vandaag een envelop met Pin en PUk code, hopelijk krijg ik een dezer dagen de tweede binnen

› reageer

Op mijn uitdraai van 4 januari staat echt niks over voor- en achterkant van je bankpas. Dat hebben ze later veranderd. Ik heb dus netjes alle stappen goed opgevolgd. Erg slordig vind ik dit van BC. Orange kan er echter niks aan doen dat BC de eisen voor het aanvragen van een abonnement niet juist vermeldt op internet, dus die kun je ook niets verwijten.

› reageer

klopt kruimeltje. Ik moet bekennen dat ik de oorzaak ben van de aanpassing. zie post van gisteren. Sorry, maar het positieve is dat er wel geluisterd wordt naar je bij BC. Voor de zekerheid vul ik nu nog een contract in om te voorkomen dat mijn contract ook vernietigd wordt omdat de achterkant niet gekopieerd is.

› reageer

Voor mensen die nieuw zijn in de wereld van een mobiel abonnement kan het inderdaad verwarrend zijn als ergens niet gemeld wordt dat een kopie van de bankpas (voor- en achterkant) noodzakelijk is. Mensen die al wat jaartjes mobiel zijn of zich enigzins verdiepen in de materie voor iets aan te schaffen weten wel dat de providers bepaalde kopietjes wensen te ontvangen bij een aanvraag.

We kunnen er lang en kort over praten, maar Orange is gewoon de partij in deze die al die kopietjes eist. Er zijn ook providers die (standaard) met minder genoegen nemen, zoals een keuze tussen bankpas en bankafschrift. Ik kan wel begrijpen dat webshops moeite moeten doen om voor elke provider die aanvraagvoorwaarden apart te vermelden en volgens mij kunnen ze dan het beste om alles vragen. Dit om te voorkomen dat bij de aanbieding zelf bijvoorbeeld niets staat over een bankpas en onder een contract (of in de AV van de shop) bijvoorbeeld wel.
Sommige webshops steken veel tijd in duidelijke uitleg richting de klant, andere webshops vragen de klant nog even om aanvullende informatie, weer andere hebben hele scherpe aanbiedingen. Ook daarvoor geldt: de webshops hebben deze eigenschappen "en/of".

Maak je keuze waar je koopt en ga niet zeuren achteraf. Lees eerst ervaringen in forum en vooral ook Shop Survey.

PS: Persoonlijk heb ik alles meegestuurd, maar had nog geen recent afschrift van de bank. Daarom bij kopie bijgeschreven dat ik graag (bij ontvangst van nieuw afschrift) een kopie nastuur, met verzoek om daarover contact op te nemen als dat nodig mocht zijn. Wanneer ik nu afgewezen wordt op basis van te oud afschrift, dan kan ik dat begrijpen. Natuurlijk hoop ik, ondanks deze scherpe aanbieding, op een beetje service, maar ik reken er niet bij voorbaat op.

› reageer

Ik draai al heel wat jaren mee in de mobiele wereld, maar heb nog nooit voor welk abo dan ook een copy van mijn bankpas hoeven te maken, heb alle netwerken gehad. Ga niet zeuren achteraf? Tja dat is lekker gesproken. Dat kan ik ook van BC zeggen. Dat men niet achteraf moet zeuren over die bankpas. Het gaat er in dit geval om wat er bij staat bij de aanvraag. Daar heb ik me correct aan gehouden. Zij sturen dan een mailtje dat het niet in orde is, naar aanleiding van een de door hun doorgevoerde wijziging (nadien ik het opgestuurd had). Daar gaat het in dit geval om. Heeft geen knar te maken met of je ervaring hebt met webshops of niet.. Beetje slecht argument.

› reageer

Bollie> Ik wil BC ook niet goedpraten ofzo. Ook ik zie vele reacties van mensen hier die problemen ondervinden van het niet meesturen van een kopie bankpas en die komen niet zomaar uit de lucht vallen denk ik.
Zelf heb ik vele mensen in het verleden gewezen op de mogelijkheden via webshops en bij die bestellingen moest altijd een kopie identiteitsbewijs mee (ID-kaart ook achterkant), altijd een kopie van danwel bankpas, danwel bankafschrift en soms al deze kopietjes. Dit laatste ook bij andere abonnementen dan Orange, maar dat zou beleid kunnen zijn van de gebruikte webshops.

Ik lees op TV al lang mee en mijn indruk is dat bij Orange al geruime tijd het beleid zo is dat ze van de klant al deze gegevens willen hebben.

PS: Ik doelde niet persé op jouw, Bollie v.w.b. onervaren, ookal schrijf je hier op TV pas mee vanaf Kerst.

› reageer

Het is voor mij ook geen kwestie van gelijk halen hoor, en idd ben ik met je eens dat Orange hier weinig mee te maken heeft. Ik vond/vind alleen vreemd dat het in sommige gevallen wel geaccpeteerd wordt zonder bankpas en soms niet, ik vraag me af hoe zo iets subjectief kan zijn. Tja dat je bij webshops een copy bankpas dan wel copy bankafschrift + copy van ID moet opsturen daar kan je moeilijk ongelijk in geven. ;-)

› reageer

Bollie heeft wel gelijk, het regelmatig veranderen van voorwaarden e.d. komt de duidelijkheid niet ten goed.
Misschien ligt het overigens aan het soort bankpas of het zinvol is de voor- en achterkant te kopieeren ?
Op zich lijkt me de voorkant voldoende maar wellicht zijn er banken die op de achterkant wel belangrijke gegevens printen.

Ik heb ook geen kopie van de achterkant gemaakt maar wel van de voorkant (in kleur!) eens kijken wat dat gaat opleveren

› reageer

@Bollie: Als alle aanvragen door 1 en dezelfde persoon waren beoordeeld had ik je gelijk gegeven wat subjectiviteit betreft. Maar zoals ik al eerder aangaf, je kan toch niet serieus verwachten dat die (volgens mij de 10.000 ruim overschrijdende) aanvragen door 1 man worden afgehandeld, die ook nog 's iedereen die een kopietje heeft vergeten gaat bellen....
Dus ja, deels heb je gelijk, maar met dit soort acties gebeurt dit nu eenmaal.

› reageer

Hetgene waar we het nu eigenlijk over hebben is niet het feit wat Orange of welke andere provider dan ook wil, maar de duidelijkheid van de regels en wat nu wel of niet insturen. Het is namelijk wat arrogant gedacht dat wanneer iemand wat van je wil hij/zij de spelregels wel kent. Dus moeten de regels monkeyproof zijn. En dat waren (zijn) ze niet. Anders was deze topic niet zo lang geworden. Communicatie is en blijft moeilijk.

› reageer

Panther1976 schreef

achterkant van pinpas kopieren kan handig zijn als je bankafschrift te oud is. Dan kunnen we wat coulanter zijn als we uhm aansluiten, krijgen we hem niet automatisch goedgekeurd en dan moeten we faxen. Dan heb je allebeide kanten nodig + recent bankafschrift. Mocht je afgewezen worden dan contacten ze je daarover.

Het lijkt mij dat je hier gewoon uit kan afleiden dat ze er redelijk coulant mee omgaan. Ik heb zelf ook geen achterkant mee gekopieerd.
Ik ben zelf echter afgewezen omdat ik al twee abo's had lopen maar de rest van de familie heeft geen mail gehad en aangezien ik iedereen tegelijk op de post heb gedaan verwacht ik dat de rest door is. En ander stuur je hem idd nog een keer op.

› reageer

> Peter. Ik weet niet hoe het bij deze aktie geregeld is, maar ik neem aan dat men een x-aantal arbeidskrachten extra heeft ingeschakeld om deze aktie te verwerken (ik snap ook wel dat er niet een persoon op zit). Dan lijkt het mij dat belcompany een protocol heeft geschreven (voor de ingehuurde arbeidskrachten) waaraan inzendingen moeten voldoen. Dit protocol zou dan moeten gelden voor alle mensen die daar mee bezig zijn. En hieruit concluderend kan het dus niet zo zijn dat het bij de ene medewerker van BC wel geaccepteerd wordt indien er geen bankpas bij zit en bij de ander wel. Daar gaat het dus om. Dat is gewoon vreemd. Daarnaast kan je niet verwachten van nieuwe klanten dat ze dingen gaan opsturen die destijds niet gevraagd werden (dus argumenten van dat had je moeten weten oid, slaan nergens op, aangezien zij (BC) destijds op hun website hadden staan copy bankafschrift OF copy bankpas). Waarom ik eigenlijk op hoop is een reactie van iemand die bij de BC werkt, had in een ander forum iemand gelezen die op die afdeling van orange ingezet was.

› reageer

Tja, je kan natuurlijk ook gewoon opnieuw insturen nu het nog kan, maar da's mijn insteek.

Ik blijf erbij: met zo'n chaos is het onmogelijk dat iedereen die halsoverkop wordt ingehuurd hetzelfde doet. Dus zullen diverse krachten waarschijnlijk per ongeluk aanvragen hebben doorgestuurd waarvan de kopieen niet in orde waren.

En daar kun je nu nog lang en breed over blijven discussieren, maar daar krijg je je abo niet alsnog mee.

Over die reactie: ik neem aan dat je Panter bedoelt. En die heeft al aangegeven dat ie niet namens BC spreekt.

› reageer

Ik heb hem voor mijn vakantie, rond de 8e, op de bus gedaan. Volgens mij zonder kopie bankpas, maar heb geen e-mail ontvangen oid. Het contactformulier werkt ook niet en ik kan nergens een emailadres van belcompany vinden. Ja gaat lekker

› reageer

Ik kreeg zojuist een e-mail dat ik ben afgewezen :S:S Al de tweede keer, ook al een keer bij Debitel. Ik zou echt niet weten waar het aan ligt, heb altijd alles netjes betaald en nooit meer dan 2 abonnementen tegelijk lopen.

Weten jullie op welk tel.nr. ik kan nagaan waarom ik ben afgewezen?

› reageer

het is wel vaag allemaal, dat ben ik wel met bollie eens
Zelf heb ik vandaag mn sim ontvangen (codes gister) en het alles vrijdag 9 gepost, behalve de achtekant van mn pinpas.
Wat me het meest verbaast is dat, hoewel op dit adres al minstens 8 abo's stonden (2 van mij) en er tot 3 jaar geleden een wanbetaler woonde, ik toch aangesloten ben
Nu eens kijken of ik die €1,- ("wordt op uw volgende factuur gecrediteerd" van dutchtone uit 2001 nog terug kan krijgen, dat zou helemaal een mooie grap zijn

› reageer

Waar vind ik hun "nummerbehoud formulier" waar ze het over hebben onderaan de contractpagina? De site van BC is nogal onduidelijk.

› reageer

Koos Koets> volgens mij gaan abbo's op naam en niet op adres... zodoende is het logisch dat je een abbo aangesloten krijgt.

› reageer

>MarkIV

Waar vind ik hun "nummerbehoud formulier" waar ze het over hebben onderaan de contractpagina? De site van BC is nogal onduidelijk.

Bij de levering van het pakket met de simkaart zit een Nummerbehoudkaart, genaamd "oud is nieuw"

› reageer

*sigh*

Ben ik nu gek of lezen jullie de topics niet door. Het is helemaal niet vaag!

Nog een x dan. DE actie loopt niet lang meer door (ff kijke... jah hij staat er nu nog wel).

ALS je alles doet zoals op de website staat is er geen probleem. Er werd gevraagd hoe dat zit met oudere bankafschriften, daarop zei ik dat als je tevens een kopietje van je achterkant van je pinpas + een goede verklaring kon geven met wat coulanter kon zijn. Of ff snel naar een BelCompany voor een 1 cent pintransactie.

Helemaal niet vaag als je maar goed leest

Er zijn inderdaad een aantal mensen extra druk bezig contracten in te voeren. Soms komt het voor dat de ene afdeling wat meer achterstand heeft dan de andere waardoor het wat langer duurt voor je alles krijgt.

Er is heel veel vraag naar, alles gaat ook redelijk snel uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Hoever men nu is, is moeilijk te zeggen.

Hopelijk is het voor de (niet) lezers nu weer wat duidelijker

› reageer

@Guidokroon
De provider waar je bent afgewezen moet je dat kunnen aangeven. Over het algemeen wijzen zij echter alleen maar door naar Experian. Dat is het bedrijf dat alle aanvragen registreert. Als je met het trefwoord "Experian" een zoekopdracht doet zul je nog veel meer te weten komen over dit louche bedrijf.
Bij hen kun je altijd vragen om inzag in je gegevens (zijn ze wettelijk verplicht). Op de site (www.experian.nl) staat daar meer over meen ik.

› reageer

@Zzonnet: ah, je vult dus achteraf een formulier in voor nummerbehoud. Hm, dat gaat bij mij niet werken, omdat mijn oude abo per 1-2-04 stopt en dan is die Orange abo vast nog niet aangekomen/geactiveerd. Of moet dat niks uit maken?

› reageer

beste Mark en al die andere; wacht nu gewoon op je spullen van Orange. Daarna je nummerbehoudformulier insturen. Als je wil weten of het kan, zie dan op de site van Orange waar je aan moet voldoen.
Verder is de ene actie niet de andere en moet je er niet vanuit gaan dat de procedure voor aanvraag bij iedere provider gelijk is. Inderdaad Panter was het duidelijk wat je moest doen maar wordt het hier in het forum soms erg onduidelijk gemaakt.

› reageer

@Mark

Je oude nummer moet minimaal nog 1 maand actief zijn...

› reageer

Ik heb net m'n gratis Orange 20 voor 't eerst (na het eerste uitproberen) in m'n telefoon gedaan, en tot mijn verbazing had ik een voicemail van een of ander bedrijf uit Enschede dat vroeg of ik 'nog op zoek naar werk' was, en een smsje van een of andere sms-quiz-dienst. Ik weet ZELF m'n nummer nog niet eens, laat staan dat ik het al aan iemand anders zou hebben kunnen geven, of me op heb kunnen geven voor een sms-dienst...

Ik heb de simkaart gewoon zelf uit 't plasticje gehaald, dus het lijkt me sterk dat ie al eerder gebruikt is... maar hoe kan dit dan?

De Orange KS zegt alleen maar 'dat kán niet', maar ja, daar heb ik wat weinig aan want het is wel zo... iemand hier een idee?

› reageer

Je nummer is gewoon eerder door iemand anders in gebruik geweest, die zijn nummerwijziging niet heeft doorgegeven en verzuimt heeft zich af te melden voor sms-diensten. Je kunt het beste nog een keer bellen met de klantenservice om die sms-dienst uit te zetten, anders kan je lekker betalen...

› reageer

@Cabab Ik had ook 2 Orange abo's en heb er een 3e bij gekregen. Bij een 3e aanvraag kan je aanvraag niet via het systeem van Orange ingevoerd worden en wil Orange dat Belcompany alles faxt. In dat geval weet ik al waarom je bent afgewezen... geen achterkant bankpas of iets dergelijks. Belcompany is niet zo streng als Orange zelf, maar als er gefaxt moet worden letten ze echt op ieder detail. Ik erger me vaak dood aan het aantal afwijzingen omdat de pinbon niet donker genoeg gefaxt is bij een faxaanvraag.

› reageer

Wat een pruts-site dat ding van BelCompany zeg. Gelukkig staat de directe link naar het contract op TV, want via de site is het niet te vinden. Ja, behalve de actie-tekst en er staat wel een Free € 20 abo, maar met de fijne mededeling "The server is currently disabled."

BC heeft er blijkbaar veel moeite mee duidelijkheid te verschaffen wat betreft dit soort Sim-acties. Beetje jammer, hopelijk leren ze ervan voor in de toekomst.

› reageer

Pfffff, wat een negativiteit hier. En maar kankeren op alles wat even tegenzit. Alsof BC de enige site is die soms even uit de lucht is.

Ongelofelijk... continu een gegeven paard in de bek kijken. En dan dat gezeik hier over "ik heb ook geen copy bankpas ingestuurd en ga al heel lang mee in telecombusiness... waarom hij wel en ik niet aangesloten"

Hoe oud zijn we nou ? Gewoon goed lezen er stond zeker wel "EN" en geen "OF" en dat de hele actie lang. Mocht je afgewezen worden, steek dan je hand in eigen boezem: JIJ houdt je niet aan de actievoorwaarden. Dat er mensen tussendoorglippen en jij niet, mag geen reden zijn tot zeiken.

› reageer

Volledig mee eens. Amen.

Btw, op de allereerste pagina van BC staat toch een duidelijke link :

Geheel 2004 gratis mobiel bellen?
Nieuwsgierig geworden? klik hier voor het unieke aanbod

Ik vraag me af wat daar nou onduidelijk of wazig aan is...

› reageer

De site is niet 'even uit de lucht', het betreffende onderdeel werkt gewoon helemaal niet.

› reageer

Moah, als sommigen mensen er heilig van overtuigd zijn dat er niks met de aktievoorwaarden gebeurd is, prima. Maar ga niet verkondigen dat dat dan de waarheid is, want dat is het gewoon niet. Er is echt wel iets aan verandert, lees het forum maar eens. En als iets gratis is mag je dus geen commentaar meer hebben. Lekkere simpele redenatie. Maar goed ik laat deze thread voor wat het is, blijft toch een welles nietes spelletje en soms met bijzonder slechte argumenten. Met de laatste opmerking van Peter ben ik het eens. Opzich is het niet moeilijk om de link vanaf de BC pagina naar het gratis abo. te vinden. Je kan moeilijk van BC verwachten dat ze een pagina grootte banner op hun site plaatsen. Zoveel provisie zal het BC niet opleveren dit gratis orange abo.

› reageer

Bollie> jij bent tot nu toe de enige die zegt dat er pas OF afschrift stond, zelfs peter die op dag 2 van de actie geprint heeft had er EN staan.
En er zijn inderdaad aanpassingen in de tekst geweest, de behandelingstermijn is verlengd (logisch gezien de drukte) en er is ter verduidelijking bij gezet dat een kopie van een pinpas betekend dat het voor en achterkant betreft.
Verder denk ik dat ze nog best wel coulant zijn geweest, meerdere mensen met een te oud afschrift of zonder achterkant van een pinpas (waaronder ikzelf) zijn toch aangesloten.
Tuurlijk mag je ook bij een gratis actie kritisch zijn, maar dat mi geen rechtvaardiging voor dit soort opmerkingen.
Lekker beleid daar bij Belcompany en/of Orange, om tussendoor de actievoorwaarden te wijzigen en diegene die al ingestuurd hebben af te wijzen

› reageer

MarkIV> Om het met nummerbehoud echt zeker te weten zou je met je huidige provider contact op kunnen nemen en vragen hoe lang na afloop van je abonnement, je nummer nog beschikbaar blijft voor uitportering. En dus, indien dat al niet zo is, vragen om je nummer daarvoor beschikbaar te houden t/m eind maart ofzo.
Op het moment dat je je Orange-pakketje ontvangt, kun je het formulier invullen en insturen. Binnen tien werkdagen hoort de portering een feit te zijn, dus korter dan tien werkdagen na het insturen doet Orange het verzoek bij je huidige provider.

› reageer

Bedankt voor de tip!

@ PetervdK: overheen gelezen, lalalaa.. (ik heb amper geslapen vanacht, zal daar wel aan liggen)

› reageer

site BC werkt prima

› reageer

Heb net met BC gebeld en de medewerker zei dat de actie vandaag of morgen van de site gehaald wordt. Dat u het even weet.

› reageer

Heeft iemand nog zijn eerste nota ontvangen. Staat daar inderdaad 0 euro?

› reageer

Ik ben afgewezen . Orange was bang dat ik 0 euri rekeningen niet kon betalen ..

› reageer

@ Edmundi: Op de rekening zal zoiets staan als;

abonnementskosten, Free € 20 van 23/01/2004 tot en met 22/02/2004
16,81
overige kosten/kortingen, korting op maandelijkse bundel
-16,81

Zo ongeveer zien in ieder geval de Orange facturen eruit van de vorige (€ 5, € 10) stuntacties

(Bedragen exclusief btw natuurlijk)

› reageer

@ Da_masta: Het probleem zit hem in de eventuele (extra) kosten die jij maakt nadat de (€ 20) bundel op is...

› reageer

@ Zzonnet, ja dat weet ik . Maar als je veel abbo's op je naam hebt staan is het onwaarschijnlijker dat je over je (veel) over je bundel gaat . Ik weet dat het daarvoor is, maar ik vind het wel jammer.. maar stiekem had ik het al wel een beetje verwacht.

› reageer

1e nota ontvangen en keurig Euro 0 prima. Nu nog in afwachting abo dochters. Ook 7 en 10.1. aangevraagd en nog niets gehoord (dus ook geen afwijzing).

› reageer

off topic

Tuurlijk mag je ook bij een gratis actie kritisch zijn, maar dat is geen rechtvaardiging voor dit soort opmerkingen.
Quote:
Lekker beleid daar bij Belcompany en/of Orange, om tussendoor de actievoorwaarden te wijzigen en diegene die al ingestuurd hebben af te wijzen

waarom zou dit niet kunnen? zolang het maar bij 1 keer wordt gehouden en dan begrijpen we het wel.
want what if orange had gezegd nee nu kost het toch 2,50 per maand en als je niet meen eens bent mag je het per direct opzeggen ofzo.(in dit geval kost het hun minder dan met cashback waar je dan je geld al gestort heb zien hebben en vette winst heb)

een echt voorbeeld is bij de mycom computer actie neem adsl bij hun gratis comp en als je binnen 1 jaar opzegt dan moet je voor de comp betalen. Na 2 weken werd er een regel toegevoegd opzegkosten 69 euro. wat inhoud per direct opzeggen is 500 euro dokken(alg 1 waar je voor getekend heb) en niet opzeggen maar later is 69 euro dokken.
Maar ze zullen het op de mycom manier oplossen, dus succes voor die mensen

En ook ik wacht, maar then again ik heb hem past de 15 verstuurd met kopietje rijbewijs bankafschrift en 1 kant bankpasje. Ik zie wel of ik hem krijg, want echt druk kan ik me niet hierover maken. Want is het geen 0 euro abbo dan komt er vast wel een cashback.
Het lijkt hier soms wel of BC als eerste en eninge gratis abbo aanbiedt(technisch gezien wel, maar breed gezien is phenomeen al een hele lange tijd in vorm van cashbacks)
Ik vindt het toch knap dat deze thread zo lang is geworden zeg.
En mogen jullie allemaal een abbotje krijgen en anders neem dan een vodafone aanbieding ofzo 1800 belminuten gratis bij 2 jaar abbo, geloof ook geheel gratis, maar er is ook zoveel gratis in telecomwereld dat we gewoon erg verwend worden en zo hoort het ook.

› reageer

Gister mn simkaart ontvangen. Heeft in totaal zo'n 3 weken geduurd bij mij. Ik ben trouwens aangesloten met een bankafschrift wat minimaal 2 weken te oud is geweest ten tijde van het versturen van mijn formulieren en toch aangesloten.
Misschien er doorheen geglipt of misschien omdat ik al een ander Orange abo (€5) heb lopen.
Tevreden over aktie, alleen kan me voorstellen dat mensen die van dit abo hier afhankelijk zijn dit niet helemaal zijn, gezien bereikbaarheid en afhandelingstijd. Maar ik heb het als extra abo, dus geen problemen mee.

› reageer

ja, op de eerste nota staat inderdaad 0 euro, maar als je nou ff gewacht had, dan had je het zelf ook wel gezien

› reageer

Vandaag de brief van het eerste abo ontvangen (voor mijn partner). Aangevraagd op 8 jan als ik me niet vergis, met alleen de voorkant van het pasje.
Tweede aanvraag iets van de 14e gedaan (voor mezelf). Daar nog niets van gehoord (maar ook geen afwijzing). probleempje bij #2 is dat het een en/of rekening is waarvan alleen mijn partner een pasje heeft. Dat heb ik dus meegestuurd. Heb goede hoop dat omdat ik nog nix gehoord heb, dat ook nog gaat lukken. Thanks BC!

En voor de poster die zei dat er met cashbacks plenty mogelijkheden zijn: Nou helemaal gratis en met belminuten zie ik ze maar zelden tegenwoordig.

› reageer

zeikerds houd je toch hier in NL. Wat een gedoe voor de achterkant van je pasje. Dat is alleen omdat Orange de achterkant wil hebben bij een fax aanvraag. Voor de rest nix erg hoor. Als er nix gefaxd hoeft te worden is er nix aan het handje.....

*sigh* probeer je mensen te helpen.....

I.g. leuk om te lezen dat sommigen de actie en de w8tijd kunnen accepteren!!

› reageer

Panter, er zijn hier (en op GoT) een heleboel mensen met geduld die jouw informatie bijzonder waarderen. Bijzonder bedankt.

Ik kan me van de andere kant ook voorstellen dat sommige mensen bang zijn de boot te missen. Dit is een van de mooiste acties waar ik in de loop der jaren aan meegedaan heb. Zeker als je dan hoort dat anderen die veel later ingestuurd hebben al wel hun kaart ontvangen hebben.

En ja: geduld is een schone zaak. En in .nl heeft dat nou eenmaal lang niet iedereen....

› reageer

9 jan opgestuurd, 24 jan de brief met de sim & puk binnen gekregen. Perfekt!
Ik had geen kopie van de achterkant van de bankpas meegestuurd.
Ik werd dus al erg zenuwachtig van die verhalen over die kopie van de achterkant..........
Misschien dat het saldo op m'n rekening ook wel voldoende was.
Nu rustig wachten op de sim en op de abo die ik op 18 jan heb aangevraagd. Kan ik nu eindelijk komend zomer en m'n T-mobile abo opzeggen en lekker goedkoop vanuit Frankrijk bellen.

› reageer

Panter: bedankt voor de uitleg over De Achterkant En er zijn hier genoeg mensen blij met je bijdrage aan het draadje, dus je hoeft niet te zuchten

Heb ik waarschijnlijk voor niets voor de zekerheid twee nieuwe contracten opgestuurd, kijg ik er straks misschien wel drie of vier weet eigenlijk niet of ik daar blij mee moet zijn, vanwege Experian, maar dan kan ik er wel één of twee opzeggen.

Ik vindt idd dat er niet zo op BC of Orange moet worden gescholden, het is een geweldige actie. Maar ga ook niet van mensen verwachten dat ze helemaal uit zichzelf begrijpen dat je ook de kant van iets moet kopiëren waar niks opstaat dat belangrijk kan zijn (handtekening staat nl. ook al op mijn paspoort).

Al met al kijk ik reikhalzend uit naar mijn simmetjes Het is gewoon een superactie

› reageer

krijg nou wat, ik ga een avondje lekker drinken, kom ik thuis, heb ik post van belcompany! et duurde even, maar geduld loont de mens!

› reageer

hmm ik blijf off topic reageren
krijg nou wat, ik ga een avondje lekker drinken, kom ik thuis, heb ik post van belcompany!

gezien de tijd van je post ben je na 5 uur zondag thuis gekomen ofzo en wat zou het zijn je ben om een uur of 11 zaterdag gaan stappen?

Ik denk we have a winner die 2call verslaat. bezorgen in de nacht en wellicht notabene op zondag. U go TPG

mijn ouders hebben hem ook erg snel ontvangen. 13 januari en 14 januari verstuurd en op de 22 en 24 ontvangen.

› reageer

ja ik was de hele zaterdag al weg dus ook geen post gezien, pas toen ik thuiskwam, nog geen simkaart maar wel pincode.

› reageer

Precies 2 weken nadat ik mijn aanvraag op de bus heb gedaan, zowel mijn simcard als code-envelopje in de bus!
Anyways, bij GSM-easy (ook Orange Free 20) kan je op dit moment gratis sms-en tot 1 februari, weet iemand of dat ook bij de belcompany-actie is? (staat er niet bij op de site dat dat zo is...)
En zo ja... wat is gratis sms-en? Onbeperkt, of is er wel een max eigenlijk? (niet dat ik van plan ben 100000 smsjes te versturen ofzo, maar puur uit interesse

› reageer

Ramon1983 > Orange heeft een SMS-actie voor nieuwe aansluitingen die voor 4 januari 2004 geactiveerd waren. Misschien wordt die actie bedoeld. De voorwaarden kan ik nu nergens meer vinden op de Orange-site. MMS is wel voor alle abonnees gratis tot 1 februari. Een maximum wordt niet genoemd.

› reageer

Een beetje offtopic, maar dat smsen is met een maximum van 6000 berichten gedurende heel de actieperiode, althans dat vertelde de klantenservice mij. Moet je idd wel het abonnement voor een bepaalde tijd hebben afgesloten.

› reageer

Via e-bill van Orange krijg ik via mijn 06 nummer van actie BC, de rekening van mijn andere 06-nummer?

› reageer

Kwakbol, wellicht omdat je nog geen factuur hebt van je nieuwe abo? Al je aansluitingen komen n.l. op dezelfde factuur te staan, als je volgende maand inlogt (met 1 van je 2 nummers), zal je zien dat de factuur beide nummers beslaat.

› reageer

Vreemd, ik ben afgewezen door Orange Credit Risk? Ik heb nooit betaalproblemen gehad, nooit schulden, ben niet geregistreerd bij de Krediet registratie en heb slechts 1 abbo bij een andere provider (vodafone) , heb een vaste baan, eigen woning, eigenlijk ben ik een TOP debiteur lijkt mij. Toch afgewezen zonder dat een reden wordt vermeld? Ga maar eens een briefje dichten aan Orange met welke argumenten ik ben afgewezen!

› reageer

Ik ben voorheen weleens afgewezen aangezien ik teveel Dutchtone/Orange prepaids op mijn naam had staan. Die werden standaard als abonnement gezien. Een fax naar de fraud&risk afdeling zorgde echter dan alsnog voor een soepele en snelle aansluiting.

De laatste keer (2 maande terug) waren de prepaids opeens geen probleem meer (nieuw systeem van registratie bij Orange??)

Neem dus zsm. contact met Orange op (als Belcompany je conract al niet vernietigd heeft.) Dan komt het vast alsnog in orde.

› reageer

Zlatan, da's duidelijk en kostenbesparend voor Orange (en logisch!!!!). Bedankt voor info, niet aan gedacht.

› reageer

de belcompany site ligt er weer uit.

Ik hoop dat ik woensdag nog een contractje kan uitprinten.

› reageer

De website werkt weer. Denk dat ik nog maar een contract instuur, aangezien ik hier meerdere mensen hoor over 2 aansluitingen op de zelfde naam...... Gratis is gratis he?

› reageer

Even een positief geluidje over de Orange KS...

1 vd 2 ontvangen simkaarten wilde niet registreren op het netwerk. KS gebeld en probleem uitgelegd. Ondanks verwarring over klantnrs, simkaartnr's en telnrs (omdat op hetzelfde adres nu 4 abo's staan geregistreerd) kwam er uiteindelijk uit dat het 06 nr wat bij de simkaart zat al was uitgegeven met een andere kaart. Netjes excuses gemaakt, ter plekke een ander 06 nr toegekend gekregen, 5 min later telefoon aangezet en werken...

Wat mij betreft dikke pluim!

(Ik had natuurlijk ook kunnen gaan roepen dat BC of O* er een zootje van maken, dat het een slechte actie is en dreigen met deurwaarders en weet ik wat meer, maar sorry, daar heb ik niet zo'n zin in... )

› reageer

Ik had wel gelijk een deurwaarder op ze afgestuurd, wat denken ze wel, stelletje gratis simkaartverspreiders! Heb je wel een creditnota geeist voor die paar minuten omdat je door hun fout de klantenservice hebt moeten bellen?

› reageer

Graag wil ik alle medewerkers van BelCompany en Orange even complimenteren hoor, het is wellicht niet de volgende dag geregeld, maar het gebeurt wel, en over het algemeen toch binnen twee of drie weken. Het is een prachtige aanbieding, en waar zeuren we dan eigenlijk over. Het is toch logisch dat het allemaal even duurt als half internettend Nederland een (of meerdere) van die dingen gaat aanvragen...
Nee hoor, van mij geen kwade woorden...
(Alleen hoop ik dat ze bij Orange nog wel even snel zorgen dat ik ook met mijn 6600 snel Share kan gebruiken, dat is mijn enige minpunt maar dat heeft niks met deze actie te maken )

› reageer

Ik wacht al zon beetje 3 weken, zonder enige reactie. Gisteren even gebeld. Vandaag of morgen zullen de laatste aanvragen ingediend worden en dan zou ik ook bericht moeten krijgen; ze kon mijn aanvraag niet opzoeken.

Verder, als je nadat de actie is afgelopen af wordt gewezen, omdat je bijv. geen kopie bankpas hebt meegestuurd (zoals ik volgens mij ), krijg je de aanbieding alsnog. Dit omdat de eis is dat je binnen de actieperiode je aanvraag indient. Op zich wel logisch, maar ik heb ook meegemaakt dat je dan niet meer met de actie kan meedoen.

› reageer

Zelfde probleem hier, ik wacht al ruim drie weken, zonder enig bericht. Dan is het moeilijk om niet te gaan klagen hoor, zeker als al die mensen die zeggen dat je niet mag klagen hun simmetje na een week al in huis hadden. Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat mijn eerste aanvraag ergens kwijt is geraakt, omdat ik ook niks heb gehoord van een evt. afwijzing. Nu is het wachten of mijn andere aanvragen wel goed zijn aangekomen

› reageer

vandaag de 2e simkaart+ pin en Pukcode ontvangen

› reageer

@Hanneke: Tis wel ut verkeerde topic maar ik heb met de 6600 wel gewoon Share aanstaan. Ik gebruik het alleen voor irc en msn enzo... Het wil dus wel!

› reageer

Actie is nog steeds op de belcompany website te vinden, als ik vandaag het contract nog opstuur ben ik dan nog op tijd, velen geven aan dat deze week de actie afloopt of kan ik beter faxen? en is de levertijd ongeveer 2 weken?

› reageer

Euh, waar wou je heen faxen dan? Volgens mij kun je alleen maar insturen naar het antwoordnummer...
Gewoon opsturen, zolang de actie er staat is er niets aan de hand, toch? Bovendien, als de actie er niet meer had gestaan, had je ook het contractformulier niet kunnen invullen....

› reageer

Ik weet dat ik niet mag klagen, maar ik vind het op z'n minst gezegd nu toch wel een beetje vreemd.
Ik heb mijn aanvraag 7 januari op de post gedaan en heb nog steeds niks gehoord.

› reageer

Het lijkt me toch dat de tijdsduur van de stapels niet zo erg uiteenlopen, ik zou gewoon een nieuwe aanvragen, in het ergste geval heb je er twee...

› reageer

Nee hoor, in het ergste geval loopt nu iemand anders te bellen op jouw kosten...

Maar serieus, er zijn op GOT meerdere mensen die de simkaart van iemand anders hebben ontvangen en die dit nu recht moeten zetten. Wie weet gebeurt dat wel vaker. Of heeft iemand van TPG hem nu, aangezien ze de 2 benodigde enveloppen tegelijk versturen.

Een veel waarschijnlijkere oorzaak is echter dat ze steeds nieuwe aanvragen op de oude gooien. De onderste komen dus nooit aan de beurt (nu bij het veranderen van de pincodes), omdat er steeds nieuwe bovenop gegooid worden.

Ikzelf ben volgens Orange op 17 januari aangesloten, maar heb ook nog niks mogen ontvangen. En op 5 januari was alles al op de post... Soms is het leven gewoon niet eerlijk! (maar dan denk ik aan al die kindjes in Afrika en dan valt mijn 'oneerlijkheid' weer zat mee... )

› reageer

Behoor ook tot de vroege inzendingen, had er toen 2 opgestuurd terwijl ik al een orange abo had. Tot gister niets gehoord oid, belde ik maar eens naar orange en bleek er 1 te zijn aangesloten maar verder nog geen post oid van belcompany..

› reageer

Ik heb vandaag de codes ontvangen, sim volgt binnen 3 dagen.
(contract op 6 jan gepost)

› reageer

Ik heb mijn aanvraag ook op de zesde verzonden. Nog niks gehoord tot zover. Ik heb laatst wel een keertje Orange gebeld of ik aangesloten was, maar helaas.
Ik heb dus maar voor de zekerheid er nog eentje toegezonden. Alleen was 't deze keer wel met een maand oud afschrift. Ik heb het forum gelezen en voor de zekerheid maar netjes een briefje bij meegezonden. Misschien dat het inderdaad helpt
Nu dus maar verder afwachten of ik inderdaad goedgekeurd ben of anders een berichtje krijg.

Ik moet wel zeggen dat het prettig is om te lezen dat ik niet de enige ben die nog afwacht

› reageer

Inmiddels ruim 3 weken geleden aanvraag opgestuurd, voorzien van alles vereiste documentatie. Nog steeds niets gehoord. Zo maar een gedachtenkronkel.... Ik heb vorig jaar m'n beide Orange-abo's opgezegd en ingeruild voor Samenbellen 500 van Telfort. De kronkel.... zou het kunnen zijn, dat Orange ook selecteert met als een van de criteria, dat mensen die hun eerdere abo opgezegd hebben nu niet in aanmerking komen...Ze kunnen dat tenslotte gemakkelijk terugzoeken in hun database....
Dus de vraag: zijn er lui op dit forum afgewezen, die eerder een Orange-abo hadden?????

› reageer

guys en gals, jullie zien dat Bassie ook de 6e opgestuurd heeft en vandaag pas iets ontvangen heeft. Mijn partner heeft 9 jan ingestuurd en zaterdag de code en vandaag de sim ontvangen.
Zelf heb ik de 14e ingestuurd en nog nix gehoord, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Er zijn echt duizenden aanvragen binnengekomen, en helaas is het klaarblijkelijk om wat voor reden niet altijd fifo gegaan. (dus als je vroeg ingestuurd hebt zou het ook nog kunnen dat je onderaan op de stapel beland bent. Het leven is natuurlijk niet eerlijk. >

› reageer

Wat ik net nog ff vergeten was, ik wou eigenlijk de "inside" mensen bedanken voor de info die ze hebben verstrekt. Dat hadden ze ook niet hoeven te doen, maar zo is wel veel duidelijk geworden

Ik heb er nog wel vertrouwen in dat ik sowieso wat hoor.
Ik vind het voor mij persoonlijk ook geen probleem dat het wat langer duurt. Kan mij voorstellen dat het een hels karwei is om alles rond te krijgen. Ik wacht 't wel gewoon ff af

› reageer

Ik weet pas sinds net van die actie, doe morgen direct de spullen op de bus. Hopelijk ben ik nog op tijd !!!!!

› reageer

Joepie, 9 jan ingestuurd, 24 jan brief ontvangen en27 jan de sim met 14,28 euro beltegoed

› reageer

14,28 schijnt het standaard startbedrag te zijn.
Zoek maar eens met search in het forum op 14,28 dan zie je dat dit al een aantal keren gemeld is.
Je nieuwe bundel gaat dan dus over 3 weken of zo in.

› reageer

Als je 1244 belt hoor je "Uw laatste factuur is van .. januari 2004". Die datum is de dag waarop je je bundel in het vervolg krijgt.

› reageer

....en de aktie loopt nog steeds, hopen dat ze van Orange alle aanvragen die er nu nog liggen mogen blijven honoreren. Dat staat toch weer erg goed bij de Orange jaarcijfers toch! Mijn advies zou zijn deze aktie nog even vol te houden als Orange en Belcompany zijne, of hem over een aantal weken opnieuw in de aanbieding te doen. Levert nog goede reclame op ook en vermoedelijk blijven een hele hoop mensen wel bij Orange hangen na de 12 maanden.

› reageer

Wat ik wel gemerkt heb is dat de dekking bij mij thuis ongeveer even goed is als van TM en stukken beter als van KPN (daar krijgen sommige toestellen niet eens verbinding). Dus ik ben al happy met orange.

› reageer

Woei! Vandaag mn nieuwe printer ontvangen, is alleen belcompany.nl down. Hopen dattie snel weer wakker is, dan kan ik snel nog bestellen.

› reageer

floris, de site is nu weer in de bereikbaar. Let er op dat je alle spullen goed meestuurt (m.n. voor en achterkant pasje). Zie ook het eerdere deel van deze thread. Succes!

giel, lees de oudere berichten van de thread eens, dan heb je meer als voldoende info.

› reageer

Vandaag heb ik de simkaart en alle spullen ontvangen. Het heeft even nodig gehad (3 weken). Maar heb gelukkig alles ontvangen.
Bedankt Jeroen, Belcompany en Orange!!!

› reageer

Kheb vandaag ook de codes ontvangen
Ik kan alleen niet zeggen van wanneer deze is. Eerste is op 6 januari verzonden en de tweede op 18 januari.

› reageer

Papieren 16-1 opgestuurd,vandaag de pin en puk al binnen en hoop morgen de sim te ontvangen,lekker snel bedankt belcompany voor de snelle service.

› reageer

Orange actie beeindigd bij Belcompany. Vanaf 31 januari 2004 weer nieuw actie op Belcompany.nl. Ben beniewd...

› reageer

Voor de mensen die net te laat zijn: het is natuurlijk nog mogelijk om via een cashback voor 12.50 (gsmstunter) of 15.00 (2call) een abo te krijgen. Ben wel benieuwd naar de nieuwe BC actie, maar die kan nauwelijks zo goed zijn als deze.

› reageer

't Is toch nog goed gekomen. Ruim drie weken gewacht, maar zojuist codes ontvangen. Sim-kaart volgt nog. Belcompany bedankt. Het was dus toch het lange wachten waard.

Maak er maar een jaarlijks terugkerende actie van....

› reageer

nemen ze nog contracten aan die gisteren of vandaag nog uitgeprint zijn? Of is nu dat alleen contracten die vandaag nog bij BC binnenkomen zijn geaccepteerd worden?

› reageer

Ben ook benieuw wat die spetterende actie is.

Suggestie: Gratis Orange Free €20 + gratis toestel naar keuze

› reageer

Mooi dat BelCompany/Orange met de klanten meedenkt:
Op één adres wonen vier Orange abonnees, waarvan er drie meedoen aan de Orange Free 20 actie van BelCompany.
Vervolgens krijgt ook de vierde persoon een Simkaart incl. PUK- en PIN-code, zònder ook maar ìets (kopie bankpas, rekeningafschrift en legitimatie) op te sturen!
BelCompany/Orange, zeer bedankt en we gaan lekker bellen!

› reageer

ik hoop wel dat ze mijn aanvraag nog in ontvangst nemen
is vandaag pas op de bus

› reageer

Ik heb vandaag de puk- en pincode ontvangen! Ben ik toch geaccepteerd, zonder kopie bankpas (meen ik me te herinneren). Ik ben wel een bestaande klant, dus dat zal het wel zijn

› reageer

mijn ouders hebben hem vandaag ook ontvangen. ze hebben ook alles op de bus gedaan, zonder een kopie van de bankpas en ze zijn géén bestaande klant bij orange.
zelf heb ik de aanvraag 2 dagen na hun op de bus gedaan, dus ik hoop hem deze week ook te ontvangen.

ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe actie!

› reageer

FM20 e.a.

Ik heb net als jij het contract gisteren uitgeprint en vandaag pas op de bus gedaan. Zojuist met Belcompany gebeld en men wist mij te melden dat alle contracten die nu nog binnen komen gewoon nog worden verwerkt!

Dus wij behoren tot de laatste lichting van gelukkigen

› reageer

Ik heb 6 januari verstuurd, zelf erachter gekomen dat ik 14 januari ben aangesloten, maar nog steeds niks ontvangen

› reageer

Iedereen die nu nog een contract instuurt heeft dit logischerwijze tijdens de looptijd online ingevuld en uitgeprint en wordt dus behandeld.
Er is op dit moment online geen contract meer in te vullen en handmatige ingevulde kopieeen zullen ze waarschijnlijk meteen de prullenbak inwerpen...

› reageer

OCH!
ik zit hier braaf te wachten, tot ik vrijdag op mijn postadres ben, ivm copy maken van bankafschrift. . .
Maar goed; ze hebben geen einddatum genoemd voor het insturen; ik neem dus aan dat ik nog wel op tijd ben. Of ik moet t morgen vast posten, zonder afschrift; hebben er zo veel niet gedaan zie ik hierboven.

› reageer

heb er nog eentje uitgeprint liggen voor het geval dat m'n eerste niet lukt. 15de ingestuurd maar nog niks gehoord dus ik doe morgen die tweede ook de deur maar uit.

› reageer

Duurt 2-3 weken voor je wat hoort ... dus dit is wel heel ongeduldig.

› reageer

Nog ff geduld... Er staan nog een aantal postzakken.. Tevens zulle alle aanvragen die vandaag nog uitgeprint zijn gewoon aangesloten worden. Wees niet ongerust. Zoals ik al eerder zei, kan je ook gwoon een pintransactie van een cent laten doen bij een Belcompany. Dat wordt ook geaccepteerd.

› reageer

't is niet ongeduldig, want eigenlijk wil ik er maar 1 (is wel genoeg) maar als het niet werkt dan kan ik het niet opnieuw proberen (na 2-3 weken) want de actie is gestopt. Ik neem nu dus een beetje het zekere voor het onzekere.

› reageer

Wow, ik word helemaal blij . Heb gisteren 't contract uitgeprint, vandaag nog 't een en ander uitgezocht en toch besloten de boel op de post te doen, en ik lees nu hier dat de actie beëindigd is: ben ik ff mooi op tijd geweest!!
Yes!

› reageer

hehe, ik heb er 2 binnen!Wat dat betreft zit ik dit jaar weer gebrand!Topshit!

› reageer

Heb hem ook binnen, 7 januari alles opgestuurd met van de pinpas alleen een kopie van de voorkant.

› reageer

FWIW: Gisteren heb ik de pin & puk ontvangen, vandaag de sim (5 januari op de post; zo'n 3,5 week geleden dus). Allemaal erg netjes in traceerbare enveloppen, hier heb ik niks dan lof voor. Het nieuwe maandbedrag is ondertussen al ingegaan, dus er staat nu al 35 Euro gratis te verbellen tegoed op... Het is en blijft een erg mooie actie!

Nu de volgende keer (zal er ooit een volgende keer komen, ondankbare hond - zei hij tegen zichzelf... ) nog op volgorde van binnenkomst behandelen (ik noem dat het leer-moment van deze actie) en het is helemaal perfect. Maar hoe dan ook, ik ga nu genieten van een jaar lang gratis bellen. En SMS'en. En... etcetera.

Het blijft mooi spul, zo'n gratis Orange abbo! :-)

› reageer

Actie is voorbij zag ik op de site, vanaf 31e komen ze met een nieuwe aanbieding staat er. Ben benieuwd!

Had helaas al 1 Free 30-abo waardoor ik maar 1 van de 2 aanvragen binnen kreeg...

› reageer

Gepost door weiki op 28/01/2004 14:04 Rating: 0 (Niet gemodereerd)
Orange actie beeindigd bij Belcompany. Vanaf 31 januari 2004 weer nieuw actie op Belcompany.nl. Ben beniewd...

Even doorlezen kan geen kwaad...

› reageer

25 dagen geleden opgestuurd, en nog steeds...... niks.
Ik vind het gewoon erg raar dat mensen die het een week later als mij opgestuurd hebben, ook nog eens een week eerder als mij binnen hebben.

› reageer

Slomy, als je nog steeds niks ontvangenm heb zou ik even met BC bellen, aangezien de actie al voorbij is!

› reageer

WIj hebben onze aanvraag op 8 januari verzonden (compleet, met alle bijlages erbij). vorige week dinsdag maar eens gebeld hoe of wat...
Eerst klantenservice Orange gebeld: nee, ze konden van alles voor me nakijken, maar van de actie met Belcompany konden ze niets zien in de computer. Er kon niet gezocht worden op PC o.i.d. Ik werd dus doorverwezen naar Belcompany.
Klantenservice BC (veenendaal) kon niets voor me doen. kon niet nagaan wat de status was en neeeeeee, even naar de plaatselijke bc om voor de zekerheid nog een aanvraag te doen met een pintransactie erbij was niet aan de orde. Kon niet (onjuiste dealercode?) en we zouden dan voortaan steeds een factuur van orange ontvangen voor 20 euro. Toen toch maar weer naar Orange gebeld. Toen konden ze ineens aan de hand van de postcode wel wat nakijken.
Uit hun gegevens blijkt dat onze beide aanvragen zijn binnengekomen, gecheckt en goedgekeurd. Simkaarten moeten we echter van de BC ontvangen........
Kan dus nog wel even duren ben ik bang

› reageer

Ik heb net met de BC gebeld omdat ik nog steeds niks ontvangen heb. Een medewerker vertelde mij dat het de bedoeling is dat volgende week alles afgehandeld en verstuurd is. Daar hoop ik dan maar op. Ik heb mijn eerste aanvraag de zesde op de post gedaan. Er zijn inmiddels genoeg aanwijzingen dat ze zeker niet volgens FIFO werken

Ik weet inmiddels via de KS van Orange dat één van mijn aanvragen is geactiveerd. Wachten dus op die sim en hopen dat ik er nog één krijg Over Orange niets dan lof

› reageer

Ik heb de contract en alles op 25 januari verstuurd en ik kreeg gisteren een email van Bc dat mijn aanvraaag is afgewezen, terwijl ik al een abonnement heb bij Orange.

› reageer

'terwijl' = 'omdat' in jouw geval!

› reageer

Ik heb gisteren de code ontvangen en vandaag de sim. Allemaal keurig netjes gegaan, al heb ik er even op moeten wachten, maar daar klaag ik niet over in dit geval
Ik vind het echter wel jammer dat ik totaal geen dekking heb hier in huis, en zelfs buiten niet. Heb daar een paar minuten met die telefoon staan kloten, maar nee hoor
Ach ja, dan laat ik hem wel liggen tot de vakantie en bel ik hem dan wel leeg

› reageer

Vlak voor het einde van de maand opgestuurd, ben benieuwd of ik wat ga horen van BC/Orange

› reageer

Ik heb 21/01 besteld en vandaag kreeg ik de code in de bus. Dus het gaat de goede kant op!

› reageer

Ik vroeg me af wat ik nou met 12*20 + 15 euro beltegoed moet wat ik verzamel op dit abbo. Oplossing. Misschien kan je nog wat winnen bij eurocazino.com. Daar kan je gokken met je beltegoed met uitbetaling van gewonnen gelden naar bank- of girorekening! Nog leuk tijdverdrijf ook!

› reageer

De vertraging schijnt vooral in de simkaartenhoek te liggen.
mijn partner had haar contract ingestuurd op 9 jan. afgehandeld op 17 jan, simkaart ontvangen rond de 27e.
zelf heb ik aangevraagd op de 14e, afgehandeld op de 20e, sim kaart gisteren (5/2) ontvangen.
Klaarblijkelijk ging het afhandelen door panter (met wat hulp ) tamelijk vlot en ook ongeveer fifo, maar is de versturing van de kaarten de vertragende factor.

Overigens: de eerste keer kreeg ik de pincode in een gewone brief, nu moest er voor de pincode getekend worden (maar er was niemand thuis, dus de simkaart heb ik wel en de pincode niet, laat ik nu een donkerbruin vermoeden hebben dat ik de code wel ken (nog geen tijd gehad om te proberen).

› reageer

Ik heb mijn aanvraag 7 januari op de bus gedaan. En nog steeds niks binnen. Ik heb al een keer gebeld, maar daar gaven ze als antwoord dat ze achter lagen en het afgelopen weekend zouden bijwerken. In de loop van deze week zou ik alles in de bus krijgen..... niet dus.

Nogmaals de actie is gratis, perfect dus.
Maar de afhandeling is verre van goed. Mensen die de aanvraag 2 weken later dan mij op de post hebben gedaan, hebben de simkaart zelfs al een week binnen.

› reageer

Merkwaardige actie van bc, zie HIER.

› reageer

Ik had Orange klantenservice gebeld en er blijkt op mijn naam toch een aansluiting geactiveerd te zijn, maar heb ook nog geen sim ervan mogen ontvangen. Nog ff geduld hebben dus..

› reageer

Bij mij hetzelfde. 14 jan. contract voor mijzelf verstuurd en voor m'n vriendin 15 jan. Orange gebeld,omdat we nog steeds niets hebben gehoord of gekregen. M'n vriendin haar abo. gestart op 28 jan. en die van mij op 30 jan. Orange vond het vreemd dat we nog niets hadden gehoord. Advies van Orange om direkt met BC te bellen. BC zei dat het nog max. een week duurt dat we de sim etc. ontvangen. Goed nieuws, want vandaag heeft m'n vriendin de puk en pin ontvangen. (trouwens wat me opviel, dat de pin niet haar geboorte datum is, wat bij anderen wel het geval was.) Nu nog w88 op sim en op de spullen voor mijn abo. Ik houd jullie op de hoogte.

› reageer

Mijn aanvraag heb ik al 4 weken geleden verstuurd maar ik heb nog niks gekregen. Ik heb deze week met de KS van Orange gebeld en mijn abonnement is al vanaf 20 januari aangesloten. Ik dacht dat de simkaart dan wel snel zou komen maar vandaag had ik ook nog niks met de post. Ik ga nu toch ook maar eens bellen met BC want stel dat die simkaart in de post zoekraakt of gejat wordt. Kan een ander er mooi mee gaan bellen zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

› reageer

dat lijkt me niet het geval, aangezien er behoorlijk nog wat mensen zijn die wel al zijn aangesloten, maar nog geen sim ontvangen hebben. Lijkt me toch nog een kwestie van even geduld hebben, gezien de drukte wel logisch denk ik.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je denkt dat er wat mis is gegaan omdat die simkaarten toch nog vrij lang op zich laten wachten.

› reageer

Ik heb gisteren mn simmetje ontvangen, 13 werkdagen heeft t geduurd! (bij mij hadden ze de pincode in mn postcode veranderd... waarom ze geen geb.datum meer gebruiken )

› reageer

12-01 ingestuurd: 04-02 pin ontvangen, 05-02 sim ontvangen. Vind ik niet overdreven lang wachten voor zo'n aktie. Goed geregeld door belcompany, ook al gaat niet alles op volgorde van binnenkomst.

› reageer

A Nico > maar je begrijpt toch wel dat er een verschil is tussen aansluiten en insturen?

› reageer

Heb toch nog mijn tweede abo ontvangen (eerste had ik niet meer verwacht omdat ik achterkant pinpas niet had meegestuurd). Nu dus twee abo's! Uitstekende service BC, bedankt.

› reageer

Ondertussen abbo een maand geleden opgestuurd en nog steeds niks.

› reageer

Er schijnen nog wat naleveringsproblemen bij BelCompany te zijn.

› reageer

HarryB> Men verandert bij BC de PIN van 0000 in iets anders. Dit doet men niet voor niets! Juist om "postdieven" iets onbruikbaars te leveren dus. Maar als dan bekend is dat het geboortejaar (o.i.d.) de PIN is in alle gevallen, dan is het voor een slimme jongen nog steeds erg makkelijk (geboortedatum staat op contract in zelfde enveloppe als de SIM). Dan overgaan op de PC is niet erg verstandig natuurlijk (even makkelijk te achterhalen), tenzij niemand "verklapt" dat dat nu het beleid is.

› reageer

Vandaag nog contact gehad. Ze hadden meer dan 10.000 aanvragen gehad. Per aanvraag 20 minuten nodig en ze doen het met zes man/vrouw. Dus het duurt nog wel even. Een ieder krijgt bericht, wel of niet aangesloten, is mij verzekerd.

› reageer

@Velthuis: *oeps*

› reageer

Zoveel aanvragen ?
dat is nogal wat !
Ik vind het niet erg hoor om nog even te wachten, maar 20 minuten per aanvraag is best lang. Wellicht moeten ze allerlei krediet checks ofzo doen.

› reageer

Ik vind het niet erg hoor om nog even te wachten, maar 20 minuten per aanvraag is best lang. Wellicht moeten ze allerlei krediet checks ofzo doen.

Wellicht zijn die 20 minuten inclusief koffiedrinken en ...
Maar ik vind het ook wel schrijnend lang.
Ze hadden misschien wel wat meer oproepkrachten kunnen gebruiken...

› reageer

Uitgaande van 10.000 aanvragen, 6 verwerkers en 20 min. per aanvraag, een werkdag van 8 uur, leidt een simpel rekensommetje dat het verwerken ongeveer 70 werkdagen in beslag gaat nemen, wat overeen komt met 14 werkweken (ervan uitgaande dat de verwerkers 5 dagen per week werken).

We kunnen dus nog wel een hele tijd moeten wachten. Eerder dan eind februari verwacht ik geen bericht.

› reageer

Tja, het kan lang duren, maar ik heb mijn aanvraag op maandag 26-01 de deur uitgedaan en ik had woensdag 4-2 alles binnen, een vriend van me heeft ook alles op 26-01 op de bus gedaan en nog niks gehoord, dus het is wl. ook gewoon een kwestie van geluk (of pech) hebben

› reageer

Eerder afgewezen aanvraag (zie eerdere posting dd. 20-1) hernieuwd aangevraag op 21-1, 16 dagen later PIN- en PUK-code ontvangen + de dag hierna de SIM-kaart.

› reageer

Kijk dat vind ik zo raar. Mensen hebben het op 26.01 op de post gedaan en nu al binnen.
Ik heb het op 07.01 op de post gedaan en nog helemaal niks gehoord :S

› reageer

Voor mij geldt hetzelfde..........

› reageer

Slomy, je valt een beetje in herhaling.... Volgens mij is het nu wel duidelijk dat het niet fifo is gegaan...

› reageer

ok, zal het niet meer herhalen

› reageer

toch maar eens navragen bij orange of ik geactiveerd ben, 14-1 aangevraagd nog niks gehoord.

Kan je ook mailen naar hun klantenservice want op orange.nl zie ik alleen een mobielnr waar je naartoe kan bellen? En zo ja wat is het mailadres?

› reageer

Tsja, maar mensen blijven ook posten in de trant van: ja, het duurt wat lang, maar je moet geduld hebben, want ik heb ook wel twee weken moeten wachten, en slomy wacht nu al meer dan een maand, net als ik en een aantal anderen trouwens. En in herhaling vallen is idd niet zo netjes, maar posts zoals ik net beschreef werken ook mij flink op mijn zenuwen. Dus mensen: ga hier niet zitten schrijven als je na twee weken je simmetje hebt gekregen dat je lang hebt moeten wachten

› reageer

Geduld is een schone zaak

Ik zat met trouwens zaterdagavond af te vragen...Als je op één van de Idols stemt (Tsja, sorry hoor ) en dat kost dan volgens RTL4 90 eurocent, gaat dat dan van je bundel af? Ik heb het nog niet geprobeerd namelijk.

› reageer

Jah alles gaat van je bundel af!!
Buitenland, 0900, zelfs IDOLS smsen!!
Das wel aardig van Orange en best netjes en nu wachten tot andere providers Orange volgen.

› reageer

KPN bv mar laten we het ontopic houden.

Ik heb er 1 bestedlt en na 7 dagen kreeg ik hem. Toen heb ik er nog 1 opgestuurt en die heb ik nu nog steedts niet. Maarja zal wel komen. 10.000 bestellingen afhandelen met 6 medewerkers is niet niets....

Heb dus liever meelij met die mensen dan met jezelf dat je je simmetje nog niet in je zak hebt.

› reageer

nou, hier vandaag mijn pin en puk code ontvangen, ik zij toch dat het wel goed zou komen

› reageer

Ook hier louter vreugde: tweede sim/puk ontvangen, lang verwacht en toch gekomen( maandje gewacht)

› reageer

barzz> hoeveel abo's heb je nu, een stuk of 9?

› reageer

acht, maar 2 daarvan zijn KPN-I-mode acties van VTU, dus al betaald & klaar om opgezegd te worden, maar moet maar eens wat minderen, Orange-BC abo's zijn voor komende vakantie in Italië

› reageer

dit mag weg, PC heeft kuren, dubbel gepost, maar kan er net zo goed een verhaaltje van maken.
had er trouwens nog twee aangevraagd, dus in totaal 4, maar die twee werden afgewezen, en nummer 4 is wel acceptabel, maar waarom, ik zou het niet weten.

› reageer

In de tweede week van de actie heb ik een aanvraag gedaan voor dit abonnement, en kreeg via een email te horen dat ik niet in aanmerking kwam voor het abonnement. Kon ik wel in komen, aangezien ik al een abonnement bij orange had. Echter vandaag kreeg ik mijn rekening, en daar staat wel een nieuw abonnement op! Zijn er meer personen bij wie dit is gebeurd?

› reageer

Ik heb één aanvraag ingediend en het abonnement na twee weken ontvangen. Een week later kreeg ik ineens nóg een abonnement dat op mijn meisjesnaam stond. Ik kreeg er dus twee terwijl ik er maar één had aangevraagd. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice maar als ik er geen bezwaar tegen had mocht ik het tweede abonnement gewoon laten doorlopen. Ze adviseerden nog keurig dat ik niet moest vergeten het tijdig op te zeggen.

› reageer

Voor alle mensen die bang zijn dat ze geen bericht meer krijgen:
Het duurt allemaal erg lang, maar een huisgenoot van mij heeft gisteren gewoon zijn SIM ontvangen, dus ze zijn gewoon nog bezig met aanvragen behandelen. Het kan dus even duren, maar je krijgt (hoogstwaarschijnlijk) gewoon bericht.

› reageer

Eigenlijk had belcompany (via haar website) wel kenbaar mogen maken dat de verwerking langer gaat duren dan verwacht. Op de site stond dat we binnen 2 weken onze SIM-kaart zouden ontvangen. Als dan blijkt dat het uitloopt, dan stel je de mensen daarvan toch op de hoogte?

Het voorkomt waarschijnlijk ook dat mensen gaan bellen met de vraag waarom ze nog niks gehoord hebben.

Ik blijf afwachten!

› reageer

Yes! Vandaag nummer 2 binnen, 19 jan verstuurd en 13 feb de brief met de sim & puk binnen gekregen (24 dagen). Perfekt! De eerste verstuurd op 9 jan en binnen op 24 jan (15 dagen).
Ik begon al wat zenuwachtig te worden en heb toen de ks van Orange opgebeld. Daar wisten ze me te vertellen dat de respons op de aktie veel groter was dan verwacht en dat het wel 5 tot 6 weken kon duren.
Dus voor de mensen die nog geen bericht hebben, wanhoop niet!

› reageer

Nog meer vreemde zaken. Mijn kennis heeft 1 aanvraag ingediend en krijgt 3 simkaarten. Wordt iedere aanvraag 3 keer ingevoerd ofzo? Het vervelende is dat er 2 niet werken.

› reageer

Hoepla, zelfs van de 3e (die ik voor alle zekerheid had ingestuurd omdat de 2e zolang op zich liet wachten) is nu de pincode binnen. Dacht dat ik wel zou worden afgewezen, maar niet dus. Heb dus nu 5 abo's bij Orange lopen, 2 op naam van de misses en 3 op de mijne....

› reageer

Nice Peter, da´s 1200 euro beltegoed voor NIX, moet je heel wat gaan bellen, jammer dat je niet alles kunt koppelen op 1 nummer, dat zou pas helemaal waanzinnig zijn, maar ja gegeven paarden....

› reageer

Geeft niks, ik doe het nu als volgt:

1 in de XDA voor GPRS toegang en bellen
1 in de SPV voor bellen en GPRS toegang
1 in de 8310 van vrouwlief voor bellen
1 in de 6100 als reserve (vrouwlief houdt liever de 8310 ivm gewenning en carkit).

Dus nu 1 over. Die gaat liggen opsparen en kan als nood worden gebruikt..

› reageer

Bij mij hetzelfde. 14 jan. contract voor mijzelf verstuurd en voor m'n vriendin 15 jan. Orange gebeld,omdat we nog steeds niets hebben gehoord of gekregen. M'n vriendin haar abo. gestart op 28 jan. en die van mij op 30 jan. Orange vond het vreemd dat we nog niets hadden gehoord. Advies van Orange om direkt met BC te bellen. BC zei dat het nog max. een week duurt dat we de sim etc. ontvangen. Goed nieuws, want vandaag heeft m'n vriendin de puk en pin ontvangen. (trouwens wat me opviel, dat de pin niet haar geboorte datum is, wat bij anderen wel het geval was.) Nu nog w88 op sim en op de spullen voor mijn abo. Ik houd jullie op de hoogte.

De sim etc. heeft ze inmiddels ook binnen (2 dagen nadat ze de pin en puk kreeg). Ik tot op heden niets gehoord. Vandaag contact gehad met BC en Orange. BC met de mededeling dat het nog 1 week duurt max. Dat zeiden ze 1 1/2 week geleden ook al. Ze hebben in het systeem nog wel even gekeken naar de status van m'n aansluiting. Er staan nog ongeveer 6 kratten daar met spullen die opgestuurd moeten worden, maar men kon niet vertellen of ik erbij zat wat vandaag op de post gaat. Orange gebeld, en het hele verhaal uitgelegd. Ze vinden het onbegrijpelijk wat er allemaal gebeurd daar bij BC. Advies om BC te bellen en erop te staan dat ze met spoed alles opsturen. (Dit heb ik nog niet gedaan). Orange vindt het vooral vreemd dat ze de klant aanmelden en dan vervolgens weer in de bak gooien om later pas de pin te wijzigen en alles op te sturen. Mocht ik over een aantal dagen nog niets gehoord of gekregen hebben dan moet ik Orange weer bellen en dan maken ze er werk van. Wordt vervolgd.

› reageer

Ikzelf heb ook eens met BC gebeld. Tegen mij zeiden ze dat ze achter lagen en dat het niet lang meer zou duren. Ik heb mijn aanvraag 7 jan. op de post gedaan. Met een beetje geluk zal ie komende week binnenkomen.

› reageer

Slomy dan begin je waarschijnlijk meteen met 35 euro.
Klaarblijkelijk is er wel op volgorde aangesloten, maar is het versturen van de kaartjes niet zo linear.
Panter, als je dit leest, kun je daar nog wat over zeggen (of weet jij ook niet meer)

› reageer

Ik heb intussen ook contact gehad met BC maar bij mij hebben ze de sim voor de zekerheid toch geblokkeerd. Ik ben als sinds half januari aangesloten maar heb nog steeds geen sim ontvangen. Er is gelukkig ook niets verkeerd gegaan want er staat inderdaad nu 35 euro op en er is dus niet mee gebeld. Ik krijg nu via Orange een nieuwe sim.

› reageer

Vandaag de puk en pin voor mijn tweede Belcompany abo ontvangen. Sim zal wel snel komen.
Dit is dus mijn vierde orange abo op de zelfde naam en rekeningnummer. Ik wist niet dat ze dat deden. Maar mij hoor je niet klagen.

› reageer

Vandaag de PIN/PUK + brief ontvangen, nog niet de SIM kaart maar ik begrijp uit de brief dat deze 2 of 3 dagen later komt.
Er staat in de brief wel dat je na 12 maanden 20 Euro per maand moet gaan betalen dus dat is even minder !!!
Ik hoop dat er tegen die tijd weer een topic op TV geopend gaat worden zodat je niet kan vergeten het abo op te zeggen dan wel te verlengen tegen een lager bedrag dan 20 euro.

› reageer

Je kan het ook in je agenda zetten natuurlijk. Let wel op dat er een opzeg termijn is.

› reageer

Yes, perfekt!
Gisteren 14 feb de brief met sim/puk code gekregen van het 2e abo.
Bracht de postbode 's morgens alleen 2 rekeningen, blijkt de postbode nog 's middags een 2 e ronde gemaakt te hebben en heeft hij de brief met de simkaart bezorgd..
Wat een geweldige aktie van BC/Orange!

› reageer

wat ik weet is dat er een aantal mensen heel druk mee bezig zijn met invoeren. Zoals ik al zei wordt alles wel fifo ingevoerd. Maar bij zoveel postzakken kan er wel 1 verwisseld zijn. Daarna worden de bakken met overgedaan naar pin wijzigen enzo. Dat vergt ook tijd. Men is er nu wel bijna door heen gloof ik! Dus nog ff doorbijten.

› reageer

Nu alles wat langer duurt (niet zo gek natuurlijk) is de kans groot dat SIM ed bezorgd worden als ik met vakantie ben. Weet iemand of je binnen een bep. termijn de SIM in gebruik moet nemen of dat Nummerbehoud binnen een bepaald aantal dagen aangevraagd moet worden?

› reageer

@Saskiabj: Ga gerust met vakantie Maakt voor allebei niet uit wanneer je het doet.

› reageer

Zorg dat je niet langer dan 4 weken op vakantie gaat. Anders gaat de sim terug naar de afzender

› reageer

Alleen als 'ie aangetekend verstuurd wordt

› reageer

OK, ik zal wat eerder terugkomen dan gepland

› reageer

bij mij zijn beide simmen met de gewone post gekomen.
De eerste keer kwam de pincode ook zo, de tweede keer moest er voor ontvangst getekend worden.

› reageer

Ik maak me zorgen, nog steeds niets binnen en half januari besteld.

› reageer

8 februari besteld, zaterdag de pincode binnen. Nu nog wachten op de sim.

› reageer

[offtopic]
Ik zit nu al een paar weken op post te wachten en nu gaat het me opvallen dat ik op maandag nooit post krijg. iig de afgelopen weken niet. Ik vraag me nu toch stevig af of hier op maandag wel post wordt bezorgd Volgende week toch maar eens op de loer gaan liggen, kijken of er bij anderen in de buurt wel wordt bezorgd
[/offtopic]

› reageer

Kruimeltje!
Niet zo zenuwachtig!
Ik krijg op maandag vrijwel nooit post!
Bij de 2 sim die zaterdag binnen kwam, stond 34.51 euro op.
De nieuwe rekening komt op 11 maart, net zoals bij de 1e sim.
Zouden mijn beide simmen op 11 jan aangesloten zijn?
In dat geval moet ik voor 11-11-2004 opzeggen en een prepais van laten maken. Ik ga ver van uit beter 20 euro minder op de kaart, dan 20 euro betalen!

› reageer

Vandaag 1e rekening on-line. Klopt exact! Abonnementskosten per maand €16,81 (excl. BTW) - daaronder -€16,81

› reageer

Lekker vaag, die BC. Ik wacht al minstens drie weken. Vanmorgen eerst met Orange gebeld. Word vriendelijk verzocht met BC contact op te nemen. De klantenservice van BC (blijkt door 1 persoon te worden bezet) heeft het voor me nagekeken en alles was okay, het stond om het punt om verstuurd te worden. Enkele uren later ontvang ik een email van BC met de mededeling dat een kopie van mijn ID ontbreekt, of ik deze voor vrijdag wil toesturen. Weer telefoneren met BC, uiteindelijk kom ik er iets voor 17:00 uur door, en wordt me verteld dat ik nu te laat ben, Orange heeft net de "stekker eruit getrokken" wat betrefd deze aktie en ik heb gewoon PECH. Op mijn opmerking van mijn eerdere gesprek en mail word laconiek gereageerd met: "Nou, pech, ik ben Orange niet, zei stoppen ermee". Is dit nu normaal????????

› reageer

Wat bedoel je met stekker eruit getrokken?????

Doet BC niks meer met de actie en de dozen die er nog staan kunnen wegrotten of wordt het nog afgehandeld

› reageer

@BertH
Dwz dat ze de aktie niet verlengen denk ik zo. Maar al diegene die al aangesloten zijn, ontvangen heus wel hun simkaarten..

› reageer

Ik ben benieuwd. Heb hem vlak voor het einde van de maand verstuurd, en reken er niet meer op. Met een beetje mazzel gaan ze aansluiten. Naar orange bellen heb ik geen zin in

› reageer

Ik begin me nu toch ook wel zorgen te maken, nog steeds niets binnen en 8 januari besteld....
ben bang dat ik nix zal krijgen....

› reageer

Gelukkig zijn de postcodes tegenwoordig slimmer dan de mensen van Belcompany. De SIM kaart is goed bezorgd door de postbode ondanks een verkeerd huisnummer! Meteen laten rechtzetten bij Orange.

› reageer

Heb je tegenwoordig ook slimme postcodes

› reageer

Hè hè, kreeg vandaag eindelijk mijn eerste abo binnen, en de brief met pincode, maar die had ik ook wel zelf kunnen bedenken Een kopie van het contract zit erbij, dus ik kan mooi zien dat dit het contract is dat ik op 14 januari heb ingestuurd . Vraag ik me toch af waar het abo blijft waarvoor ik op 6 jan. het contract voor heb ingestuurd

› reageer

Vandaag ook eindelijk pin, puk en sim kaart ontvangen. (7 januari opgestuurd)

› reageer

mm....aangezien de mensen die t contract rond 7 januari hebben ingestuurd,het nu vandaag hebben ontvangen, blijf ik nog maar ff goede moed houden 0-)en hopen dat ook ik deze week eens iets ontvang.....!!

› reageer

Misschien stomme vraag, maar nadat je het abbo hebt gekregen hoef je toch niet weer iets om te sturen ofwel? en waar kan ik ontdekken wanneer ik aangesloten ben i.v.m. opzeggen straks?

› reageer

bijgeleverd contract wellicht?

› reageer

Ik kan nu al bijna een maand gebruik maken van mijn 1e gratis abonnement en had ik er maar (zo gierig als de nederlanders zijn) een tweede aangevraagd maar deze werd afgewezen terwijl ik helemaal geen andere abo's op mijn naam heb staan of ook nooit gehad dus dat vindi k wel vreemd. Ondanks dat ben ik toch blij met mij abonnement
Maar wat is nou eigenlijk die nieuwe actie van Belcompany want ik heb niks van dat soort asl orange gezien 0-)

› reageer

Maar wat is nou eigenlijk die nieuwe actie van Belcompany want ik heb niks van dat soort asl orange gezien
De "360 euro beltegoed voor 180 euro" + natuurlijk de prachtige kaartjes voor Marco B.

› reageer

Zie voor voorbeeldbrief opzeggen links in menu TV (opzegbrief generator). Van Orange krijg je tegen de tijd dat je opzegt een keurige brief wanneer je 'uit de lucht bent'.

› reageer

Als je de voorbeeldbrief gebruikt, ben je wel alles kwijt, als je nog tegoed hebt. Kun je beter kiezen voor de "zet maar om naar prepaid" methode. Zul je wel zelf even een brief moeten bedenken, maar dat lijkt me niet zo'n probleem, toch?

› reageer

Na lang wachten heb ook ik gisteren de pin- en pukcode ontvangen en vandaag de simkaarten. Onze aanvragen waren verzonden op 7 januari.
Tja, geduld is een schone zaak...
Gelukkig had Vodafone een opzegtermijn van 3 maanden dus is er nu nog ruim een maand over om nummerbehoud te regelen :-)

› reageer

Ik denk dat we nu dus wel mogen aannemen dat wat eerder is aangegeven (je krijgt een mail als je bent afgewezen, anders krijg je gewoon je abonnement) wel klopt. Denk dus dat iedereen die nog wacht en geen mail heeft gehad het nog wel zal krijgen. Het duurt dus alleen wat langer dan de bedoeling was. Lijkt me overkomelijk voor iets dat gratis is....

› reageer

Ik denk dat ze met Orange hebben afgesproken dat ze alle binnengekomen contracten nog gaan aansluiten, ongeacht of dat voor 1 feb of erna is
/me wacht rustig af

› reageer

vandaag de pin + puk ontvangen van m'n eerste aanvraag 14-1, nou de sim nog en de tweede (29-1) maar dat zal dan ook wel goed komen.

› reageer

Nog even een vraag.
Als je belt naar rekeninginfo, geven zij aan dat de volgende rekening 20 euro zal zijn.
Nou heb ik hier gelezen (kan het alleen niet meer vinden) dat dit gewoon een standaard bericht is?

› reageer

@slomy
Klopt

› reageer

Ik heb nu ook mijn SIM kaart ontvangen nadat ik een paar dagen eerder de brief met PUK/PIN had binnengekregen.
Prima dus ! Gewoon geduldig wachten.
Nu nog de laatste hindernis, het nummer porteren van Orange Prepay naar het net ontvangen Free 20 abo.
Dit gaat echter zo maar niet, de Orange Klantenservice weigert dit te doen ! Gelukkig is de Klantenservice van Belcompany wel bereid deze portering uit te gaan voeren. Zo staat het trouwens ook op hun website dat het mogelijk is om van Orange PP naar Orange abo te gaan.

› reageer

Slomy: klopt, als je online je rekening bekijkt (als ie er al is) kun je zien dat het er vanaf getrokken wordt, zoals kwakbol ook meldde op 16/02. Bij mij is het er ook afgetrokken, en bij saldoinformatie zeggen ze inderdaad dat de rekening 20 euro is.

› reageer

Han wanneer jou het gelukt is met het nummer omzetten van Prepaid naar abonnement via de Belcompany hoor ik dit graag. Dit wil ik namelijk ook graag doen.

› reageer

Ik kreeg dus net een mail dat orange me heeft afgewezen/ of dat er gegevens ontbraken en dus kan ik geen abbo. afsluiten en zijn mijn gegevens vernietigd. Echt zo'n standaard mail nu weet ik dus niet welke van de 2 opties op mij van toepassingen was. Eigenlijk kan orange mij niet afwijzen want ik heb 4 maanden geleden een abb. bij hun afgesloten en verder alles op tijd betaald. Ik krijg ook niet de kans om ontbrekende stukken op te sturen. Ook wel stom maar wel voor de hand liggend aangezien ze heel veel aanvragen hebben gekregen.

Nou ja pech gehad, wel jammer.

› reageer

>> Han
Zo staat het trouwens ook op hun website dat het mogelijk is om van Orange PP naar Orange abo te gaan.

Ik kan dat niet vinden...waar zag je dat?

› reageer

Eigenlijk kan orange mij niet afwijzen want ...
Volgens mij kan Orange afwijzen wie ze wil, zelfs de Koningin....

› reageer

Volgens mij kan Orange afwijzen wie ze wil, zelfs de Koningin....
Die zit waarschijnlijk bij Koninklijke PTT Nederland

› reageer

raar maar waar: krijg vandaag ineens wederom een nieuwe Orange 20 free, terwijl ik er maar twee heb aangevraagd.
heb nu dus een derde > en negen abo´s !
ook net de factuur binnen van het eerste abo, maar ik word er niet veel wijs uit; ik heb er NIET mee gebeld, en er staat in de bundelinformatie dat ik 15 euro+ heb, en gebruikt 2,08 euro, dus naar de volgende periode 12,92 euro, en het welkomstpakket is 21,01 euro, terwijl de abokosten van 11-2 tot en met 10-3 16,81 zijn
very strange, iemand een idee>

› reageer

@ Barzz:

16,81 is exclusief BTW, incl is dat 20,-

(Als je nog niet eerder een Orange rekening hebt gehad is het idd effe puzzelen!)

› reageer

Thnx, maar waarom dan dat ik 2,08 heb gebeld, kan er niet helemaal wijs uit worden en ik dacht-had eerder gelezen dat anderen er ook last van hadden

› reageer

vandaag kreeg ik van Orange de 1ste rekening........ en dat terwijl ik nog niet eens DE simkaart, pukcode of pincode heb ontvangen..........??
Gebeld met orange maar die zeggen moet je bij Belcompany wezen.........

› reageer

misschien maar goed dat ik geen abbo gekregen heb want dan heb ik ook niet dat gezeik van wel een rekeninig maar geen sim. Dadelijk heeft iemand anders je sim of zo.

› reageer

klatt_jessica> Als je goed gelezen hebt weet je dat degene die dan nu die SIM (onterecht) zou hebben, er niks mee kan. BC heeft er juist netjes voor gezorgd dat dat soort problemen niet voor hoeven te komen.

Angeliekie> Dan heeft het bij jou wel (erg) lang geduurd inderdaad en zou je dus (zoals gezegd) bij BC moeten informeren. Graag verneem ik hier wat daarvan het resultaat is, want Orange verwijst niet geheel onterecht naar de verkopende partij. Als er maar genoeg mensen bij Orange klagen, zal Orange niet meer met BC in zee gaan voor zulke lucratieve deals...
PS: Ik zeg hiermee niet dat je klacht ongegrond is.

barzz> Is op de rekening niet meer info te vinden over die 2,08 euro? Waar zou die aan besteed zijn? Bij mij 0,42 euro voor instellen voicemail, maar dat klopt perfect. Jij hebt NIET gebeld zeg je, maar Orange specifieert die 2,08 toch wel op de factuur?

› reageer

ja, gesprekken binnenland: 2 00,10,55
service nummers:10 00,05,19
terwijl ik dus helemaal NIX heb gebeld, sterker nog, sim is nog niet eens uitgepakt!
ben benieuwd hoe de andere twee abos´op de factuur staan,
anyway, een gegeven paard.....

› reageer

heb nog geen rekening gehad en volgens het tel nummer ook de volledige 15 euro overgehouden (en inmiddels 20 euro bijgehad).

› reageer

ik heb ook vandaag een rekening van orange ontvangen en nog geen enkel berichtje van belcompany gehad over goedkeuring of wat dan ook maar.

› reageer

Toch vat ook ik (Orange-newbie ) iets niet van de rekening:
Inderdaad worden de exclusief abbonementskosten tegen elkaar weggestreept. Maar waarom staat er dat ik maar 15 euro te goed heb terwijl het er 35 zijn? Krijgen we dit nooit te zien? M.a.w. Iedere keer lijkt het alsof je maar 15 euro (als je geen extra kosten maakt) te bestenden hebt? Ze hadden dan beter een dubbel bedrag kunnen maken zodat je heel je beltegoed zag.
Daarnaast heb ik nog geen papieren rekening ontvangen en staat ie alleen online. Is dat niet vreemd?

› reageer

Op x januari is je abonnement ingegaan. Voor deze ingangsdatum krijg je €15 beltegoed. Vanaf ingangsdatum is het dus €15 wat je meeneemt naar de volgende periode --> €15 + €20 maar deze zie je niet maar hoor je wel via rekening/info. Elke nieuwe periode wordt dus linksonderaan je rekening aangegeven wat je meeneemt naar de volgende (€20)-periode.

› reageer

Why moet ik in hemelsnaam betalen voor een netwerkgarantie? van 0,28 cent? het wordt niet eens van de bundel gehaald.

› reageer

Netwerkgarantie?
leg uit, op mijn factuur staat:U bent geen betaling verschuldigd

Oh kijk eens aan deachterzijde van je factuur;daar staat dar netwerkgarantie compensatie is van uw belkosten als de verbinding wordt verbroken, wat dat dan ook mag betekenen, meer info op www.orange.nl

zal toch wat zijn: ben je aan het bellen en laat je je telefoon per ongeluk vallen en je betaald ineens dubbel>

› reageer

Tellies: heb je die 28c er niet bijgekregen, ter compensatie?

› reageer

Velthuis> Ik heb dus ook al met Belcompany gebeld en die zeiden dat of mijn sim is "zoekgeraakt" of verkeerd kan zijn bezorgt....en bla bla wat al niet meer, MAAR als ik woensdag nog nix heb ontvangen ik weer even contact met Belcompany moet opnemen.....
Nu dus maar hopen dat ik m toch gewoon nog krijg thuisgestuurd VOOR woensdag en niet dat iemand anders op mijn kosten gaat lopen bellen.......maar zoals ik al las heeft Belcompany er als t goed is voor gezorgd dat dat niet kan....????
Ik hoop t..............................

› reageer

Pas als beide brieven (brief met pincode en brief met sim) verkeerd zijn bezorgd kan iemand er wat mee...
(gelukkig zijn de eerste 20 euro per maand risicovrij )

› reageer

heb vandaag twee facturen gekregen (een van mezelf, een van mijn partner)
voor beide geldt dat de abo periode ingaat op 11/2 (terwijl de aanvragen iets van 9/1 en 14/1 waren en de sims ook niet tegelijk ontvangen zijn.
Gaat het jaar nu in op 11/2? Of ga ik (b.v. vanaf 11/1/05) al betalen? Iemand een idee?

› reageer

Zat ik me ook al af te vragen... ik kon nog nergens een officiele begindatum contract vinden...? Of zouden we nog een bevestiging van Orange krijgen dat we een contract met hun zijn aangegaan?

› reageer

Heb dus helemaal nix van BC gehoord ofdat ik was aangesloten of wat dan ook EN een brief met pincode....nooit gezien......en nu dus die met sim....ook nog niet ontvangen........
maar kreeg dus gister wel een rekening van Orange..........

heb ik weer he.......

› reageer

maar kreeg dus gister wel een rekening van Orange
Dan weet je iig dat je adres klopt

› reageer

vandaag toch pin en puck ontvangen. nu de simkaart nog en dan klopt alles weer.

› reageer

barzz> Kijk ook eens online naar je factuur, dan heb je een specificatie en weet je wanneer je gebeld "zou" hebben.
Inderdaad, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken, maar als er gesprekken in rekening gebracht worden die je niet gevoerd hebt, dan is er iets mis. En loop je tevens het risico dat de in rekening gebrachte gesprekken (die jij niet voert) boven de 20 euro uitkomen. Verder zul je dit "gegeven paard" niet hebben om voor altijd in de kast te leggen, toch?

Angeliekie> Het duurt dus inderdaad lang, maar relax en wacht het allemaal af. Je ziet uit andere reacties dat het wel goed gaat komen. Bovendien kun je op je factuur zien dat er nog niet gebeld is met de 15 euro starttegoed.

HarryB> Officiële begindatum is mij ook niet geheel duidelijk, maar een belletje naar de klantenservice kan uitkomst bieden! Overigens denk ik dat het de datum is op het contract (bij mij 31/01; eerste bundel van 11/02).

› reageer

Vandaag voor de beide abo's een brief ontvangen!
Te betalen 0 euro!
Die datum 11/02 zag ik ook staan.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat de abo's officieel op 11/01 begonnen zijn.
Ach gewoon voor 11/11/2004 opzeggen en prepaid van laten maken.

› reageer

ow foutje sorry! Die netwerkgarantie krijg ik inderdaad terug. Er staat een minnetje voor maar omdat er ook btw over werd berekend raakte ik in de ar.

› reageer

Naar aanleiding van de vragen (Andree + Idefixje) over nummerbehoud Orange Prepay naar Orange Free 20.
Dit staat hier op de site van de Belcompany (bij Veelgestelde vragen, nummerbehoud)
Met de genoemde klantenservice wordt de klantenservice van Belcompany bedoeld niet die van Orange ...

Letterlijk staat er:

Kan ik mijn telefoonnummer behouden als ik van prepaid naar abonnement wil?

Oplossing

Ja dit is mogelijk.

Het overzetten van het nummer duurt ongeveer tien werkdagen.
Binnen T-Mobile en Orange kan dit echter alleen via de klantenservice en niet via de winkel geregeld worden.

› reageer

van m'n eerste nu alles binnen en eerste factuur, prima!

Nu de tweede nog! Daar heb ik nog helemaal niks van gehoord. :0

M'n pa had ook dat hij een factuur kreeg maar veder nog niks heeft gezien!

› reageer

hmmm, ik snap echt geen reet van mijn rekening. er staat 2 keer een free abbo op.

22-01 -> 10-02 = 15.72
11-02 -> 10-03 = 16.81

en vervolgens krijg ik maar 1 keer een korting van 16.81 dus lijkt het alsof ik die 15.72 abbo kosten gewoon moet betalen... erg vreemd. totaal rekening 20,05 omdat ik nog voor 1.13 extra gebeld heb... hmmm raar ik zou toch denken dat mijn rekening 1.13 + btw zou moeten zijn.

die 15.72 was toch gratis dacht ik zo. echt vreemd.

iemand ook zo'n vreemde rekening?

› reageer

Er staan gewoon 2 periodes op je rekening. Jan/feb en feb/maart.
Dat is alles. Je had er ook via de klantenservice van orange achter kunnen komen (1200) of via orange.nl.

› reageer

caporegime, zoals je het beschrijft heb je inderdaad een rare rekening. Bij mij en mijn partner stond er niets van voor 11/2 en ik heb ook niet hiervoor een rekening gehad.
Verder is 15.72 voor die periode wel veel (de periode was maar 2/3 maand dus ik zou ook 2/3 van het bedrag verwacht hebben).
Ik zou gewoon orange bellen. Laat je dan hier weten wat er uit komt?
good luck

› reageer

1) Volgens mij levert Orange een hele mooie rekeninguitleg mee.
2) Volgens mij is er al ontelbare keren aangegeven dat je eerste beltegoed standaard 15 euro is.
3) volgens mij gaat het om het bedrag wat je moet betalen en daar staat bij mij toch echt 0,00 euro
4) Volgens mij kun je als het echt niet klopt beter meteen de KS bellen, dan eerst hier vragen of het klopt.

› reageer

ik heb ze gebeld, en volgens hun is dat de 15 euro startpakket ofzo, en die moet je wel betalen. ik vind het een vreemd verhaal. op zich maakt me die 15 euro niet uit, want ik krijg al genoeg gratis van ze, maar vaag is het wel.

› reageer

Ook het "startpakket" (dat eigenlijk gewoon 15 euro tegoed is voor de 1e periode) is bij de BC aanbieding geheel gratis. Als dat echt in rekening wordt gebracht, gewoon nog 's de KS bellen en zeggen dat het gaat om de BC actie (die dus geheel en compleet gratis is).

› reageer

net nogmaals gebeld. kreeg nu iemand anders aan de telefoon die heeft het uitgezocht en nu mag ik de betaling terug trekken dus kost het me niks extra's. nou ja, toch netjes geregeld... wel jammer dat die 1ste die ik aan de telefoon kreeg niet effe de moeite nam om het goed na te gaan.

› reageer

heeft iedereen soms alles al gekregen......tis ineens zo stil hier......
ik wacht nog steeds dus op mijn simkaart........
heb nog steeds alleen maar de rekening van Orange in huis

› reageer

Bel even met BC om te vragen of alles al de deur uit is. Als je nog niks ontvangen hebt als alles al lang weg is bij hun moeten ze je kaart blokkeren en je (gratis) een nieuwe sturen. Zij sturen die dingen niet-aangetekend op dus als er iets mis gaat moeten zij er voor opdraaien.

› reageer

Afgelopen vrijdag rekening in de bus, zaterdag brief van BC met daarin de puk- en pincode, vanmorgen de simkaart ontvangen. Aanvraag 27 januarie ingedient.

› reageer

afgelopen vrijdag rekening van Orange, zaterdag toch ook pin en puk en vandaag de simkaart. aanvraag eind januari gedaan.

› reageer

Update: Eindelijk is het dan zover. De pin en puk vandaag ontvangen. Nu nog ff wachten op de rest. Stond op het punt om BC weer te bellen, maar wachtte vandaag nog even af. 30 januari was m'n sim al geactiveerd. 14 januari alles naar BC opgestuurd. Vind het slecht geregeld van BC. 1ste rekening al in huis. Ik weet dat ik niet moet zeuren, want het is allemaal gratis. Als het wel een abo. was waarvoor ik moet betalen dan had ik hier zeker werk van gemaakt. Orange stond al op het punt om er werk van te maken, maar ik hield ze tegen. Ik houd jullie op de hoogte.

› reageer

Tja, soms is het toch een kwestie van geduld hebben en de mensen van BC wat krediet geven. Ik heb mijn sim ook nog niet ontvangen, maar een aardig meisje die ik vandaag sprak van BC veronschuldigde zich voor de gang van zaken en de trage uitlevering. Ze nam als BC de verantwoordelijkheid en zei dat bij Orange de abbs inderdaad al snel geactiveerd waren, maar dat ze gewoon een onderbezetting hadden mbt tot de bijna 7000 reacties, wat ze dus niet verwacht hadden. Ze zei dat ze nu zelfs extra uitzendkrachten hadden ingehuurd om de klus af te maken en zei eerlijk dat ze niet kon beloven of de mijne vandaag verzonden zou worden of volgende week. Hun streven was om het nu binnen 2 weken helemaal af te maken, en of ik nog wat geduld op kon brengen.
Ik vind dit allemaal heel eerlijk en netjes. Inderdaad: een gegeven paard. En we kunnen de mensen van BC wel wat respijt geven ipv te mopperen.

› reageer

eindelijk heb ik dan zonet een brief van BC gehad met pin & pukcode
nu de sim nog............

› reageer

Ligt het nou aan mij of duurt het allemaal extreem lang bij BC. Ik heb gebruikt gemaakt van de zelfde actie alleen dan bij Gsmeasy en alles was binnen 3 dagen geregeld (simkaart in huis enzo, ik kon gelijk bellen)

› reageer

Ik heb even mn eerste faktuur erbij gezocht en ook bij mij is het 15euro starterspakket niet in rekening gebracht. Tevens was dit bij mn 5euro abonnement van November ook niet gebeurd.

@delpino
Het duurt bij BC inderdaad langer (dan verwacht) vergeleken met "normale" internet shops, enige verschil is dat er via de BC aktie geen maandelijkse kosten in rekening gebracht worden en er niet met een cashback constructie gewerkt wordt.

› reageer

En bij GSMeasy worden er geen 10.000+ aanvragen gedaan in 3 weken tijd....

› reageer

Simkaart zou onderweg zijn, eerste factuur is er iig wel al

› reageer

eindelijk vandaag dan mijn sim gekregen!!
aanvraagt 7 januari....
ook voor de 2de aanvraag nu de puk enzo gehad.......

bedankt BC & Orange

› reageer

Vanacht teruggekomen van een fantastische wintersport....en toen ik thuis kwam lag er ook nog eens een grote enveloop van de BC op de mat....zowel de codes als me simmetje is nu binnen, evenals de eerste rekening (keurig 0 euro)....nu alleen niet vergeten op tijd op te zeggen en een volgende aanbieding te pakken...fantastische actie belcompany!!!!!!!!

› reageer

Ik heb m'n sim van mijn eerste aanvraag ook eindelijk binnen. Aanvraag gedaan op 6 jan. Ik ben dus blij al vind ik wel dat BC dit slecht geregeld heeft. Maar alle hulde aan Orange voor deze geweldige actie!

› reageer

Binnen 1 1/2 maand 2 keer een abonnement aangevraagd en verkregen.
Alles nu rond! Perfecte actie.
Duo Belcompany/Orange krijgt van mij een dikke pluim zeker gezien de vele aanvragen die ze moesten verwerken.

› reageer

Wat ik nou had is wel een heel raar verhaal. Ik kreeg de simkaart en de codes opgestuurd van belcompany. Allemaal prima. Ik stop de simkaart in de telefoon en wat gebeurd er, hij zegt alleen maar "netwerk zoeken". Dus ik bellen naar Orange. Nee hoor mevrouw deze simkaart bestaat niet en het nummer dat u heeft is van iemand anders.... HUH???? Heel vaag dus, ik had toch echt een simkaart met nummer bij mij liggen. Ik moest bel company maar even gaan bellen. Die vonden het ook erg raar en er is nu een nieuwe simkaart opgestuurd en nieuwe codes... Raar verhaal maar de service is wel goed, want krijg nu gewoon een nieuwe simkaart.

› reageer

PIN/PUK en SIM allebei vandaag ontvangen, dus op dezelfde dag. Gelukkig hebben we hier een betrouwbare postbode! Mijn aanvraag dateerde van de laatste dag dat de actie geldig was (28 of 29 januari ofzo).

› reageer

Er zijn nog superpostbodes: Gister belde om 9.00 (gaap) een postbode aan met de brief van Belcompany met de simkaart erin. Hij zei dat de brief al een week onderweg was en tussen andere post terecht was gekomen bij een verkeerd adres. Hij vroeg of ik het pakketje verwachtte (ja, al bijna 2 maanden ) en of ik de klantenservice al had gebeld. Ik dacht natuurlijk eerst dat ie die van BC bedoelde, maar hij bedoelde die van de PTT, sorry TPG. Nee natuurlijk niet. Toen gaf hij mij de brief, met de mededeling dat hij het officieel terug moest sturen naar de BC, maar nu toch in de buurt was, dus het maar even langs dropte, omdat het hem wel belangrijk leek.
YEAH! het bestaat nog, dit soort service!!
Nou, mensjes die nog wachten, geeft dit niet hoop?

Belcompany, Orange en TPG: SUPER!

› reageer

@Roeline:
Dan heb jij meer geluk dan ik had. Ik had namelijk precies hetzelfde (netwerk zoeken, nummer bekend onder een andere persoon). Bij Orange stuurden ze me direct door naar BC en bij BC weer naar Orange. Daarbij vertelden ze mij dat ze toch echt geen nieuwe kaart konden sturen.
Uiteindelijk heeft een vriendelijke medewerker bij Orange mijn aangesloten op de SIM die ik thuis had ontvangen. Al met al dus nog wel goed gekomen.

› reageer

m'n tweede aanvraag kwam vandaag ook binnen! Helemaal op het eind van de actie verstuurt. Actie was al offline maar had het uitgeprinte contract al een paar dagen liggen.

Top! Goed werk BC & Orange!

› reageer

Ik wacht al 2 maanden op mijn SIm. Krijg ik plotseling een rekening van Orange waaruit blijkt dat hij de sim al sinds 28 januari geactiveerd is. Er blijkt ook zelfs mee ge-smst en gebeld te zijn.

Maar weer gebeld en doodleuk vertelde zij bij BC dat mijn sim net verstuurd was. Uiteraard maar even uit de doeken gedaan wat ik er van vond. Krijg ik een vriendelijke meneer aan de lijn die voor mij Orange zou bellen. Blijkt mijn sim dus in verkeerde handen terecht te zijn gekomen, met code??. Gelijk geblokkeerd en nu maar wachten op een nieuwe sim.

Rene

› reageer

Uiteindelijk is het bij mij ook goed gekomen. Ik had begin januari het abonnement aangevraagd maar kreeg niks. Nadat ik bij de KS van Orange had geïnformeerd bleek het abonnement al lang aangesloten. Ik kreeg ook al een factuur voor 0 euro. Uiteindelijk heeft BC de sim voor mij uit voorzorg geblokkeerd. Er was nog niet mee gebeld. Toen de simkaart uiteindelijk toch nog kwam is die weer aangesloten. De simkaart heb ik ruim een maand nadat die was geactiveerd pas ontvangen. Ik had meteen een beltegoed van 55 euro. Het kan wel zijn dat de heraansluiting nog in rekening wordt gebracht door Orange maar BC heeft gezegd dat ik die naar BC kan faxen en dat zij die kosten zullen vergoeden. Ik ben benieuwd. Op de laatste factuur waren die kosten door Orange nog niet in rekening gebracht.

› reageer

2e afwijzing ook binnen deze week.
Maar weer een brief gestuurd dat ik echt alles netjes meegestuurd heb,
geen meldingen bij experian, bkr of wat voor een shit dan ook. geen abo's bij orange, nooit gehad ook. dus gewoon geen reden tot afwijzing

Maar op mijn vorige brief over de eerste afwijzing hebben ze ook nog niet gereageerd. Telefonisch krijg ik ze niet aan de lijn.

› reageer

Heb m'n 2e abo ook binnen. Had op goed geluk op het laatste moment nog maar een aanvraag opgestuurd toen ik hoorde dat sommigen meerdere abo's hadden. Wordt echt goedkoop bellen van de zomer...

› reageer

Ik 2 abo's besteld, eentje op mijn naam en eentje op naam van m'n vrouw. Krijg ik met anderhalve week geleden 1e sim (voor m'n vrouw): netwerk zoeken, sim geweigerd ('bekende' probleem). BC gebeld > 'Bel Orange meneer' > Orange: 'tel.nr. aan verkeerde SIM gekoppeld', maken we in orde. Aldus geschied en één sim werkend.
Nu deel 2: zaterdag jl. 2e simkaart binnengekregen > in foon gestopt > netwerk zoeken, etc. > (direct maar) Orange gebeld: blijkt dat op opleverbrief van Orange hetzelfde telefoonnummer staat als op die van de eerste zending > dossiers nagekeken en maar één contract aanwezig > geen gegevens bij 2e simkaart aanwezig > fout van BC (aldus Orange).
BC gebeld > waarsch. fout van Orange (aldus BC) > BC kan géén van beide aanvraagformulieren terugvinden (terwijl ik gewoon een kopie heb liggen) en kunnen me als enige voorstel aanbieden om op hun kosten een Free 20 af te sluiten (waar ik een jaar zelf de rekening van betaal en het vervolgens van hen terugkrijg). Stuk minder leuk dus en hoe moet ik dit zwart op wit krijgen?

› reageer

Echt gek 1,5 week geleden kreeg ik een mail dat ik geen abb. zou krijgen. En wat zat er vorige week bij de post, ja mijn sim en mijn code. Gekke communicatie. Maar ik heb mijn sim./abb. Ideaal.

› reageer

Ik heb ook mijn simkaart binnengekregen (in januari al) en heb toen meteen nummerbehoud aangevraagd. Ik kreeg al vrij snel bericht dat alles geregeld zou worden en zodra het zover was zou ik nog bericht krijgen. Maar een paar dagen later deed mijn simkaart het opeens niet meer. Ik dacht eerst dat het aan de telefoon lag maar dat was niet zo. Dus ik na het weekend gebeld met de klantenservice (ja ik had geduld) bleek dat mijn nummer was afgesloten, maar de vriendelijke meneer van de klantenservice zou een interne email naar die persoon die mij had afgesloten sturen en ik zou binnen 15 minuten weer zijn aangesloten. Ook dit is allemaal netjes gebeurt.
Ik had al een factuur van januari gekregen maar toen kwam de factuur van februari (paar dagen geleden). En daar stond gewoon 20 euro op
Ik maar met de klantenservice gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Maar die meneer snapte het niet dat ik denk doordat ze me toen hebben afgesloten en weer hebben aangesloten mijn abonnement hebben omgezet in een 20 euro abonnement waarbij ik WEL moet betalen. Hij zou het nogmaals laten bereken en weer een interne email sturen (vraag me niet waarom). Dit is nu al een week geleden en ze zouden me op de hoogte houden. Maar ik heb natuurlijk nog steeds niks gehoord tot mijn spijt. Iemand ook zo'n problemen gehad of heb ik weer alleen die pech?
Straks toch nog maar eens bellen met de klantenservice

› reageer

heb 29 januari alles op de bus gedaan voor belcompany,
kreeg 21 feb de eerste rekening van Orange
maar had nog geen sim kaart gekregen van bc,
meteen met orange gebeld en kreeg een zeer vriendelijke
juffrouw aan de lijn die de sim kaart blokkeerde meteen
en orange stuurde me na 3 dagen een simkaart toe !

toe ik maandag 23 feb belde met Belcompany zei daar een jongeman heel bot,dat ze 4 weken achter lagen met versturen en me geen simkaart
hadden gestuurd....
maw wat een slechte service van belcompany maar wel heel goede
service van Orange die me een nette excuus brief stuurde
hoewel de fout ligt bij belcompany.
Ik wacht nu al 5 weken op een berichtje en evt simkaart
van belcompany...

› reageer

Begin januari besteld. Na twee weken een mailtje van Belcompany dat ik afgewezen zou zijn. Echter begin Februari wel een factuur van Orange ontvangen. Meerdere keren contact gezocht met Belcompany en Orange. Orange stuurt je terug naar Belcompany, Belcompany zegt, sorry we lopen een beetje achter, maar de sim komt er wel. Al met al 7 weken na bestelling nog steeds niets ontvangen. En belcompany geeft alleen aan dat ze nog hard werken aan de achterstand... Is die dan nog steeds niet weggewerkt? ... Andere ook zo veel problemen met deze op het eerste gezicht goede actie (wou dat ik hem gewoon zoals altijd bij 2call of gsmstunter had genomen, van hen ontvang de sim ed. altijd binnen 3 dagen!)

› reageer

Zoals al eerder aangegeven: die hoeven dan ook geen 10.000+ aanvragen te verwerken in 1 1/2 maand. En dan vraag ik me af waarom je dat dan idd ook niet hebt gedaan. Ik weet het antwoord wel...

Wat ik wil zeggen: ik heb hier maar een paar mensen met problemen voorbij zien komen en op 10.000+ vind ik dat eigenlijk te verwaarlozen (qua aantal, bedoel ik dan). Relatief gezien zijn er shops die slechter scoren....

Afgeven op BC en/of Orange is heel makkelijk. Besef alleen wel even dat ze wel een enorm aantrekkelijke actie op touw hebben gezet, maar zo'n gigantische respons waarschijnlijk nooit hadden verwacht. Ze hadden in dit geval een beetje buiten de waard (lees o.a. telecomvergelijker) gerekend.

Begrijp me niet verkeerd: ik praat het probleem niet goed, ze zullen het uiteraard moeten oplossen. Maar ook mbt de afhandeling van problemen zijn er zowel erg positieve als erg negatieve ervaringen (heb zelf overigens een erg positieve ervaring), dus er zal ongetwijfeld wel uit te komen zijn.

› reageer

Ik sta er zeker niet neatief tegenover. In mijn geval hebben zowel BC als Orange hun uiterste best gedaan om het probleem op te lossen. En dat voor iets wat nog helemaal niks kost ook! In mijn geval kwam het net voor mijn vakantie allemaal in orde en kon ik 55 euro in het buitenland verbellen. Van mijn kant verder geen onvertogen woord over de actie!

› reageer

Heb 'm ook binnen! Lag na de wintersport op me te wachten.

Procedure-advies aan shops:

Nu: sim + code naar hetzelfde adres

Advies: sim naar adres, code via e-mail: kans dat sim+code dan in verkeerde handen komt is kleiner dan huidige situatie!

› reageer

>petervdk
Je geeft aan dat andere shops niet 10.000 aanvragen hoeven te verwerken, maar 10.000 aanvragen verspreid over nu al 9 weken... Dan zijn het er opeens nog maar grofweg 200 per dag, dat halen de andere shops ook vast wel. Bovendien had Belco het wel enigszins kunnen zien aankomen. Het is nu eenmaal een goede aanbieding, en nederlanders houden wel van gratis!
Tot nog toe heb ik, na veel emailen en bellen van de Belco nog altijd geen excuus of simkaart gekregen, en na negen weken wachten, raakt ook mijn geduld wel langzaamaan op. Het is gewoon van begin af aan alleen fout gegaan. Ten eerste niet netjes FIFO behandeling, dan afwijzing mailen, maar wel aansluiten, en dan aangeven dat de simkaart nog wel een keer komt. Alleen wanneer precies, ja... dat weten we ook niet hoor!?!
Waarschijnlijk ben ik al teveel verwendt, en verwacht ik naast een goedkoop abonnement ook een beetje service. Volgende keer betaal ik liever wat extra (neem ik een cashback bij 2call ofzo) dan heb ik in ieder geval alles netjes en snel geregeld.

› reageer

nix 9 weken, actie duurde maar een maand, en als je van de 10,000+ zeg 1% misgaat, kan dat helaas jij of ik zijn, maar dat is nu eenmaal zo, & ik ga ervan uit dat van de 10,000 gerealiseerde aansluitingen meerderen personen(ook ik) meerdere aanvragen hebben gedaan, dus zou weleens 20-25,000 aanvragen zijn die je ook nog eens moet checken op kredietwaardigheid, of ze juiste papieren hebben bijgesloten, velen dus idd niet, en ook nog eens een persoonlijke mail/brief sturen met een acceptatie/afwijzing.
en als je door wat voor reden niet gebruik hebt kunnen maken van deze totally free 255 euro beltegoed, SOI, volgende keer beter

› reageer

In mijn geval, duurt het ook allemaal lang, maar BC kan er niet altijd wat aan doen, want bij mij zijn 2 pakketjes verdwenen via TPG post, en telkens moeten de nummers geblokt worden en gaan ze weer wat versturen, en we zitten toch al ver na de aktie periode, maar ik wordt goeg geholpen door BC.
Dus als je nog niets hebt ontvangen, neem in alle redelijkheid de moeite om ze te bellen, en vraag het hoe het zit.

› reageer

Tweede factuur binnen. Wat is het toch een genot om de enveloppe te openen. Kunnen al die andere instellingen dat ook niet doen?

› reageer

Het heeft allemaal 'even' geduurd, maar dan toch; ook ik heb nu een simkaart ontvangen! Geduld is een schone zaak...

› reageer

naast 100% gratis bellen in mijn vakantie, bij terugkomst nog de nieuwste marco borsato cd als presentje op de deurmat vinden van orange en bc. Mooie actie was dit!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.