Welke offline navigatie werkt beter Navigon of Sygic, en op welk toestel?

Ik zoek specifiek offline navigatie, maar welke is beter Navigon of Sygic, of heel wat anders?

Wat voor toestel is daarbij aan te bevelen?

Ik hoor de laatste tijd veel klachten van grote bedrijven over HTC, maar aan de andere kant lees ik hier en daar ook positieve berichten.

Samsung en Sony/Ericsson leveren ook mooie toestellen, maar wat is goed?

Nokia heeft haar eigen navigatie en software, maar de software is verouderd.

Eigenlijk moet ik beginnen op welke toestellen draait Navigon of Sygic?

GPS moet aan boord zitten en Wifi is voor opengestelde verbindingen onderweg en in ziekenhuizen wel erg handig, zo ook een touchscreen en een (led) flitser.

Dus eerst welke navigatie software, daarna de juiste telefoon (zoeken).

De prijs moet niet te gek worden, maar ze worden ook steeds goedkoper.

› reageer

Ik vind persoonlijk Tomtom het beste en simpelste navi programma, die is te krijgen voor WM en iPhone.
Daarna vind ik Sygic goed en werd toen het net uitkwam ook Tomtom cloon genoemd omdat het veel op Tomtom lijkt, deze is wel voor bijna alle os beschikbaar, symbian, iOS,WM,Android.
Navigon vind ik te moeilijk en irritant omdat het niet echt voor touchscreen tel is gemaakt, ik vind dat als je op scherm tikt dat je dan menu moet komen maar bij sygic kom je dan in 2D mode terecht en is echt irritant en ik vind het scherm ook beetje te druk.

Ik heb iPhone en gebruik altijd Tomtom, maar als je geen veel geld wil uitgeven aan je mobiel zou ik dan voor een nokia toestel gaan(N97 ofzo) en Sygic op zetten.

› reageer

@Casper: de vraag die ik wel vaker stel: wat heb je zelf al gedaan om e.e.a. uit te zoeken? Op de website van Sygic kan je precies zien welke toestellen ondersteund worden, dat zal bij Navigon niet heel anders zijn ...

Zelf heb ik goeie ervaringen met Sygic op verschillende (alle in mijn profiel genoemde) S60 toestellen. Ook op m'n Nokia C7 (Symbian^3) werkt het prima. Ook Nokia (OVI) Maps werkt goed, zeker de laatste beta-versie. Beetje jammer is dat het kaartmateriaal van OVI wat verouderd is.

Een goedkope oplossing is de Nokia 5230 met Sygic. Autohoudertje via Ebay of Dealextreme en navigeren maar.

› reageer

Wat Pinokkio zegt, de Nokia 5230 is een prima oplossing, eventueel zelfs met de gratis Ovi maps.

› reageer

Lopen, fietsen en openbaar vervoer is voor mij het belangrijkste, want een auto heb ik niet, al is het wel handig als ik met iemand mee rij.

Ik kwam deze twee op een site voor satelliet apparatuur tegen, waar ook een stukje over gsm staat.

Nee, ik ben er nog niet echt goed ingedoken, ik heb thuis een flink internet probleem, de lift verbindingen zijn daar zwaar achteruit gegaan.

Op dit moment wil ik ook geen heel dure toestellen aanschaffen, want de aanbiedingen zijn niet echt geweldig (meer), wie weet wat straks weer gaat komen.

Ik beschik over een Nokia N82, maar ondanks dat het een mooi toestel is, heeft het geen touchscreen en dus wat minder handig. (was een mazzeltje)

Ik ben erg huiverig voor schuivers, mijn ervaring met bijvoorbeeld de Nokia N80 was slecht.

Ik zit voorlopig op Hol-lands Nieuwe en wat prepaidjes bij Truus-Mobiel en VodaFun, dus het moet wel een erg aantrekkelijk abonnement met gratis/goedkoop toestel zijn wil ik nu wat aanschaffen. Ik kijk nu misschien eerder naar een los toestel dan wel een prepaid zonder lock.

GSMtopdeal/Truus-Mobiel had oktober vorigjaar een leuke actie met 24 maanten gratis internet, met een mooi toestel en 325 belminuten voor ? 17,50 per maand 2 jaar lang, maar dat liep eerder af dan gepland, dus ik greep mis. Of was het een jaar verder terug?

Nu ik voorlopig voor een leuk bedrag een mooi abonnement heb kan ik eens rustig om me heen kijken, want het is een beetje rustig op de markt.

› reageer

@Casper: dan begrijp ik je vraag niet zo goed.

Overigens werkt Sygic ook prima op een N82

› reageer

Ik ben denk ik wat rommelig in mijn vraagstelling, maar weet het niet goed uit te leggen.

Dat de Nokia N82 ook Sygic aan kan, dat wist ik niet, maar een touchscreen lijkt mij handigger werken.

Graag het topic open houden, want ik volg op een ander forum ook het één en ander waar ze mee bezig zijn.

Klik

Mocht de link niet toegestaan zijn, dan kan deze uiteraard weg.

› reageer

Uit je tekst begrijp ik, dat je nu nog niet van plan bent, een nieuw toestel met navigatie aan te schaffen ? Ook herinner ik me, dat je een aantal maanden geleden een soortgelijk topic geopend hebt.
Kun je hiermee dan niet beter wachten, tot je daadwerkelijk een nieuwe telefoon gaat kopen ?

In de telecomwereld gaan de ontwikkelingen razendsnel, een toestel, dat nu nog algemeen verkrijgbaar is, kan tegen de tijd, dat je hem wil kopen "oud" zijn en nauwelijks nog ergens te vinden, zodat je je keuze opnieuw moet gaan bepalen.
Ook kunnen er dan alweer betere/goedkopere oplossingen zijn, zodat 't me weinig zinvol lijkt, nu iets uit te zoeken, wat je pas over een half jaar of een jaar gaat aanschaffen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.