VodafoneVodafone wijzigt contractueel maandtarief

Ik heb via de webite van Vodafone een abonnement afgesloten voor 8,75 euro per maand. Ik heb hiervan een bevestiging ontvangen per email. Nu zegt Vodafone dat die bevestiging niet juist is. Ze voeren een absurde tariefwijziging in en zeggen dat ik 13,25 euro moet gaan dokken. Dit lijkt me niet kunnen omdat die bevestiging onderdeel is van het contract.

Ik zet in op de geschillencommissie, die hiermee wel raad weet.
Gelukkig staat in de AV van vodafone heel duidelijk wat mijn rechten hierin zijn.
Klaar als een klontje zou je zo zeggen.
Even afwachten maar.
Gelukkig betaalt Vodafone een duit euro's aan de geschillencommissie voor iedere klacht die bij hun binnenkomt. Maar of ze daaruit lering trekking is een tweede

Anderen ook deze problemen bij Vodafone?

› reageer

Ik ken deze problemen via het directsales vodafone bestelkanaal. Ik heb een abonnement aangeschaft van 400 min + web voor 11,95 en er werd 14,95 in rekening gebracht.

Ik heb alle screenshots van de bestelling bewaard en dit ook telefonisch aan de medewerker aangegeven (via directsales). Er was volgens de medewerker geen enkele mogelijkheid om toch de 11,95 te gaan betalen.

Ik was het hier totaal niet mee eens en heb aangegeven dat de geschillencommissie hier anders over dacht en dat ik die stap zonder problemen wilde gaan maken. De klantenservice dame heeft uiteindelijk toch maar de korting van het maandbedrag toegekend.

Kortom maak gewoon de gang naar de geschillencommissie telecom als je er niet uitkomt.

› reageer

Ik heb een vergelijkbare kwestie met Vodafone, maar ga er niet over bellen. Ik heb een briefje gestuurd en ga er vanuit dat Vodafone dit gewoon recht zet.

In het Direct Sales Topic geven meerdere users aan dat het bij hun wel gecorrigeerd is, mocht het dus nodig zijn kunnen we altijd deze mensen benaderen in het kader van het gelijkheidsbeginsel.

Stap 1: brief naar Vodafone
Stap 2: na afwijzing Vodafone binnen 30 dagen geschil aanhangig maken bij SGC
Stap 3: schikken met Vodafone

Het komt vast wel goed.

NB: het heeft geen zin mij hierover te mailen, relevante ontwikkelingen zal ik hier posten.

› reageer

Heb net zoals anderen (zie topic "Direct salesvodafone" last gehad van het feit dat men de oorspronkelijke tarieven aanhoudt. Gwoon bellen met klantenservice en probleem uitleggen. Je zult dan de bewijzen moeten opsturen van de bevestiging ect. per mail. De ene persoon van klantenservice werkt dit sneller af dan de andere maar de aanhouder wint.

› reageer

Anderen ook deze problemen bij Vodafone?

Laat ik beginnen te zeggen dat jij vermoedelijk, net als velen van ons, gebruik hebt gemaakt van een foutje van Vodafone. De aanbieding was te mooi om waar te zijn en in veel gevallen waarbij dat zo is, zet de aanbieder vervolgens zijn hakken in het zand en geeft die je de keuze: bestelling annuleren of akkoord gaan met hogere kosten. Zoals je kunt lezen in het eerder genoemde Directsales-topic, gaat Vodafone hier bij deze actie bij vrijwel iedereen echter coulant mee om. Daar hebben we geluk mee, want zo gaat het lang niet altijd. Blijkbaar had jij helaas even pech met de KS-medewerker die je sprak.

Ik zou je aanraden nog een keertje te bellen, je verhaal rustig (en vooral niet boos of opgefokt) uit te leggen en te kijken wat er dan gebeurt. Niet meteen gaan dreigen met geschillencommissies, niet kankeren op de vorige medewerker - KS-medewerkers zijn ook maar gewoon mensen, en een aardige benadering levert over het algemeen veel meer op dan een boze benadering. Bij mij en vele anderen is zonder probleem het maandbedrag aangepast, nadat we een kopie van de bestelbevestiging naar de KS-medewerker hebben gemaild.

Mocht het bij jou nog steeds niet lukken, volg dan het stappenplan van Pinokkio: eerst een brief (ook hier weer: niet dreigen, niet boos doen, gewoon een nette brief) en daarna eventueel naar de geschillencommissie. Komt goed, dus maak je geen zorgen.

› reageer

Zoals verwacht vandaag een brief van Vodafone gehad, alles komt goed.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.