goedkoop prepaid bellen

Ik ben op zoek naar een prepaid kaart waar je het goedkoopst in Nederland mee kan bellen. Ik doel dus niet op het gratis prepaid kaartje van Vodafone, welke momenteel aangeboden wordt. De bedoeling is dat het prepaid kaartje regelmatig opgehoogd wordt.

Kruidvat biedt aan: (KPN dekking)
0,05 cent onderling bellen
0,14 cent andere nummers bellen
0,05 sms
1e minuut volledig, daarna per seconde

Zijn er goedkopere alternatieven? Het liefst de dekking van KPN of Vodafone. Liever niet T-Mobile.

› reageer

Als je veel gesprekken voert die langer zijn dan een minuut is Vectone voordeliger:
http://www.vectonemobile.nl/
http://www.vectonemobile.nl/rates/national-rates.aspx
Dankzij de 100% extra beltegoed betaal je in feite deze tarieven:

€0,12/gesprek 30min. onderling bellen
€0,045/min naar andere nummers + starttarief van €0,095 (1e minuut: = € 0,14)
€0,045 sms
houdt rekening met elke minuut volledig, heb zelf geen ervaring.

› reageer

Aldi talk is iets goedkoper dan Kruidvat mobiel zie www.medionmobile.nl

› reageer

Kruidvat zou ik niet nemen, vond ik toch tegenvallen de werking. Aldi Talk is een prima optie, alleen nadeel is dat je naar de Aldi moet als je wil opwaarderen.

› reageer

Kruidvat mobiel is een mooie optie, niet duur en de mogelijkheid om de voicemail uit te laten zetten.

Ik en meerdere mensen hebben wel eens storing gehad, maar als je de datum en het tijdstip samen met de nummers door mailt zoeken ze de storing vrij snel op en halen ze die er uit.

Volgens mij kan bij Aldi talk de voicemail niet uit en zitten ze meestal op ongunstige locaties i.v.m. het drukke van de kosten van het pand en waardoor je als klant goedkoper uit bent met veel producten.

Kruidvat zit meestal op een A locatie, dat heeft zo z'n voordelen.

› reageer

@Casper,

Jou bericht AldiTalk (MEDIONmobile) berust op een paar onwaarheden die ik hier recht wil zetten.

Wat betreft de voicemail is wel degelijk uit te zetten met de volgende code: 12339 vervolgens zijn de 3 doorschakelingen er uit na 30 seconden. Dit kun je dan checken met:
*#61# (bij niet opnemen)
*#62# (bij uit)
*#6#* (bij in gesprek en indien wisselgesprek uit staat)

Wisselgesprek kan je aanzetten met de code:
*43# of via het menu van je mobiele telefoon.

Verlengen van de rinkeltijd bij voicemail is maximaal naar 30 seconden (standaard staat deze op 20 seconden) Dit kun je controleren met *#61#
De verlenging van deze is met de volgende code:
**61*+31653joumobielenummer*11*30# zend toets, die 11 is voor spraak en die 30 voor aantal secondes.

Hoe vaak waardeer je op om voor een A lokatie naar een Kruidvat te gaan? Het enige voordeel met Kruidvat is dat je met 8 euro kan opwaarderen, verder is AldiTalk iets goedkoper met bellen van Aldi naar Aldi 4 cent, dus 1 cent goedkoper t.o.v. Kruidvat met zijn 5 cent onderling bellen. Ik heb liever goedkopere bel tarieven en, even op maandag ochtend bij de Aldi deze opwaardeer bon van 10 euro snel bij de kassa op te halen dan naar een Kruidvat voor 8 euro opwaarderen en ietsjes (1cent) duurder te bellen.
Daarbij heeft Kruidvat veel last van storingen door het Chinese bedrijf G6Mobile wat hier achter zit, (geluidskwaliteit en- /of "You have no acces to dial this number".
Daar kan Kruidvat nog veel leren van AldiTalk, AldiTalk is direct op het KPN netwerk met KPN apparatuur en van degelijke kwaliteit.

Kijk alleen maar naar de ervaringen op mobiel bellen prepaid bij bellen.com, dan zie je wel hoeveel last mensen hebben met Kruidvat en vergelijk deze is op bellen.com met de tevreden ervaringen van AldiTalk.

Tele2 Online is trouwens ook goedkoop, waarbij je weer online kan opwaarderen via je bank of internet 12.5 cent per minuut. Simkaarten kosten online op tele2.nl maar 1 euro, en je mag een makkelijk nummer uitkiezen. Alleen is Tele2 op het T-Mobile netwerk wat vroeger op het KPN netwerk zat das dan wel weer jammer.

@Windstorm,

Vectone mobile, Lycam obile, GT-mobile is een pot nat, werken op het Vodafone netwerk en zijn van een bedrijfje uit india wat vooral zaken doet met van die duistere belwinkels, heb je wel eens de klanten service gebeld, zo onbeschoft en normaal nederlands kunnen ze niet praten. Dat was mijn ervaring en mening. Daar doe ik geen zaken mee, voorwaarden zijn niet logisch een hoop geblaat en reclame uitingen doen ze wel goedkoop maar je wordt steeds belazerd door de kleine ondoorzichtige lettertjes. Kleine lettertjes geven aan dat je alleen voor het actie tarief gbruik kan maken als je 1x per week 20 euro opwaardeerd (ja daag dan neem ik wel een abonnement) en je moet dit en je moet dat, en als je dit en dat niet doet dan heb je niks. Schiet niet op, ook is niet bekend hoe lang je nummer geldig is en of je beltegoed. BAH wat een bedrijven. En dan nog dat Lyca mobile het bedrijf T-Mobile voor enkele tonnen hebben opgelicht. Deze bedrijven zouden verboden moeten worden.

› reageer

@moose...

Dan zit ik denk ik nog met een oud verhaal in mijn hoofd, maar bedankt voor de tip, zo kan ik een hoop mensen blijer maken.

En 13 cent voor naar andere netwerken, daar valt ook wel overheen te komen, over het algemeen neemt men dit soort pakketjes voor onderling bellen.

Ook bedankt voor de codes, want de meeste mensen willen geen voicemail die ik ken.

Ik had nog wel een vraag:

Als je de voicemail uit hebt gezet, moet je dan alsnog kosten betalen voor een computer die zegt dat de gene die je belt niet bereikbaar is?

Dat van Windstorm klinkt ook niet gek.

› reageer

@Casper,

W.b. Voicemail --> UIT en kosten? Nee, de beller hoort een drietoon met vervolgens een Nederlandse en een Engelse boodschap dat de mobiele telefoon uit staat, en de beller het later nog eens kan proberen, hier worden GEEN kosten voor in rekening gebracht. Dit is gewoon de standaard KPN melding voor AldiTalk, spreek uit ervaring, ook niet bij in gesprek, GEEN kosten, bel je met een prepaid krijg je de melding van je eigen provider te horen (ook GEEN kosten) en anders een in gesprekstoon.
Bij Kruidvat Mobiel weet ik het niet, wel weet ik dat ze eigen apparatuur gebruiken en men Engelse texten te horen krijgen, ze gebruiken ook afwijkende SMS centrale nummers zo ook voor de voicemail beginnend met +316 588 reeksen.

Windstorm heeft er geen ervaring mee zoals hij schrijft, maar de praktijk wijst meestal anders uit vanwege de constante veranderende internationale tarieven, ook nationaal met steeds toegevoegde voorwaarden, reclame uitingen zijn meestal wel leuk maar de kleine lettertjes zijn het meest belangrijke. Vectone mobile is meer bedoeld voor diegene die veel naar het buitenland bellen, en goedkoop is het niet als je naar een buitenlands mobieltje belt, veelal weer nette prijzen als je naar een vaste lijn belt, dit kan dan weer gratis als je gebruik maakt van VoIP clones van VoipBuster, opwaarderingen zijn dan 1,60 voor 30 dagen en bel je zowat de hele wereld gratis!

Bel je nationaal met Vectone is het de eerste minuut € 0,09 + een start tarief van € 0,19, bel je 2 minuten ben je € 0,37 cent kwijt. Doe je dit met Kruidvat ben je 24 cent kwijt voor 2 minuten zonder start tarief, AldiTalk is dan weer € 0,26. SMS bij Vectone
€ 0,09, bij Kruidvat Mobiel € 0,05 en AldiTalk € 0,04.

Volgens mij komt AldiTalk als winnaar uit de vergelijk.

Internetten met Kruidvat Mobiel is € 0,59 cent per MB heb je een AldiTalk dan is het € 0,29 cent per MB (scheelt 30 cent dus ruim de helft met AldiTalk, daarbij bel je met Kruivat Mobiel naar Kruidvat Mobiel voor € 0,05 cent per minuut (zonder start tarief) en bij AldiTalk naar AldiTalk € 0,04 cent per minuut (zonder start tarief)

Dus bellen met AldiTalk is € 0,01 cent goedkoper
Internetten met AldiTalk is € 0,30 cent per MB goedkoper en ze hebben internet bundels.

Kruidvat Mobiel en AldiTalk zitten op het KPN netwerk. (Vectone is op Vodafone aan het roamen) Laatst genoemde heeft een andere doelgroep, aanschaf waarde Vectone is onbekend dit een belwinkel zelf kan bepalen, de ene vraag 10 de ander 15.

Aanschaf starterspakket Kruidvat Mobiel € 5,- met € 5,- beltegoed

Aanschaf starterspakket AldiTalk € 9,99 met € 13,- beltegoed

Bovenstaande informatie is even ter vergelijk van deze 2 mobiele stunters.

› reageer

Windstorm heeft er geen ervaring mee zoals hij schrijft, maar de praktijk wijst meestal anders uit vanwege de constante veranderende internationale tarieven, ook nationaal met steeds toegevoegde voorwaarden, reclame uitingen zijn meestal wel leuk maar de kleine lettertjes zijn het meest belangrijke. Vectone mobile is meer bedoeld voor diegene die veel naar het buitenland bellen, en goedkoop is het niet als je naar een buitenlands mobieltje belt, veelal weer nette prijzen als je naar een vaste lijn belt, dit kan dan weer gratis als je gebruik maakt van VoIP clones van VoipBuster, opwaarderingen zijn dan 1,60 voor 30 dagen en bel je zowat de hele wereld gratis!

Bel je nationaal met Vectone is het de eerste minuut € 0,09 + een start tarief van € 0,19, bel je 2 minuten ben je € 0,37 cent kwijt. Doe je dit met Kruidvat ben je 24 cent kwijt voor 2 minuten zonder start tarief, AldiTalk is dan weer € 0,26. SMS bij Vectone
€ 0,09, bij Kruidvat Mobiel € 0,05 en AldiTalk € 0,04.

Deel alle hier bovenstaande tarieven van Vectone maar door 2, want je krijgt altijd dubbel beltegoed. 2 min. bellen kost via Vectone dus 0,185. Toch bijna 25% voordeliger dan kruidvat. Just for the facts.

Vectone is het kleine broertje van Lyca, en daar bellen in ieder geval duizenden (wereldwijd miljoenen) mensen mee, bij acties zijn er veel kleine lettertjes, maar wanneer is dat niet? En zij hebben veel acties.
Verder heb ik geen aanwijzing dit bedrijf te wantrouwen en ik zou het dan ook aanraden aan prepaid bellers, zelf bel ik niet prepaid daarom heb ik geen ervaring.

› reageer

@Windstorm,

Je vergeet erbij te melden dan Vectone een start tarief rekent van € 0,19 cent per gesprek, tel daarop de 0,18 cent er bij op en je zit op de eerste 2 minuutjes op het bedrag van € 0.37, dit terwijl Kruidvat Mobiel dan op hetzelfde aantal minuutjes komt op € 0,24 cent GEEN start tarief want dat kennen ze daar niet!
AldiTalk overigens ook niet!

Verder is Vectone een service provider dat mag meeliften op het Vodafone netwerk in Nederland en dat wat belminuutjes inkoopt, net zoals Lyca-Mobile en GT-Mobile, beiden hebben hun klantenservices in India en spreken Engels als je de klantenservice belt. Blijf nog steeds bij mijn standpunt dat het een oplichtersbende is vanwege de zoveel doorzichtige regeltjes die elke maand steeds langer worden en in hun reclame uitingen alleen van gratis spreken waarbij er altijd een sterretje (*) staat of 2 (**), (***), (****) met allerlei verwijzingen naar alegemene voorwaarden die dan weer doorverwijzen naar de aanvullende algemene voorwaarden en bieden hun diensten aan op het randje van de wet.

Ook een leuke trouwens van Lyca-Mobile gratis bellen van Lyca naar Lyca, dan zou je denken hey goedkoper kan het niet ja, daaaag kleine lettertjes weer, waardeer voor
€ 100,- euro per maand op dan kan dat pas! Vervolgens Fair Use Policy maximaal aantal minuten en een start tarief van € 0,24 cent per gesprek. Gratis?????

Nogmaals kijk alleen al wat Lyca-Mobile heeft gedaan bij T-Mobile, een hoop belminuten inkopen voor haar klanten en deze vervolgens niet afrekennen maar een rechtzaak beginnen. Mensen wisten niet waar ze aan toe zijn en een op de andere dag zijn voor veel klanten de simkaarten afgesloten waarop Lyca-Mobile niet meer welkom was bij T-Mobile op het netwerk en toen overging naar Vodafone, dit voor veel van hun klanten erg lastig en kregen een nieuw nummer en simkaart.
Heb ook geen ervaring met ze maar lees de regels of de website maar van ze of zie de ervaringen op sommige sites.

Je spreekt over dubbel beltegoed? Dubbel genaaid zul je bedoellen, waarom halveren ze dan niet gewoon de tarieven en waardeer je op met wat je hebt gekocht i.p.v. deze psychologische spelletjes om mensen over te halen hier in te trappen? Overigens zijn dit wel service providers die alleen in malafide belwinkels te koop zijn, dat zegt al genoeg!

Van mij krijgen mensen om mij heen te horen AldiTalk voor kenissen en famillie, bel je onderling voor € 0,04 cent per minuut GEEN start tarief, internet is ook bij Aldi het goedkoopst namelijk € 0,29 cent per MB of een bundel van € 7,99 met 250 MB per maand dat je elke maand zelf kan aanvragen, en niet zoals KPN Prepaid € 9,99 200MB elke maand automatisch.

Kruidvat Mobiel is een goede tweede dit in tegenstelling van wat op bellen.com staat, omdat Kruidvat Mobiel uitkomt op € 0,05 cent per minuut voor Kruidvat Mobiel naar Kruidvat Mobiel, ook hierbij GEEN start tarief! Internet is wel wat duurder namelijk € 0,59 cent per MB en geen internet bundels, verder vragen ze voor GRATIS 0800 nummers een bedrag wat GRATIS hoort te zijn! Volgens mij mag dit niet van de overheid maar dat is een ander verhaal.

Kijk en vergelijk hier maar eens:
http://www.medionmobile.nl/
http://www.medionmobile.nl/talk/tarieven/basistarief/
http://www.medionmobile.nl/web/index.php
http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content/s2/11-13-mobiel-tarieven-vergelijking.aspx
http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content/S2/mobiel-tarieven.aspx?parentid=12980000000322&navigationid=12980000000341&token=-1

Of alles in een oogopslag: (wie staat er boven aan?)
http://www.bellen.com/mobiel/prepaid/vergelijking-tarieven/

› reageer

Uit eigen ervaring weet ik dat je je niet moet blindstaren op onderling beltarieven van bijvoorbeeld 4 cent zoals bij Aldi het geval is. De praktijk leert dat dit alleen in gezinsverband nog wel kan werken als iedereen bereid is te gaan bellen met bijvoorbeeld Aldi of Kruitvat. Maar zelfs dan ligt er vaak wel een mooie aanbieding van een abo met een mooie gratis smartphone op de loer waardoor iemand uit het gezin perse toch wil overstappen. En buiten gezinsverband zul je maar bar weinig mensen kunnen overhalen. Conclusie die goedkope onderling beltarieven hebben maar een zeer beperkte waarde in de dagelijkse praktijk.

Ik denk dat voor korte gesprekken (korter dan 4 minuten) aldi op dit moment de beste keuze is, betrouwbaarder dan Kruitvat vind ik persoonlijk. Maar zelf bel ik toch regelmatig waarbij de gesprekken langer dan 4 minuten duren. Zo heb ik eenmaal per week een gesprek met iemand dat meestal zo rond 30 minuten ligt. Als ik dat met een prepaid sim zou doen dan zou ik zelf voor Simyo gaan omdat die vanaf 4 minuten het goedkoopst is.

Simyo 4 minuten kost 0,50 euro ----> Aldi 4 minuten kost 0,52 euro

Simyo 30 minuten kost 3,10 euro ---> Aldi 30 minuten kost 3.90 euro

Conclusie vanaf 4 minuten is Simyo de beste keuze, bij langere gesprekken kan dat voordeel aardig oplopen.

› reageer

Maargoed, bij langere gesprekken zou ik sowieso een abonnement nemen. Eenmaal per week 30 min is 120 min per maand plus nog wat erbij. Zou mooi passen in een Ben / Simyo Regelmatig van 250 min/smsjes welke maandelijks opzegbaar is

› reageer

Ja ben ik met je eens en ik bel zelf dan ook met een abo. Maar dat neemt niet weg dat vanaf 4 minuten Simyo het goedkoopst is. Ik denk dat gesprekken van 4 á 5 minuten in de praktijk toch regelmatig worden gevoerd. Het ligt er net aan wat je persoonlijke belgedrag is.

› reageer

Idd is, zoals dikkie al schrijft, dit zeer uitgebreide vergelijken van onderling bellen in de praktijk tamelijk zinloos, omdat je naar alle mogelijke nummers moet bellen : prepaid en abo van alle providers en vaste telefoon.
Jongeren nemen met 18 sowieso een abo en wanneer hun ouders akkoord gaan, nog veel eerder, om "gratis" de laatste nieuwe smartphone te krijgen. Wanneer ik zo om me heen kijk, hebben de meeste twaalfjarigen al een abo.
De tweede grote groep prepaidbellers, de ouderen, heeft ook steeds vaker een abo, zo is mijn ervaring in de familiekring. Jongere 55-plussers, die een abo gewend zijn, stappen i.v.m. de voordelen hiervan, na hun pensionering gewoonlijk niet over naar prepaid, blijven over de "oudere" ouderen, die nooit een abo hadden, alleen een prepaidje voor wanneer 't echt nodig is. Deze laatste groep heeft een vaste telefoon en belt hiermee naar famiie en vrienden, mobiel zijn ze alleen bereikbaar, wanneer ze onderweg zijn, anders ligt het toestel uitgeschakeld in de kast.
Dan is er natuurlijk nog een groep, die om de een of andere reden (bijv. schuldsanering) geen abo kan nemen, hier heb ik in de familie- en vriendenkring gelukkig geen ervaring mee, wanneer men veel van deze mensen onder zijn kennissen heeft, kan voordelig onderling bellen bij prepaid interessant zijn.
Ook zijn er nog mensen, die prepaid gebruiken, omdat ze i.v.m. stage of studie slechts tijdelijk in Nederland verblijven, die hebben toch meer belang bij providers, waarmee ze voordelig naar het thuisland kunnen bellen, stagiaires krijgen bovendien meestal een abo van hun werkgever.

Allemaal verschillende mensen dus, die andere eisen stellen aan hun telefoonaansluitng, bijna onmogelijk, die onder een hoedje (lees: bij dezelfde prepaid aanbieder) te krijgen.

Om toch nog iets constructiefs toe te voegen aan het onderwerp "onderling bellen" : bij het regelmatig voeren van lange gesprekken komt ook Vodafone prepaid in beeld : wanneer men bij het activeren voor de optie 3 = 60 kiest, oftewel 60 halen, 3 betalen, kan men tot maximaal 60 minuten bellen naar een ander Vodafone nummer, voor de prijs van de eerste 3 minuten, plus starttarief.

› reageer

Ik heb met alle genoemde prepaidproviders gebeld.
DE goedkoopste oplossing voor mensen die geen abonnement willen is toch echt Lycamobile. namelijk: bellen naar vast en mobiel voor 4,5 cent( namelijk je koopt 10 euro en krijgt 20). smssen kost ook 4,5 cent. Bellen naar vaste nummers kan nu zelfs een half uur tegen slechts de starttik van 20 cent(op de site staat 24 cent maar als ik bel gaat er 20 vanaf) in werkelijkheid dus slechts 10 cent per half uur bellen naar een vast nummer. Daarnast als je elke maand 10 euro opwardeert krijg je 300mb gratis internet.
voordelen Lyca: goede gesprekskwaliteit, zeer goedkoop, tegenwoordig Nederlands sprekende klantenservice, snel en stabiel internet
nadelen: beetje obscuur bedrijfje wandelen een beetje op het randje van de wet, voorwaarden en acties kunnen elke maand veranderen, je zal dus nooit weten of ze over een half jaar nog het goedkoopst zijn. Beltegoed is 12 maanden geldig.
aldi: is een goede tweede. Ook een stabiel product met een intenetbundel. HOewel je er minder krijgt voor die 7,50 die je ervoor moet betalen namelijk 250mb tegen 300mb die je gratis krijgt bij opwardering bij Lyca.
kruidvat: een positief bedrijf, de derde op rij. Vriendelijke helpdesk en tegenwoordig heel stabiel hoor.

› reageer

@dsterk

Je vergeet te vertellen dat je bij Lyca bij bellen naar mobiel (net zoals bij bellen naar vast) naast de prijs per minuut ook het starttarief betaalt. Ook betaal je bij Lyca elke minuut volledig.
Ook is het beltegoed niet een jaar, maar slechts een half jaar geldig.

› reageer

Ja starttarief was ik vergeten maar dat is voor zover ik weet niet deizeflde 0,24 als naar vaste nummers. Wat het wel is kan ik niet vinden op de site. IK heb vernomen dat mijn beltegoed een jaar geldig is bij de klantenservice. Hele minuut klopt maar zlefs als je 1 minuut en 1 seconde belt betaal je dusin werkelijkheid 9 cent en dat is nogaltijd goedkoper.

› reageer

Lyca is niet echt iets voor je als je niet elke keer op de site wil letten. Alles kan maandelijks veranderen. Maar heb je graag internet (waarvoor je toch elke maand met 10 euro moet opwarderen om het te krijgen) en je belt niet voor meer dan 20 euro dan is het een goedkoop alternatief voor een abonnement.
Maar als je alleen maar wilt bellen en smssen zou ik voor Kruidvat gaan. Beltegoed een jaar geldig(de vervaldatum wordt genomed als je je beltegoed opgevraagd) in elke kruidvat beltegoed tekoop en zelfs opwarderen vanaf 8 euro.

› reageer

Op basis van verdubbeling van je beltegoed.
zijn de tarieven bij Lyca:

€0,045/min naar andere mobiele nummers + starttarief van €0,095 (1e minuut: = € 0,14)
€0,005/min naar vaste nummers + starttarief van €0,095 (1e minuut = € 0,10)
€0,045 sms
elke minuut wordt volledig in rekening gebracht.

5 minuten bellen naar vast kost dus € 0,12 ct
5 minuten bellen naar mobiel kost € 0,32 ct
Lyca is altijd voordeliger bij gesprekken van 2 min of meer. Het verschil wordt aleeen maar groter bij langere gesprekken.

De zgn. nadelen van acties en alle voorwaarden daarbij. Dat hoort nu eenmaal bij acties. Maar als je dat niet vertrouwd reken je daar toch niet op en bel je toch alleen (naar normale bestemmingen) met Lyca.

Voor de geldigheid van het beltegoed geldt: Wanneer je gedurende een periode van zes maanden geen gebruik maakt van je beltegoed wordt je beltegoed bevroren.
bron: http://www.lycamobile.nl/faq.aspx?lang=NL
Gunstiger kan niet of je moet elk jaar een keer willen opwaarderen.

› reageer

@Windstorm,

Op basis van verdubbeling van je beltegoed.
zijn de tarieven bij Lyca:

Blijf er bij dat hier een adertje onder zit, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan door gewoon de minuut prijs te halveren ipv beltegoed zogenaamd verdubelen?

?0,12/gesprek 30min. onderling bellen
Hier de ondoorzichtigheid van de website: Lyca naar Lyca: 1ste 30 minuten zijn gratis met een starttarief van 24 cent per gesprek

?0,045/min naar andere mobiele nummers + starttarief van ?0,095 (1e minuut: = ? 0,14)
Dit klopt maar dan is AldiTalk met ? 0,13 of Kruidvat Mobiel met ? 0,12 GEEN start tarief veel goedkoper!

?0,005/min naar vaste nummers + starttarief van ?0,095 (1e minuut = ? 0,10)
Is het niet: Vaste lijnen: 1 cent per minuut + starttarief verder staat er: *0 ct/min naar vaste lijnen
Deze aanbieding is geldig van 04/03/2011 tot en met 31/05/2011. (Tijdelijk!)
Deze tarieven zijn van toepassing nadat u ten minste eenmaal heeft opgewaardeerd in de promotieperiode.
Deze actie geldt alleen voor vaste lijnen. Een starttarief van 24 cpg is van toepassing.
Dus totaal on-interesant met al die ristricties!

?0,045 sms

20 sms’jes gratis bij elke opwaardering met € 10, en 50 sms’jes gratis bij elke opwaardering met € 20. Gratis sms’jes zijn 30 dagen geldig vanaf de dag van opwaarderen. Voor elke sms gestuurd boven deze limiet geldt een tarief van 12 cent per sms.

5 minuten bellen naar vast kost dus ? 0,12 ct
Nee het start tarief van € 0,24 cent daarnaast lees hierboven al die regels pas na opwaarderen en in de actie periode is deze geldig tot 31 mei a.s.

5 minuten bellen naar mobiel kost ? 0,32 ct
Lyca is altijd voordeliger bij gesprekken van 2 min of meer. Het verschil wordt aleeen maar groter bij langere gesprekken.

De zgn. nadelen van acties en alle voorwaarden daarbij. Dat hoort nu eenmaal bij acties. Maar als je dat niet vertrouwd reken je daar toch niet op en bel je toch alleen (naar normale bestemmingen) met Lyca.

Voor de geldigheid van het beltegoed geldt: Wanneer je gedurende een periode van zes maanden geen gebruik maakt van je beltegoed wordt je beltegoed bevroren.
bron: http://www.lycamobile.nl/faq.aspx?lang=NL
Gunstiger kan niet of je moet elk jaar een keer willen opwaarderen.[/quote]

Lees hieronder maar de voorwaarden: (Succes ermee hahaha oerwoud provider)

*0 ct/min naar vaste lijnen

eze aanbieding is geldig van 04/03/2011 tot en met 31/05/2011. Deze tarieven zijn van toepassing nadat u ten minste eenmaal heeft opgewaardeerd in de promotieperiode. Deze actie geldt alleen voor vaste lijnen. Een starttarief van 24 cpg is van toepassing.

**#Gratis Internet

Download gratis tot 300MB per kalendermaand per klant. Deze aanbieding wordt geactiveerd na ten minste één (1) opwaardering tijdens de promotieperiode en is geldig van 15/03/2011 tot en met 31/05/2011. Bel gratis met de klantenservice op 1200 en u zult een sms ontvangen met de instellingen voor mobiel internet voor uw mobiele telefoon. Wanneer de gratis 300MB zijn verbruikt geldt een tarief van 13 cent per mb.

**Bellen van Lycamobile naar Lycamobile 0 cent

Een starttarief van 24 cpg is van toepassing, max. 30 minuten per gesprek. Na 30 minuten geldt een tarief van 12 cpm. Een "fair use policy" van max. 3000 minuten per maand is van toepassing, boven deze limiet wordt het standaard tarief gerekend. Deze aanbieding is geldig van 01/02/2011 tot en met 31/05/2011. Deze aanbieding is alleen geldig na ten minste één (1) succesvolle opwaardering per week.

***Bellen van Lycamobile naar GT Mobile 0 cent

Een starttarief van 24 cpg is van toepassing, max. 10 minuten per gesprek. Na 10 minuten geldt een tarief van 18 cpm. Een "fair use policy" van max. 1000 minuten per maand is van toepassing, boven deze limiet wordt het standaard tarief gerekend. Deze aanbieding is geldig van 01/02/2011 tot en met 31/05/2011. Deze aanbieding is alleen geldig na ten minste één (1) succesvolle opwaardering per week.

#Gratis sms’en van Lycamobile naar Lycamobile

20 sms’jes gratis bij elke opwaardering met € 10, en 50 sms’jes gratis bij elke opwaardering met € 20. Gratis sms’jes zijn 30 dagen geldig vanaf de dag van opwaarderen. Voor elke sms gestuurd boven deze limiet geldt een tarief van 12 cent per sms.

## Gratis 100% extra beltegoed bij elke opwaardering

Gratis beltegoed is te gebruiken voor zowel nationale als internationale gesprekken en voor het verzenden van SMS berichten, echter niet voor roaming.

### Lycamobile World

De deelnemende landen zijn Australië, België, Denemarken, Italië, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland, en Groot Brittannië. Een starttarief van 24 cpg is van toepassing op alle gesprekken. Klanten kunnen tot maximaal 30 minuten voor 0 cpm bellen, daarna wordt voor alle Lycamobile naar Lycamobile gesprekken het standaard tarief gerekend. Deze aanbieding is geldig van 02/08/2010 tot en met 31/05/2011

Starttarief:

Voor alle telefoongesprekken met de Lycamobile prepaid simkaart geldt een starttarief van 19 cent (behalve Lycamobile naar Lycamobile+ GT Mobile gesprekken). Alle Lycamobile aanbiedingen en tarieven kunnen op enig moment worden aangepast of worden stopgezet door Lycamobile Distribution Limited. Alle getoonde tarieven zijn per minuut en kunnen tussentijds gewijzigd worden. Er moet minimaal 20 cent beltegoed op je Lycamobile simkaart staan om te kunnen profiteren van alle Lycamobile aanbiedingen.

› reageer

Nogmaals:
De zgn. nadelen van acties en alle voorwaarden daarbij, dat hoort nu eenmaal bij acties.
Maar als je dat niet vertrouwd reken je daar toch niet op en bel je toch alleen (naar normale bestemmingen) met Lyca.

Je betaald uiteindelijk (na verdubbeling beltegoed) de volgende tarieven:

€0,045/min naar andere mobiele nummers + starttarief van €0,095 (1e minuut: = € 0,14)
€0,005/min naar vaste nummers + starttarief van €0,095 (1e minuut = € 0,10)
€0,045 sms

Heb het getest met een nog nooit opgewaardeerde lyca simkaart.

Naar vaste nummers gaat er 1 ct/minuut + 19 ct starttik van je beltegoed. Totaal € 0,20 ct voor 1 min.
Dus de eerste minuut kost feitelijk € 0,10 ct.
Voordeliger kan niet, en lyca is dus uiteindelijk gewoon de goedkoopste prepaid provider van Nederland.

› reageer

Leuke discussie over Lyca. Het is wel de MVNO waarbij alles misging met een overstap van het T-Mobile netwerk naar het Vodafone netwerk, doordat Lyca nog een slordig tiental miljoenen aan T-Mobile moest betalen. En het is ook dat Lyca dat de gespreksgeschiedenis van vele klanten openbaar op de website had staan. En ook dat Lyca dat door geschillen het voor de consument bijna onmogelijk was beltegoed te kopen. Het is maar waar je mee wilt bellen.

› reageer

De discussie of je met een bedrijf wat een bepaalde geschiedenis heeft wil bellen is natuurlijk niet zo relevant. De meeste telecombedrijven hebben wel dingen gedaan waar je wat van kan zeggen. IK zou bijvoorbeeld nooit met kpn willen bellen omdat dat bedrijf structureel andere telecombedrijven opkoopt e zo de concurrentie de das om doet. Zodra een telecomproduct wat ik heb wordt gekocht door kpn ga ik direct weg. Maar als je niets goedkopers kan vinden wordt het natuurlijk wel een lastige situatie. Ik zou persoonlijk zeggen bel allemaal met de goedkoopste. Als je dat massaal doet zal de rest mee moeten gaan omdat ze anders hun klanten niet houden.

› reageer

Ik zou persoonlijk zeggen bel allemaal met de goedkoopste. Als je dat massaal doet zal de rest mee moeten gaan omdat ze anders hun klanten niet houden.

Tja, de een is met bellen misschien goedkoper, de ander weer met smsen, en de ander weer met internet erbij. Er is niet simpelweg één aanbieder op alle fronten de goedkoopste.

› reageer

Ik heb zojuist mijn zakelijke nummer geporteerd naar Lycamobile. DE site en bij de simkaart geleverde papieren geven geen goede instructies hoe je dit moet doen. De klantenservice zegt namelik dat de postbus in hoofddorp niet dagelijks geleegd wordt en dat het daarom erg lang kan duren voor je verozek dan wordt voltooid. Wil je je nummer naar Lyca porteren vul dan het formulier bij je simkaart in, scan het in, mail het naar cs@lycamobile.nl bel daarna de klantenservice en vraag om je mail op te zoeken. Ze printen hem dan en vullen hem terwijl je aan de telefoon bent in in hun aanvraagsysteem. Je krijgt dan een referentienummer en je mag terug bellen als er binnen 5 dagen niets is gebeurd. IK heb vandaag zo mijn Simyo nummer geporteerd, ben benieuwd of het goed gaat.

› reageer

Wat een procedure zeg, en wat als je ooit weer weg wil? Moet dat dan op een vergelijkbare manier, of nog tien keer moeilijker?

› reageer

Als je weg wilt moet je nieuwe provider zorge dat ze het nummer krijgen. Dat doen ze ook, want iemand die een nummer mee neemt is een serieuze klant Dus daar belt de nieuwe aanbieder wel achter aan. Maar ik neem aan dat de providers elkaars interne contactgegevens voor dit soort zaken kennen.

› reageer

Nummerbehoud gaat via Coin, https://coin.nl/
Daar zijn allerlei regels voor opgesteld om concurrentie en klantgerichtheid te kunnen waarborgen, ik kan me zo voorstellen dat als je een provider niet volgens die regels een uitportering goedkeurt er sancties zullen volgen.

› reageer

Zelfde vraag, maar nu een paar jaar later. Gewenste netwerk nog steeds KPN of Vodafone. Is Aldi nog steeds de beste optie?

› reageer

Nu Vectone by far met 1,2,3 tarieven
1ct/MB
2ct/sms
3ct/Min
Vectone
www.vectonemobile.nl

› reageer

via www.choozze.nu kan het nog goedkoper:
eenmalig € 25,-- aanmeldkosten, daarna maandelijks
gratis 100 min/sms/mb. Dus geen bijkomende kosten meer.
(Dus alleen geschikt voor de "kleinverbruikers" die nu prepaid hebben).

› reageer

Klinkt niet gek, netwerk is T-Mobile, de buiten de bundeltarieven:

Bellen & internetten buiten je bundel in Nederland kost 15 eurocent per minuut/MB.

Verstuur je meer dan 100 smsjes in Nederland, dan kost dat 7 cent per sms-bericht.

Buiten de bundel echter vrij prijzig.

Ik kan even niet vinden hoe je de min/sms kan opvragen, iemand enig idee?

› reageer

kijk is hier...
https://helpdesk.choozze.nu/support/solutions/articles/5000009151-word-ik-gewaarschuwd-als-mijn-bundel-bijna-op-is-

› reageer

Dank je Dombi,

Ik vraag mij af of die sms-jes wel snel genoeg zijn, ik zie liever dat gebruik wordt gemaakt van *101# of *100#, dan is er realtime overzicht mits op tijd bijgewerkt wordt.

› reageer

Dombi schreef:
kijk is hier...
https://helpdesk.choozze.nu/support/solutions/articles/5000009151-word-ik-gewaarschuwd-als-mijn-bundel-bijna-op-is-
Daar staat ook nog iets onder:Ook kan je via Mijn Choozze je verbruik in de gaten houden.

› reageer

@12345,

Op die manier je tegoed in de gaten houden vindt ik erg irritant, je moet steeds inloggen om te kijken hoe de stand van zaken is.

Voor eenmalig 25 euro is het niet gek, toch vindt ik het realtime opvragen via *101# of *100# het beste werken.

› reageer

hoi je kunt ook nu bij vectone een Nederland Mini Bundel bestelen.
niet duur 33min 33sms 33mb voor 99ct.
kijk hier.
http://www.vectonemobile.nl/aanbieding/goedkoop-bellen-sms-data-bundel-deal.aspx.

en daar kun je het beltegoed checken.
via sms.

› reageer

@Dombi,

Voor de prijs van betaalde belminuten, krijg je als het ware de sms-jes en mb's er gratis bij, er staat alleen niet bij of deze een maand of langer geldig blijven.

Nu nog zeker weten of bij nummerbehoud onderling gratis bellen blijft werken, want dat is niet bij elke provider zo, alleen heb ik bij Vectone Mobile er nog geen duidelijkheid in kunnen vinden.

› reageer

Inmiddels reactie gekregen van Choozze Zero,

Hallo XXXXX,

Via *101# of *100# direct status van je verbruik opvragen is niet mogelijk.
Wel bedankt voor de suggestie! Wellicht dat dit in de toekomst kan.

Tijdsbestek van status verbruik is enkele minuten.

Je kan net zo lang gebruik maken van de Choozze Zero als je zelf wil. We kennen geen einddatum. Om je simkaart actief te houden, adviseren wij wel om 1 keer per kwartaal een belletje te doen of een SMS te sturen.

Met vriendelijke groet,
Het Choozze team

Op zich ook best netjes, ik hoop alleen dat ze mijn suggestie mee kunnen en willen nemen. Het is op het netwerk van T-Mobile, die kent volgens mij die codes niet zoals het KPN en Vodafone netwerk ze wel kennen.

Wie weet wat de toekomst brengt.

Ik zit niet direct op een dualsimkaart mobiele telefoon te wachten, meestal hebben die minder mogelijkheden dan een mobiele telefoon met een enkele kaart.

› reageer

Ik denk aan zowel Vectone Mobile als Choozze Zero, misschien is de combinatie ook leuk, maar dan wordt het weer of 2 telefoons, of een duo simkaart telefoon. Ik gebruik liever een goed toestel, meestal hebben de duo simkaart telefoons wat minder goede specificaties.

› reageer

Wat zijn jullie ervaringen met Vectone, ik heb heel wisselende ervaring met verschillende nummers bij Vectone, ook nummerbehoud aanvraag is een hels karwei. Ik heb het voorlopig opgegeven met nieuwe aanvragen.

› reageer

Ik heb met 1aart een proef lopen, na 3 maal vragen is eindelijk de voicemail er af gehaald. Ik belde eerst buiten kantoor uren, ze zijn erg lang bereikbaar, maar buiten kantoortijd werkt het niet.

Nummerbehoud ga ik bij 1 abonnement via een omweg toepassen, want je moet een formulier uitprinten, invullen, inscannen en versturen. Het best lijkt mij dit via een andere provider prepaidkaart te doen, dan heb je ook geen gezeur als het goed is, in ieder geval niet bij een abonnement i.v.m. beëindiging.

Het is daardoor wel wat omslachtiger, maar meer dan dat weet ik nu nog niet te vertellen.

Invullen van nummerbehoud zou eigenlijk online moeten kunnen, maar ik heb tot nu toe geen kaart geregistreerd, dat gaat nog komen met een andere aanvraag.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.