Gratis simkaarten van CITYTEL met gratis 1,50 beltegoed

Gratis simkaarten van CITYTEL met gratis 1,50 beltegoed maximaal 2 per adres
Het leuke bij deze is dat je beltegoed steeds wordt verhoogd met 5 cent als je een SMS ontvangt.

Hier de link: http://citytel.nl/bestel/gratis-simkaart

› reageer

leuke actie, gelijk besteld! vraag me alleen af (niets in FAQ of voorwaarden) hoe lang dit blijft. je zou dus tussen twee kaartjes heen en weer kunnen blijven sms'en voor nop...
/edit: lees net dit topic waarin het aan de orde kwam

handig als 2e nummer en voor nummerbehoud van aflopende reserve-abo'tje...

› reageer

Of een paar Mb ermee internetten:
Je kunt met je Citytel Prepaid SIM surfen op het Internet. Daarvoor moet je in je mobiele telefoon een APN instellen. De gegevens daarvoor zijn: APN = internet.data; username en password hoef je niet in te vullen. Gebruik voor zover nodig de gebruiksaanwijzing van je mobiele telefoon.

Citytel Prepaid maakt gebruik van het KPN netwerk, een van de beste netwerken van Nederland. De beschikbaarheid van de dataverbinding en de maximale snelheid hangen af van de plaatselijke omstandigheden. De maximale snelheid van Citytel Prepaid is 7,2 Mbps down en 1,4 Mbps up.
Bron: FAQ

› reageer

Het systeem wat Citytel gebruikt lijkt ald die van Kruidvat mobiel.
Het vervelende van dit systeem is dat als je zo een kaart hebt, de beltegoeden vertraagd worden afgeboekt, waardoor je gewoon 1 uur kan bellen met 1,50, waardoor je weer in de min staat alleen is dit niet zichtbaar via *101#

Dit zie je pas na je opwaardering!

› reageer

Internet werkt bij mij niet, Heb een nieuw internetprofiel aangemaakt met APN: internet.data

@moose
Die ervaring heb ik ook, opzich wel handig als je een lang gesprek wilt voeren, weet ik veel waar naar toe. Kun je daarna de sim weg gooien. Tja het is prepaid toch?
Wel slordig dat je tegoed dan niet negatief wordt weergegeven, want als je dan opwaardeert wordt het tekort daar waarschijnlijk wel van afgetrokken!

Verder werkt die 5ct/sms wel goed, de geldigheid van het beltegoed wordt daarbij ook telkens met een jaar verlengd. Dus een goede provider om je nummers te stallen.

Wel vraag ik me af wat het verdien model is achter die 5ct/sms. Als je daarop verlies maakt moet je het volgens mij niet gaan aanbieden.

› reageer

Internet werkt bij mij wel (met de op de website genoemde instellingen). En dat is dan ook waar ik de simkaart voor gebruik. Ik heb geen Internetbundel bij mijn eigen abo, maar wel vaak smsjes over aan het eind van de maand, die verstuur ik dan naar mijn Citytel nummer, dat ik dan gebruik als ik sporadisch eens Internet onderweg nodig heb.

De 5 ct voor eens smsje is nog elke keer bijgeschreven, ook bij gratis smsjes (via bijvoorbeeld de Vodafone site of die je (Bv 'Nog wakker?') gratis vanaf een Vodafone sim-kaart kunt versturen). De enige smsjes waarvoor geen tegoed wordt bijgeschreven zijn degene die ik via VoIP heb gestuurd.

Buiten de hier al behandelde nadelen (waaronder voor mij vooral niet kunnen gebruiken in het buitenland) ben ik best tevreden over Citytel.

› reageer

Constateerde bij bellen naar 0800 nummer dat er 0,20 van tegoed afging. Mailtje via de site gestuurd, vast automatische opwaardering /correctie dag erna. Maar zou dus kunnen dat je eruit gegooid wordt, bv bij 0800-conference call nummers als je tegoed op raakt zo..

› reageer

@ spambam,

Dat is ook bij Kruidvat mobiel het geval, 0800 (gratis nummers) worden gewoon in rekening gebracht, opwaarderen als je beltegoed 0,00 is en je doet er 10 euro op blijkt achteraf dat je maar 8,20 aan beltegoed hebt omdat je de vorige keer te lang aan de telefoon hebt gehangen en je eigenlijk - 1,80 rood staat met prepaid, ook dit is hetzelfde bij Kruidvat.

Vraag me af of dit niet fraudegevoelig is zo'n systeem, je koopt een Kruidvat mobiel kaartje van 5 euro inclusief 5 euro beltegoed en je belt de rest van de dag naar een ander mobiel nummer :s

› reageer

Ik heb er ook 2 besteld! Thnx..

› reageer

Ik zie op de website niet de tarieven voor bellen naar 0900-nummers erbij staan. Zijn 0900 nummers misschien geblokkeerd?

Edit: Citytel ondersteunt geen betaalde SMS diensten en 0900 nummers. Citytel heeft dit met opzet geblokkeerd omdat deze diensten veelal gekoppeld zijn aan dure abonnementen of gebruikt worden om fraude te plegen.

Het ontvangen van betaalcodes via SMS voor bijvoorbeeld internetbankieren is uiteraard wel mogelijk.

Sorry

› reageer

Waar je eerder met Citytel niet kon bellen/smsen (of gebeld worden/sms ontvangen) in het buitenland. Staat er nu dit bij de FAQ:

'Het is met Citytel Prepaid standaard niet mogelijk te bellen/SMSen in het buitenland of gebeld/gesmst te worden in het buitenland. Wil je dit wel graag, neem dan contact met ons op.'

› reageer

Waarom geeft men niet gewoon iedereen de mogelijkheid tot buitenlandbellen ?
Ik heb nu al een extra andere prepaidkaart aan moeten schaffen om in het buitenland te bellen. Deze omzet welke hierop gegenereerd wordt vloeit helaas niet in de kassa van Citytel. Ik geloof dat je alleen nog met Tele2 prepaid niet in het buitenland kunt bellen, met alle overige prepaidaanbieders kan dit, voorzover mij bekend, wel.....

› reageer

En de eerste storing in het "beltegoed voor sms" systeem is daar.
Het tegoed van een ontvangen sms wordt de volgende morgen niet meer bijgeschreven.

Via twitter hebben ze laten weten dat er een storing gaande is, en dat er met man en macht aan gewerkt wordt...
En dat al de ontvangen smsjes uiteindelijk worden uitgekeerd.

› reageer

De smsjes zijn al vanaf 19 juni jl. niet meer uitgekeerd.
Men heeft ook een wijziging uitgevoerd in de tekst achter de beltegoedopvraag
*101#, waardoor deze rare kuren vertoont op een Nokia 1600.
Het bestaat uit 3 blokjes, waarvan de relevante info in het 2e blokje. Wil men het 2e blokje lezen dan schiet het automatisch weer terug naar het eerste blokje. Ook zijn blijkbaar niet alle gebruikte tekens compatible met alle soorten toestellen.
1e blokje: Uw prepaid tegoed en uiterste houdbaarheid
2e blokje: zijn Euro 5,75 รณ18-06-2012{. Wij wensen u een prettige
3e blokje: dag!
(Tekst exact zo overgenomen als deze verschijnt).

› reageer

Er is nog steeds geen tegoed bijgeschreven, en vanuit citytel zelf heerst een tamelijke radiostilte, er wordt elke dag wel wat geklaagd op twitter en soms antwoorden ze dan wel. Maar niks officieels op de website ofso. Terwijl ze met dat beltegoed voor sms, zich er sterk profileren en je voornamelijk daarmee binnen lijken te lokken.
Beetje jammer dat ze daar qua communicatie een steekje laten vallen. Wordt morgenochtend weer spannend om 6 uur (het moment dat het beltegoed wordt bijgeschreven) maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van.
Qua beltegoedopvraag heb ik geen problemen met Sony Ericsson en Symbian.

› reageer

Vanochtend zijn de resterende smsjes weer bijgeschreven en daarmee lijkt het probleem opgelost.

› reageer

Het tegoed voor mijn ontvangen smsjes is de afgelopen 2 dagen niet bijgeschreven. Ik zie niets bijzonders staan op Twitter. Is er weer een storing? Of is het deze keer echt alleen mijn simkaart?

Update:

Vraag inmiddels ook uitgezet bij de klantenservice.

› reageer

Niet alleen bij jou, bij mij is ook niets bijgeschreven.

› reageer

Eergisteren bleef mijn beltegoed de hele dag hetzelfde, of er gister sms'jes werden bijgeschreven was daardoor moeilijk te controleren.
Gister en vandaag werkt het weer als vanouds. Ik moet zeggen ik vind Citytel echt een uitvinding.

› reageer

Blijkbaar speelt het probleem van het niet bijschrijven van het tegoed niet bij iedereen. Kreeg van de klantenservice te horen dat er dit weekend een storing was geweest, maar dat sinds gistermiddag alles weer in orde zou moeten zijn. Bij mij is het tegoed echter nog steeds niet bijgeschreven. De zaak wordt voor mijn nummers nu dieper onderzocht.

› reageer

Het nieuwe tegoed (van de smsjes die ik gisteren heb ontvangen) is vandaag wel bijgeschreven. Alleen is het tegoed voor de smsjes die ik eerder deze week heb ontvangen nog niet bijgeschreven.

› reageer

Mijn ervaring is ook dat ze wat moeite hebben met tellen van binnenkomende SMSjes... In het nadeel van de klant.

› reageer

Ik heb alleen maar lof voor Citytel, met name voor de Klantenservice.
Mijn simkaartje werkte eerst niet in het buitenland. Na melding kreeg ik direct een nieuwe simkaart. Ook het nummerbehoud van een andere provider naar Citytel is perfect gegaan.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.