klopt deze info???
Toets op je GSM: * # 06 # (dus: sterretje, hekje, nul, zes, hekje, (zonder spaties)) en
dan komt je serie nummer tevoorschijn
Berg deze op en als je gsm gejat is kun je je provider bellen en dan wordt het toestel geblokkeerd.....???? ondanks dat er een andere simkaart is geplaatst.
Het serienummer staat ook uiteraard in je toestel onder de batterij
groet eltien
Het is idd wel handig, het IMEI(serie)-nummer van je toestel te bewaren, voor een eventuele aangifte.
Zelf heb ik er (gelukkig ) tot nu toe geen ervaring mee, maar zover ik weet, blokkeren NL providers een toestel na diefstal niet, 't is althans niet de standaard procedure.
Het is in ieder geval technisch wel mogelijk en in Engeland is het ook gebruikelijk, wanneer de diefstal bij de provider gemeld wordt.
Staat ook op de kassabon, de doos van het toestel, etc etc. In theorie kan een dergelijk nummer geblokkeerd worden, in de praktijk gebeurt dat zover ik weet niet. Het voorkomt overigens geen diefstal. Sterker gezegd, als een telefoon naar het buitenland toe gaat is er niks geblokkeerd. Het serienummer heet overigens het IMEI nummer.
› reageerAls ze dat doen dan kan iemand een willekeurig serienummer doorgeven en zou die geblokkeerd worden. Lijkt me sterk , zou dan geregistreerd en bekend moeten zijn bij de provider.
› reageerNee, een imeinummer is leuk voor garantie. Maar tegen diefstal heeft het geen enkele waarde.
Je nieuwe toestel wordt gejat, en deze wordt tegen normale marktwaarde verkocht. Als de imei geblokkeerd wordt, heeft niet alleen de koper een probleem, want dat is inmiddels zijn eigendom, maar des te meer de provider die zijn imei geblokkeerd heeft.
Als de politie nu eens iets meer doet dan bekeuringen uitdelen, was dit probleem er niet en had een imei daadwerkelijk een meerwaarde kunnen hebben, want ze doen er geen fluit mee.
Niks nieuws onder de zon.
Closed.