Betamax slechte service

Gebruik het al een tijdje en op zich is het redelijk goed. Alleen heb ik al meerdere keren meegemaakt dat er opeens voor een vaste lijn kosten worden berekend. Het rare is dat er dan meestal daarvoor een gesprek naar hetzelfde nummer is geweest die gratis is en meestal daarna ook en dat gesprek is ook gratis.

Ze hebben een wekelijkse FUP van 300 minuten, daar zit ik bij lange na niet aan. Maar keer op keer als ik dit aan hun klantenservice meld, dan sturen ze alleen een standaard bericht dat ik de FUP heb overschreden wat natuurlijk niet het geval is. Het gaat hier uiteindelijk maar om 3 ct in de week, maar uiteindelijk zou het toch gratis moeten zijn. Iemand anders hier ervaring mee of een beter alternatief met betere service?

› reageer

zijn het gesprekken die langer dan 1 uur duren.
Ik geloof dat na 1 uur een gesprek ook afgebroken wordt of dat je vanaf dan gaat betalen.

Er is ook een betamax of voipbuster forum waar je misschien wat meer respons krijgt.
(heb de url niet paraat)

› reageer

Grrr weer zomaar een betaling. Zulke lange gesprekken maak ik niet Het zijn meestal paar minuutjes maar. Ik heb vanaf begin dec maar 30 minuten gebeld totaal en op de 8e maak ik een gesprek van 5 min en dat berekenen ze dan weer. Weliswaar maar 20 ct maar het wringt toch dat je voor iets moet betalen wat gratis zou zijn. Ga ff fora bekijken dan.

› reageer

Voipstunt is ook gewoon betamax he? met voipbuster heb ik die ervaring tot nu toe niet, werkt allemaal perfect Misschien maar eens overstappen?

› reageer

Je gebruikt het direct vanuit je modem of sip-device. Dus niet met een Voxalot of mysipswitch er tussen? Ik gebruik het direct vanuit mijn siemens ip-telefoon, en ken ook andere mensen die het gebruiken via us.voxalot.com. Allemaal zonder problemen.
eu.voxalot.com geeft problemen met de FUP

Verder niemand anders die gebruik maakt van de diensten van betamax met hetzelfde ip-adres.

Overstappen zou weinig uit hoeven maken.
Zelf gebruik ik voipcheap.com (meer gratis bestemmingen) en www.smsdiscount.com (NL mobiel € 0,085)

› reageer

Ik gebruik het op meerdere manieren. Via de PC gewoon, via inbellen en sinds kort via mijn iPhone. De laatste keer dat ik moest betalen was vanaf mijn iPhone die dan wel via Wifi was verbonden. De andere keren dat er een bedrag in rekening werd gebracht was via de PC. Ik heb voipstunt vanwege het aantal freedays 120 dagen na opwaardering.

› reageer

120 freedays hebben de meeste smsdiscount iig ook, 90 dagen komt ook voor dat is het geval bij voipcheap.

› reageer

Maar volgens mij zijn ze bijna allemaal van hetzelfde bedrijf toch, Betamax... Dus ik vind het raar dat ik dan de enige ben die deze problemen wellicht aan het einde van de freedays ff overstappen naar een broertje of zuster van Voipstunt. Heeft er iemand nog een alternatief dan die van Betamax?

› reageer

Alsof de duvel ermee speelt heb ik nu ook problemen bij de volgende opstelling.
Targa DIP 450 ---> us.voxalot.com registratie ----> Voipcheap
Krijg ik doodleuk af en toe deze melding naar NL vast:

Charges for SIP call.

You are being charged for calls to destinations not included in the freeday* destinations list or if you run out of freedays at the time of the call.

En dan wordt er € 0,025 in rekening gebracht, terwijl als de FUP wordt overschreden dat € 0,02 is.
En dat zijn ook abnormale tarieven als ik hun website moet geloven. http://www.voipcheap.com/en/freetrial.html

› reageer

Targa DIP 450 ---> us.voxalot.com registratie ----> Voipcheap

dan ziet Voipcheap jouw verbinding komend vanaf het ip adres van Voxalot. En die duizenden gebruikers hebben met elkaar natuurlijk zo de FUP overschreden.

› reageer

Ik heb er even 'betamax' van gemaakt, aangezien er inmiddels vele mensen blijken te zijn die dergelijke problemen ondervinden bij allerlei varianten van Betamax (voipbuster, voipstunt, voipcheap etc).

Ik heb zelf ook al een tijdje dergelijke problemen via voipbuster, ik kom hier zojuist achter, aangezien ik een paar tientje credit had en nu ineens niets meer. Dit terwijl wij alleen gesprekken naar gratis bestemmingen maken.. Dit is vanuit een SIP setup die direct met sip1.voipbuster.com verbinding maakt.

Ook wij komen niet in de buurt van de 300min/week, maar worden wel volledig willekeurig voor de gesprekken aangeslagen. Het ene moment wel, het volgende niet, het lange gesprek niet, het korte wel, totaal willekeurig.

› reageer

heet toch Dellmont Sarl tegenwoordig ipv Betamax

› reageer

Vreemd, hier nog steeds totaal geen bijzonderheden, alles werkt perfect.

› reageer

Ik heb dus nu freedays bij poivy maar zeg FUP overschreden maar dat kan niet 300 minuten met meerdere kloons niet.Ikheb dus ook voipbuster met freedaysen daar gewoon binnen freedays en 12voip

› reageer

Bij mij is het sinds een tijdje ook raak met de FUP overschrijden.
Niet geheel willekeurig:

1. Rechtstreeks vanuit ATA (bekabeld)-> sip.justvoip.com = altijd gratis

2. justvoip -> Nimbuzz (Wifi) = altijd buiten freedays. Ongeacht waar ik Wifi gebruik, met altijd verschillende ip-adressen dus.
Ik heb het idee dat het aan Nimbuzz ligt, ik dacht me te herinneren toen ik opstelling 2 gebruikt i.c.m. Fringg dat het wel altijd binnen de freedays was.

Ook een SIP URI call vanuit Nimbuzz via eu.voxalot en us.voxalot wordt doorgestuurd via Justvoip waardoor dit altijd buiten mijn Freedays valt.
Bij Fringg was dit niet het geval en waren deze gesprekken niet eens te zien in Justvoip (zoals het ook hoort).

Zie ook deze http://forum.voxalot.com/voxalot-support/6270-fup-exceeded-tech-info.html

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.