Telfort internet: Budgetphone in, Voipbuster out

Heb al veel nagelezen maar kom er nog niet echt uit.

Heb nu Telfort internet + telefonie. Aangezien het nummer echt puur bereikbaar te zijn is zat ik te denken om Telfort telefonie op te zeggen en over te gaan naar de Budgetphone prepaid, en dan eventueel uitbellen met Rynga of alternatief.

Huidig:
Telfort Telefonie + Dect telefoons

Overstappen naar:
Budgetphone prepaid met behoudt van vaste nummer
Rynga om uit te bellen

Kan ik gewoon de DECT handsets gewoon blijven gebruiken of moet ik nog wat extra's instellen of andere telefoonhandsets hebben. Heb een Zyxel modem, zal dan SIP1 Budgetphone maken voor in calls en SIP2 Rynga om uit te bellen.

Is dit de juiste opstelling/instellingen?

› reageer

In principe wel, alleen iets wat ik niet zeker weet is of je in dat modem op de juiste manier 2 SIP accounts kan programmeren zoals jij het wil hebben, eentje inkomend en eentje uitgaand. Iemand hier met internet van Telfort?

› reageer

Ik heb Telfort internet, maar gebruik al tijd hun modem niet.
(Was de eenvoudigste met slechts 1 netwerkuitgang, geen wifi)

Maar meen mij te herinneren dat je dat willekeurig kon instellen. Inkomend SIP1 en/of SIP2 naar PHONE1. Uitgaand is er in ieder geval SIP1 of SIP2 als standaard in te stellen.(De ander kan waarschijnlijk met code gekozen worden, maar weet ik niet zeker meer.)

› reageer

Nou, dan moet het werken

› reageer

EDIT: het werkt inmiddels, maakt niet uit wat ik daar invul bij number, username of naam hij belt anoniem... Nu ff 100 euro besparen en telefonie op te zeggen.

k probeer het nu in te stellen met telfort telefonie en Voipstunt. Maar krijg dan niet werkend. Heb 3x sip.voipstunt.com ingesteld bij SIP service address, register service address en SIP service domain. Moet ook bovenaan number invullen, bij telfort staat daar mijn nummer wat moet ik dan bij sip2 instellen... Krijg als ik ga bellen namelijk tudutu..

› reageer

Zit hier in een vergelijkbare situatie: heb Telfort internet, budgetphone voor inkomend en voipwise voor uitgaand belverkeer en een Siemens s450ip. Mijn probleem: als ik een inkomend oproep na twee maal overgaan pas opneem, hoor ik niets meer van de tegenpartij. Terwijl de tegenpartij mij verwijt niet op te nemen ofwel niet thuis te zijn?!?! Krijg dan de ene keer 'Server niet bereikbaar!' en dan weer een andere keer 'SIP-registratie is mislukt!'. Ben al een leek, dus snap er ook geen moer meer van.:-(

@johnwent: wat gebruik jij dan voor een modem? ik namelijk nog steeds de ZyXel
2602h-61c

› reageer

Hmm, misschien een NAT probleempje? Klinkt alsof je SIP registratie eruit wordt gegooid. Heb je nog een router of iets dergelijks ertussen staan? Prik je toestel anders eens rechtstreeks op je modem en kijk eens of dat verschil maakt?

› reageer

@messo69 wat bedoel je met hoor je niks meer van beller. Telefoon gaat over, je neemt op en je kan beller niet horen en niks zeggen? Of dat er na 2 keer bij de beller blijft overgaan en thuis bij jou niks meer overgaat?

› reageer

@Hugo Boss: Nee, ik heb er geen router tussen staan. Her en der lees ik dat de ZyXel 2602h-61c in principe zijn modem-functie wel goed functioneerd, maar dat de router-functie bagger is. Inderdda, er wordt dan ook aangeraden de ZyXel in 'bridge'-functie te zetten en daarachter een simpele router te plaatsen. Wat telefonie betreft, ik heb een Siemens s450ip toestel en de basisstation staat ingeprikt op de ZyXel, alleen is de SIp functie in de ZyXel uitgevinkt, alweer op advies. Laat ik wel duidelijk zijn dat ik een leek ben!

@Tellies: Als ik gebeld wordt, en na twee keer rinkelen de telefoon pas opneem, dan hoor ik de beller niet, sterker nog, ik hoor dan helemaal niets. Ik heb het met een kennis uitgeprobeerd, zowel met mobiel als een vaste toestel. De beller hoort dan na die twee keer, nog steeds de beltoon, dus dat de oproep niet wordt beantwoord, terwijl ik dat dus wel doe...

Trouwens...wat opvallend is met de situatie die ik eerder heb geschetst, dat ook de internetverbinding wegvalt. Dit alles slechts voor de duur van een minuut. Daarna is alles weer normaal.

› reageer

Ook je internetverbinding valt weg? Dan is er iets niet goed met je modem. Of met je verbinding zelf natuurlijk, maar het probleem zou ik dan in eerste instantie niet in je telefoon en bij Budgetphone zoeken.

› reageer

EDIT: het werkt inmiddels, maakt niet uit wat ik daar invul bij number, username of naam hij belt anoniem...

Heb je je nummer bij Rynga/Voipstunt laten verifiëren?

› reageer

@johnwent: wat gebruik jij dan voor een modem? ik namelijk nog steeds de ZyXel
2602h-61c

Een fritzbox 7170

Nee, ik heb er geen router tussen staan. Her en der lees ik dat de ZyXel 2602h-61c in principe zijn modem-functie wel goed functioneerd, maar dat de router-functie bagger is. Inderdda, er wordt dan ook aangeraden de ZyXel in 'bridge'-functie te zetten en daarachter een simpele router te plaatsen. Wat telefonie betreft, ik heb een Siemens s450ip toestel en de basisstation staat ingeprikt op de ZyXel, alleen is de SIp functie in de ZyXel uitgevinkt, alweer op advies. Laat ik wel duidelijk zijn dat ik een leek ben!

Welke poorten gebruik je in s450? In mijn C470 had ik 5060 gewijzigd in 49060 o.i.d..? De Siemens was ingeprikt op telefoonpoort van Zyxel en daarnaast ook op netwerkpoort op sweexrouter(ik weet niet meer zeker of ik deze toen alleen als switch gebruikte of als router(in laatste geval Zyxel in bridge))

› reageer

@johnwent Heb niet eens nummers gekoppeld, Betamax(Voipstunt, Rynda) gebruik ik om uit te bellen alleen. Vraag me af of nummerherkenning wel aan kan en het liefst dan dat mensen die ik bel mijn vaste nummer zien, maar da gaat niet denk ik.

› reageer

Dat kan wel hoor. Je moet je nummer laten verifiëren en dan je sip-server aanvullen met je nummer, bijvoorbeeld +31xxxxxxxxx@sip.provider.com of iets dergelijks.

› reageer

Heb ook internet en bellen via Telfort internet en wil ook naar Budgetphone prepaid. Iemand ervaring met het nummer meenemen en opzeggen van alleen het telefoongedeelte van de overeenkomst? Of wordt je hele internet aansluitng opgezegd? Je kan namelijk wel bellen bij je internet nemen maar over alleen het opzeggen van je telefoongedeelte kan ik niets vinden op hun website.

› reageer

Ik heb mijn telefonie gewoon opgezegd, ben buiten contractsdatum, 1 mnd opzegtermijn. Hou de bevestiging goed in de gaten wat er precies wordt opgezegd, bij telnummer vragen ze niet om klantnr wat nodig is om internet op te zeggen. Hoop morgen bericht te krijgen.

› reageer

Bij een kennis heb ik precies hetzelfde ingesteld als dat Tellies van plan is:
mijn ervaring met de Zyxel-Telfort modem is dat uitbellen altijd wel werkt, maar dat inkomend Budgetphone verkeer soms regelmatig direct in de voicemail-box komt. Om dit te voorkomen heb ik het budgetphone nummer doorgeschakeld naar username-budgetphone@ip-adres_telfort. Dus zoiets 3130711XXXX@195.240.XX.XX Hiermee gaat de telefoon ook altijd over als er gebeld wordt.

› reageer

OK handige tip.

Alleen nog geen bevestiging gehad van NP. Met mobiel was dit nooit meer dan 3 werkdagen, vast blijkbaar wat langer? Merk nu pas dat Budgetphone ook geen contactgegevens heeft.

› reageer

Wat is NP?
Die nieuwe website is idd nogal onvolledig:
Hier is de oude nog, met o.a. de contactgegevens.
http://webhost.budgetphone.nl/page.php?page=contact

› reageer

Onvolledig? Wat mist er dan nog meer naast contactgegevens?

› reageer

Aah bedankt morgen even bellen. NP is NummerPortering.

Forum is weg meer weet ik niet aangezien ik het hiervoor niet bezocht.

› reageer

Forum doet het ook nog gewoon:
http://forum.budgetphone.nl/

Al verdient de nieuwe website geen schoonheiidsprijs qua duidelijkheid, alles doet het nog wel en is met de nodige moeite ook gewoon terug te vinden.

De nieuwe website gaat alleen nog over Voip, terwijl Budgetphone ook nog andere producten aanbied of is het aanbood geworden? Iig wordt de BudgetPhone card nog wel verkocht. 1684 is natuurlijk op z'n retour. Daarnaast zijn enkele gegevens gewoon niet meer te vinden op de nieuwe website zoals contactgegevens.

Voor VoIP is het wel overzichtelijker geworden, mij hoor je daar persoonlijk niet over klagen.

› reageer

Ohja forum werkt wel alleen als ik via google zoek op budgetphone dan kom ik niet op het oude forum dan.

In ieder geval is mijn NummerPortering bijna op de dag van aanvraag al goedgekeurd alleen geen info daarover gekregen. Budgetphone moet het niet hebben van de service lijkt me, als het maar gewoon goed werkt.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.