VodafoneMobiel gestolen en niets vergoed via verzekering

Hallo joggies,

Er moet meer ___________/ worden her en der.

groet van okkie

› reageer

Nou zoals het onderwerp al aangeeft.... Mijn mobiel is gestolen in december. Nu had ik een vodafonegarantieplan afgesloten, en dacht ik dat het wel meeviel. Maar heb net de brief binnen van de verzekering en ik krijg helemaal NIETS! Eerlijkheid wordt niet beloond.
Maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan aanpakken, iemand hiermee ervaringen gehad? Want mijn contract loopt nog 1,5 jaar!

Ik zou heel blij zijn met tips, alvast bedankt.
Anouk

› reageer

Pak de polisvoorwaarden erbij en vraag Vodafone of de verzekering waarom er niet uitgekeerd wordt. Meestal hebben de verzekeringen wel een clausule waardoor ze nooit hoeven te vergoeden in de voorwaarden staan. Vaak is dat dus weggegooid geld.

› reageer

Of sluit voordat je op vakantie gaat een reisverzekering af. Op land van bestemming, een politierapport op laten maken dat je mobiel gestolen is, dan in NL declareren via Reisverzekering. Everybody does that, except for me

› reageer

Zeg even wat er precies in je proces verbaal staat, dan kunnen de mensen op dit forum nog iets nuttigs zeggen. Je geeft te summiere informatie.

› reageer

Reactie op wat er in mijn proces verbaal staat (hoop dat dit duidelijk is):

Gestolen uit binnenzak jas, mobiel stond uit. Jas lag achter de bar (dus daar mag niet iedereen komen, maar onopgemerkt is dat toch gebeurd).

Volgens verzekering heb ik niet CONSTANT toezicht gehouden op mijn mobiel, ja logisch. Dus volgens verzekering moet je mobiel dus letterlijk uit je handen worden gerukt om als verzekerde iets vergoed te krijgen.

Maar moet ik nu bij de verzekering proberen dat ze er nog een keer naar kijken, of kan ik beter bij Vodafone iets proberen? Want daar heb ik het abbonnement dat nog 1,5 jaar loopt...?

› reageer

Waar lag je de jas achter de bar? Gewoon eronder gefrommeld? Of in een kastje met een deurtje? Dat soort dingen kunnen het verschil uitmaken

› reageer

Dit is altijd een leuke discussie.
Tip 1 Als ie gestolen is moet je aangiften doen en laat daar in zetten, dat er geweld is gebruikt bij het ontvremen.
Tip 2 Meestal is je lulijzer verzekerd bij de inboedel. Eerst effe checken dus...

› reageer

Doorgaans is alleen beroving met grof geweld gedekt. Een proces verbaal waar dat in staat is echter vaak niet voldoende. Je moet werkelijk dagenlang erdoor in het ziekenhuis gelegen hebben voor je eventueel voor een uitkering in aanmerking zou komen. En als het dan echt een keer zo erg mis is gegaan, dan zeggen de meeste verzekeraars gewoon dat ze het proces verbaal etc. niet geloven. Geen schijn van kans in mijn ogen!

Zakkenrollerij, weggrissen uit je hand terwijl je belt, of wegpakken van een tafel of achter een bar is allemaal niet verzekerd. De verzekeringen vinden het zelfs vaak onoplettend gedrag om op straat met je toestel te bellen.

Mijn advies: nooit verzekeren, stop dat geld liever in een nieuwe gsm als het een keer mis gaat in plaats van die oplichters van verzekeringen rijk te maken. Alleen KPN en nog een andere verzekeraar keert uit in zijn (dure) verzekeringen. De "London"verzekering is berucht als de slechtste verekeraar voor gsm's (is ook al eens in Tros Radar geweest).

Ik zou bijvoorbeeld Vodafone even bellen. Als je meer dan 4 maanden abonnee bent dan kunnen ze je eventueel eenmalig een korting geven op een vervangende telefoon. Als je goed om je heen kijkt naar aanbiedingen dan kan je een simlockvrij toestel doorgaans in de telecomwinkel of warenhuis voor zo'n 60 tot 75 euro kopen. (denk ook eens aan zaken als Bartsmit met 75,- euro voor een simlockvrije Nokia 3310. Of je koopt een voordelige prepaid en laat hem simlockvrij maken.

Het wordt ook tijd dat de Nederlandse providers mee gaan werken aan de database van gestolen toestellen die dan vervolgens geblokkeerd kunnen worden. Voor de leek zijn Imei nummers (=serienummers) van gsm's toch niet te veranderen en bj de nieuwe toestellen is dit steeds moeilijker. Nog steeds gebruiken de NL operators dat als argument om roof en diefstal niet te registreren/blokkeren.

› reageer

Ik vraag me af of er ooit mensen zijn die de moeite hebben genomen om de verzekeraar via de rechter te dwingen om uit te betalen. Want ze mogen dan wel in hun voorwaarden stellen dat onachtzaamheid het recht op uitbetaling doet vervallen (=redelijk) maar wat moet je verstaan onder onachtzaamheid. Je kunt nl. moeilijk van iemand verwachten dat je je gsm in je anus verbergt waar waarschijnlijk niemand zal zoeken (=onredelijk). De voorwaarden moeten wel redelijk zijn, en vooral ook transparant. En dat zijn ze m.n. bij de gsm-verzekeringen bijna nooit. Maar ik heb geen bal verstand van het recht, laat staan met betrekking tot verzekeringen. Iemand?

Anouk: ik weet niet wat voor telefoon je graag wilt, kijk anders even hier en hier Van die laatste weet ik alleen niet of je er makkelijk en goedkoop de sim-lock af kan laten halen. En natuurlijk telecomvergelijker in de gaten houden of er soms wijzigingen in de tarieven en voorwaarden komen waardoor je kunt opzeggen, kun je weer een nieuw abo aansluiten met goedkoop mooi toestel (zonder verzekering )

› reageer

Volgens mij dekken de meeste verzekeringen ook diefstal onder explicite dreiging met geweld (dus niet: hij/zij zag er gevaarlijk uit), maar goed als dat niet het geval was moet je dus wel valse aangifte doen...

Dat IMEI verhaal is leuk, behalve dat je het imei nummer van een foon kunt veranderen.

› reageer

ik ken iemand met dat garantieplan die bij de politie aangifte had gedaan van diefstal van haar t68i toen ze lag te slapen in de trein. Hij lag op het tafeltje voor haar.

Maar nu krijgt via dat vodafone garantieplan een nieuwe E700. Vreemd toch?

› reageer

Twee punten:
1> De meeste GSM verzekeringen dekking alleen diefstal en beroving als er geweld is gebruikt of een dreiging met geweld. Als iemand je toestel uit je handen rukt is dat wel degelijk geweld (sterker nog: wettelijk gezien is het roof met een maximum straf van naar ik meen iets van 9 jaar cel!). Mysterieuze verdwijningen ed vallen er dus niet onder. Ik ken geen enkele verzekering die dat wel dekt. Logisch ook, anders verliest iedereen 'plotseling' zijn toestel. Daarnaast: inboedelverzekeringen dekken volgens mij alleen de dagwaarde; de meeste toestelverzekeringen dekken de nieuwwaarde van het toestel zoals die nu leverbaar is middels winkels (ook een dagwaarde, maar wel eentje die prettiger is voor de klant).

2> Er is nog een reden dat de providers geen centrale zwarte lijst van IMEI nummers hanteren: ze vertrouwen elkaar niet genoeg. Het systeem is nl alleen effectief als ALLE providers tegelijk mee gaan doen. Dus moeten ze gaan onderhandelen - en gezien de onderlinge haad en nijd in de sector is dat al best lastig. Daarnaast: het moet internationaal worden ingevoerd. Anders heb je de situatie dat een gejatte telefoon het hier niet meer doet, maar in bijvoorbeeld Duitsland nog wel. Daarmee los je het probleem van heling ed nog niet op.

› reageer

Daarnaast: het moet internationaal worden ingevoerd. Anders heb je de situatie dat een gejatte telefoon het hier niet meer doet, maar in bijvoorbeeld Duitsland nog wel.
Vandaar dat veel in GB gestolen toestellen hier goedkoop opduiken. Moet je niet per ongeluk in GB moeten zijn....

› reageer

Verzekeraars zeggen altijd dat schade niet gedekt is, omdat veel mensen het er dan bij laten zitten. Erg jammer van die maatschappijen die slachtoffers dus in de kou laten staan. Direct fel reageren met een goed onderbouwd verhaal (houdt de polis erbij) is helaas meestal noodzakelijk.

› reageer

Uit ervaring weet ik dat je als je eerlijk ben amper je mobiel vergoedt krijgt. Heb hetzelfde meegemaakt dat de jas van mn vriendin werd gestolen met gsm. Extra verzekerd en netje aangegeven en hetzelfde verhaal als jou. Kortom je moet bekant als plant in het zhs terugkomen van de klappen oordat je het vergoed krijgt. Sluit nooit geen verzekeringen meer af. Eerlijk duurt het langst maar niet hier.

› reageer

anouk> wat te doen? flink zeuren of zielig doen bij VF of in een VF-shop kan misschien helpen, want ik denk dat deze situatie wel onder onachtzaamheid valt en dus door de polisvoorwaarden is uitgesloten.

› reageer

Bedankt voor al jullie reacties, ik ga zo gewoon naar vodafone cp en hoop dat ze daar naar me luisteren. Ik laat het wel weten.....
Groet, Anouk

› reageer

Het is alweer een tijdje geleden, maar in diverse telecomwinkels raden ze de verzekeringen af i.v.m. dat het eigenlijk niks inhoud. Ik heb dat in diverse bekende zaken gehoord omdat die het zat waren de klanten slecht voor te lichten en daardoor op een negatieve mannier terug kwamen naar de winkel om verhaal te halen.

Ik vind die verzekeringen vol met misleidingen zitten en daardoor volledig nutteloos.

› reageer

Het is idd zo dat het Vodafone Garantieplan net uitbetaald als je toestel niet op je aanwezig was toen het gestolen werd. Dit kun je veergelijken met dat je inboedel verzekering niet uitkeert als je sleutels op dezelfde manier gestolen worden en gebruikt worden om je huis leeg te halen.

Neemt niet weg dat het idd erg lullig is om op deze manier je toestel kwijt te raken. Je kunt het beste op zoek gaan naar een los toestel want bij een City Point kunnen ze helaas weinig anders voor je doen dan je een prepaid toestel aanbieden.

Het blokkeren op IMEI nummer gebeurt in NL niet vanwege de nadelen die eraan zitten: de fabrikanten hebben het veranderen van IMEI nummers te makkelijk gemaakt (zodat ze zelf ook gerepareerde telefoons kunnen uitgeven met een ander IMEI nummer, zgn refurbished units); het systeem werkt alleen bij een centrale europese database, waardoor de hoeveelheid data die verstuurd moet worden om alles up to date te houden de beschikbare capaciteit ver te boven gaat.

› reageer

Een paar maanden geleden is de gsm van een vriend van mij ook gestolen geweest. Zijn gsm lag op het bureau aan de lader thuis toen bij hem werd ingebroken. Dit werd wel netjes via de garantieplan van vodafone gedekt ( en nee, niet vergoed via inboedenverzekering). Hij kon daarna eenzelfde telefoon ophalen bij de city point (met betaling eigen risico)

› reageer

dan is er sprake van breekschade (kapot raam/slot/deur), en dus wordt het vergoed.

Maar als je zo slim bent om je telefoon toe te vertrouwen aan het barpersoneel (en dus uit het oog verliest) is dat jouw risico, en moet je niet komen zeuren bij de verzekering.

Zou een mooie boel worden: 'Ja sorry, maar hij lag ergens waar niet heel veel mensen bij konden, mag ik nu een nieuwe?'

› reageer

Nou sorry hoor maar dat vind ik meer rechthebbend dan dat je je telefoon voor je hebt liggen in de trein en in slaap valt.
Trouwens ik vraag om tips en niet om kritiek van een of andere malloot die het allemaal zo goed weet.

› reageer

Forgeron: sst!
Anouk: probeer een leuke prepaidtelefoon te fixen en unloc, euhm, softwareupgrade die
Dat is simpel en goedkoop. Of optie 2: vertel je verhaal zo bij de verzekering dat ze wel uitkeren Oftewel, buig de waarheid een beetje.

› reageer

Gepost door Koen op 01/02/2004 20:39 Rating: 0 (Niet gemodereerd)
Pak de polisvoorwaarden erbij en vraag Vodafone of de verzekering waarom er niet uitgekeerd wordt. Meestal hebben de verzekeringen wel een clausule waardoor ze nooit hoeven te vergoeden in de voorwaarden staan. Vaak is dat dus weggegooid geld.

Een verzekering is absoluut geen onzin, je moet je gewoon aan de regels houden. Mensen die een verzekering hebben voor hun toestel zijn vaak erg laks en denken vaak wat er ook gebeurt het altijd wel vergoed word. Dat is natuurlijk niet het geval. Je hebt als contractant ook een eigen verantwoording.

› reageer

Beste Anouk,

Ik ben geen malloot.

Als je goed had gelezen, zag je dat ik het ook vreemd vond dat de verzekering uitkeert als je in slaap valt. Echter, ik vind het nog vreemder als je je telefoon toevertrouwt aan wildvreemden, en er dan vanuit gaat dat je dan zomaar een nieuwe krijgt. Dat vind ik naif.

Maar als je dan toch zo graag een tip wilt: er zijn genoeg abonnements constructies te verzinnen met een gratis (goedkope) telefoon, en lage maandlasten. (bijvoorbeeld een nokia 1100 op gsmstunter.nl) Bovendien kun je wachten op een wijziging in de AV en je abonnement opzeggen.
Maar mijn grootste tip is: houd je gsm bij je, of neem hem niet mee. Want jouw geval valt in de categorie laksheid, dat weet de verzekering ook.
Hang bovendien niet ineens een ander verhaal op bij je verzekering, dat is fraude en daar staat een flinke celstraf op.

› reageer

Nou sorry hoor maar dat vind ik meer rechthebbend dan dat je je telefoon voor je hebt liggen in de trein en in slaap valt.
Trouwens ik vraag om tips en niet om kritiek van een of andere malloot die het allemaal zo goed weet.

Er zijn geen tips, je hebt je niet gehouden aan de algemene voorwaarden van het vodafone garantieplan punt 7.15 UITSLUITINGEN: indien in geval van schade/ diefstal het verzekerd object onbeheerd werd achter gelaten en/of er geen sprake is van direct toezicht op of controle van het verzekerd object door verzekerde

Je hebt het toestel onbeheerd achter gelaten achter de bar in je jaszak..... dan heb je dus geen recht op een uitkering van de verzekering ongeacht of de persoon wel of niet achter de bar mag komen.

TIP: De algemene voorwaarden lezen voorkomt een hoop narigheid.

› reageer

Echter, ik vind het nog vreemder als je je telefoon toevertrouwt aan wildvreemden, en er dan vanuit gaat dat je dan zomaar een nieuwe krijgt. Dat vind ik naif.

Ik heb nergens zien staan dat ze haar telefoon heeft toevertrouwd aan wildvreemden. Daarnaast vind ik in slaap vallen in de trein met je mobieltje voor je op het tafeltje toch echt een stuk stommer.

Clubsphere >> er zijn wel tips. Er staan er heel wat in deze thread

› reageer

En hoeveel daarvan zijn echt zinvol?

› reageer

De enige mogelijkheid om nog iets van je geld te ontvangen is het wijzigen van je verhaal wat je bij de verzekering hebt gemeld.
Aangezien je zelf, zoals CLubSphere meldt, als verzekerde persoon je niet DIRECT controle of toezicht had op het verzekerde object.

› reageer

"Echter, ik vind het nog vreemder als je je telefoon toevertrouwt aan wildvreemden, en er dan vanuit gaat dat je dan zomaar een nieuwe krijgt. Dat vind ik naif."

Ik heb ook nergens gezegd dat het wildvreemden waren, want dat waren ze niet. Daarnaast hield ik DIRECT toezicht, maar is het toch iemand onopgemerkt gelukt mijn mobiel te jatten.

Maar hoe dom of stom ik was, dat weet ik nou wel. Deze discussie heeft totaal geen nut. Ik heb heus wel mijn lesje geleerd, maar blijf het belachelijk vinden hoe het werkt bij de vodafone verzekering. Je kan nog beter een reisverzekering voor in het binnenland afsluiten dan dit.

Maar goed, heb een bezwaarschrift ingediend en nu afwachten.

› reageer

Hoewel ik eea niet heel slim vind, is het m.i. totaal overbodig om anouk dom te gaan noemen! Iedereen laat zn mobiel wel eens wat minder beschermd liggen, je kunt er nu eenmaal niet continu op letten. Ik vind in een jas achter de bar nog wel meevallen wat onachtzaamheid betreft.

Veel succes Anouk!

› reageer

En hoeveel daarvan zijn echt zinvol?
Zowieso alle tips om aan een goedkope nieuwe mobiel te komen

Ik vind trouwens de tips om de vezekering 'op te lichten' niet erg nuttig. Ze heeft ze nl. haar verhaal al verteld en ze zou dus zo door de mand vallen. En liegen tegen een verzekeringsmaatschappij om zo geld uitgekeerd te krijgen valt onder fraude. Zelfs als de verzekeringsmaatschappij eigenlijk zelf de oplichter is Die tips zijn dus voornamelijk handig om van te voren al te weten

› reageer

Anouk, Je vind het belachelijk hoe Vodafone werkt met hun verzekeringen, echter bij geen enkele verzekering wordt een geval als die van jou uitgekeerd!

Ook zeg je dat je in dat geval beter een reisverzekering kan nemen, dat is onzin, want je krijgt bij een verzekering 9 van de 10 keer maar gedeelte uitgekeerd en niet het volledige bedrag.
Uiteraard krijg je dat ook niet altijd bij een 'gsm-verzekering', ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe oud je toestel is. Een toestel wat 2 jaar geleden gekocht is voor 500 euro daar krijg je nu geen 500 euro meer voor.

› reageer

Gepost door Koos Koets op 04/02/2004 15:05 Rating: 0 (Niet gemodereerd)
Iedereen laat zn mobiel wel eens wat minder beschermd liggen, je kunt er nu eenmaal niet continu op letten. Ik vind in een jas achter de bar nog wel meevallen wat onachtzaamheid betreft.

Het achter de bar neer leggen van een jas met daarin je toestel vind jij wel meevallen, het gaat niet om meningen maar om feiten.

› reageer

Nou zeg Jewel, kan dat niet een beetje minder Let op je taalgebruik en ga niet hier iemand voor gaar wijf uitmaken.

Er zijn hier een aantal mensen die dit draadje een beetje verzieken. Omdat ze het zelf allemaal zo goed weten mag niemand teleurgesteld zijn in een gsm-verzekering. Posts van andere users worden maar half gelezen en de TS wordt van alles verweten. Zolang jullie de situatie niet kennen, hou dan je mond. En ja, misschien is het een beetje naïef om je jas achter een bar te leggen, maar het is net zo naïf om in een grote stad op straat te bellen, en dat doen toch erg veel mensen, ook die hier op TV komen.

Anouk heeft deze thread gestart om tips te krijgen over wat ze nu kan doen. Laten we het vingertje wijzen en zeker het schelden alstjeblieft achterwege laten vanaf nu

› reageer

Bedankt kruimeltje voor je reactie, sluit ik me bij aan. En inderdaad lekkere reclame voor t for mobile ()

Ik heb trouwens ook geen verschillen gehoord over jou verzekering Jewel, wat wil je nou eigenlijk vertellen? Dat je uberhaubt de moeite neemt om in een forum te antwoorden ()

› reageer

heb je al een nieuwe simkaart gekregen?en de rekening van december/januari?just currious
trouwens kun je als al het bovenstaande niet lukt/werkt niet gewoon een vriend/vriendin's WA verzekering gebruiken?
dat die persoon je telefoon is kwijtgeraakt OID?
is welliswaar ook niet de hele waarheid, maar is wel mogelijk

› reageer

Inderdaad, je verhaal wijzigen is natuurlijk niet mogelijk, maar je kunt t misschien wel op zo'n manier brengen dat je hetgeen je al gemeld hebt niet tegespreekt, maar dat je toch een andere telefoon of een vergoeding krijgt.

Die WA verzekering is inderdaad misschien nog wel een optie. Dan moet die persoon aan wie je je jas+mobiel 'in beheer' hebt gegeven achter de bar wel ff aangifte doen van diefstal denk ik. Die persoon heeft wel 'direct' toezicht gehouden en dan lukt t misschien wel... (of zoiets )

Suc6!

› reageer

Tja als medewerker van een verzekeringsmaatschappij (een "gewone", geen telefoonverzekeraar dus) word ik hier dus weer erg droevig van.
Uiteraard snap ik dat het zwaar kl*te is als je mobi gejat wordt. En als je dan ook nog eens niks vergoed krijgt, is dat ook niet echt om vrolijk van te worden.
Wat je echter NOOIT moet doen, is de verzekering proberen op te lichten. En niet alleen omdat je daar je andere medeverzekerden mee dupeert doordat je uiteindelijk allemaal een hogere premie moet gaan betalen als er meer wordt uitbetaald, maar ook gewoon lekker egoïstisch: als de verzekeraar erachter komt (welke kans groter is dan de meeste mensen denken hoor, serieus) dan sta je de rest van je leven op een zwarte lijst, en kun je je alleen nog verzekeren bij een maatschappij voor "speciale gevallen". Deze maatschappij heet tegenwoordig Rialto, vroeger Terminus. En deze is heel erg duur. Let wel, als je dus een valse claim indient of de zaak verdraait (valse aangifte, ander verhaal ervan maken om het maar gedekt te krijgen) dan kun je dus ook je inboedel, aansprakelijkheid, auto en noem maar op niet meer normaal verzekeren. Dus als je later nog eens een huis wil kopen, of auto wil rijden, en dat tegen een beetje redelijk tarief wil doen, zorg dan dat je niet op die zwarte lijst komt.
En ik ben echt niet roomser dan de paus, en ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp, maar het is het gewoon niet waard. Echt niet. Ik zie het dagelijks gebeuren...
En ik hoop niet dat men dit bericht nu aangrijpt om via mij alle verzekeraars van nederland te gaan flamen, want dat "wij" allemaal centenpikkers zijn, niet willen uitbetalen, klojo's zijn en noem het maar op dat krijg ik al dagelijks naar mijn hoofd, I've heard it all. Probleem is dat er nog steeds heel veel eerlijke mensen zijn die wel op een fatsoenlijke manier met dingen om gaan, en die mensen werken ook bij verzekeraars, jawel, wij hebben ook gevoel en soms ook nog eens een geweten.
Hoe de oorspronkelijke poster haar geld kan krijgen weet ik niet. Ik weet wel dat het niet onder de inboedelverzekering valt, want dit soort dingen worden buitenshuis alleen vergoed na braakschade aan het gebouw. De voorwaarden van een telefoonverzekering ken ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat het nog steeds wel de bedoeling is dat je voorzichtig met je spullen omgaat. En sorry, maar zelfs als gewoon persoon (dus zonder verzekeringspet) zou ik dat dus ook nooit hebben gedaan, omdat je gewoon kan aanvoelen dat het riskant is.
Een verzekering is niet bedoeld om je uit de shit te halen als je risico's neemt, een verzekering is bedoeld om te proberen als je gewoon normaal doet je te vrijwaren van de gevolgen van "ongelukken".
En ik kan me voorstellen dat dit toch wat riskant is.

O en ik weet niet wie het precies was die suggereerde dat men maar een rechter moet stappen om zo de verzekering te dwingen... Nou dat is al zo vaak gebeurd. Daar hebben ze speciale instituten voor opgericht hoor. En ik ken niet alle uitspraken, maar ik denk dat ook voor de rechter dit twijfelachtig wordt. Ik durf niet te garanderen dat ze dat zou winnen...

› reageer

Nogmaals: alle constructies die hier worden aangedragen om toch nog geld te krijgen vallen onder de noemer fraude. Het lijkt me niet dat TV de juiste plaats is om dit soort dingen te promoten.

Dat van die WA gaat toch niet werken. Kwijtmaken wordt volgens mij niet vergoed. Wel als je dikke tante er al dan niet perongeluk op gaat zitten

*EDIT* Hanneke was me net voor, met een IMO heel duidelijk verhaal *EDIT*

› reageer

Hanneke >> ik was degene die over de rechter begon. Het ging mij echter niet zozeer om het afdwingen van een vergoeding als het toetsen van de Voorwaarden die telefoonverzekeringen hanteren die volgens mij nogal onduidelijk zijn en die altijd wel zó uit te leggen zijn dat de verzekering niet hoeft uit te keren. Daarmee zijn deze verzekeringen volgens mij ook heel verschillend van andere verzekeringen zoals WA of inboedel, waar alles veel duidelijker is.

› reageer

Mijns inziens kun je het gewoon proberen, tenzij de verzekeringsvoorwaarden direct alle mogelijkheden uitsluiten en je direct al weet dat het kansloos is (voorwaarden lezen dus ). Niet geschoten is altijd mis, zolang je maar geen onwaarheden uitspreekt of valse aangifte doet...

(Voor de duidelijkheid: ik ben ook tegen fraude en dat zou ik dan ook zeker niet gaan uitproberen.)

› reageer

Ok, dames, is duidelijk & denk niet dat we door deze opties te geven frauduleus bezig zijn, het gaat tenslotte alleen maar om de gedachte.
anyway, als je je jas IN BEWARING geeft bij een bekende achter de bar, & deze is daarvoor dus verantwoordelijk( ondanks bijv. bordjes in schouwburg e.d. dat de directie NIET aansprakelijk is voor verlies/diefstal zijn ze dat zeker wel] dus kun je in mijn optiek wel degelijk je verlies verhalen op deze persoon, vriend of onbekende doet niet ter zake.

› reageer

@barzz: die persoon/bedrijf is inderdaad verantwoordelijk. De vraag is of je een vriend/kennis van je voor een geval als dit aansprakelijk wil stellen (als die persoon het niet terug kan krijgen via zijn eigen verzekering). Daar maak je dan geen vrienden mee

› reageer

Als het bij een bedrijf is geweest (café, bar, uitgaansgelegenheid, dus wel iets waar je betaalt voor het vermaak en de drank) dan kun je inderdaad, ondanks bordjes dat "de directie zich niet aansprakelijk stelt", wel wat proberen. En als degenen die achter de bar stond, daar gewoon werkt, en in dienst is, dan is inderdaad het bedrijf aansprakelijk. Maar... Dat wordt wel echt heel moeilijk om aan te tonen, want je moet dan namelijk een onzorgvuldigheid bewijzen. En in principe is de taak van barpersoneel de bar te bedienen, en niet om op jassen te passen (daar heb je garderobepersoneel voor). Dus ik betwijfel of dat gaat lukken.
(Overigens, ik ben gespecialiseerd in aansprakelijkheidsrecht, dus dit is kennis en ervaring, geen gevoel of zo).
Maar in vredesnaam, ga het niet verdraaien, ga geen verhalen verzinnen, ga er geen mensen bij slepen van "Wil jij niet even zeggen dat je hem bent kwijtgeraakt" want in dat laatste geval tellen de door mij in mijn vorige post geschetste gevolgen ook voor die ander, kortom, hou het gewoon eerlijk.
Ja ik weet dat een verzekeraar altijd moeilijk doet, maar dat wil nog niet zeggen dat je daarom het recht hebt om ze op te lichten.
Oké, tot zover de moraalridder
Maar wat ik wilde zeggen is dus, dat het vrij lastig gaat worden om de aansprakelijkheid te bewijzen. En zelfs dan, een aansprakelijkheidsverzekering vergoedt alleen maar dagwaarde, en de dagwaarde van telefoons is niet bij te houden zo snel als dat vermindert, dus wat krijg je er dan voor terug, en is dat de kosten die je moet maken en de inspanning waard?
Overigens, ik moet zeggen dat een aantal van de geplaatste posts wel degelijk aanzetten tot fraude. Wees voorzichtig met wat je post. Ik zelf heb niet genoeg interesse erin om mensen te gaan opsporen, maar het zou ongetwijfeld kunnen, zeker als er sprake lijkt te zijn van strafbare feiten. Ik denk dat als ik bij een telefoonverzekeraar zou werken... Ik toch wel erg geïnteresseerd zou zijn wie achter sommige eerder geplaatste posts zit... En dat dan even matchen met gedane claims... Dus wees voorzichtig met wat je doet en wat je zegt...

› reageer

I Know, maar gaat tenslotte om puur hypothetische gedachtengang, & is haalbaar , + waarschijnlijk heeft de kroeg/bar waar het gebeurd is OOK een WA verzekering, dus.......
shit, Hanneke was me voor

› reageer

Het achter de bar neer leggen van een jas met daarin je toestel vind jij wel meevallen, het gaat niet om meningen maar om feiten.

clubsphere> Ik gaf mijn mening omdat ik vond dat de TS ten onrechte werd omschreven als onoplettend, stom en wat dies mee zij. Daarom doet mijn mening er wel degelijk toe. Ik vind namelijk dat nieuwe TV-ers soms wel wat vriendelijker bejegend mogen worden.

Volkomen OT> Ik ga van het weekend even controleren welke van de drie 'goedkope' netweken (Or Tm Tf) het beste bereik heeft op Schiermonnikoog, een werkbezoek zeg maar

› reageer

mee eens Koos, had ons allemaal kunnen overkomen, toch?, BTW, Clubsphere is ook newbee

› reageer

[edit]

En yes....ben ook een newby (qua posten....)

› reageer

[OT]
Koos > Voor als je naar de wadden gaat, ken je deze nog? Er ligt een zeehond op het wad. Wat? Wad! Was van Verona of Die Twee, week ff niet meer.
[/OT]

› reageer

--spam--

› reageer

Pure spam voor prijsvergelijker24. Speciaal daarvoor aangemeld ook. Niet alleen hier, ook elkders volgens google.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.