Qick gaat stoppen.


Qick prepaid gaat ermee stoppen. De klanten zijn onlangs geïnformeerd over de beëindiging van de dienstverlening van Qick. Op 1 maart was Qick al gestopt met het aanbieden van simonly-abonnementen.

Op de website van Qick staat te lezen dat klanten eenvoudig en gratis kunnen overstappen naar Simyo. Overstappen is mogelijk tot en met 22 februari 2011.

Het beëindigen van de dienstverlening heeft een aantal gevolgen. Vanaf 1 januari is het niet meer mogelijk om op te waarderen. Qick biedt tijdelijk de mogelijkheid om het beltegoed op de qick simkaart op te maken, indien een klant dat wenst. Dit kan tot en met 22 februari 2011.

Qick stelt op de website het te betreuren dat de dienstverlening van qick wordt beëindigd, maar hopen de overlast met de informatie en het aanbod tot overstappen te hebben kunnen beperken.

Qick was een private label van BelCompany, gestart in 2004 met prepaid. In 2008 werd daar simonly aan toegevoegd. Jeroen de Vink van ‘qick’ voorzag eerder voor het private label een bloeiende toekomst weggelegd en zei tegen Connexie: “De telecommarkt is flink in beweging en BelCompany is als de grootste speler in de Benelux continu op zoek naar mogelijkheden om haar klanten nóg beter te kunnen bedienen. Met ‘qick Prepaid’ spreken we een doelgroep aan die prepaid belt en voor nog scherpere tarieven wil bellen. Met ‘qick Sim Only’ bieden wij iedereen met een goed werkende mobiele telefoon een interessant alternatief aan. Of men nu belt met een telefoonkaart of al een abonnement heeft.”


Bron : Connexie

› reageer

Het is geen wonder dat Qick er mee stopt, voor 30 cent per minuut en 10 cent per sms en afrekening met héle minuten, zonder verder ook maar énige vorm van toegevoegde waarde. Het énige lokkertje destijds was de mogelijkheid om op te waarderen vanaf 5 euro.
Nu kan men GRATIS overstappen naar Simyo EN krijgt men GRATIS een simcard van Simyo met 5 euro beltegoed. Op het moment dat ik dit schrijf biedt Simyo voor iedereen, dus ook voor niet ex-Qickers, die dat wil een simcard met 5 euro beltegoed aan voor 1 euro.
Dus gaat U op deze actie in als ex-Qicker, dan is Uw substantiële voordeel maar liefst 1 euro !!
Gratis overstappen kunt bij haast alle aanbieders.
Tarieven Simyo: 10 cent start pér gesprek, daarna 10 cent per minuut, afrekening per seconde, verder een kwalitatief zeer goede aanbieder, is eigendom van KPN.
Dit zou interessant kunnen zijn als U als prepaidbeller doorgaans langere gesprekken voert dan 5 minuten. Belt U doorgaans korter dan 5 minuten dan adviseer ik U van het nep-gratis af te zien en liever te gaan naar KruidvatMobiel daar krijgt U ook minstens 3 euro gratis en een beltarief á 12 cent per minuut, maar dan zonder starttarief á 10 cent, 1e minuut geheel afrekenen. Dus doorgaans zult U daar goedkoper uit zijn, ook al lijkt het bij aanschaf een tikkeltje duurder. Kruidvat werkt in NL met Telfort-KPN.
De leverancier van Qick is/was ook Telfort-KPN, dus de kwaliteit blijft precies hetzelfde

› reageer

De leverancier van Qick is/was ook Telfort-KPN, dus de kwaliteit blijft precies hetzelfde

Dit is pertinent onjuist. Enkel de netwerkdekking blijft -theoretisch- gelijk. Ik vind je manier van schrijven overigens behoorlijk ergerlijk. Je schrijft alsof wat voor jou zo is, voor iedereen zo is.

› reageer

Simyo biedt vrijblijvend aan om u tegen aantrekkelijke tarieven van dienst te zijn. Het gratis overstappen naar Simyo wordt u bovendien heel gemakkelijk gemaakt:
- Vul op www.simyo.nl/qick uw gegevens en Qick telefoonnummer in
- U ontvangt gratis een nieuwe simkaart met 5 euro beltegoed + 100 sms'jes.
- Uw qick telefoonnummer wordt vervolgens binnen ongeveer 7 werkdagen
overgezet naar uw Simyo simkaart.
U kunt t/m 22 februari 2011 via deze mogelijkheid overstappen naar Simyo.

Wij betreuren het zeer dat de dienstverlening van qick wordt beëindigd, maar wij hopen de overlast met deze informatie en met dit aanbod voor u te hebben kunnen beperken. Mocht u nog aanvullende vragen hebben, neem dan contact op met de Klantenservice via +31 644001200.
Bron: http://www.qick.nl/prepaid/Pages/PrepaidDiensten.aspx

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.