14+ , wat gaat dat kosten?

Het 14+-project is enkele jaren geleden ingezet door het ministerie van binnenlandse zaken. Alle gemeenten van Nederland moeten met zo’n 14+-nummer direct bereikbaar zijn. ,,Vijftig gemeenten zijn dat al. Later dit jaar volgt een landelijke campagne om 14+ onder de aandacht te brengen. In 2015 moeten alle gemeenten 14+ zijn.’’

Mijn vraag, wat gaat dit nieuwe nummer per minuut kosten?

› reageer

Breda heeft het al, 14076. Gewoon lokaal tarief volgens mij.

› reageer

Breda heeft het al, 14076. Gewoon lokaal tarief volgens mij.

Altijd als ergens staat 'lokaal tarief' vraag ik me direct af wat daar mee bedoeld wordt.
Dat is toch een term uit de tijd dat iedereen nog via PTT belde.

› reageer

De vraag is inderdaad of providers de introductie van 14+-nummers zullen aangrijpen om er een extra hoog tarief voor te rekenen.

› reageer

voor gemeente Rotterdam bel ik gewoon 0102671625 is nummer vanuit buitenland

› reageer

Tja, KPN hanteert bij het oude Belbasis nog onderscheid in tarieven bij lokaal of nationale gesprekken. Lokaal is je eigen netnummer, plus allen die grenzen aan je eigen netnummer volgens mij. In dat geval geldt dat tarief dus ook voor het 14 nummer. Maargoed, in de praktijk zijn er weinig providers meer die onderscheid maken, dus dan kijk je gewoon naar de prijs voor bellen naar vaste nummers in NL en dat tarief zouden ze dan moeten hanteren.

› reageer

En dan kan de provider nog kiezen voor binnen of buiten de bundel ... Kortom: goeie vraag

› reageer

Ok, nou raadpleeg de uitgebreide tarieflijst van je provider, daar staat het keurig in vermeld

In mijn geval nog onduidelijk: tarief servicenummer + beltarief.

Ik heb dus geen idee Toch blijf ik gewoon bij het tarief binnen de bundel. Mocht iemand anders ervaren, hoor ik het graag.

› reageer

Mijn ervaring:
T-Mobile: buiten de bundeltarief
Telfort, KPN: binnen de (belminuten) bundel.
Betamax: Niet mogelijk, maar het oude/nummer vanuit Buitenland natuurlijk wel.

Dit lijkt makkelijk maar de tarieven worden er in ieder geval niet duidelijker op.

› reageer

Zwolle: 14038. Ik heb op mijn vaste lijn onbeperkt bellen en daar staat niks extra's op. Ik denk dat het voor mobiel ook geld

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.