KPNKPN sms/minuten geldig in buitenland?

Als ik het goed begrijp, staat hier dat de smsjes/belminuten binnen de "bundel" ook geldig zijn in het buitenland. Als ik dus bijv. een sms-bel 430 van hun zou nemen, zou ik er 430 smsjes mee kunnen sturen naar een Nederlands nummer, als ik zelf in het buitenland zit - of als ik in Nederland zit, zou ik die ook naar een Nederlands nummer in het buitenland kunnen sturen.
Klopt dit?

› reageer

Sms-en naar een Nederlands nummer dat zich in het buitenland bevindt, wordt altijd net zo behandeld als het sturen van een sms naar een Nederlands nummer dat zich in Nederland bevindt. Jij hoeft namelijk niet bij te houden of een Nederlands nummer zich gewoon in Nederland bevindt,of dat het nummer zich in het buitenland bevindt (bv. doordat die persoon bijvoorbeeld op vakantie is en zijn mobieltje heeft meegenomen).

Als jij je in het buitenland bevindt en je stuurt een smsje naar een Nederlands nummer gaat dit bij het KPN abonnement dat je noemt inderdaad uit je bundel. OVerigens zullen dit er geen 430 zijn, want voor het sms-en vanuit de bundel vanuit het buitenland naar een Nederlands nummer geldt een tarief van 13 cent, tegenover een tarief van 11 cent voor het sms-en naar een Nederlands nummer vanuit Nederland. De grap is daardoor dat je met een 100 bundel dus meer dan 100 smsjes vanuit het buitenland zal kunnen sturen, omdat hiervoor nog steeds het tarief van 13 cent geldt, tegenover het tarief van 20 cent per sms voor het sms-en naar een Nederlands nummer vanuit Nederland.

Maar wat denk ik voor jou echt interessant is, is of dat smsjes naar een buitenlands nummer uit de bundel gaan. Ik heb bij KPN niet echt een idee, waar ze zeker wel uit de bundel gaan is bij hollandsnieuwe (een product van Vodafone).

› reageer

Sms-en naar een Nederlands nummer dat zich in het buitenland bevindt, wordt altijd net zo behandeld als het sturen van een sms naar een Nederlands nummer dat zich in Nederland bevindt. Jij hoeft namelijk niet bij te houden of een Nederlands nummer zich gewoon in Nederland bevindt,of dat het nummer zich in het buitenland bevindt (bv. doordat die persoon bijvoorbeeld op vakantie is en zijn mobieltje heeft meegenomen).

Als jij je in het buitenland bevindt en je stuurt een smsje naar een Nederlands nummer gaat dit bij het KPN abonnement dat je noemt inderdaad uit je bundel.

Maar wat denk ik voor jou echt interessant is, is of dat smsjes naar een buitenlands nummer uit de bundel gaan. Ik heb bij KPN niet echt een idee, waar ze zeker wel uit de bundel gaan is bij hollandsnieuwe (een product van Vodafone).

Echt? Dus als ik naar een Engels nummer zou smsen zou dat gewoon uit de bundel gaan, en ik zou er geen extra kosten van 30 cent per smsje voor hoeven te betalen? Want dat is zeker wel interessant, aangezien ik dit juist post omdat ik erover aan het nadenken was een Nederlandse simkaart naar een vriendin van me in Engeland te sturen zodat we goedkoper naar elkaar zouden kunnen smsen.

› reageer

Bij hollandsnieuwe gaat alles uit je bundel, dus ook het sms-en naar een buitenlands nummer (in jouw geval dus een Engels nummer). Dit kost je 25 cent per sms, maar dus wel uit je bundel.

Het opsturen van een Nederlandse sim naar je vriendin in het buitenland, blijft echter dus ook interessant, omdat een sms naar dit Nederlandse nummer, gewoon wordt gezien als een sms naar een Nederlands nummer dat zich in Nederland bevindt! Jij hoeft immers niet bij te houden, waar een Nederlands mobiel nummer zich bevindt.

› reageer

De bundel is geldig in het buitenland, je betaalt wel de hogere buitenland tarieven, en niet de nationale tarieven.

› reageer

@blabla

Dat zeg ik!

Enige wat volgens mij binnen de discussie nog interessant is, is of het sturen van een sms vanuit Nederland naar een buitenlands mobiel nummer (bv een Engels nummer) ook uit de bundel gaat bij KPN. Het tarief hiervoor bij KPN is 39 cent, maar kan helaas niet met zekerheid vinden of dit ook uit de bundel gaat. Ik vermoed van niet.

› reageer

Maar als ik haar dan 1 smsje zou sturen (naar dat Engelse nummer dus), zou het dan niet gewoon van die 550 smsjes afgaan (als ik een 550 voorafvoordeelbundel zou nemen)? Of zou ik dan als nog 25 cent moeten betalen? Als dat zo is, dan zou ik willen proberen een simkaartje naar haar te sturen (gewoon omdat dat goedkoper zou zijn).
Dus als ik haar alsnog een simkaartje zou opsturen, bijv. van hollandsnieuwe dan, dan zouden die 550 smsjes gewoon gelden als ik haar zou smsen en zij mij, of dan niet meer in 1 van die 2 situaties?

› reageer

@hietsefriets

Eerst je vraag over een sms naar een Engels nummer:

Een sms met hollandsnieuwe gaat altijd van je tegoed af! Je betaalt dus wel 25 cent per sms, maar dit gaat uit je tegoed. Maar als je 1 smsjes naar haar Engelse nummer stuurt, houd je vervolgens minder dan 549 smsjes over naar een Nederlands nummer. Kortom het gaat uit je tegoed, maar het kost je meer dan 1 'normaal' smsje, vanwege het hogere tarief.

Dan je vraag als je haar een Nederlandse sim zou opsturen:

Als jij haar een Nederlandse sim opstuurt, bijvoorbeeld een 550 van hollandsnieuwe, er van uitgaande dat ook een 550 hebt, dan kan jij haar 550 smsjes sturen. Zij zal aan jou echter minder dan 550 smsjes kunnen sturen, zij betaalt immers 13 cent per sms (ipv van de ongeveer 3 cent die jij betaalt voor het verzenden). Dit zal echter ook uit haar tegoed gaan.

Dit opsturen van een Nederlandse sim werkt dus trouwens ook bij het KPN abonnement dat je noemt in je eerste post! Maar omdat de tarieven voor een 'normale' sms bij KPN veel hoger liggen dan die van hollandsnieuwe, ligt het aantal smsjes dat je vriendin en jij kunnen versturen, bij het specifieke kpn abonnement dat jij noemt veel dichter bij elkaar. Er zijn zelfs abonnementen van KPN waarbij je vriendin meer smsjes vanuit haar bundel zal kunnen sturen, dan jij vanuit je bundel, omdat bij die abonnementen het tarief voor het versturen van een sms uit het buitenland (bij alle abo's 13 cent), lager is dan het 'normale' sms-tarief.

Omdat voor je vriendin het sturen van een sms met haar Nederlandse sim vanuit Engeland naar jouw Nederlandse sim, nooit lager zal zijn dan 13 cent (min of meer wettelijk vastgesteld tarief), kan je haar naar mijn idee beter een Nederlands prepaid kaartje opsturen. Dan zit je er ook niet meteen een jaar aan vast. Als het opwaarderen een probleem is, kan je bijvoorbeeld Simyo nemen, dan kan je het opwaarderen op automatisch zetten (tegoed wordt dan opgewaardeerd als het tegoed onder een bepaald minimum gaat).

› reageer

Dus als ik haar nou een sim van Hollandsnieuwe zou sturen (een abonnement dus, van 550 denk ik), dan zou zij na 1 smsje naar mij toe ong. 546 smsjes over houden uit de bundel?

Wat zouden die KPN abonnementen dan zijn waarvoor zij meer naar mij kan smsen? Zoiets als het KPN 430 bel-sms + KPN op reis (dan zou het 13 cent per sms kosten)? Dan zou ze dus gewoon 439 over hebben als ze mij smst?
Ik zie in de tarieven dat het mij 0,07 cent zou kosten per sms als ik de 430 bundel zou nemen (naar een NL nummer). Geldt dit dan ook als ik haar zou smsen terwijl ze in het buitenland zit? Dan zou ik na 1 sms ook gewoon 439 over hebben?

Het viel me net trouwens ook in: zou het niet als fraude kunnen worden gezien als ik mijn vriendin in Engeland nou een simkaartje zou geven (ik heb namelijk geen zin in een rechtzaak haha!)? Dan betaalt zij mij waarschijnlijk elke maand de kosten, en betaal ik zeg maar voor haar abonnement met het geld wat zij mij geeft.

Sorry voor alle vragen! Ik wil alleen niet met onverwachtte kosten komen te zitten haha, nog bedankt voor het antwoorden!

› reageer

Je hollandsnieuwe vraag:

Ja dat klopt ongeveer. 1 door haar verstuurd smsje kost haar 13 cent tegenover jouw tarief van 3,5/3,4 (1 of 2 jarig).

Je KPN abonnement vraag:

Ik keek niet bij de sim-only abo's (ik keek bij de abo's waarbij je een telefoon krijgt), daar heb je inderdaad geen abo waarbij zij jou meer kan sms-en. Zij betaalt gewoon altijd 13 cent per sms.

En voor de laatste keer als jij iemand een sms stuurt op een Nederlands nummer dat zich in het buitenland bevindt, betaal je altijd het normale sms-tarief. Jij bent in het geval van het opsturen van een Nederlandse sim, voor jouw abo (of prepaid), dus niet gebonden aan KPN of hollandsnieuwe. Ook bij T-mobile, Telfort, Hi, et cetera, betaal jij het normale sms-tarief! Zoek dus een abonnement- of prepaid-aanbieder met een laag sms tarief.

Dus jij betaalt in het geval van het opsturen van een Nederlandse sim naar je vriendin, het normale (Nederlandse) sms-tarief, zij betaalt 13 cent.
Jij hoeft dus ook niet bij dezelfde provider als je vriendin te zitten.

Je fraude vraag:

Nee dit wordt niet als fraude gezien! Als zij de Nederlandse sim alleen gebruikt om naar jou Nederlandse nummer te sms-en, zou ik alleen nooit een abonnement sim-kaart opsturen, maar altijd een prepaid (opwaarderen een probleem, zie mijn verhaal over Simyo). Zij betaalt ongeacht het soort Nederlandse sim-kaart namelijk altijd 13 cent.

› reageer

Ok, nogmaals heel erg bedankt!
Dan denk ik dat ik haar een prepaid simkaartje zal opsturen, gewoon even de goedkoopste provider vinden dan.
Ik denk dat ik zelf dan het hollandsnieuwe 550 abonnement neem, dan heb ik dus 550 smsjes naar haar NL nummer.

› reageer

Als zij de Nederlandse sim alleen gebruikt om jou te sms-en op jouw Nederlandse nummer, hoef jij voor haar niet op zoek naar de goedkoopste provider. Zij betaalt namelijk altijd 13 cent per sms! Je moet juist kijken naar bijvoorbeeld de geldigheidsduur van het tegoed en hoe gemakkelijk het opwaarderen is.

Jij moet juist op zoek naar de goedkoopste provider voor jouw abonnement! Er zijn zeker providers waarbij je per smsje minder betaalt dan 3,5/3,4 cent per smsje naar een Nederlands nummer. Zo hebben een aantal abonnement- en prepaid-aanbieders de optie om voor 10 euro een bundel van 1000 smsjes (dus 1 cent per sms) te kopen, deze zijn dan vaak 1 maand geldig.

› reageer

Als zij de Nederlandse sim alleen gebruikt om jou te sms-en op jouw Nederlandse nummer, hoef jij voor haar niet op zoek naar de goedkoopste provider. Zij betaalt namelijk altijd 13 cent per sms! Je moet juist kijken naar bijvoorbeeld de geldigheidsduur van het tegoed en hoe gemakkelijk het opwaarderen is.

Jij moet juist op zoek naar de goedkoopste provider voor jouw abonnement! Er zijn zeker providers waarbij je per smsje minder betaalt dan 3,5/3,4 cent per smsje naar een Nederlands nummer. Zo hebben een aantal abonnement- en prepaid-aanbieders de optie om voor 10 euro een bundel van 1000 smsjes (dus 1 cent per sms) te kopen, deze zijn dan vaak 1 maand geldig.

Ah ja dat heb ik gezien, maar ik dacht dat alleen geldig was binnen NL, dus niet naar een NL nummer in het buitenland.
Nou dan zal ik gewoon een prepaidje voor haar kopen, en nog wat verder zoeken anar een goedkope provider voor mij ! Heel erg bedankt voor alle hulp!

› reageer

Het opsturen van een Nederlandse sim naar je vriendin in het buitenland, blijft echter dus ook interessant, omdat een sms naar dit Nederlandse nummer, gewoon wordt gezien als een sms naar een Nederlands nummer dat zich in Nederland bevindt! Jij hoeft immers niet bij te houden, waar een Nederlands mobiel nummer zich bevindt.

En voor de laatste keer als jij iemand een sms stuurt op een Nederlands nummer dat zich in het buitenland bevindt, betaal je altijd het normale sms-tarief

› reageer

Bedankt! Ik ga nu een hollandsnieuwe abonnement voor mij bestellen, en een prepaid (van simyo denk ik gewoon) voor haar.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.