KPN trekt tarief mobiel en vast gelijk
Telecombedrijf KPN wijzigt met ingang van het nieuwe jaar de tarieven voor zijn belangrijkste abonnementen voor thuisbellen, waardoor bellen vanuit huis naar een vast nummer evenveel kost als bellen naar een mobiel nummer.
De kosten voor bellen naar een andere vaste telefoon gaan omhoog; die voor bellen naar een mobiel omlaag. Bovendien rekent KPN voortaan geld voor het bellen met de vaste telefoon naar de eigen voicemail. Dat maakte KPN maandag bekend.
Bellen vanuit huis kost voortaan zowel naar een gewone vaste lijn als naar een mobiel 9 cent per minuut.
Ook internationale gesprekken worden duurder.
vk
Volgens de website van KPN gaat alleen het starttarief naar € 0,0897 per gesprek. De minutenprijs wordt € 0,0350 per minuut naar vast en € 0,1302 per minuut naar mobiele nummers. Of zie ik iets over het hoofd?
› reageerIn 2011 wijzigt KPN de prijzen voor InternetPlusBellen en BelVrij, de belangrijkste abonnementen voor bellen met de huistelefoon. Beide abonnementen krijgen hetzelfde starttarief en dezelfde beltarieven. Tevens wordt het huidige verschil in prijs tussen oproepen naar vaste en mobiele nummers afgeschaft; er komt één uniform tarief van 9 cent per minuut. Het tarief voor bellen naar andere vaste* nummers in Nederland gaat dus omhoog, terwijl het goedkoper wordt om mobiele nummers te bellen. Internationale gesprekken worden duurder. Voor InternetPlusBellers gaan de nieuwe tarieven in op 15 januari; BelVrij volgt later in 2011. Alle klanten worden tijdig van tevoren per brief geïnformeerd.
kpn
als je bij IPB vrij bellen in de avond- en weekend-uren hebt, bel je dan in de nieuwe structuur niet alleen vrij naar vast (zoals het nu is) maar ook naar mobiel?
› reageerWaar jij naar verwijst 123456 gaat over BelBasis, de meeste klanten hebben BelVrij of IPB. Dat omschrijven ze als "de belangrijkste abonnementen".
› reageerWat een geld zeg, als er nog niet mensen met een vaste lijn waren, dan zijn ze nu helemaal pleite
› reageerWaar jij naar verwijst 123456 gaat over BelBasis, de meeste klanten hebben BelVrij of IPB. Dat omschrijven ze als "de belangrijkste abonnementen".Aah, vandaar!
› reageer[quote]Waar jij naar verwijst 123456 gaat over BelBasis, de meeste klanten hebben BelVrij of IPB. Dat omschrijven ze als "de belangrijkste abonnementen".[/quote]Aah, vandaar!
nou genoeg ouderen die nog gewoon een koperlijntje belbasis hebben.
Maar met
http://www.kpn.com/prive/thuisbellen/tarieven/gesprekstarieven/tariefswijzigingen.htm
Lijkt het wel dat op de 2,5 cent duurdere starttik er qua tarieven niets spectaculairs gebeurd. Wel verdwijnt de eigen regio, en het piek en dal tarief en het verschil tussen kpn mobiel en overig mobiel.
Hebben ze jaren mensen over laten stappen naar internet + bellen, zijn nu de mensen met de koperlijn relatief beter af bij deze prijsverhogingen.
Belvrij is ook nog ouderwets bellen. De prijs per minuut al een paar keer verhoogd, voor veel mensen weer een moment om te kijken of ze iets anders willen. Zie dit oude
topic
KPN heeft bij de introductie van BelVrij iedereen hier automatisch op overgezet, dus alleen de oplettende consument die dit handmatig heeft teruggezet op belbasis belt via belbasis.
Al met al prijst KPN zich met deze vaste beltarieven weer behoorlijk uit de markt, bellen via een sim-only abonnement is nu echt voordeliger. En het verschil tussen KPN en andere partijen wordt (voorlopig) alleen maar groter, en betamax (voipbuster, voipcheap etc.) wordt alleen maar voordeliger!
Lang leve sip.
Budgetphone-in 0,83/mnd
Voipcheap-out 3,33/mnd