Hoe zo voordelig mogelijk SMS'en (maar weinig bellen)?

Ik verkeer in dezelfde situatie als veel ouders met kinderen op de middelbare school: de jeugd belt weinig, maar SMS't zich de blubber. Dichterlief heeft nu simyo, wat voor prepaid vrij goed en niet al te duur is, maar SMS'en a 10 eurocent is toch wel erg duur. Alle vriendinnen SMS'en veel goedkoper, met blox/bundels van 1000 SMSjes voor 10 euro, maar dat kan bij Simyo helaas niet.

Dus heb ik maar eens proberen op te zoeken hoe het beter kan, maar dat valt niet mee. Mijn bevindingen zet ik alvast hieronder neer, maar wellicht heeft iemand nog aanvullingen of suggesties?

Ik ben uitgegaan van zo weinig mogelijk belminuten (ze belt bijna nooit) en 500 a 1000 SMS per maand.

1: Simpel, met 100 belminuten voor 2,50 (is het minimum) en 1000 SMSjes voor 10 euro per maand, samen 12,50/mnd. Buiten de bundel duur: 0,30 per minuut/SMS. Is bovendien een 2 jarig abonnement, waar je echter wel een extra halfjaar gratis krijgt, netto betaal je dus 10,- per maand. Behoorlijk voordelig, maar wel 2,5 jaar vast helaas.

2: Ben: Ben Zuinig met 50 minuten voor 4,- en 1000 SMS voor 10 euro per maand, samen 14,-/mnd. Buiten de bundel 0,25 per minuut/SMS. Is elke maand opzegbaar, maar daar betaal je ook wat meer voor.

3: Vodafone: Prepaid Meerwaarderen met SMS Blox a 10 euro, kost minimaal 10 euro per maand (maar je kunt een maand overslaag met de Blox als je weinig gaat SMSen en dan betaal je even niks). Bellen kost 0,30 per minuut, maar je betaalt niks als je niet belt (prepaid tenslotte). Bij opwaarderen krijg je bonus SMS of belminuten (en die krijg je al snel, omdat de Blox uit je beltegoed wordt betaald, dus elke 2 maanden krijg je minimaal 15 gratis belminuten of 50 gratis SMSjes). Bellen is dus altijd duur, maar je zit voor 10 euro per maand nergens aan vast.

4: Hollands Nieuwe: 75 minuten voor 4,50 en 1000 SMS voor 10 euro, samen 14,50 per maand. Buiten de bundel blijft het voordelig met 6 cent per minuut of SMS én je tegoed is 3 maanden houdbaar. Dus als ze eens en maand toch wat meer belt is het niet erg, ze houdt vast minuten van de vorige maand(en) over. Hier zit je ook weer 2 jaar aan vast (1 jaar vast is 0,50/mnd duurder, waardoor extra minuten/SMS op 6,7 cent zitten).

Ik heb ook naar aanbieders als Kruidvat en Aldi gekeken, maar die bieden geen SMS bundels, waardoor SMSen minimaal 4x zo duur is dan bij de boven genoemde aanbieders. Dat is dus al heel snel onvoordeliger.

Het nadeel van de genoemde aanbeiders boven is dat ze allemaal wel een bepaald voordeel hebben, maar ook nadelen: Simpel is het goedkoopste maar je zit er 2,5 jaar aan vast, Ben is 50% duurder maar kan elk moment opgezegd worden, Vodafone prepaid is vrijwel even duur als Simpel maar bellen is erg duur en bij Hollands Nieuwe is het tegoed 3 maand houdbaar en buiten de bundel niet erg duur.

Voor mezelf wist ik het wel (als ik ook veel zou SMSen, wat ik neit doe): Simpel. Maar ja, ik ken dan ook mijn belgedrag behoorlijk goed. Mijn dochter heeft nog niet zo lang een mobieltje en zit nog maar een 9 maanden op de middelbare school. Ik verwacht dat het alleen maar erger wordt met SMSen, maar dat is niet zeker. In dat opzicht zou Vodafone Prepaid Meerwaarderen met de Zorgeloos Internet Blox én niet duur én vrij opzegbaar zijn. Bellen is daarbij wel erg duur, maar ik kan (met mijn Voda 27,50 abo waar ik de belminuten toch niet van opkrijg) na een SMSje prima terugbellen. : Op di moment neig ik (dus) naar #3...

Maar wellicht heb ik wat over het hoofd gezien? Een andere optie waarbij m'n dochter voor rond de 10 euro per maand én niet al te duur belt én 1000 SMSjes kan versturen én er niet voor langere tijd aan vast zit?

› reageer

Optie 3 als ze praktisch bijna nooit belt. Één keer in de twee maanden heeft ze dan 15 belminuten. Daarbuiten is het 30 cent per minuut. Nergens aan vast, en zeker geen rekening van 200 euro, omdat ze gaat puberen en er wel heel veel mee belt.

› reageer

Het is inderdaad lastig, omdat het bel/sms gedrag van - laat ik maar zeggen - onze dochters zo onvoorspelbaar is. Mijn dochter (12) heeft een Vodafone Bel+SMS+Web 150, zij maakt veel gebruik van Whatsapp. Maar dat vereist wel smartphones en internet bij de andere meiden, dat is helaas niet overal het geval

Ik hoop dat ze idd niet teveel gaat sms-en, want dan hebben we een probleem.

› reageer

Hi prepaid en dat via internet op Hi5 omschakelen.

Je betaald dan 5 cent per SMS, dus 200 stuks per 10 euro.

Bijkomend voordeel is dat ook gratis SMS-jes via het internet kan sturen met reclame.
Ik dacht maximaal 15 SMS-jes in de week, mogelijk nu meer, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zou ook voor optie 3 van Vodavone gaan, op = op, als ze te veel SMS-jes verstuurd heeft.

› reageer

Deze lijkt mij verre het voordeligst:
5: Blyk: Prepaid 10,- voor 3 maanden lang 1000 SMSjes per maand. En 1000 belminuten naar andere blyk'ers. Beltarief naar niet blyk is €0,35 Dus je hebt iets minder dan een half uurtje bellen (naar niet blyk'ers) allemaal voor die 10 euro, voor smsbundel min. eens in de 3 maanden opwaarderen.
http://www.blyk.nl/dit_is_blyk/tarieven/
Addertje: je moet MMS (kunnen) ontvangen met commerciële boodschappen.

› reageer

550 sms'jes via Euphony (http://tinyurl.com/246y39a) met EuMobi275 voor 9,95. Nog eens 1000 extra voor nog 9,95 extra.

› reageer

Ben 250 belminuten/sms met internet abo voor 4.95
whatsap gebruiken maar dan moeten de vriendinnen ook een smartphone hebben.
sms is de melkkoe van de telecomproviders en de concurrent is whatsap die ze aan banden willen leggen.

› reageer

Blyk lijkt inderdaad erg interessant, veel interessanter dan de andere suggesties (maar toch dank!). Enige nadeel zijn die commerciele berichten, die ze kennelijk als MMS versturen. Kost dat ontvangen ook nog iets? Kan er op de Blyk site niks over vinden...

En Whatsup heeft ze niks aan, want geen smartphone en geen vriendinnen met internetbundel.

› reageer

Het enige wat die MMS-jes kost is tijd om ze te verwijderen
en je moet er een toestel voor hebben dat MMS ondersteund.

› reageer

t-mobile familie?
Voor 6 T-mobile nrs (en één vast nummer) onderling 1000 min en 1000 sms per aansluiting waarbij één persoon 14.95 betaald per maand.

Als je daarnaast ook nog 1000 smsbundel voor 10 euro hebt (voor je niet t mobile vrienden) kan het toch haast niet meer buiten de bundel gaan toch?

Het grote nadeel is dat je wel allemaal t mobile moet hebben maar voor vrienden/vriendinnen die erg veel sms'en met elkaar wel het overwegen waard!

› reageer

Het gaat Blyk worden. De enige twee nadelen kunnen we wat mee (MMS reklame gewoon verwijderen en voor MMS die wat zou kunnen kosten in het buitenland grwoon de SIM thuislaten als we naar het buitenland gaan). Dochterlief gaat uiteraard proberen de vriendinnen ook op Blyk te krijgen, kunnen ze onderling ook nog eens 1000 minuten bellen.

T-Mobile Family is leuk, maar duurder en beperkter, toch dank voor de suggestie!

› reageer

Inmiddels 2x een Blyk pakketje binnen gekregen. Na de eerste bestelling kreeg ik geen bevestigingsmail, die je nodig scheen te hebben om te activeren. Nee, ook niet in de SPAM folders... Dus de volgende ochtend nog eens besteld. Toen wel een mail, waar eigenlijk niks bijzonders in stond. En gisteren dus 2x een pakketje.

Van eentje gebruik gemaakt en na een opwaardering van 10 euro waren de 1000 SMS en 1000 minuten naar Blyk gebruikers binnen. Nu nog even wachten op nummerbehoud, dus dochterlief loopt nu met 2 telefoons rond.

› reageer

En gisteravond ook een mail van Blyk, dat MMS ontvangen in het buitenland gratis is (verzenden niet, maar da's logisch). De GSM van dochterlief kan dus gewoon mee op vkantie.

Is dus het enige nadeel van Blyk de reklameberichten. Kon dochterlief niks schelen, "die gooi ik toch gewoon weg".

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.