T-Mobile[T-Mobile] Nu ben IK de oplichter volgens T-mobile!

Om gek van te worden...

Op 18 februari een bestelling geplaatst bij de T-mobile webshop. De bestelling is bevestigd.

Inhoud van de bevestiging:
€ 39.95 HTC Desire Z (eenmalig)
€ 24.79 T-Mobile Relax 250 2 jaar
€ 11.95 T-Mobile Internet Plus 11.95 2 jaar
€ 3.00 T-Mobile T-Mobile Gegarandeerd 2 jaar
€ 0.00 T-Mobile T-Mobile Grenzeloos Consumer 2 jaar
Eenmalige kosten totaal € 39.95
Maandelijkse kosten totaal € 39.74

Echter, na een paar dagen wachten nog niets gehoord, dus T-mobile zelf bellen. Er is iets mis gegaan met m'n bestelling, maar ze gaan het oplossen, binnen een paar dagen hoor ik meer. Ongeduldig als je bent op zo'n moment heb ik maar gevraagd of ik hetzelfde pakket ook in de winkel kon krijgen.

Ja, dat kon, geen probleem, maar, daar was ie waarschijnlijk uitverkocht (Er zouden al 2 mensen die dag doorgestuurd zijn vanuit Amstelveen naar de webshop... Vreemd, want de winkel ging pas over 2 uur open...) via hun was makkelijker, afijn, commissie jagen.

In de winkel naar het abbonoment gevraagd. Alle stappen doorlopen, vraag om het abbonoment pas over 2 maanden te laten ingaan. Kan niet. Onmogelijk volgens de medewerker. Heeft ie me met wat onzinberekeningen nog geprobeerd wijs te maken dat het amper iets uitmaakt, enz enz. Uiteindelijk toch maar het ongeduld laten winnen van de portomonee. Vraag me nog steeds af of het echt niet kan... Maar goed.

Komen we bij de verzekering. Ik wou dus de "T-mobile Gegarandeerd" voor 3 euro per maand. Die hadden ze niet meer. Wel de duurdere "Gegarandeerd Plus". Orderbevestiging van de webshop laten zien en verteld dat de webshop zij dat ik dat ook in de winkel kon krijgen. Ook duidelijk gemaakt dat ik de duurdere niet zou nemen. Nee, daar kon ie me niet mee helpen, maar, ik had 14 dagen om een verzekering af te sluiten. Hij heeft me letterlijk gegarandeerd dat ik via de webshop alsnog mijn verzekering kon afsluiten. Stom genoeg het woord van een commissiejager vertrouwd...

Webshop weer gebeld, maar ik moest toch weer terug naar de winkel, want daar had ik het abonnement gekocht.

Naar de winkel, nee meneer, die verzekering bestaat helemaal niet. Kunnen we niets aan doen. Toen ik vroeg hoe ik die dan heb kunnen bestellen: Nou, iedereen kan wel met een papiertje aankomen. Dat zou ik net zo goed zelf geschreven kunnen hebben. Even later had ie er wel genoeg van en moest ik maar iemand anders gaan oplichten.

Webshop maar weer gebeld en aangegeven dat de winkel het hele abbonment niet kent. Aangegeven dat ik toch echt een orderbevestiging had waar 3 euro voor de verzekering op stond. Heel vervelend en heel vreemd allemaal en hij ging alles doen om het gedaan te krijgen. Ik werd nog teruggebeld.

Week later, nog niets gehoord. Maar weer bellen. Blijkt er nergens een aantekening hierover te zijn. Half uur aan de telefoon gezeten. (25 min in de wacht) Blijkt dat ze de hele website aan het uitkammen zijn geweest, maar ze deze aanbieding nergens kunnen vinden. Ze kon me ter compensatie wel een kleine korting aanbieden, maar dan was ik alsnog euro's per maand duurder uit. Anders moest ik maar weer terug naar de T-mobile shop en daar laten kijken naar het probleem Als ik zou vragen aan de medewerker om de webshop te bellen, dan konden ze het een en ander overleggen.

Ga straks maar weer naar de winkel dan, maar denk niet dat ze me nu wel opeens gaan helpen. Erger nog, ik moet voor a.s. maandag een verzekering afsluiten, anders zijn de 14 dagen om en kan het helemaal niet meer!

Heeft er iemand nog advies? Want ik weet het niet meer

› reageer

Subtiele kick als workaround voor de actieve onderwerpen bug

› reageer

verzekering, wat wil je daar dan mee? Er zit toch garantie op zo'n toestel, verder wordt er volgens mij niet veel vergoed met zo'n verzekering.

› reageer

Gewoon alles annuleren en ergens anders aanvragen...

› reageer

Gewoon alles annuleren en ergens anders aanvragen...
Dat gaat niet lukken. Ik heb de telefoon+abbo dus uiteindelijk in een T-mobile shop gekocht. Dat was inmiddels zo'n 10 dagen terug.

De verzekering is voor val en waterschade.

› reageer

Misschien tip voor de volgende keer, vertel kort wat er is gebeurd en wat het probleem is.

€ 24.79 T-Mobile Relax 250 2 jaar

Dat bestaat volgens mij niet en lijkt mij ex btw bedrag, niet om dan gelijk te zeggen dat je liegt ofzo. Lijkt me fout systeem, er bestaat wel een tmobile gegarandeerd maar alleen bij zakelijke abo's en die is inderdaad 3 euro, maar dan moet je nog een t-mobile compleet erbij nemen die ook 3 euro ex zal zijn.

De kosten van T-Mobile Gegarandeerd.
T-Mobile Gegarandeerd is alleen af te sluiten in combinatie met T-Mobile Compleet en kost € 3,- per maand per aansluiting, exclusief € 6,- eenmalige behandelingskosten (exclusief btw).

Dus het lijkt een systeemfout, als je het niet moeilijk wilt maken de korting nemen. Anders denk ik geschillencommissie en de bewijs dit en dat?

› reageer

Ziet er uit als een bestelling via de zakelijke webshop.

› reageer

@bestpc

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via webcare@t-mobile.nl, zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, adres en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden. Graag in het onderwerp 't.a.v. Cindy' vermelden. Ik ga dan kijken wat ik voor je kan doen.

Cindy
T-Mobile Webcare

› reageer

Even een (late) update:

1. Webcare. Die heb ik natuurlijk gemailed, maar daar heb ik niets aan gehad. Tot 2x toe geen reactie gehad.

2. Zakelijk: De bestelling was wel degelijk particulier. Ik heb nergens bedrijfsgegevens opgegeven. De bevestiging is geadresseerd aan mij persoonlijk en nergens wordt gesproken over BTW. (Wat op zich zelfs voor particulier niet netjes is natuurlijk). Later is echter wel door T-Mobile bevestigd dat de verzekering een zakelijk product is. Hoe dat kan weten ze ook niet.

2. De verzekering. Toen ik vrijdagmiddag nog niets gehoord had van "Cindy" van T-Mobile Webcare, heb ik de klantenservice nog maar is geprobeerd. Dit met 2 (vanuit mijn oogpunt simpele) vragen: Plaats een verzekeringsproduct op mijn nieuwe abonnement en beëindig mijn oude abonnement. Uiteindelijk erg lang aan de telefoon gezeten met iemand (Ik noem d'r even Linda) die uiteindelijk het verzekeringsproduct gevonden had (Nog nagevraagd of het geen zakelijk product was, nee.). Linda was heel erg vriendelijk en leek d'r zaakjes op orde te hebben. Ze heeft de voorwaarden met me doorgenomen en zou het product inschakelen. Heb d'r nog moeten herinneren aan de opzegging, maar dat zou gaan gebeuren.

2 weken later nog nergens een bevestiging van, dus maar weer gebeld. Gesproken met iemand die er letterlijk niets meer van begreep (can't blame him). Heeft me uiteindelijk moeten laten terugbellen. En inderdaad, Linda had een zakelijk product voor me ingeschakeld. (Blijkbaar kan dat zomaar in hun systemen?).

Na heel wat discussie over wel of niet leveren wat je diverse malen toegezegd zou hij dan gaan regelen dat ik de verzekering alsnog zou krijgen.

Dat was alweer ruim anderhalve week terug. Tot op heden geen bericht...

Waar echter niets van terug te vinden was, was de opzegging die Linda in orde zou maken. Nergens een notitie, nergens wat dan ook. Na flink wat onderhandelen heb ik die opzegging dan uiteindelijk alsnog in orde kunnen maken. Maar ZELFS DAT! ging mis. Heb uiteindelijk >>7<< verschillende data gehoord waarop alles zou gaan gebeuren en het overzetten naar prepaid zijn ze ook tot 2x toe vergeten erin te zetten. Maar, uiteindelijk ziet het er naar uit dat dat gaat lukken met slechts 4 dagen vertraging...

Dat toont maar weer aan dat bij ieder groot bedrijf alles in de soep loopt zodra er mensenhanden aan te pas komen.

› reageer

Beste bestpc,

Je geeft aan dat je ons een e-mail hebt gestuurd met gegevens.
Ik heb alles nagekeken maar we hebben niets van je ontvangen.
Zou je zo vriendelijk willen zijn het nogmaals het te sturen?

Graag naar webcare@t-mobile.nl en als onderwerp: Telecomvergelijker t.a.v. Richard & Cindy.

Alvast bedankt!

Richard
T-Mobile Webcare

› reageer

@bestpc:

Laat je wel even weten hoe het afloopt / verder gaat?
Ik heb in ieder geval de indruk, dat ze hun best zitten te doen bij T-Mobile...

› reageer

@bestpc:

Laat je wel even weten hoe het afloopt / verder gaat?
Ik heb in ieder geval de indruk, dat ze hun best zitten te doen bij T-Mobile...

Ik heb inderdaad ook de indruk dat de wil om te helpen er is. Waar ik echter constant tegenaanloop is dat de kennis en kunde simpelweg ontbreekt. Als je nog navraagt of het geen zakelijk product is, waarom hoor je dan later dat ze toch een zakelijk product heeft proberen af te sluiten. En als ze je dan voor de zoveelste keer proberen te helpen, waarom gaat het dan voor de zoveelste keer mis en moet je er zelf weer achteraan gaan bellen?

Nogmaals, de tijd dat ze me voor oplichting beschuldigen en dreigen met de politie is gelukkig voorbij. Maar de oplossing is er naar mijn idee nog lang niet. Ondertussen ben ik nog altijd niet verzekerd en blijven de telefoonkosten oplopen.

› reageer

@best-pc
Jammer dat je geen familie bent van Youp, dan had íe je misschien wel uit de problemen getwittert

› reageer

Ik begin me inmiddels af te vragen of ze daadwerkelijk hun best zitten te doen bij T-Mobile.

Waarom het Webcare team niet reageert ben ik inmiddels achter, mijn e-mails worden geweigerd door hun mailserver. (Aldus de beheerder). Nu maar via een ander e-mail adres geprobeerd. Wel erg slordig...

Wat betreft mijn "voortgang" bij de klantenservice: Aangezien het laatste contact alweer 15 april was en ik T-Mobile niet het idee wil geven dat ik ze vergeten ben toch maar weer gebeld.

De persoon die ik op 15 april gesproken heb, Elroy, had mijn probleem kort maar kra Nouja, vooral kort samengevat. In de werkopdracht schijnt enkel te staan "Klant wil verzekering afsluiten maar conflict".

Nu verwacht ik dat ze bij T-mobile, net als bij iedere klantenservice, een flinke voorraad kristallen bollen hebben staan, maar dan nog twijfel ik of met deze tekst mijn probleem wel helder over zal komen.

Het probleem maar weer opnieuw uitgelegd. Ze gaat het met haar teammanager overleggen en belt mij morgen terug! (Iedereen die bij het lezen van die zin in lachen uitbarst, weet dat u niet alleen bent, ik kon het ook niet geloven. Sterker nog, ik geloof het nog steeds niet).

Ik heb het hele probleem weer bijna gedicteerd, dus het zou nu voor de zoveelste eerste keer goed in het systeem moeten staan.

We gaan weer afwachten.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Erg synisch, I know. Maar het alternatief is kwaad worden

› reageer

[edit]

Nog even een korte status update (D'r is niet veel gebeurd):
Ik ben daadwerkelijk teruggebeld door T-Mobile. En ook daadwerkelijk de dag daarna. Helaas had het weinig nut. Het enige wat ze me kon vertellen is dat de klacht in behandeling is en dat het niet bekend is hoe lang dat gaat duren. Dat was 5 weken terug. In de tussentijd nog gebeld: De klacht loopt nog...

Webcare heeft ook besloten te antwoorden. Ze wisten me te bevestigen dat de klacht in behandeling was. Ook dat alweer bijna 5 weken terug. Verder lijkt er niet zo veel te gebeuren. Conclusie: Webcare is puur een PR middel met dezelfde kwaliteiten als de klantenservice. (Vrijwel geen). Dat is, als je e-mails aan ze niet geweigerd worden omdat het spam zou zijn....

Al met al ben ik nu 4 maanden verder. Is mij diverse keren toegezegd dat ik de verzekering voor €3,00 per maand zou krijgen maar is mijn telefoon nog altijd niet verzekerd. Kan ik door de foute voorlichting van T-Mobile de telefoon inmiddels niet zelf meer verzekeren en moet ik dus afwachten...

Ook heeft Webcare me inmiddels bevestigd dat het óók in de winkel mogelijk is om een abonnement later te laten ingaan. Daar heb ik ook een klacht over laten aanmaken. Schijnt vaker te gebeuren dat de winkelmedewerker dat is vergeten te vragen en die stap al voorbij is. Dan kost het veel tijd om dat te verbeteren... Dus maar gewoon glashard liegen.

Hoewel ik er normaal tegen ben zou ik eerlijk gezegd niet meer weten hoe ik hier uit kom zonder het "Naming and Shaming" spelletje te gaan spelen. Denk dat ik daar binnenkort maar mee ga beginnen. Gelukkig heb ik als oud-voorzitter van een studievereniging genoeg volgers op Facebook, Twitter enz. Kijken of Webcare dan wel binnen 5 weken met een oplossing kan komen.

› reageer

Inmiddels loopt de klacht 8 weken en is het probleem zelf al bijna 6 MAANDEN oud...

Heeft T-mobile enige tijdslimieten voor het afhandelen van klachten?
Is het verstandig om naar de geschillencommissie te stappen?
Kan ik nog iets anders doen?

GEK wordt ik van dat zooitje

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.