Het begin van de ondergang

Ik moest het even kwijt; Is het niet duidelijk voor tv-users en admins dat sinds de nieuwe lay-out er is de site aanzienlijk minder populair is geworden? Vroeger was het zo dat als je forumbericht 3 uur onbeantwoord bleef hij uit de eerste 10 berichten verdween. Nu staan er nog zelfs berichten van 5 dagen geleden terug...

› reageer

Tja, jouw vijf reacties het afgelopen jaar dragen ook echt bij aan het actief houden van Telecomvergelijker. Vroeger waren er ook veel vaker te goede deals. Dat is tegenwoordig ook minder. Maar ik zou vooral zeggen: Wees zelf eens actiever.

› reageer

Het is inderdaad opvallend veel stiller geworden op het forum. Een aantal frequent posters zijn minder actief geworden maar ook het aantal gebruikers lijkt te zijn afgenomen. Ik denk echter dat het te makkelijk is om alleen de nieuwe huisstijl de schuld te geven.

Een aantal jaren geleden zag de markt er volledig anders uit. 5 Netwerken die elkaar tot op het bot concurreerden en daarnaast nog eens een groter aantal MVNO's die in mindere mate dan nu banden hadden met een bepaald netwerk. De (tijdelijke) (opruiming) aanbiedingen waren een stuk sterker en nog niet iedereen had een la vol met oude (nog steeds bruikbare) toestellen liggen om bij een defect op terug te vallen, de keuze van een telefoon dus minder belangrijk geworden.

Daarnaast was het keuze proces was een stuk uitgebreider, moeilijker en veel meer omvattend dan tegenwoordig. Met het huidige aanbod is de markt transparanter geworden en TVers weten maar al te goed dat deze transparantie alleen maar tot voordelen voor de aanbieders heeft geleid en niet voor de consument.

Momenteel speelt bij het kiezen van een nieuwe telefoon eigenlijk alleen het type besturings systeem nog een grote rol, verder is het voor de normale gebruiker veelal lood om oud ijzer.

De telefoons zijn gebruiksvriendelijker geworden en door een groter aantal gebruikers van een bepaald besturing systeem zijn vragen makkelijker binnen de vriendenkring op te lossen, of je download een app waarin het probleem niet voorkomt. Voor de meer technische vragen zijn er fora a la Tweakers en XDA developers.

Ik moet toegeven dat de oude lay out mij ook nog steeds beter beviel maar je ik verlang soms ook nog terug naar een Nokia 8310 als mijn smart phone er weer eens voor zorgt dat mijn broekzakken uitpuilen of ophangen niet lukt omdat er een andere app actief is... Vooruitgang heet dat.

› reageer

Veel mensen hebben 't nu drukker met werk/gezin, dan enkele jaren geleden, wanneer er dan ook nog niet veel echt goede acties zijn, zullen ze inderdaad hier niet zo vaak posten. Zelf kijk ik nog trouw elke dag even op TV, maar ik post ook minder dan vroeger, want tja. wanneer er niets is, waar je iets aan kunt toevoegen, hoef je ook niet te posten, 't is hier tenslotte geen chat-site.
Maar ook op andere fora merk je, dat 't wat stiller wordt, mensen zijn er druk mee, hun Facebook, Hyves etc. bij te houden, daar ben ik door tijdgebrek maar alvast niet aan begonnen

Wanneer er, zoals nu met de Android prepaids, leuke aanbiedingen zijn, blijft zo'n draadje echt wel actief, maar dit soort aanbiedingen zijn er gewoon veel minder. Wie van de "oude" TV'ers herinnert zich niet de goedkope Nokiaatjes (1600, 2600 etc.), die gratis via Trycktill simlockvrij gemaakt konden worden, zodat men ze op Marktplaats kon verkopen ? Wanneer je dan na je werk naar de winkel wilde, om er eentje aan te schaffen, moest je hopen, dat er geen mede-TV"er in de buurt woonde, die als scholier of student eerder naar de winkel kon, anders waren ze al uitverkocht, veel mensen hier kochten er 20 of meer >

Ook abo-aanbeidingen waren, zelfs na de gouden tijden van de cashbacks, vaak nog zeer voordelig, door het bijbehorende toestel te verkopen, kon men toch nog een (bijna) gratis abo hebben. De bijbehorende draadjes op het forum hadden dan ook binnen enkele dagen meer dan 100 posts.

Ook nu zijn er nog wel leuke aanbiedingen, maar door de afgenomen concurrentie zijn 't er gewoon veel minder.

› reageer

Wat Jony schrijft klopt wat mij betreft.
Al vind ik de titel wel wat overdreven.

Voorheen keek ik vrijwel elke dag op de site. De laatste tijd een keer per week. Vooral de aanbiedingen zijn minder interessant.

› reageer

Hmm, in alle posts lees ik plausibele argumenten...ik wil er daar graag nog een aan toevoegen.
Ik heb afgelopen jaren veel leuke acties gevonden door TV. Had het gevoel dat deze site de juiste plek was om in één keer alle (belangrijke) webshops onafhankelijk met elkaar te kunnen vergelijken. Dat gevoel is weg.

Misschien heb ik het verkeerd, maar ik kom in de zoekresultaten en de diverse 'beoordelingslijstjes' vaak dezelfde namen tegen. Daarnaast kom ik veel bekende webshops nóóit tegen als ik zoek. En dat terwijl ik toch regelmatig leuke aanbiedingen via webshop-mailinglists tegenkom. Kortom, ik heb het gevoel dat TV zijn onafhankelijkheid verloren heeft en geen volledig beeld meer geeft. Tja, en als je goedkope alternatieven elders op internet vindt, verliest deze site haar waarde...en haar (actieve) bezoekers.

› reageer

Hier ook een oude gebruiker.

Voor mij de reden om hier veel minder te komen is toch wel de lay-out, ik vind het echt helemaal niets. Andere reden is dat ik misschien wat handiger ben geworden en de problemen die ik tegenkom mbv andere fora of zelf prima kan oplossen. Ergens vind ik het wel jammer, ik vond dit echt de beste site, maar sinds tweakers is dit voor mij wel veranderd.

› reageer

Ik zie eigenlijk helemaal geen reacties van de diverse mods.
Is men zich aan het bezinnen of ook een beetje "postenmoe"...?
Ik kreeg verleden week toevallig van een ander forum
waar ik regelmatig actief ben een aan alle 6000zoveel verzonden
ooitposters: we missen je, kom je weer eens langs?
Misschien hebben al dit soort sites af en toe zo'n push nodig.

› reageer

Persoonlijk kijk ik zelf altijd eerst links voor de laatste discussies, en nu is het rechts en soms op een andere plek/volgorde.

Handige vond ik ook de tijd, nu wordt het na 0:00 gereset naar datum van gister ipv de tijd te laten staan.

Laatste nieuws/ reviews check ik niet eens.

› reageer

Heb ook gemerkt dat het minder wordt, en dat is best spijtig. Ik ben ook al langere tijd actief op TV (soms wat meer dan anders), maar ik merk ook gewoon dat de aanbiedingen minder worden.

En daardoor is er ook minder te melden, hoe jammer ik dat ook vind!

› reageer

Ik ben ook van de oude garde (nog best veel mensen die dit bericht hebben gelezen en geantwoord?). De verminderde activiteit heeft er denk ik ook mee te maken dat tegenwoordig 2-jarige abonnementen standaard zijn, waar vroeger het nog heel vaak 1-jaar was. En de meeste mensen kijken niet op telecomvergelijker.nl als hun abonnement nog een jaar doorloopt. Daarnaast zijn de echte aanbiedingen ook wel verdwenen. Wie herinnert zich niet de gratis abonnementen van Debitel en Orange, waarbij je soms zelfs geld bij kreeg? Of de acties van Orange, toen ze overgingen naar Tmobile? Vroegâh had ik vaak een abonnementje of 5/6 simultaan lopen, tegenwoordig maar 1 of 2.

Daarnaast was het keuze proces was een stuk uitgebreider, moeilijker en veel meer omvattend dan tegenwoordig. Met het huidige aanbod is de markt transparanter geworden (....)

Hier ben ik het niet mee eens. De abonnemtenten zijn juist onoverzichtelijker geworden. Ik heb het gevoel dat iedere provider twee keer per jaar met een nieuwe abonnementsvorm komt. En dat maal 6 (?) providers, kom je iedere maand tot een nieuw soort abonnement. Belminuten en SMS'jes zijn tegenwoordig wel vrij duidelijk wat je krijgt, maar de cru zit hem tegenwoordig in het internet vind ik. Downloadsnelheid, uploadsnelheid, datalimiet en uiteraard betrouwbaarheid. Zowat alle providers ronden het dataverbruik op een aantal kb. Maar dan is het weer onduidelijk binnen welk tijdspanne dit is. Ik vind de huidige telecommarkt absoluut niet transparant.

› reageer

Zit inmiddels ook al een goeie 6 jaar op dit forum maar heb nooit echt meegedaan in discussies. Laatste tijd merk is het inderdaad rustiger, zowel in mobiel land als op dit forum. Toch ben ik het niet helemaal met jullie eens qua acties.
Op dit moment lopen er best mooie Tele2 acties (gsmsale en tele 2 mobiel zelf) en laatst de gsmeasy actie. Daarvoor de Vodafone directsales acties die best mooi waren en de Nokia C7 fout waarvan ik ook nog geprofiteerd heb. Allemaal acties die minimaal de helft goedkoper zijn als in de winkel en ook minstens overeenkomen met goeie acties van vroeger. (Ok ok, die cashback deals zijn niet te vergelijken).

Denk dat mensen gewoon meer opzoek moeten en dat dan online moeten zetten. Die gsmeasy actie was best een mooie en het feit dat ik hem als eerste poste betekent dat er heus wel meer mensen hem gezien hebben, maar niet de moeite gedaan hebben. Dus komop een beter forum begint bij jezelf

› reageer

We moeten elkaar nu niet de zwarte piet gaan toespelen, denk ik.
Dit forum is en blijft bij uitstek geschikt om mooie aanbiedingen te spotten
en met elkaar te delen, problemen met providers samen te bespreken,
ervaringen met toestellen te ventileren, technische vragen te stellen / beantwoorden enz. enz. Het is nu inderdaad even iets rustiger, het is ook wat stiller op de telecom-markt. Gaat dus soms wat omhoog en soms wat omlaag.
Ik kom elke dag wel een kijkje nemen op dit forum en reageer soms wel,
soms niet. Moeten we dan "voor de gezelligheid" onszelf elke dag even melden?
Doe ik graag hoor, maar lijkt me niet echt zinvol...
_/-o_

› reageer

Vergeet ook niet dat diensten zoals Twitter vroeger niet bestonden, waardoor telecomnieuwtjes alleen exclusief te vinden waren op sites zoals Telecomvergelijker. Wellicht liggen er daar nog nieuwe mogelijkheden om bijvoorbeeld tweets door te plaatsen in het forum. Ik roep maar iets geks .... Misschien dat er dan weer meer gepost gaat worden?

› reageer

Goeie discussie

Ben zelf ook minder actief op TV, komt enerzijds omdat er hier minder gebeurd (om verschillende al eerder aangegeven redenen), anderszijds zoals Marly aangeeft door het wijzigen van prioriteiten. Veel van wat er geschreven wordt, is erg herkenbaar. Ook ik heb namelijk een C7

Posten om het posten, daar is het forum inderdaad niet voor bedoeld. De titel van deze draad vind ik ook wat melodramatisch, maar ik snap het gevoel wel. Een oplossing heb ik niet, anders dan inderdaad blijven komen en weetjes die je hebt, gewoon hier posten.

› reageer

Ik kom zelf ook niet meer zo vaak hier, al ben ik niet echt van de oude garde te noemen.

Denk dat de nieuwe layout van dit forum slechts een beperkte rol speelt in het feit dat het wat stiller geworden is.

Mijn mening is dat we de oorzaken meer moeten zoeken in telecomland zelf waar het aantal aanbieders van 5 naar 3 is gereduceerd en daarmee de concurrentie afgenomen is. In het verlengde daarvan zijn de mooie aanbiedingen zoals cashbacks, 'gratis' dure mobieltjes en maandenlange kortingen op de abonnementen zelf vrijwel verdwenen.

Zo af en toe komt er nog wel iets leuks voorbij, maar de gouden tijden zijn echt wel voorbij; op hoge kortingen of andere mooie aanbiedingen hoef je anno 2011 niet meer te rekenen, uitzonderingen daargelaten. Hetzelfde geldt voor de keuze qua toestel: waar dat voorheen nogal merkgebonden was en een duurdere telefoon geassocieerd werd met meer kwaliteit, 'status' en mogelijkheden, is het nu vooral welk OS er op het te kiezen toestel staat en welke voorwaarden providers hanteren voor het bellen, SMS en internet. Vroeger was dat laatste nauwelijks onderwerp van discussie: het ging meer om de telefoon dan om het abonnement, voorwaarden keek bijna niemand naar.

Na het verdwijnen van Telfort en Orange als zelfstandige providers is alles veranderd; voorwaarden lijken te verslechteren en de prijzen zijn gestegen.

Dat zijn inmiddels allemaal zaken die de meeste TV-ers allang weten en daardoor niet telkens genoemd hoeven te worden. Er valt simpelweg steeds minder interessants te melden. Wellicht dat daardoor de stilte hier is toegenomen.

› reageer

Ik vind de nieuwe layout ook niks, kan niet wennen aan de nieuwe indeling van het scherm.
Opvallend is , dat ik sinds de nieuwe layouit veel minder Telecomvergelijker raadpleeg.
Als oorzaak kan ik alleen maar de nieuwe layout verzinnen. De indeling en de kleur van de site kloppen gewoon niet. Jammer dat zo,n goede site hieronder te lijden heeft. Verandering is niet altijd verbetering. Bij de vorige verandering van layout had je nog de mogelijkheid de oude layout te kiezen.

› reageer

Om toch ook mijn mening te geven. Ik vind ook de nieuwe lay-out niet mooi. De site vind ik ook minder gebruiksvriendelijk geworden. Ik kijk daardoor veel minder vaak op de site. Good old days

› reageer

Ik vind het ook helemaal niks meer, het was vroeger vele malen overzichtelijker.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten omdat ik als voormalig webmaster weet hoeveel werk zo'n website met zich meebrengt en om reacties als die van blabla te voorkomen. Beetje flauw om met aantallen reacties te gaan schermen, ik heb ook niet veel reacties gegeven maar zat wel dagelijks op deze interessante website te lezen.... Nieuw is niet altijd beter en dat geldt niet alleen voor deze website maar ook voor vele andere websites die er naar mijn mening na een metamorfose stukken op achteruit zijn gegaan. Aanbiedingen op dit moment zijn inderdaad 0,0, dat zal ongetwijfeld meespelen. Ik wil een Hi abbonnementje verlengen maar moet bij een 2 jarig abbonnement onderhand net zoveel geld bijlappen voor een telefoontje als dat ie bij Mediamarkt kost. Dit Hi abbonnementje zal ik dus zeker niet meer gaan verlengen.

› reageer

De hoeveelheid reacties in korte tijd in dit topic maakt 2 dingen duidelijk:
1) er zijn nog steeds veel mensen die hier regelmatig kijken, alleen posten die minder
2) dit thema maakt veel reacties los.

Dat eerste is goed om te zien, en dat laatste begrijp ik wel. Ik vroeg me laatst ook af hoe het kwam dat het hier tegenwoordig zo stil was. Net als anderen heb ik geprofiteerd van de C7-fout, waardoor ik nu weer 2 jaar gratis bel, wat laat zien dat er echt af en toe nog wel goede acties zijn. Het zijn er alleen minder dan voorheen. Er is dus ook gewoon minder om over te praten.

› reageer

Er zijn weinig leuke aanbiedingen zoals je die een paar jaar geleden zag (prepaid met 15 euro beltegoed en 2 bioscoopkaartjes voor 19.95). En als je een keer een miskoop hebt gedaan, beltegoed bent kwijtgeraakt of een hoge rekening gekregen hebt dan heb je er natuurlijk snel genoeg van.

› reageer

Misschien ook omdat de knop reageren niet direct meer onder het topic staat.
Ik moet blijkbaar eerst op inloggen klikken en daarna komt er een quick reply venstertje onder te staan. Teveel gedoe.

Ik zat (zonder in te loggen) echt te zoeken naar de ik-wil-reageren-knop... Die was er dus niet of daar kijk ik nog steeds overheen.

Ook 'lijkt' het alsof de site oude informatie verschaft, als ik bij het laatste nieuws wat groot op de frontpage staat kijk, dan zie ik daar zaken staan van halverwege februari, we zitten nu bijna 2 maand later. Hoezo laatste nieuws?
Ik krijg het gevoel dat al niet meer te lezen omdat het al zo 'oud' is...

› reageer

Ook hier een oude frequente user, die de laatste maanden veel minder actief is op telecomvergelijker. Voor mij is de nieuwe layout, behalve de looks er ook niet beter op geworden. Inderdaad de knop: "Reageer op dit onderwerp" werkte vroeger makkelijk en snel. Het is een verandering en dat moet even wennen, maar als iemand wil reageren, dan lukt het toch gezien het aantal reacties op dit draadje.

Maar het is mij, zoals iedereen hier opgevallen dat het een stuk stiller is. Nieuwemobiel.nl (ik SPAM niet), bezoek ik nu vaker dan telecomvergelijker, terwijl dat vroeger omgekeerd het geval was. De ontwikkelingen worden hier sneller vermeld. Dan met name de ontwikkelingen binnen het mobiele telefoon segment. Kijk ik hier bij het laatste nieuws op TV, dan staat het laatste nieuws erop van 17-02. Dat is inmiddels 2 maanden geleden. (zoals telecomkommer al aangeeft)

Natuurlijk is het op basis van vrijwilligerswerk en heeft men er nog een baan naast, maar dat is wel het grootste punt dat ik mis.

› reageer

Persoonlijk vind ik de nieuwe layout geen verbetering.
Eerlijk gezegd is dat (ook) een reden voor mij om minder te reageren op het forum...

Daarnaast heeft iedereen het inderdaad drukker gekregen, ik ook.

› reageer

Voor mij is het puur het ontbreken van echt leuke aanbiedingen wat mij minder spraakzaam maakt. De lay-out vind ik geen verbetering maar dat is niet de hoofdoorzaak.

› reageer

De nieuwe layout is gewoon drie keer ruk.

Telecomvergelijker is ook overgenomen in de tussentijd voor besteproduct.nl.
Sinds dat moment komen die crappy video recensies van hen opeens als "relevant" overal tussendoor. En natuurlijk een lading aan reclame overal. Wat dat betreft is de nieuwe layout voor mij reden geweest om TV te mijden. Onoverzichtelijk en weinig focus meer op het forum.

› reageer

Oh en dat "laatste nieuws" met alleen maar (p)reviews en andere crappy video meuk van een of andere wannabe Rutger Castricum is helemaal geen laatste nieuws. De afdeling Nieuws zoals in de oude layout was relevant, nu staat dat deels door het forum heen, onvindbaar dus.

› reageer

Ik ben het hier helemaal mee eens! De "oude" layout liet precies zien wat ik wou zien, nu mis ik een deel daarvan. En sindsdien kom ik hier inderdaad minder vaak, er is simpelweg minder te vinden...

Jammer, maar TV is niet de enige website die een nieuwe hippe layout voorrang geeft t.o.v. gebruiksgemak van de bestaande gebruikers.

› reageer

Tjonge, zó veel reacties had ik niet verwacht. Maar inderdaad:
de "oude" lay-out lag mij ook beter. Natuurlijk, vernieuwing moet
zo af en toe, maar misschien een soort middenweg zoeken...?

› reageer

Ik ben wel tevreden met de nieuwe kleurstelling, maar ik vind de indeling ook nog steeds minder dan voorheen.

marktplaats in het forum, mag wat mij betreft wel blijven, kleur ook, maar wat de indeling betreft snel weer terug naar het oude. Of de optie om te kiezen tussen de lay-outs.

› reageer

Zelf vind ik de 'gesponsorde aanbiedingen' reclame vak heel storend. Is onrealistisch duur. Dat straalt dan uit op de website. Het ondermijnt de professionaliteit & objectiviteit vd website (vind ik).

› reageer

Djeeez. Had adblock aan staan, het is helemaal huilen als je die uitzet.
Ik vond het al om te janken zonder banners. Wat doet een autoverzekeringsbanner op een telecomsite :S

Tip: http://adblockplus.org/en/

› reageer

Tja, vroeger... Toen Ben nog gewoon Ben was en Dutchtone en Libertel nog bestonden was ik dagelijks bezig met het speuren naar gratis abonnementen. Een 2 jarig orange 30 met 720 euro cashback, dat was leuk. Nu heb ik een iphone, zit 2 jaar vast aan mijn abonnement en is de concurentie tussen de providers beperkt. Kortom, ik kijk nog maar weinig op TV. (en ja, de nieuwe layout helpt niet echt, maar deze past wel beter in het huidige tijdsbeeld vind ik)

› reageer

Layout was duidelijk bij velen de bekende druppel. Ook voor mij. Wees slim, gooi laatste forumberichten, reacties en beoordelingen naar de linkerkant van de pagina, en met meer regels (dubbele)

Rest van onderwerpen is minder actueel of interessant. Denk aan discussies per telefoonmerk/type. Tips, vragen, reacties.

En ook qua provider is het lastig vinden/reageren. Gewoon weer per provider en dan soort subcategorieen. Zie bv Telfort-forum dat ik vandaag voor het eerst nodig had.

Objectieve reacties, mensen die niet tikken om te tikken, hun technische kennis willen showen, daarvoor heb je TV. En ja, minder aanbiedingen maar nog steeds erg handig en interessant.

Volgens mij reageren door de huidige structuur ook minder mensen

› reageer

Ik kom hier nog regelmatig maar reageer minder omdat er ook minder op het forum gepost wordt. De nieuwe site is opzich wel mooi maar als je nieuws op de hoofdpagina zowat 2 maanden oud is geeft het weinig vertrouwen voor nieuwe mensen.

› reageer

Waarom heeft marktplaats.nl al +15 jaar dezelfde layout? Herkenbaar en functioneel...

Verandering is niet altijd een verbetering.

› reageer

Denk dat oude layout, met nieuwe kleuren en wel banner/balk zoals ie nu is bovenaan, inderdaad een optie zou zijn... Misschien ook alle leden eenmalig mailen en tips hierboven meenemen.... Reacties hierboven laten duidelijk TV-hart zien van een groep, wellicht ook een kern, geen idee.

Ik zit niet te wachten op het overgecommercialiseerde tweakers met betweters aan alle kanten. Behulpzame mensen hier met kennis en humor, dat moet terugkomen Geen bellen.com worden qua banners en gesponsorde zaken. Tuurlijk mag/moet dat wel, maar dan herkenbaar

› reageer

het maakt inderdaad een hoop los en dat zegt denk ik al genoeg.

Het mes snijdt denk ik aan twee kanten; enerzijds is de concurrentie weg in telecomland waardoor er weinig meer te vergelijken valt en er nauwelijks nog aardige deals zijn en anderzijds inern bij tv is die nieuwe layout ook gewoon een enorme miskleun die een hoop hier het laatste duwtje gegeven heeft.

› reageer

Ik kom hier nog regelmatig maar reageer minder omdat er ook minder op het forum gepost wordt. De nieuwe site is opzich wel mooi maar als je nieuws op de hoofdpagina zowat 2 maanden oud is geeft het weinig vertrouwen voor nieuwe mensen.

Het is ook misleidend. het is geen nieuws Het is videoreviewcrap. Goed voor de exposure van besteproduct.nl maar het doet zwaar achterhaald en outdated aan voor de hele site.

› reageer

Het is mij zeker opgevallen dat het rustiger is geworden op het forum van TelecomVergelijker, en dat vind ik jammer. Als ik de opmerkingen in dit topic samenvat dan wordt er aan de ene kant gesteld dat dit een gevolg is van het minder worden van de telecommarkt, en aan de andere kant zou ook de nieuwe lay-out van invloed zijn op de activiteit op het forum.

Om te beginnen met het punt van de telecommarkt, ik denk ook zeker dat dit een rol speelt. Er zijn met enige regelmaat aardige aanbiedingen te scoren, maar lang niet meer zo vaak als in de begintijd van TV. Dit is jammer, maar hier kunnen wij als TV weinig aan doen.

De lay-out is wel iets waar wij wat mee kunnen doen. Ik ben dan ook heel blij met jullie commentaar. Toen we begonnen met het ontwerpen van de nieuwe layout -dat is inmiddels al weer enige tijd geleden- hadden we een bepaald beeld voor ogen. De oude site was qua lay-out toch wel erg gedateerd. We wilden een site neerzetten met een frisse, vriendelijke en betrouwbare uitstraling. Daarnaast was usability ook een belangrijk punt. Ik denk zelf dat we met het nieuwe ontwerp een aardige basis gelegd hebben, maar zie ook wel in dat we op verschillende punten nog het nodige zullen moeten verbeteren. Input vanuit de community is hierbij ook altijd welkom

De bekendheid en status van TV is mede te danken aan onze (zeker in het verleden zeer) actieve community. Ik vind dan ook dat wij de community goed moeten faciliteren. Uit de vele reacties maak ik op dat wij hier op dit moment te kort in schieten. Graag hoor ik dan ook welke verbeterpunten jullie zien. Voor zover mogelijk zet ik mij er graag voor in om deze verbeteringen te realiseren. Het terugschakelen naar de oude layout is geen optie, maar verder staan wij open voor iedere suggestie.

Zelf mis ik bijvoorbeeld de duiding van het forum voor het topiconderwerp in de tracker. Ik zal dit dan ook opnemen in het lijstje van verbeterpunten. Daarnaast las ik in dit topic al iets over de weergave van de tijd in de tracker. Die is inderdaad niet meer zoals deze was, en ook dat kunnen we aanpassen. Ik hoor graag wat jullie voor verdere ideeën hebben.

Dan nog even wat toelichting met betrekking tot de videoreviews. TV is niet overgenomen door BesteProduct.nl. Er is wel sprake van een samenwerking tussen beide sites. Het maken van (video-)reviews is een vrij kostbare aangelegenheid. Door de content (en dus kosten) te delen wordt dit behapbaar. De (video-)reviews worden gemaakt met het idee om consumenten te helpen bij de keus voor een mobieltje. Volgens mij is hier niets mis mee En gezien de statistieken worden deze filmpjes ook aardig gewaardeerd door onze bezoekers. En mocht je de filmpjes niets vinden, dan moet je ze ook vooral niet bekijken

› reageer

Als de layout nou eens veranderd in het oude van een paar jaar geleden. De advertenties hieronder eens veranderen, een ieder snapt dat dit veel en veel te duur is icm de telefoon die aangeboden wordt, maar dit zal wel met sponsering te maken hebben. Ik wil de oude telecomvergelijker terug die echt leuk was om te lezen. hoop dat je daar iets in kunt betekenen.

[edit]

› reageer

Eerlijk gezegd: herhaaldelijk werkt ook wat averechts.
Vergelijkbaar dat m'n vrouw met bepaalde mensen op haar werk
problemen heeft en ik haar dan mail "maar we zitten hier gezellig
en we zitten hier oké, tralalali, tralalala".

Met andere woorden: niks aan de hand mensen, doorlopen alstjeblieft...

› reageer

Daar waar ik voor de layout change iedere dag hier te vinden was, kom ik hier nu max 1x per week.
Het is gewoon onduidelijker geworden en minder een community feeling.

(en dit is dus ook de 1e keer dat ik uberhaupt inlog op de site met nieuwe layout).

› reageer

Ook ik was een dagelijkse lezer en een redelijk regelmatige poster. Tot het moment, dat de lay-out veranderde. Inmiddels ben ik enigszins gewend, maar ook niet meer dan dat. En als dan naar het "laatste" nieuws kijk en ik zie dat dat dateert van 17/02 dan vraag ik mij af hier geen beheerders meer actief zijn. Zo moeilijk is het verzamelen van nieuwtjes uit de Telecomsector toch niet???

Nee, ook voor mij TV op geen stukken na meer wat het was.

› reageer

OEn als dan naar het "laatste" nieuws kijk en ik zie dat dat dateert van 17/02 dan vraag ik mij af hier geen beheerders meer actief zijn. Zo moeilijk is het verzamelen van nieuwtjes uit de Telecomsector toch niet???.

Dat is inderdaad geen nieuws. De categorie nieuws is gewoon verdwenen en vervangen door reviews.

› reageer

Goed, verbeterpuntjes die wat mij betreft TV weer wat overzichtelijker/gebruiksvriendelijker zouden maken:

* Totaalprijs weergeven bij de belwijzer. Nu staat er enkel een maandprijs, wat slechts de helft van de gewenste informatie is.
* Meer resultaten per pagina weergeven (is nu 3!!) bij het gebruiken van de bel-/toestelwijzer.
* De 'reageer op dit onderwerp'-knop onderaan de forumberichten.
* Aangeven om wat voor soort topic het gaat in de forumkolom op de hoofdpagina: [forumonderdeel] topicnaam.
*...vul aan.

› reageer

Sinds de laatste lay-out wijziging ben ik zegmaar afgehaakt bij TV. Zie post-historie.
Het is gewoon vreselijk (onoverzichtelijk).
En doordat ik blijkbaar niet de enige was is het forum ook al tijden niet meer wat het geweest is en dat ligt niet alleen aan het mindere aanbod van de telco's.

Mijn enige tip:
Ga terug voor de gebruikers naar de layout van 2010.
Ik weet niet hoe het zit met jullie advertentie inkomsten, maar ik kan me niet voorstellen dat die op deze manier op langere termijn zullen stijgen of gelijkblijven.

› reageer

Goed, verbeterpuntjes die wat mij betreft TV weer wat overzichtelijker/gebruiksvriendelijker zouden maken:

* Totaalprijs weergeven bij de belwijzer. Nu staat er enkel een maandprijs, wat slechts de helft van de gewenste informatie is.
* Meer resultaten per pagina weergeven (is nu 3!!) bij het gebruiken van de bel-/toestelwijzer.
* De 'reageer op dit onderwerp'-knop onderaan de forumberichten.
* Aangeven om wat voor soort topic het gaat in de forumkolom op de hoofdpagina: [forumonderdeel] topicnaam.
*...vul aan.

Kunnen we gewoon niet beter de oude lay-out als uitgangspunt nemen en de verbeteringen van de nieuwe lay-out eraan toevoegen (zijn we een stuk sneller klaar...)

› reageer

Ik geef ook de voorkeur aan de vormgeving van de oude site.

› reageer

Zegt natuurlijk ook wel wat dat de moderators en andere TV 'medewerkers', maar twee keer reageren in dit hele topic.

Normaal zou dit een heet topic zijn, maar zelfs dit bloedt dood....

› reageer

Is het niet een optie dat de ingelogde gebruiker zelf de layout kan selecteren? Ik denk dat het toch wel duidelijk is dat dit een groot keerpunt is geweest. Ik moet zeggen dat ik er redelijk aan gewend ben ondertussen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat voor de gemiddelde gebruiker de vorige een stuk overzichtelijker was. Als ik de keuze zou hebben, zou ik misschien ook de oude weer kiezen.

› reageer

Helemaal eens met vorige post

› reageer

Heb zelf ook voorkeur voor de oude layout, maar als we daar reel naar kijken zal deze toch niet meer terugkomen

› reageer

Zegt natuurlijk ook wel wat dat de moderators en andere TV 'medewerkers', maar twee keer reageren in dit hele topic.

Normaal zou dit een heet topic zijn, maar zelfs dit bloedt dood....

Inderdaad,

Ik zou wel nu wel eens willen weten hoe de beheerders van de site er tegenover staan..
TV is nu gewoon commerciele troep geworden

› reageer

Hoe wij er tegenover staan is vrij simpel. Terugschakelen naar de oude lay-out is geen optie Het verbeteren van de huidige lay-out is dat wel. En dat is dan ook iets wat we zeker op gaan pakken!

Ik zelf hecht veel waarde aan ons forum en de community. Ik vind dan ook dat we deze zo goed mogelijk moeten faciliteren. Maar dat schreef ik eerder ook al in dit topic. Helaas is het niet mogelijk om dit a la minute te realiseren, maar we zullen ons best doen.

Dat TV 'commerciele troep' is geworden vind ik nogal kort door de bocht. Ja, er draaien nu (te) veel banners. De banner onder het kruimelpad wordt gelukkig spoedig verwijderd. Daar word ik ook niet vrolijk van. In the end is het natuurlijk zo dat TV ook geld moet verdienen. De inkomsten voor TV komen deels uit de banners, en deels bij de winkels vandaan die een bedragje per klik kunnen betalen om meer op te vallen in de vergelijker (o.a. met een logo). Dit is eigenlijk altijd al zo geweest, en daar is met de komst van de nieuwe lay-out weinig verandering in gekomen. En de veranderingen die we hebben doorgevoerd zijn volgens mij alleen maar verbeteringen. Op de oude site konden de aanbiedingen van winkels in de resultaten op tig manieren gepresenteerd worden. We hadden de gratis vermelding, de 10 punts vermelding, de 12 punts vermelding. Vermelding met logo. etc. etc. Nu hebben we eigenlijk nog maar 3 type vermeldingen wat de lijst met resultaten een stuk rustiger maakt. Althans, in mijn optiek.

› reageer

En waarom is de oude lay out geen optie?
Je reactie die eigenlijk inhoudelijk nergens over gaat zegt al genoeg over de community waaraan TV waarde hecht. Het gaat nu gewoon om het geld verdienen en binnen de kortste keren is er van TV geen schim meer over denk ik dan (vergelijk het maar nu met wat eerder). TV denkt dus blijkbaar veel meer op de korte dan op de lange termijn

› reageer

Dat deze site geld wil verdienen is zeer goed te zien, op zich geen probleem. Maar waarom de oude layout dan opeens niet meer kan vind ik ook wat vreemd klinken. Vraag me af hoeveel bezoekers deze site nog trekt en wat de bezoekersaantallen waren voor de grote veranderingen.

› reageer

@jony > Hoezo gaat mijn reactie inhoudelijk nergens over? Dat is nogal makkelijk roepen.. Je zult van me aan moeten nemen dat wij het beste met onze community voor hebben. Zoals ik in m'n vorige post al schreef is de community mede de oorzaak van het succes van TV! Het zou nogal onaardig zijn om de community dan te laten zitten, niet waar? Dat is dan ook absoluut niet wat ik wil. Sterker nog, ik zie veel liever het omgekeerde, dus dat de community actiever wordt. En nee, niet om de bezoekersaantallen, pageviews of wat dan ook, maar omdat ik de community waar ik nota bene al sinds 2002(!!) deel van uitmaak graag een warm hart toedraag! En dat is geen flauwekul

Zoals ik al aangaf is het inderdaad zo dat TV ook geld moet verdienen. Het onderhouden van een site kost nou eenmaal geld. Niet om het een of ander ´goed te praten´, maar dit is wel iets wat geldt voor heel veel websites, met óf zonder communities. In mijn optiek moet de factor geld niet ten koste gaan van de community. Dat is nooit de opzet geweest, en daar probeer ik dan ook voor te waken.

Dat wij op korte termijn zouden denken, en niet op de lange termijn is een eveneens een fabeltje. Wij denken juist aan de lange termijn. Vandaar ook dat de keuze is gemaakt om de site drastisch te verbouwen. In onze ogen hebben wij een layout neergezet die meer van deze tijd is. Dat de nieuwe layout niet door iedereen als prettig wordt ervaren vinden wij ronduit vervelend. Daarom geef ik ook aan dat we graag verbeteringen doorvoeren, om de gebruikservaring met de site te verbeteren.

Terug naar de oude layout is helaas geen optie. Niet om iemand tegen het zere been te willen stoten, maar ik denk dat je je vergist in wat er komt kijken bij het ombouwen/vernieuwen/herontwerpen van een site. Wij zijn dan ook niet over een nacht ijs gegaan met het neerzetten van deze site. Er zijn keuzes gemaakt, en die pakken misschien niet allemaal even goed uit. Dat is natuurlijk jammer. En daarom verbeteren wij de site graag met jullie input! Wij streven naar een site die beter werkt dan 'de oude', en doen daar ook hard ons best voor. Volgens mij moet dit ook lukken met de huidige opmaak, zij het in een iets andere vorm.

Naar aanleiding van jullie input en mijn eigen ideeen ben ik al bezig geweest om de rechterkolom (die met de blokjes dus) opnieuw in te delen en vorm te geven. Ik denk hiermee in ieder geval een stuk van de overzichtelijkheid van de oude site terug te kunnen brengen. Ik hoop dat we hier dan ook snel wat aanpassingen kunnen doorvoeren, maar ben daarvoor ook weer afhankelijk van anderen..

Anyway: wij hebben echt het beste voor met de site en met de community. Wij hechten veel waarde aan jullie input en bekijken alle opmerkingen serieus. Opmerkingen zijn dan ook welkom.

› reageer

Vraag me af waar alle alternatievelingen zijn heengegaan? Kan iemand mij dat vertellen want dan ga ik ook daarheen. Deze site is echt geen bal meer waard.

› reageer

Wellicht is het een idee dat gebruikers kunnen betalen voor het gebruik van TelecomVergelijker.nl en dat zij dan geen reclame te zien krijgen. O nee wacht, TV'ers willen geen reclame, niets betalen, en eigenlijk nog geld toe.

› reageer

Deze site is al een tijdje voorbij gestreefd door sites als gsmacties.nl blackberrydeals etc
vroeger kon je hier nog wel wat voordeel halen maar tegenwoordig is er niks nieuws meer te vinden. Ook de navigatie van aanbiedingen is door de nieuwe layout flink achteruit gegaan.
Ik heb wel respect voor de mods want het aanzien dat de site in verval is lijkt me niet geweldig
bedankt voor de afgelopen mooie jaren..vroeguh was echt alles beter...

› reageer

Ik vind het in ieder geval wel goed dat de mods hierop reageren, kritiek is nooit leuk, maar kan opbouwend en vernieuwend zijn. Feit is natuurlijk ook dat er nu geweldig veel alternatieven zijn. Voor mij persoonlijk is Tweakers de site, maar deze site vraagt wel wat meer van je dan telecomvergelijker. Ik hoop dat de mods de vernieuwingen doorvoeren en bezoekers blijven. Doe je best, ik zal hier best zo nu en dan blijven kijken.

› reageer

Het is zo makkelijk om de "nieuwe" site de schuld te geven. Mensen hebben nou eenmaal moeite met veranderingen. Ik durf te beweren, dat als de oude site weer beschikbaar zou zijn, mensen na een week toch weer graag de nieuwe willen. Want die zag er toch net wat professioneler en gelikter uit.

› reageer

Nee, het ligt natuurlijk niet (alleen) aan de nieuwe lay-out.
En ook begrijp ik het standpunt van de mods, dat terugkeer
naar de oude geen optie is: er is veel tijd en geld mee gemoeid
en ooit moet er nu eenmaal vernieuwd worden. Bekijk maar eens
een Voetbal International van 1981: je schrikt je een ongeluk!
Ik denk, dat wij allemaal - en zeker ook de mods! - moeten
blijven zoeken naar koopjes. Dáárvoor bezoeken we deze site.
En dat mag wat mij betreft ook best een lekkere laptop of netbook zijn
en voor een mooie LED-tv of DVD-recorder haal ik ook m'n neus niet op.
:

› reageer

Er zijn tegenwoordig minder aanbiedingen. Maar telecomvergelijker is in de loop
der jaren ook niet echt qua inhoud veranderd.
- Er zou meer nieuws moeten komen (zoals bij andere telecomsites).
- Meer testen van producten

Het is meer een aanbiedingen site geworden.

› reageer

Sinds de nieuwe site ben ik in elk geval veeeeeel minder actief hier. Lees sinds een par dagen weer af en toe maar vond de vorige opmaak als blinde veel gemakkelijker. Nu moet je veel meer links langs scrollen om bij nieuws en forum te komen(de enige rubrieken die ik gebruikte), ik vind de site erg achteruit gegaan. de oude layout terug lijkt me de beste optie.

› reageer

Er is geen kut verandert een maand erna. Geen initiatief niks vanuit de TV-mods om toch een paar punten te verbeteren. En dan maar blijven roepen dat jullie veel waarde hechten aan de community.
Dan verwacht ik toch zeker gezien de vele reacties wat meer initiatief vanuit de mods kant om er echt werk van te maken...

› reageer

Dat er niks zichtbaars is veranderd wil niet zeggen dat er uberhaupt niks is veranderd. Aan de achterkant zijn er de nodige veranderingen gaande. En dat is bijvoorbeeld hier zichtbaar. Helaas kunnen we (nog) niet zo snel schakelen als we zouden willen, maar hopelijk gaat dat op korte termijn wel lukken..

› reageer

Volgens mij draaide het bij de oude TV (2004 - 2007) om (in volgorde) de prijsvergelijker, de aanbiedingen en de truckjes (unlocken, cashen, downgraden). Al die dingen zijn in de loop der jaren door de providers steeds meer teruggedraaid/tegegewerkt. Aanbiedingen waarbij je kunt bellen en geld overhoud zijn er al jaren niet meer, en de truckjes zijn (terecht) ook afgeschaft. Helaas hebben de providers daarbij de tarieven ook een stuk ondoorzichtiger gemaakt.
Mensen roepen dan snel dat 'de concurrentie afgenomen is' maar volgens mij is het meer dat de telecommarkt volwassen geworden is en hebben we in NL gewoon mazzel gehad dat dat zolang geduurd heeft .

Mijn grootste en eigenlijk enige verwijt aan TV is dat de prijsvergelijker al enkele jaren niet meer goed werkt! Vroeger vond je met TV altijd het goedkoopste abo, maar sinds een paar jaar zijn tweakers.net en bellen.com (hoe is het mogelijk!) beter, hoewel ze lang niet zo goed zijn als TV ooit was. Het bellen per minuut is nooit (goed) in de vergelijker geïmplementeerd en ik kan NOG STEEDS NIET zoeken naar een goede aanbieding met internet op mijn mobiel.

Een goede TV begint volgens mij, net als vroeger, met een 100% kloppende prijsvergelijker!

edit> Met mijn 1e post in meer dan een jaar krijg ik spontaan weer een glimlach als ik denk aan alle geniale aanbiedingen die ik via TV heb gevonden. En die keer dat ze in de Orange shop een zeer beperkt beschikbare aanbieding voor me achter hadden gehouden, enkel omdat ik op TV gepost had dat ik die vanmiddag ook ging halen en hoopte dat er dan nog eentje zou zijn is achteraf ook wel erg bijzonder de goede oude tijd

› reageer

Mijn grootste en eigenlijk enige verwijt aan TV is dat de prijsvergelijker al enkele jaren niet meer goed werkt! Vroeger vond je met TV altijd het goedkoopste abo, maar sinds een paar jaar zijn tweakers.net en bellen.com (hoe is het mogelijk!) beter, hoewel ze lang niet zo goed zijn als TV ooit was. Ik ben het (uiteraard ) niet met je eens dat bellen.com en tweakers.net beter zijn. Ik denk wel dat wij het nog beter kunnen doen

Het bellen per minuut is nooit (goed) in de vergelijker geïmplementeerdWat vind je niet goed aan de huidige uitwerking? Hoe zou jij het liever zien?

en ik kan NOG STEEDS NIET zoeken naar een goede aanbieding met internet op mijn mobiel.Ja, dat is helaas waar. Er wordt aan gewerkt, maar het duurt allemaal veel te lang..

Een goede TV begint volgens mij, net als vroeger, met een 100% kloppende prijsvergelijker!Jup, eens. Een goede TV begint inderdaad met een kloppende vergelijker. En daar doen we ons best voor..

› reageer

Dat er niks zichtbaars is veranderd wil niet zeggen dat er uberhaupt niks is veranderd. Aan de achterkant zijn er de nodige veranderingen gaande. En dat is bijvoorbeeld hier zichtbaar. Helaas kunnen we (nog) niet zo snel schakelen als we zouden willen, maar hopelijk gaat dat op korte termijn wel lukken..

We worden niet op de hoogte gehouden, we worden er niet echt bij betrokken...

› reageer

Als ik kijk naar de Topic Nokia e6 "Telfort aanbieding" die net voorbij is en Vodafone direct sales . Die twee topics zijn wel actief omdat het goeie aanbiedingen zijn.

Ik denk als er meer goeie aanbiedingen zouden zijn het veel drukker op dit forum, maar voorlopig zijn de aanbiedingen niet als voorheen. Mischien als er nieuwe spelers op de markt komen dat er weer beetje gestunt gaat worden.

Ik draag telver een warm hart toe want bel al jaren erg cheap

› reageer

Onderstaand berichtje heb ik net naar de moderatoren gestuurd. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening en zou de discussie dan ook graag in dit forum willen voeren en niet ergens in een moderatieforum.Dat leest namelijk geen hond.

Quote:
Vandaag zijn er wederom wat berichtjes van mij verwijderd waarin ik mij gematigd kritisch uitliet over deze site. Wat een flauwe en slechte gewoonte is dat toch van jullie.Luister nou eens naar de kritische tv-ers. Ook jullie moeten merken dat deze site op sterven na dood is. Pas als mensen elkaar,of jullie,persoonlijk gaan lopen afkraken dan wordt het tijd om in te grijpen.Iedereen die op deze site komt hoopt op een superaanbieding of andere meevaller.Onder zo'n meevaller versta ik ook het bemachtigen van een Vodafone code.Als Vodafone dat zelf niet goed kan regelen dan zullen ze ook de gevolgen moeten dragen.Ze hebben jullie heus niet nodig om hen te beschermen.
Kom op,wees niet meer zo kinderachtig dan kunnen we deze site met z'n allen weer leven in blazen.

› reageer

Ik ben ook een user, daarnaast ben ik degene die de berichten gehide heeft.

Je berichten zijn niet gehide vanwege je kritiek, maar omdat je deze hebt gepost in een thread die niet over kritiek op Telecomvergelijker gaat. Off topic dus. Eén van mijn taken hier is om het forum leesbaar te houden, dat maakt het namelijk enerzijds aantrekkelijker, anderzijds leesbaarder ook voor de toekomst. Over twee jaar wil namelijk iemand misschien nog wel nalezen hoe de aanbieding precies was, zonder de off topic zaken te moeten lezen.

Ten aanzien van de codes heb ik in de modbreak al uitleg gegeven. Ik wil dat best nog een keer doen.

Vodafone heeft een bepaald beleid. Daar maken wij geen deel van uit, maar hebben er wel mee te maken. Vodafone kiest er voor om via een systeem met codes een bepaalde aanbieding alleen voor een bepaalde doelgroep beschikbaar te stellen. Daar kunnen we iets van vinden, maar laten we er even vanuit gaan dat dit een gegeven is. De doelgroep mag zelf de codes verspreiden onder vrienden en familie. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om de codes via een forum te verspreiden. Tenzij op dat forum alleen jouw vrienden en familie kunnen komen

Het verspreiden van deze codes via Telecomvergelijker is dus één stap verder dan Telecomvergelijker wil gaan. Normen en waarden, je kent dat wel. Foute aanbieding van Telfort gespot? Helemaal goed, vooral bestellen en over posten.

› reageer

@ Pinokkio

Ik vind dat de verantwoording voor het verspreiden van een code ligt bij degene die dat doet en niet bij de site waarop die code komt. "De Telegraaf" zal een advertentie van mij waarin ik een code zet echt niet weigeren.Het heeft niets met normen en waarden te maken. Als ik jou een code vertel waarmee je bij V&D 25% korting kan krijgen,gebruik je hem dan niet?

› reageer

We hebben hier eerder een vergelijkbare kwestie gehad (weet zo gauw niet precies meer wat en wanneer), toen bleek dat wij kennelijk een bepaalde verantwoordelijkheid hebben voor wat er op ons forum wordt gepost. Wettelijk gezien is het van belang dat de eigenaar van de website inspanningen verricht om op te treden tegen ongewenste zaken.

Ik ben met je eens dat de primaire verantwoordelijkheid bij Vodafone ligt (wat een knullig systeem met die codes ), vervolgens bij degene die de code post. Maar als die code bij ons wordt gepost en Vodafone spreekt ons hierop aan, zullen wij in beweging moeten komen om een hoop gez**k te voorkomen.

Hoe het wettelijk precies zit, weet ik niet. Achteraf kan men mij best verwijten dat ik in de veilige modus ben gevallen, dan is dat maar zo

› reageer

@ Pinokkio

Ok, ik begrijp je standpunt nu beter en kan er ook nog wel wat begrip voor opbrengen.
Maar waar houdt jullie verantwoordelijkheid op?
Stel: Ik plaats een berichtje in het forum waarin ik meld dat ik een Vodafone code heb.(de code zelf plaats ik dus niet) Eronder schrijf ik dat mijn e-mailadres in mijn profiel staat. Iedereen begrijpt dan de hint. Mag dat dan wel?

› reageer

Dat lijkt me wel, tenzij er allemaal van die onzinposts volgen ... Dit soort topics trekken nou eenmaal een bepaald publiek aan dat minder goed kan lezen en begrijpen

/edit: van die dingen ...

› reageer

Ik vind dat er op tv.nl duidelijk wordt gemodereerd. In het verleden is deze discussie ook vaak voorbij gekomen met het cashen van het beltegoed, ten tijde dat 0900-nummers nog uit de bundel gingen. Nu zie ik deze regels nergens meer terug op de nieuwe website, daar stond toch wel heel duidelijk in vermeld wat niet is toegestaan.

Berichten worden overigens niet verwijderd, maar gehide. Je kan ze gewoon nog teruglezen. Soms kan je ook maar beter als tv.nl de relatie met de providers goed houden, dan kan er ook nog eens geprofiteerd worden van een goede aanbieding.

› reageer

Als het goed is, staat het in de [tvr] (al heb ik die zelf ook al een tijdje niet gelezen )

/edit: nu dus weer wel. Lijkt me vrij duidelijk, dat (moderatie) beleid ...

› reageer

Tjonge....., zonet met stijgende verbazing een aantal posts van de afgelopen avond gelezen, een beter bewijs, dat er soms wat strenger gemodereerd moet worden, is er niet, je moet er toch niet aan denken, dat je dergelijk puberaal gedrag vaker zou tegenkomen op "ons" doorgaans zo vriendelijke en behulpzame forum.
Zeker zijn er fora, waar men misschien wat minder "streng" is, af en toe zoek ik weleens iets en kom er dan, via Google, terecht. Dan zit je die paar zinvolle posts tussen pagina's vol geblaat te zoeken, wat ik gewoonlijk vrij snel gefrustreerd weer opgeef, omdat ik mijn tijd wel beter kan besteden

Ik kan me dan ook wel vinden in het moderatie-beleid, dat imho voldoende duidelijk en consequent is, zo zijn er in het eerste draadje over de Vodafone directsales ook al een aantal posts met links etc. op verzoek van Vodafone gehide, omdat men bleef proberen de personeelsaanbiedingen (nu friendsfamily) te bestellen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen, dat iedereen het er dan ook mee eens is en opbouwende kritiek moet zeker kunnen, maar wie zich gedraagt als een stampvoetende kleuter en meteen begint te schelden, wanneer hij zijn zin niet krijgt, hoort niet thuis op dit forum.

Overigens zie je aan draadjes, zoals dat over de Nokia E6 en de Vodafone directsales, die binnen een paar dagen met meerdere nieuwe pagina's gegroeid zijn, dat de users heus nog niet verdwenen zijn, ze zijn er nog, er hoeven alleen maar een paar aantrekkelijk "aanbiedingen" langs te komen >

› reageer

Waarom is het tegenwoordig blijkbaar zo ingeburgerd om tegen alles en iedereen die regels handhaaft te gaan schoppen? Die regels zijn hier nu eenmaal van kracht. Daar heb je nl bij aanmelden akkoord voor gegeven.
En het dan nog bovendien kinderachtig durven noemen ook. Dat vind ik pas getuigen van kinderachtig gedrag, gebrek aan inzicht en inleving en dát is nou het begin van de ondergang...

› reageer

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/51133/0#291175

› reageer

Aanvullend op de discussie in de gelinkte thread: Kan dat niet door meer mensen opgepakt worden? Dat bijvoorbeeld een aantal leden de mogelijkheid krijgt nieuwsberichten te plaatsen en zodoende de actualiteit daarvan te verbeteren.

› reageer

Daar zat ik ook al aan te denken na jouw bericht in de gelinkte thread. Ik wil niks afschuiven, maar ik ben slechts mod en doe dus alleen modden :

Maar ik denk dat iedere medewerking, welkom is. Stuur een mailtje naar info(at)telecomvergelijker.nl. is momenteel met vakantie, maar hij gaat er daarna zeker op reageren

› reageer

Veel sites maken ook gebruik van scripts die nieuwsberichten overnemen op basis van bepaalde keywords. Dat zou al een goed begin zijn wellicht.

Of misschien de samenwerking opzoeken met bestaande telecomgerelateerde nieuwssites (mobilecows oid).

› reageer

Ook ik ben tegenwoordig redelijk afgehaakt van TV. Kom er wellicht nog eens per maand, maar op het moment dat ik een nieuw abonnement of toestel nodig heb is TV wel de eerste site die ik bezoek om te kijken of er nog iets leuks gaande is. Vroeger (7 jaar geleden begonnen met bezoeken van deze site) was dat wel anders: meerdere malen per dag kijken en ook actief posten (zelfs nog een tijd moderator geweest).

Hoe het dan komt dat ik minder TV bezoek? Goede vraag. Sowieso houd ik me minder met mobieltjes bezig als vroeger. Toen waren de ontwikkelingen voor mij nog overzichtelijk: de opkomst van trilfunctie, kleurenscherm, ingebouwde camera's, I-Mode, etc. Het interesseerde mij enorm.

Ook vond ik het leuk om abonnementen te vergelijken, 'kan ik daar 10 euro besparen dan ga ik voor die optie', tevens waren de aanbiedingen een stuk interessanter. Ik heb nu wat meer geld te besteden als vroeger en een paar euro meer of minder doe ik nu een stuk meer relativeren. Toestellen die je (o.a. mbv cashen) gratis kreeg of soms zelfs met geld toe; mooie herinneringen. Dat is nu natuurlijk een stukken minder.

Ik vind het jammer om te zien dat op TV een stuk minder frequent gepost werd als vroeger, maar door een topic zoals dit merk ik wel dat veel 'oude bekenden' TV nog steeds bezoeken (al is het maar 1x per maand) en het toch nog wel 'in hun hart zit'. : )

› reageer

Ja, er is al veel over gezegd en TV wordt steeds minder aantrekkelijk.
Er zijn veel aanbevelingen gedaan door de gebruikers van TV en door TV werd er dan ook goed op gereageerd.
Echter na maanden zie ik niet wat er nu veranderd is en wat met de opbouwende kritiek wordt gedaan... Ik kom hier ook net weer eens kijken na weken en op de voorpagina staan nog steeds dingen van 3 maand oud.... Je klikt deze site dan meteen weer weg.
Deze site kan met de nieuwe layout niet alleen leven op het forum, er moet een actievere groep achter zitten die meer doet met de site....
Maarja dat kost waarschijnlijk tijd en geld en dat is natuurlijk lastig.

› reageer

...terwijl er toch nog steeds reden genoeg is om te bestaan.

http://www.nu.nl/gadgets/2598399/consumenten-tobben-met-wirwar-mobiele-telefoniemarkt.html

Is deze site wellicht te koop?

› reageer

We hebben sinds vorige week weer een eigen programmeur die aan de site kan werken. We zitten echt niet stil, maar wel met beperkte kracht. Daar moet nu in ieder geval verandering in gaan komen..

› reageer

Te weinig nieuws over telefoons
Te weinig reviews zowel in beeld als tekst (laatste dateert van 28/6 op video)
De aanbiedingen zijn ook de laatste jaren stukken minder geworden maar nog wel steeds ondoorzichtig.
Verschuiving bellen naar data
Gemiste kans aangezien smartphones al 2 jaar in de lift zitten en deze site niet is op aangepast.
Lijkt wel of achter de schermen geen beleid wordt gemaakt of de meeste wellicht al zijn vertrokken.

› reageer

Ik ben ook nu definitief klaar met TV. Kijk elke dag in de hoop dat er toch wat aan verandert is, maar nee...
Kent iemand andere sites? ( ik word graag gpmd als de mods t niet op de fora willen hebben)

› reageer

Ik ben ook nu definitief klaar met TV. Kijk elke dag in de hoop dat er toch wat aan verandert is, maar nee...
Kent iemand andere sites? ( ik word graag gpmd als de mods t niet op de fora willen hebben)

Dit hoeft niet gemod te worden, hoor. Maar ik vind het wel een beetje raar dat je zo hoog van de toren blaast met dit soort onaardige berichten.

Wat mij betreft: TV is érg in de belangstelling als ik iets nieuws (voor weinig!) zoek en wat minder als dat niet aan de hand is. Ik gebruik lang niet alle faciliteiten van de site, dus ik mis het ook niet als er zaken niet goed werken. Lekker makkelijk, ik weet het...

Punt van kritiek:
het is ontzettend simpel om ervoor te zorgen dat de site er niet desolaat en verlaten bij ligt. Beetje "vers" nieuws af en toe (desnoods "klein" nieuws) of verwijder automatisch alles wat ouder is dan een maand.
En laat even weten wat je wel of niet gaat aanpassen én wanneer, dat houdt de TV-volgers betrokken bij de site.

Succes!

› reageer

@ hjo: Jony is er al sinds 2004. Klik maar eens op "toon meer berichten" onder die vijf berichten.

Wel ben ik benieuwd of zowel acgjong als Jony gelezen hebben dat sinds vorige week de vacature eindelijk vervuld is, waardoor ze er actief mee aan de slag kunnen. Maar goed, misschien denken sommigen dat in één dag een dergelijke website gebouwd wordt.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.