[Afhandeling] Nokia E6 € 169,35

Bij telfort.nl:

Nokia E6 gratis icm 1-jarig Telfort 100 minuten bundel zonder data

Eerste 4 mnd: € 6,95 per maand
Daarna: € 13,95 per maand
Aansluitkosten € 29,95
---
Totaal: € 169,35

Geen slechte deal lijkt me zo. Oftewel: Lijkt me een foutje. Eens zien of ze leveren.

http://shop.telfort.nl/telefoons/Nokia/Nokia-E6.html

› reageer

mooie aanbieding inderdaad.

› reageer

Ook een bestellingetje geplaats, eens kijken of het indd lukt.
Kreeg wel onderstaand mailtje na aanleiding van me reserveringsbevestiging:

Hartelijk bedankt voor uw reservering bij Telfort!

U heeft een reservering geplaatst voor een Nokia E6. Naar verwachting is uw toestel leverbaar in de week van 21-06-2011.

Levering zal plaatsvinden, op het moment dat de Nokia E6 voorradig is en uw gegevens zijn gecontroleerd. Let op, op het moment dat uw gereserveerde Nokia E6 voorradig is, zijn de dan geldende aanbiedingen van toepassing. Deze kunt u terugvinden in het contract dat u op dat moment wordt toegezonden.

Per e-mail wordt u bericht en ontvangt u van ons de aanvullende informatie over nummerbehoud & bezorging.

Vond de dikgedrukte zin een beetje een vage

› reageer

Dat is inderdaad apart. Hoewel ik de toestelprijs wel in de reservering heb staan.

› reageer

Goeie aanbieding : Bedankt!

Ook maar besteld, de E6 past heel goed bij m'n verzameling :

En maar even wat screenshots gemaakt van de bestelling

› reageer

Ook 1 besteld, dank u !

:0)

› reageer

Ook maar een poging gewaagd. Net toestel, is dit een nieuw uitgekomen model? Ik heb hem nog nooit eerder gezien geloof ik. Bedankt voor het melden

› reageer

Moet nog gelanceerd gaan worden inderdaad.

› reageer

Dit zegt toch dat de prijzen van deze aanbieding, eigenlijk nog niet zijn vastgesteld?
Kortom het lijkt alleen een reservering te zijn en meer niet.

Reserveringsbevestiging, bewaar deze e-mail goed!
----------------------------------------------------------------------

Geachte heer XXX,

Hartelijk bedankt voor uw reservering bij Telfort!

U heeft een reservering geplaatst voor een Nokia E6. Naar verwachting is uw toestel leverbaar in 21-06-11. Let op, op het moment dat uw gereserveerde Nokia E6 voorradig is, zijn de dan geldende aanbiedingen van toepassing. Deze kunt u terugvinden in het contract dat u op dat moment wordt toegezonden.

Levering zal plaatsvinden op het moment dat het toestel leverbaar is en uw gegevens zijn gecontroleerd. Uw wordt dan door ons gebeld met het telefoonnummer +31503689322 voor het maken van een bezorgafspraak.

Per e-mail wordt u bericht en ontvangt u van ons de aanvullende informatie over nummerbehoud & bezorging.

Met vriendelijke groet,
Telfort Internetshop

› reageer

Dit zegt toch dat de prijzen van deze aanbieding, eigenlijk nog niet zijn vastgesteld?
Kortom het lijkt alleen een reservering te zijn en meer niet.

Dan zou Telfort op basis van al die reserveringen wel eens een teveel van die toestellen kunnen gaan inkopen. Nadat de 'juiste' prijs is vastgesteld, zien natuurlijk alle TV'ers van hun aankoop af. Op zich is dit niet ongunstig, want dan zien we over een jaartje deze toestellen wel weer terug komen als leuke prepaid aanbieding. Ik denk dat ik er dan pas voor ga.

› reageer

Maar is dit dan gebruikelijk bij Telfort? Dat je wel al je bundelgrootte van tevoren moet bepalen?

› reageer

thanks kon het ook niet laten voor die prijs

› reageer

@Hugo Boss

Ik heb geen flauw idee wat gebruikelijk is bij Telfort, maar ik kan me niet voorstellen dat als ze een ontsnappingsclausule hebben er geen gebruik van zullen maken. Maar als ze er geen gebruik van maken, gun ik het jullie van harte hoor >.

Aangezien Telfort je, volgens de e-mail, een contract wil gaan opsturen is het daarnaast niet zo heel vreemd dat ze graag willen dat je nu al aangeeft welke bundel je wilt. Ze moeten toch weten wat ze in dat contract moeten zetten.

› reageer

Als ik op de status klik:

Uw bestelling
Bedrag € 0,00
Betaalwijze -
Ordernummer xxxxxxx
Orderdatum 03-06-2011
Omschrijving Nokia E6 i.c.m. Telfort 100 (12 mnd)
Nummervermelding geen vermelding

Ofwel: geen bijbetaling voor de telefoon

Ooit eens bij The Phone House gehad, toen de Sony Ericsson W910i relatief nieuw was. Deze stond toen gratis icm 1-jarig Flex 15 abonnement. Hoewel het een fout betrof, en de bijbetaling de dag erna boven de 300 euro stond, heb ik toch het bestelde geleverd gekregen.

› reageer

@blabla

Dat was vast een bestelling bij The Phone House, hier gaat het om een reservering, waarbij ze zelf aangeven dat op het moment van levering de aanbieding (prijs) van dat moment geld (indekken). Bij een bestelling is een bedrijf in principe inderdaad verplicht te leveren voor de vermelde prijs, tenzij het overduidelijk om een vergissing gaat (vergeten nulletje enzo). Ik zou in het geval van een bestelling van deze telefoon ook zeker vinden dat Telfort verplicht is tot leveren, maar nogmaals, het gaat hier om een reservering (inclusief vermelde ontsnappingsclausule).

We zullen zien, ben wel benieuwd voor jullie. Ik hoop voor jullie dat ze leveren!

› reageer

Heb naar andere telefoons gekeken die verwacht werden. Bij de HTC Chacha zijn de prijzen wel reeds bekend. Deze wordt wel op 16/6/2011 verwacht. Er komen prijsaanpassing aangezien de uitlevering langer duurt of we krijgen het gewoon uitgeleverd.

› reageer

@ Paul79: In de reserveringsbevestiging staat de prijs van het toestel. Het enige dat dus zou kunnen wijzigen is de netwerkactie van 4 maanden 50% korting.

› reageer

@ blabla

In de e-mail staat het volgende: "Let op, op het moment dat uw gereserveerde Nokia E6 voorradig is, zijn de dan geldende aanbiedingen van toepassing."
Ik ben het met je eens dat deze zin bij een bestelling normaal een verwijzing is naar de netwerk-actie. Als je deze zin echter ruim interpreteert dan kan je de 0 euro die je 'betaalt' voor de telefoon ook rekenen onder de aanbieding die nu van toepassing is, maar die later, op het moment dat de Nokia voorradig is, nog zou kunnen veranderen.

Aangezien het hier duidelijk gaat om een fout, zal Telfort er denk ik (maar ja, wie ben ik) alles aan doen, binnen de grenzen van de wet, om niet onder deze voorwaarden te hoeven leveren. Of het aanpassen van de prijs voor de telefoon, in het geval van een reservering, inclusief het gestelde in de e-mail, binnen deze grenzen valt, is een interessante vraag.

Ik hoop natuurlijk voor jullie dat ze wel onder de huidge voorwaarden leveren. Voorlopig post ik even niet meer in dit topic. Zodra jullie rond de 21e onder de huidige voorwaarden geleverd krijgen, zal ik hier met jullie meejuichen. Als jullie niet geleverd krijgen onder de huidige voorwaarden, dan meng ik me wellicht weer in de discussie die hier dan mogelijk ontstaat.

› reageer

ik had hem zaterdag op 3 juni besteld rond 13.00 en via de site ging alles goed,
maar ik heb geen mail van bevestiging gehad ofzoo?
is het fout gegaan?

› reageer

Ik heb hem vrijdagmiddag ook gelijk besteld n.a.v. de post van blabla. Dank hiervoor

Ik heb alvorens ik de bestelling plaatste gebeld met telfort. Naast de aanbieding staat ten slotte:

Hulp bij bestellen?

0800-1707 (gratis

Ik heb gevraagd of de aanbieding en prijs klopt. Dit werd positief beantwoord en volgens de telefoniste kunnen we het toestel met dit (goedkope) abonnement dus gewoon verwachten zodra het toestel leverbaar is.

› reageer

@ M113

Ik heb hem net ook besteld en ontving daarvan binnen 1 minuut een bevestiging.
Een tweede bevestigingsemail kwam na 9 minuten.

› reageer

Dus uit jou post ikkenietweet, concludeer ik dat er iets fout is gegaan he?
Maar ik ben bang dat als ik opnieuw bestel, dat ik dan 2 bestellingen heb.

Wat kan ik het beste doen?

› reageer

Dus uit jou post ikkenietweet, concludeer ik dat er iets fout is gegaan he?
Maar ik ben bang dat als ik opnieuw bestel, dat ik dan 2 bestellingen heb.

Wat kan ik het beste doen?

Ik zou het opnieuw aanvragen, vandaag staat de aanbieding er nog op, morgen is hij misschien al gewijzigd, en als je toch 2 contracten toegestuurd krijgt kan je altijd nog beslissen om ze allebij of 1 te ondertekenen ( of in het slechte geval helemaal geeneen, als er toch een toestel prijs wordt gerekend )

In het volgende linkje dezelfde aanbieding, wel met prijs, via een andere webshop
Bijbetaling = €305, Telfort zelf heeft een betere aanbieding

› reageer

Ik heb om 18.00 uur even gekeken, want ik was van plan hem ook de bestellen. Ik schrik van de prijs. 4 maanden 11,90 Euro, daarna 8 maanden 23,90 Euro. Daar komt dan nog 29,95 aansluitkosten overheen. Gaat al met al dus richting 270 Euro. Toch even " iets" anders dan de topicstarter meldt.

Link: http://shop.telfort.nl/telefoons/Nokia/Nokia-E6.html

› reageer

Graag gedaan allen.

Hpahpa: Dan moet je de internetbundel uitzetten. Toestel blijft gratis. Aansluitkosten gingen in de berekening ook mee. Iets verder kijken dan je neus lang is voordat je gaat wijzen.

› reageer

Ik heb om 18.00 uur even gekeken, want ik was van plan hem ook de bestellen. Ik schrik van de prijs. 4 maanden 11,90 Euro, daarna 8 maanden 23,90 Euro. Daar komt dan nog 29,95 aansluitkosten overheen. Gaat al met al dus richting 270 Euro. Toch even " iets" anders dan de topicstarter meldt.

Link: http://shop.telfort.nl/telefoons/Nokia/Nokia-E6.html

Dit is afhankelijk van het abonnement wat je erbij neemt, en het aantal bundels dat je er aan toe voegd, de TS gaat van een 12 maanden abonnement uit, met 100 min en geen surf & mail en andere sms bundels.

› reageer

@ M113

Waarom stel je dit soort voor vragen toch telkens weer op het forum. Hoe kunnen wij nu zien of je bestelling goed is gegaan!? Er staat duidelijk op de site een gratis telefoonnummer genoemd (0800-1707) dat je kunt bellen voor hulp bij je bestelling. Dit nummer is ook al in dit topic genoemd. Wat let je om dat nummer even te bellen om te controleren of je bestelling goed is gegaan?!

› reageer

Aan allen:
Ik heb net weer besteld en nog steeds geen bevestigingsmail?
Ik heb alles goed ingevuld en bij ingaan van abbonement doe ik 30-06-2011 en daarna gaat alles goed.
Ligt het aan de browser?
Ik gebruik IE 8.

Aan Paul79:
Een forum is toch om vragen te stellen en problemen op te lossen?
Of zie ik het verkeerd?

› reageer

@M113

Dat zie je wat mij betreft verkeerd. Het forum is er om bepaalde vragen te stellen/beantwoorden. Het type vraag wat jij hier stelt valt hier mijns inziens duidelijk niet onder. Dit is nu echt typisch een vraag voor de klantenservice!

Want, nogmaals, hoe kunnen wij nu zien of je bestelling goed door Telfort verwerkt is?!

Het forum is geen helpdesk/klantenservice.

› reageer

Spambox?

› reageer

Aan allen:
Ik heb net weer besteld en nog steeds geen bevestigingsmail?
Ik heb alles goed ingevuld en bij ingaan van abbonement doe ik 30-06-2011 en daarna gaat alles goed.
Ligt het aan de browser?
Ik gebruik IE 8.

Ik kreeg de bevestigingsmail ook direct na het afronden van mijn bestelling.

Het zou kunnen dat de mail in je ongewenste mail binnen komt.
Maar daar heb je waarschijnlijk zelf ook al gekeken.

De KS van Telfort is vandaag dicht dus naar het 0800 nummer bellen heeft ook geen nut.

Als je hem echt heel erg graag wilt zou ik het ergens anders gaan proberen met een ander emai adres

› reageer

Ik heb alles gecontroleerd.
Ik heb met een Live Emailadres een order geplaatst.

Als ik nu weer bestel, dan krijg ik deze melding:
Dubbele bestelling?

Volgens onze administratie heeft u al eerder vandaag eenzelfde bestelling bij Telfort geplaatst.

Wij controleren daarom graag of u deze bestelling echt nogmaals wilt plaatsen.

› reageer

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/hands-on-nokia-e6-review-942629

Revieuw van de E6

› reageer

@ verhoef40: De reactie op het review vind ik veel sprekender dan het review zelf.

› reageer

Het lijkt mij dat deze telefoon echt geleverd moet gaan worden door telfort. Ze hebben het immers telefonisch bevestigd. En ze hebben na drie dagen nog altijd de aanbieding online staan.

Mocht dit onverhoopt een fout zijn hebben ze inmiddels genoeg gelegenheid gehad om hierop te reageren en de prijs aan te passen.

› reageer

Wordt het toestel simlockvrij afgeleverd?

› reageer

Wordt het toestel simlockvrij afgeleverd?
Volgens de gegevens op de site kan de simlock na 1 jaar verwijderd worden en worden minuten naar boven afgerond tevens kun je max. 1 maand belminuten meenemen naar de volgende maand maar wordt de nieuwe bundel eerst opgemaakt. Als je dan die maand maar 5 minuten van je oude overgebleven bundel opbelt dan ben je de rest kwijt.

Prijs is reeds "verdubbelt" 4 maanden 11,90 en dan 23,90€

› reageer

[quote]Wordt het toestel simlockvrij afgeleverd?[/quote]
Volgens de gegevens op de site kan de simlock na 1 jaar verwijderd worden en worden minuten naar boven afgerond tevens kun je max. 1 maand belminuten meenemen naar de volgende maand maar wordt de nieuwe bundel eerst opgemaakt. Als je dan die maand maar 5 minuten van je oude overgebleven bundel opbelt dan ben je de rest kwijt.

Prijs is reeds "verdubbelt" 4 maanden 11,90 en dan 23,90€

Is al eerder ter sprake gekomen:
zet de internetbundel uit en je zit weer op de prijs vermeld in de eerste post van dit topic

› reageer

Ook maar ff besteld Kan hem niet laten liggen voor dit geld Zal binnen no-time na introduktie wel simlockvrij gemaakt kunnen worden... Ik dacht trouwens dat KPN niet meer aan simlock deed op abonnementstoestellen? Telfort=KPN toch?

Volgens deze video ziet het er allemaal veelbelovend uit

› reageer

En weg is de aanbieding. Ben benieuwd hoe het allemaal afloopt.

› reageer

Gelukkig heb ik op de valreep dan nog ff besteld! Ik heb vanmorgen zo rond 10 uur besteld. Zal mij benieuwen of ze over de brug komen. Het is namelijk wel erg veel telefoon voor erg weinig geld

› reageer

Neeeee! Echt balen! Ik las het hier gisteravond laat, maar omdat ik nog minderjarig ben, wilde ik het vandaag met mijn moeder afsluiten. Ik baal echt als een gek. Hopelijk komt er nog een gecorrigeerde aanbieding.

Ben overigens wel benieuwd, of de bestellingen bij alle anderen die nog wel genoten hebben van de aanbieding, niet geannuleerd wordt.

› reageer

de hele telefoon is niet meer te vinden.....als dat maar goed gaat!

› reageer

@marco sire

Ja ik ben ook benieuwd.. Als je de voorwaarden leest, kunnen ze alles zo ongedaan maken. Ik baal echt ontzettend.. nu denk ik de hele tijd van; had ik maar........

› reageer

Via google op de site van Telfort terecht gekomen, en daar in het forum heeft iemand ook de discussie gestart over de uiteindelijke prijs van deze Nokia E6.

Klik

Nu afwachten op een antwoord van Telfort....

› reageer

@niels

Ik had die gisteravond ook al gevonden. Zie dat er nog steeds niet op gereageerd is. Beetje vaag allemaal :/

› reageer

Ik reken er niet op dat ik de telefoon ga krijgen voor de prijs zoals genoemd door de t.s.
Ik ben echter ook niet van plan om meer te gaan betalen.Kortom ze leveren maar zoals beloofd of ze houden hem maar lekker en zo denken velen er hier over denk ik.

› reageer

Ik reken er niet op dat ik de telefoon ga krijgen voor de prijs zoals genoemd door de t.s.
Ik ben echter ook niet van plan om meer te gaan betalen.Kortom ze leveren maar zoals beloofd of ze houden hem maar lekker en zo denken velen er hier over denk ik.

Nee ze gaan wel echt leveren en de prijs waarvoor de telefoon op het web stond is dan ook de prijs die je uiteindelijk moet gaan betalen. ( nee eigenlijk moet je 0,01 pinnen om je pas te bevestigen )

Heb contact gehad met de telefonische KS, deze heeft mijn bestelling gechecked in het systeem en kon mij dus vertellen dat ze dit toestel aan mijn moeten gaan leveren voor de prijs die toen op de site stond.
Het enige wat dus nog mogelijk is , is dat er misschien een wijziging in de netwerkacties kan komen, maar dat leidt nooit tot hoge kosten, hooguit kunnen ze de eerste 4 maanden niet meer voor gereduceerd tarief rekenen. De medewerker van Telfort wenste mij na afloop van het gespek alvast veel plezier met mijn nieuw te verwachten E6.

Helaas konden ze dit niet schriftelijk sturen / bevestigen. Dus heb ik de vraag nogmaals via de Chat op de Telfort site gesteld, en daar een print screen van gemaakt.

Kortom : geen getwijel, die Nokia's komen, je moet alleen even 2 of 3 weekjes geduld hebben

› reageer

Aan mij is telefonisch dus ook letterlijk verteld dat het toestel gewoon geleverd wordt tegen de voorwaarden zoals weergeven op de telfort website.

Dan KAN Telfort het gewoon niet maken om dit niet na te komen...

› reageer

Mij is aan de telefoon juist weer verteld dat ik besteld heb onder alle vernoemde voorwaarden, dus inclusief het zinnetje in de e-mail: 'Let op, op het moment dat uw gereserveerde Nokia E6 voorradig is, zijn de dan geldende aanbiedingen van toepassing.'. Toen ik vroeg of dit zinnetje ook kon betekenen dat de prijs van het toestel dus omhoog ging, zei de klantenservice dat dit inderdaad het geval kon zijn...

› reageer

Ik ben benieuwd hoe sportief Telfort dit op gaat pakken. Ik ben blij te lezen dat ik meerdere mensen er blij mee heb kunnen maken!

› reageer

Ik ben benieuwd hoe sportief Telfort dit op gaat pakken. Ik ben blij te lezen dat ik meerdere mensen er blij mee heb kunnen maken!

Dit zal de tijd ons leren.
Je hebt me er iig pas blij mee gemaakt op het moment dat de E6 afgeleverd wordt bij mn voordeur...

› reageer

Dit jaar is dit de 2e "aanbieding" waar ik deel aan heb genomen. Na de actie met de nokia c7, hoop ik dat de e6 ook word afgeleverd.

› reageer

lekker tegenstrijdig ook weer de berichtgeving via de helpdesk........

@TS: nog bedankt voor deze tip, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

› reageer

Beste mensen,

Zie dit: https://shop.telfort.nl/telefoons/Nokia/Nokia-E6.html#open-tab:tab-telefoon-specificaties|dr:12|b:2603|d:307|s:295|sso:0 en doe je "voordeel" ermee. Ik verwacht dat iedereen van de vorige "aanbieding" sowieso nog 289,- moet bijbetalen.

Ben ook benieuwd hoe ze dit op een nette manier willen oplossen.

› reageer

Bijbetalen is zelfs 339 euro, aangezien de openingspost over het 100 min abo zonder internet gaat

› reageer

Bijbetalen is zelfs 339 euro, aangezien de openingspost over het 100 min abo zonder internet gaat

Oké, maar het gaat om het principe.. ;-) Bij het abonnement wat ik had gewild was het dus 289,- bijbetalen. Ik baal echt nog zo dat ik het niet gelijk 's nachts had gedaan.. grrrr

› reageer

Ben ook benieuwd hoe ze dit op een nette manier willen oplossen.

Door gewoon de overeenkomst na de leven en de bestelde spullen te leveren. Prijzen en aanbiedingen veranderen wel vaker. Telfort heeft een scherpe aanbieding gedaan en die minimaal vier dagen op hun site laten staan, tv'ers hebben een bestelling geplaatst en telfort heeft die schriftelijk bevestigd. As simple as that.

› reageer

[quote]Ben ook benieuwd hoe ze dit op een nette manier willen oplossen.[/quote]

Door gewoon de overeenkomst na de leven en de bestelde spullen te leveren. Prijzen en aanbiedingen veranderen wel vaker. Telfort heeft een scherpe aanbieding gedaan en die minimaal vier dagen op hun site laten staan, tv'ers hebben een bestelling geplaatst en telfort heeft die schriftelijk bevestigd. As simple as that.

Ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Ook al heb ik er zelf natuurlijk geen *** aan.

› reageer

Op verzoek verwijderd

› reageer

@bcool

Thank you very much!.. En nu maar hopen dat hij geleverd gaat worden. Eigenlijk zou ik zeggen/denken: Ze moeten wel! En hoeveel zijn er die van deze actie gebruik gemaakt hebben? Ik denk namelijk dat dat echt wel meevalt.

› reageer

[quote]Ben ook benieuwd hoe ze dit op een nette manier willen oplossen.[/quote]

Helemaal mee eens !
Gewoon afwachten tot eind van de maand.
Niemand heeft ook nog enig bericht ontvangen dat de aanbieding niet de bedoeling was oid.
Dus we gaan ze gewoon ontvangen voor de prijs die in onze reservering staat.

Als je bij de bakker een brood reserveert voor 1.99, en een dag later je brood komt halen, sta je toch ook gek te kijken als de medewerker 2,99 rekent omdat de meel prijs gestegen is :S ( dit zal dus ook niet bij ons gaan gebeuren met de Nokia E6 )

› reageer

@ thijssiee94

Ik denk dat het aantal mensen dat hem besteld heeft juist wel eens tegen kan vallen. Laten we eens voorzichting van 100 mensen uitgaan (maar ik denk zelf dat het er een hoop meer zijn). Dan loopt Telfort zo'n honderd keer een bijbetaling van laten we zeggen zo'n 300 euro mis, dat is dan toch al een slordige 30.000 euro die ze mislopen.

@ niels1986

En wat als de bakker je bij de reservering een briefje geeft dat aangeeft dat je bij het afrekenen van het brood (bij het ophalen) de prijs betaalt die die dag geldt?

Ik denk dat we twee dingen niet uit het oog mogen verliezen het gaat hier om een reservering (niet om een bestelling) en het gaat hier niet om een hele scherpe aanbieding, maar zoals voor vrijwel alle gebruikers van dit forum duidelijk zou moeten zijn, om een fout.
Het is een beetje dat je bij de stagiair van de bakker in het weekend een brood voor de maandag erop besteld en dat zij jou vrolijk foutief vermeldt dat een brood 10 cent kost, maar gelukkig voor de bakker jou een briefje met voorwaarden meegeeft, waarop staat vermeld dat je de prijs van de dag van het ophalen betaalt. Met een schoon geweten kan de bakker dan volgens mij als jij de maandag het brood komt halen, jou de juiste prijs van het brood vragen.

Ik weet het nier hoor. Maar het feit dat Telfort nog niet met een voor ons positieve reactie (levering zonder bijbetaling voor het toestel) op de (ook hier eerder genoemde) post op het eigen forum is gekomen (zodat iedereen het kan lezen), stemt mij niet positief. Dat andere TV'ers medewerkers van de klantenservice hebben gesproken, soms zelfs in het weekend en dat de aanbieding toen niet verwijderd is, zegt mij vrij weinig. Die medewerkers van de klantenservice hoeven namelijk niet in te kunnen schatten wat een redelijke prijs is.
Oftewel zij hoeven niet te weten, dat een brood duurder is dan 10 cent >.

Ik hoop voor iedereen hier, dat ik ongelijk krijg. Ik wil nu ook wel eens een hippe telefoon!

› reageer

Oftewel zij hoeven niet te weten, dat een brood duurder is dan 10 cent >.

Maar nou is het feit dat een telefoon voor 0.00 wordt aangeboden bij een abonnement niet een vreemd aanbod, het is namelijk zo dat er (bijna) altijd gratis toestellen worden geleverd bij abonnementen.

En ik heb met de klantenservice gebeld over de TOESTELPRIJS en daarop werdt gezegd dat deze vaststaat op 0.00, omdat er op dat moment besteld is, deze prijs mag niet aangepast worden bij levering.

De enige wijziging die Telfort kan toepassen is de netwerk actie wijzigen, en dus de eerste 4 maanden geen korting geven. De rest van de afspraken staan in je bestelling die in het systeem van Telfort staan.

Ik ben er zeker van dat ze dit op deze manier moeten gaan uitleveren. Maar ik stel voor : we wachten lekker af tot 21-06-2011 , mochten ze leveren dat posten we allemaal dat we erg blij zijn, en mochen ze niet leveren dan kan de discussie los barsten.
Ik ga ervanuit dat ze de gelukkigen gewoon matsen met dit mooie toestel. En anders valt dat me zwaar tegen van zo'n bedrijf.

› reageer

@iedereen

Mij is net via de chat toegezegd dat iedereen hem krijgt voor de "actieprijs". Dat wil zeggen dat je dus niets bij hoeft te betalen, mits je het toen besteld hebt. Ik heb er een printscreen van gemaakt, dus hebben ze echt geen poot om op te staan.

› reageer

@Niels1986

Dat wordt een erg tegenvallend netwerk-actie eind juni. 100 minuten voor 42,28 euro per maand. Dit maandbedrag is samengesteld uit 13,95 + (340 euro bijbetaling/12). >

Nee, ff zonder dollen. Zoals uit mijn vorige post al bleek, ben ik niet zo onder de indruk van hetgeen de klantenservice in dezen beweert. Ik ben nieuwsgieriger naar de mening van de juridische afdeling van Telfort. Al is het mislopen van minstens 30.000 euro (eigen schatting) voor Telfort niet zo'n heel groot probleem, het is nu ook weer geen 'kattepies'. Dus ff aan de huisjurist vragen of ze hier nog onderuit kunnen komen, is best even de moeite.
Als die helpdeskmedewerker dan toch zo stellig is, laat hem/haar dat dan even met Telfort Webcare communiceren en laat Webcare dan de vraag op het Telfort forum beantwoorden, dan weten we tenminste waar we met zijn allen aan toe zijn en hebben we het meteen 'zwart op wit'.

› reageer

@iedereen

Mij is net via de chat toegezegd dat iedereen hem krijgt voor de "actieprijs". Dat wil zeggen dat je dus niets bij hoeft te betalen, mits je het toen besteld hebt. Ik heb er een printscreen van gemaakt, dus hebben ze echt geen poot om op te staan.

Dat is mooi Discussie gesloten lijkt me, en nu nog 2 weekjes wachten !
Dat is het gewoon, het duurt nog zo lang voor de telefoons komen, dus iedereen is bang dat Telfort zich gaat bedenken...en dat je dan toch moet gaan bijbetalen.

› reageer

@iedereen

Wie vraagt via de chat of ze het hier ook even willen posten >?

› reageer

Zojuist nogmaals met de klantenservice gebeld ( en opgenomen ) medewerkster zei dat iedereen die hem heeft besteld (in de actieperiode van 0,00) het toestel gewoon uitgeleverd krijgt voor 0,00 , ze zei dat Telfort dit verplicht is omdat dat in je order staat.

Ze gaf toe dat het een aanbieding was die eigenlijk te goed was om waar te zijn, en dat de prijs die nu online staat de goede prijsvorming is.

TS nog bedankt voor de tip !
Telfort bedankt voor de Goedkope E6

› reageer

Ik had zojuist ook even met de ks gechat.. ze wijzen me er op dat: op het moment dat uw gereserveerde Nokia E6 voorradig is, zijn de dan geldende aanbiedingen van toepassing.
En dat dit geld voor zowel de abbonementsprijs als het toestelprijs. en omdat het om een reservering gaat en niet om een bestelling gelden er andere voorwaarden en mocht je tegen die tijd de dan geldende prijs te duur vinden heb je 7 dagen de tijd om te annuleren.. beetje verwarrend allemaal...

› reageer

@thijssiee94: Zou je dat printscreen met ons willen delen?

› reageer

Als je bij een 'reservering' dezelfde gegevens moet verstrekken als bij een normale bestelling en er vervolgens ook een bevestiging wordt gestuurd, dan is het gewoon een bestelling.

Als je niets doet, dan krijg je hem blijkbaar ook geleverd; hetgeen betekend dat het dus inderdaad gewoon betekend dat het een bestelling is.

Voor een reservering is je email adres genoeg.

Ook mij is zowel telefonisch als via de chat na het expliciet omschrijven van de situatie en daarbij keurig benoemen van de misschien wel foute prijs GEGARANDEERD dat alles gewoon precies zoals gereserveerd/besteld zal worden uitgeleverd.

Ook ik ga er dus gewoon vanuit dat het netjes geleverd wordt.

Als ik een foutje maak door te laat te betalen of teveel te bellen of in het buitenland per ongelijk mijn mail aan laat staan... ik krijg gewoon netjes een rekening en foutjes mijnerzijds zijn dan mijn probleem.

Daarbij zou het Telfort enorm veel goodwill en positieve buzz geven wanneer ze gewoon woord houden. Denk maar eens aan de reputatieschade die Wehkamp opliep toen ze een printer niet wilde leveren. En dat was ondubbelzinnig een verkeerde prijzing (gratis en zonder tegenprestatie).
In dit geval gaat het om een gratis telefoon bij een abonnement; iets waar je mee wordt doodgegooid en dus niets vreemds is. Ik wil gewoon een nieuwe Nokia, gratis en dit ding leek me wel wat.

› reageer

Gezien de niet bepaald eenduidige reactie van de Telfort Klantenservice (ik lees een hoop mensen die gegarandeerd hebben gekregen, dat ze voor de prijs ten tijde van de reservering geleverd gaan krijgen, maar ook een aantal die te horen kregen dat de prijs van de telefoon nog kan veranderen), zou het Telfort sieren als ze hier of op hun eigen forum (waar de vraag ook gesteld is), ons een definitief antwoord zouden geven. Ook een kwestie van goodwill.

› reageer

Verdere speculaties lijken me vrij zinloos, alle mogelijkheden zijn al meerdere keren genoemd. Afwachten is de boodschap. De eerste die het toestel heeft ontvangen voor de afgesproken prijs: laat het hier vooral even weten

› reageer

iemand bericht?

› reageer

Op het forum van Telfort heeft Webcare inmiddels gereageerd. Helaas voorlopig een weinig zeggende reactie:

'Door een systeemfout is de E6 in de shop gekomen met een inkoopprijs van 0 euro waardoor hij bij ieder abonnement gratis te reserveren was.

Ik heb jullie probleem opgepakt, ben intern opzoek naar een oplossing en kom zo snel mogelijk bij jullie terug met meer informatie.

Hugo'

› reageer

dan hebben wij ook een fout gemaakt wat betreft het bestellen

› reageer

Op het forum van Telfort heeft Webcare inmiddels gereageerd. Helaas voorlopig een weinig zeggende reactie:

'Door een systeemfout is de E6 in de shop gekomen met een inkoopprijs van 0 euro waardoor hij bij ieder abonnement gratis te reserveren was.

Ik heb jullie probleem opgepakt, ben intern opzoek naar een oplossing en kom zo snel mogelijk bij jullie terug met meer informatie.

Hugo'

Ik heb even namens iedereen die de E6 voor 0,00 besteld heeft antwoord gegeven op de post van Hugo.
Wij zitten niet te wachten op meer informatie, het was namelijk al positief bevestigd dat de toestellen geleverd zouden gaan worden door de KlantenService

Link naar Telfort forum
Link naar screenshot chat met Telfort

Denk dat ze nu gewoon een tekort aan Nokia E6's hebben, en dat ze dus in die hoek aan het zoeken zijn naar een oplossing.

› reageer

@Niels

Ik ken je niet maar je hebt alles goed uitgezocht.
Voor mij geen twijfel.. laat de toestellen maar komen!

› reageer

Ook op het Telfort forum nu echter de eerste post van iemand die juist van de klantenservice heeft gehoord, dat de prijs nog niet vast staat.....

› reageer

Ook op het Telfort forum nu echter de eerste post van iemand die juist van de klantenservice heeft gehoord, dat de prijs nog niet vast staat.....

Waarom zou je zoiets posten ? Ook al heb je deze info zelf van de KS gekregen, er zijn mensen die het positieve gehoord hebben. En als mensen van een klantenservice zoiets mondeling / schriftelijk beloven, dan moet een bedrijf hier zich gewoon aan houden Als het een top bedrijf is.

› reageer

Verdere speculaties lijken me vrij zinloos, alle mogelijkheden zijn al meerdere keren genoemd. Afwachten is de boodschap. De eerste die het toestel heeft ontvangen voor de afgesproken prijs: laat het hier vooral even weten

...

› reageer

De prijzen zijn idd aangepast nu... Vette bijbetaling....

› reageer

Ter overweging: http://www.solv.nl/weblog/helaas-geen-lcd-tv-voor-eur-99-via-otto/3689
Niet hetzelfde, wel overeenkomsten.

› reageer

het is jammer dat we onze eigen glazen (en een hele mooie deal) hebben ingegooid.......

iedereen bellen en vragen aan de KS van telfort: klopt het? weet je het zeker? kan je het eens checken? nu is het veel duurder, ik heb niets betaald, dat kan toch bijna niet? kan je het eens controleren? ik denk niet dat het goed komt, kan je dat bevestigen?

ja, dan gaan ze zeker actie ondernemen en als de prijs dan eenmaal goed staat kunnen wij ook wel fluiten naar die mooie aanbieding.

moet eerlijk zeggen dat ik me er ook schuldig aan heb gemaaht hoor, maar achteraf was het niet zo slim om massaal te gaan bellen en een topic te openen op de telfort-site...

› reageer

het is jammer dat we onze eigen glazen (en een hele mooie deal) hebben ingegooid.......

iedereen bellen en vragen aan de KS van telfort: klopt het? weet je het zeker? kan je het eens checken? nu is het veel duurder, ik heb niets betaald, dat kan toch bijna niet? kan je het eens controleren? ik denk niet dat het goed komt, kan je dat bevestigen?

ja, dan gaan ze zeker actie ondernemen en als de prijs dan eenmaal goed staat kunnen wij ook wel fluiten naar die mooie aanbieding.

moet eerlijk zeggen dat ik me er ook schuldig aan heb gemaaht hoor, maar achteraf was het niet zo slim om massaal te gaan bellen en een topic te openen op de telfort-site...

Je nooit laten verleiden tot zulke discussies. Als het te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook. Kun je alleen maar hopen dat een provider klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft staan en dus de deal door laat gaan. Ik heb nog steeds geen annulering ontvangen dus voor mij staat alles nog open. Het is alleen wel jammer dat iedereen openlijk loopt speculeren of ze uberhaupt iets gaan ontvangen. Koren op de molen van Telfort.

› reageer

Tja ... ik heb pas twee keer in deze thread aangegeven dat verdere speculaties geen zin hebben. Dat is inderdaad niet zo vaak

› reageer

Tja ... ik heb pas twee keer in deze thread aangegeven dat verdere speculaties geen zin hebben. Dat is inderdaad niet zo vaak

LOL

› reageer

Ook nu, in het digitale tijdperk, geldt nog steeds,.dat je slapende honden beter niet wakker kunt maken >
Heb zelf niet besteld, maar hoop voor jullie, dat ze bij Telfort sportief zijn en leveren aan de prijs, die immers toch enkele dagen op hun site heeft gestaan.

Met Vodafone heb ik in een soortgelijke situatie meegemaakt, dat ze netjes leverden, dus..........

› reageer

Je kan een verkoper niet verplichten om een product te leveren voor een onjuist weergegeven prijs. Dit is het antwoord wat ik gekregen heb van de consumentenbond naar aanleiding van de n97 mini vodafone direct sales aanbieding. De Nokia N97 mini heb ik trouwens wel geleverd gekregen voor de aanbiedingingsprijs. Vodafone is zeer sportief geweest tijdens deze aanbieding.

Wanneer de verkopende partij (Telfort) een koopovereenkomst wijzigt dan mag je, wanneer je niet akkoord gaat met het nieuwe aanbod, de koopovereenkomst kostenloos ontbinden. Dit is een consumentenrecht.

Het beste is om te wachten op een antwoord van Telfort of het toestel geleverd wordt voor de overeengekomen prijs. Klantenbinding is ook belangrijk voor Telfort en mond op mond reclame kan beide kanten op

› reageer

ik heb in het verleden dit wel vaker meegemaakt en het werd altijd netjes .
uitgeleverd.
Maar bij Telfort moeten we het gewoon afwachtenen en
kijken wat ze gaan doen want ik denk dat ze eerst gaan kijken hoeveel mensen er besteld hebben en of ze wel zoveel toestellen op voorraad hebben als ze gaan uitleveren.
Het heeft inderdaad geen zin om ze regelmatig te vragen of ze uitgeleverd gaan worden en ze zijn inderdaad wakker gemaakt door de mails en de telefonische reacties want anders waren ze er niet zo snel of zelfs helemaal niet wakker geworden dat er iets niets klopt.
Ik zie wel wat ze gaan doen en zal het natuurlijk wel blijven volgen want ik heb er ook gebruik van gemaakt.

› reageer

Voor de laatste keer:

Verdere speculaties zijn vrij zinloos, alle mogelijkheden zijn al meerdere keren genoemd. Afwachten is de boodschap. De eerste die het toestel heeft ontvangen voor de afgesproken prijs: laat het hier vooral even weten

Dit is geen verzoek.

› reageer

Als de moderator onderstaande als speculatie ziet, mag hij dit bericht hiden. Ik vond het in elk geval nieuws.

Op het eigen forum heeft Telfort Webcare de volgende reactie geplaatst:

'In ieder geval de 100 minuten 12 maanden orders worden door ons geannuleerd en daarvoor wordt tegen gereduceerd tarief een nieuwe aanbieding gedaan. Hierover gaan jullie nog een e-mail ontvangen.'

› reageer

Dan moet he wel een hele goede aanbieding zijn...

› reageer

Blij toe dat ik er eentje met meer minuten besteld heb

› reageer

@blabla

Ik help je hopen, ik heb er zelf namelijk ook eentje met meer minuten besteld. Maar ik ben best een beetje bang voor het 'in ieder geval' in het antwoord van Telfort Webcare.

› reageer

@Moaventoh: lijkt me geen speculatie, maar een zinnige aanvulling

Laten die bestellers vooral de mail afwachten voor gelijk weer in de stijgbeugels te gaan ...

› reageer

nou moeten er ondertussen wel mensen zijn die of een afwijziging of een bezorgafspraak hebben gemaakt lijkt mij?

› reageer

ik heb nog geen mail gekregen...

› reageer

Ik heb ook nog niets gehoord/gezien?
Misschien tijd om poolshoogte te nemen?
Ik ga even rondkijken en hou jullie op de hoogte, mocht ik wat te horen krijgen.

› reageer

Beste klant van www.telfort.nl

Recent heeft u een reservering geplaatst voor een Nokia E6. Door een technische storing is de Nokia E6 bij alle mogelijke abonnementcombinaties gratis op de website verschenen. Wij vragen u om uw begrip voor deze fout en zijn helaas genoodzaakt uw reservering voor deze prijs ongedaan te maken.

Om u tegemoet te komen in deze situatie, bieden we u graag een eenmalige extra korting van €50,- als u als nog de Nokia E6 wenst te reserveren. Om hiervoor in aanmerking te komen, kunt u contact opnemen met ons call center via het gratis nummer 0800-1707. Voor het meest actuele aanbod, onder andere op de Nokia E6, kunt u zich oriënteren op http://www.telfort.nl/

Wij zien er naar uit u alsnog als klant te mogen verwelkomen en bieden u onze welgemeende excuses aan voor de ontstane situatie.

Met vriendelijke groet,

Telfort.nl

Kortom, ik hoef hem niet meer.

› reageer

wat een prutsers!!!! al die tijd volhouden dat het wel goed zou komen, nu opeens de bestelling intrekken en met zo'n slecht tegenbod komen......

› reageer

die heb ik ook net ontvangen, ze gaan blijkbaar alle bestellingen die destijds gereserveerd waren annuleren.
Dan kunnen ze nog wel een lesje van Belcompany, Phone House, Vodafone leren die destijds ook een systeem fout hadden gemaakt maar die hebben gewoon toch wel uitgeleverd.

› reageer

Zelfde mail. Telfort gebeld. Zij kunnen de email niet zien, en die mail mag ik daardoor als niet verzonden beschouwen. Niet op de hoogte van een fout, 50 euro korting, reserveringen staan nog gewoon open.

› reageer

idd blabla

Status
Uw reservering van de Nokia E6 bij Telfort is bevestigd. Naar verwachting is uw toestel leverbaar in de week van 24-06-2011. Levering zal plaatsvinden, op het moment, dat het toestel leverbaar is en uw gegevens zijn gecontroleerd. (0 RV)
status per: 04-06-2011

› reageer

welke bundel had je genomen want de mijne is verwijderd.

› reageer

100 minuten

› reageer

En nog een mailtje van ze ontvangen....
Moet ik gaan invullen waarom ZIJ mijn bestelling annuleren....Het wordt steeds gekker.

Uw bestelling uit de Internetshop van Telfort is geannuleerd.

Graag willen wij u enkele vragen stellen over de reden van de annulering. Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 2 minuten. Ga hiervoor naar:
https://www.telfort.nl/enquetes/annuleringsenquete

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Wilt u een nieuwe bestelling plaatsen? Ga dan naar www.telfort.nl/shop

Met vriendelijke groet,
Telfort Internetshop

› reageer

Ik heb de mail ook gehad. Ik ga er vanuit dat er niet geleverd wordt. Het is wat naief om nu nog te veronderstellen dat er wel geleverd gaat worden. Ik verwacht dat de statussen gauw aangepast zullen worden. Jammer, maar het was ook te mooi om waar te zijn

Kortom, ik leg me er bij neer, casus is imho te zwak om mee door te gaan.

@ikkenietweet: mag ik aannemen dat jouw orderstatus dan inmiddels op geannuleerd staat

› reageer

Mag ik uit de posts na het ontvangen van de e-mails afleiden dat Telfort random aan het annuleren is. Bij de ene wel, maar bij de andere niet. Rare bedoeling....

Edit:

Oh nee, ik zie het al. De ene quote betreft een mail, de andere quote de status van de reserving op de website (die nog niet is aangepast?)

› reageer

en mijn order is nog steeds niet geannuleer op de website, maar ik heb wel een annuleringsmail gehapd

› reageer

@ Pinokkio Inderdaad staat mijn bestelling nu op de status geannuleerd. Helaas.

Hebben jullie ook dat mailtje ontvangen waarin ze vragen waarom je de order geannuleerd hebt?

› reageer

Hier ook een annulering. Volgens mij had hier iemand gepost die met 150 min had besteld. Ik ben heel benieuwd of die wel geleverd gaat krijgen.

› reageer

Topictitel aangepast.

› reageer

Hier ook geannuleerd, slechte verliezers hoor...............

› reageer

Nu zijn mijn bestellingen alsnog geannuleerd, met dezelfde enquête erbij. Ook m'n bestelling met een hogere bundel is geannuleerd.

› reageer

Voor mij geen Telfort meer, ook niet voor de andere 20 mensen die binnen mijn bedrijf werkzaam zijn.

› reageer

Heb vanavond om 21.15 uur ook een annulering binnen gekregen. Ik heb hier gelijk een klacht over ingediend bij Telfort. Ik begrijp ergens best dat je een duur nieuw toestel niet kunt weggeven maar biedt dan een alternatief toestel waarmee dan iedereen vrede kan hebben als alternatief ipv € 50,00 voor 18 dagen wachten ( is toch gewoon een fooi). Meer mensen een klacht bij Telfort ingediend of bij andere consumentenorganisaties?

› reageer

Werkelijk ongelooflijk die Telfort. Ik kan niet eens een klacht sturen over deze situatie daar ik niet over een Telfortnummer beschik. Ik geef op de site aan dat het een nieuwe abbo betreft en alsnog vragen ze naar een telefoonnummer, die ik niet heb!!

Hoe hebben jullie je klacht gestuurd?

› reageer

Ook ik had de E6 besteld. Tot 2 maal toe gebeld met of alles klopte. Afgelopen zaterdag heb ik nog gebeld en werd mij toegezegd dat alles volgens plan geleverd zou worden deze week. Ook de lage maandtarieven werden nogeens bevestigd. En nu wordt er doodleuk geannuleerd zonder redelijk alternatief. Alhoewel alternatief niets eens op zijn plaats is als men tot 2 maal toe bevestigd dat alles klopt en goed komt mag je de levering toch verwachten.

Helpdesk kan niets voor me doen en verwijst me door naar een 0900 nummer. Ja leuk kunnen ze daar ook nog verdienen aan hun eigen fout.

Lijkt me een leuke actie allemaal toestellen en abonnementen te bestellen en binnen de bedenkingsperiode te annuleren. >

Om Telfort gratis te bellen 0800-1707

Morgen bellen ze me terug omdat ik me zelfs door de senior niet kon laten overtuigen dat er niets beters gedaan kon worden. Ik meld me morgen wel weer met het resultaat. Zonder goed resultaat hoef ik geen Telfort of KPN meer en dat zal ik dan luidkeels blijven verkondigen.

› reageer

Guttegut.. slechte verliezers allemaal... en de eerstvolgende keer dat Telfort weer een "stunt" aanbieding heeft waarvan je weet dat ie te mooi is om waar te zijn, staan ze weer in de rij.

› reageer

Guttegut.. slechte verliezers allemaal... en de eerstvolgende keer dat Telfort weer een "stunt" aanbieding heeft waarvan je weet dat ie te mooi is om waar te zijn, staan ze weer in de rij.

De enige slechte verliezer zal Telfort zijn. Ik wacht gewoon wat langer op mijn nieuwe toestel. Maar als je zoals ik al zei, als je 2 maal vraagt of het klopt en ze bevestigen dit dan mag je toch wat verwachten. Of zie ik dat verkeerd.

› reageer

@bcool

Ik had dezelfde reactie. Ik zou zelfs een stapje verder durven gaan en vraag me af of we gezien dit soort reacties, misschien maar moeten besluiten dat het niet is toegestaan om aanbiedingen te posten, waarbij met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gesteld kan worden dat het om een fout gaat.

Kom op, jongens, het kan niet elke keer raak zijn bij zo'n fout! Deze keer levert men eens niet, mijns inziens is dit hun goed recht. Al vind ik wel dat de wijze van afhandeling, met name de doorlooptijd en het feit dat Telfort gedurende deze doorlooptijd niet met 1 mond gesproken heeft, niet de schoonheidsprijs verdient.

Volgende keer hopelijk meer geluk en wordt er wel geleverd. Niet geschoten altijd mis. Niemand heeft er geld verloren of is er aan overleden, dus het was ook nog eens een gratis gok. Als we er met deze instelling in gaan staan, kunnen wat mij betreft dit soort 'aanbiedingen' wel gewoon geplaatst blijven worden.

Over tot de orde van de dag! Wie heeft er nog een leuke aanbieding gezien, waar het geen fout betreft?

› reageer

Mijn anwoord : Fora - social media moet je serieus nemen.

› reageer

Vraagje. De bestelling is geplaatst bij Telfort. Vervolgens is de bestelling door Telfort bevestigd. Dan is er op dat moment toch sprake van een bindende overeenkomst.

In het dagelijks leven is ook een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig en een schriftelijke - zoals nu per e-mail door Telfort - zeker.

Of zie ik dat allemaal verkeerd. Kortom, kan een door twee partijen bevestigde overeenkomst tot koop door 1 van de partijen zomaar ontbonden worden?

Stel, de telefoon wordt afgeleverd en op dat moment besluit ik ,,het is me toch te duur". Als dat vaak voor zou komen, zou internetverkoop toch een puinhoop worden????

› reageer

@paul79: Er zijn ook meerderen die het met een grotere bundel besteld hebben. Dan is er toch ineens een stuk minder sprake van het uitzuigen van een fout. Daarnaast gaat het hier principieel om iets anders, gezien Telfort meerdere malen ontkracht heeft dat het een fout is. Daarnaast heeft Telfort op 6 juni de aanbieding gewijzigd, maar de reserveringen tot op 21 juni als 'bevestigd' laten staan. Zij hadden al veel eerder de orders moeten annuleren.

› reageer

Daarnaast heeft Telfort op 6 juni de aanbieding gewijzigd, maar de reserveringen tot op 21 juni als 'bevestigd' laten staan. Zij hadden al veel eerder de orders moeten annuleren.

Zoals ik al zei: "Al vind ik wel dat de wijze van afhandeling, met name de doorlooptijd en het feit dat Telfort gedurende deze doorlooptijd niet met 1 mond gesproken heeft, niet de schoonheidsprijs verdient."

Al is wellicht het 'uitzuigen' bij het bestellen van een hogere bundel minder dan bij de laagste bundel, dan nog is er naar mijn mening sprake van een kennelijke fout. Doordat je als enigzins in de telecomwereld bekende koper bij de laagste bundel voor 1 jaar een verkeerde prijs ziet staan, kan je weten dat ook de prijs bij hogere bundels onjuist is.
Bovendien denk ik, dat als je het bij dit soort 'aanbiedingen' niet kan hebben dat er uiteindelijk niet geleverd wordt, je misschien maar beter sowieso geen bestelling kunt plaatsen.
De prijzen die nu vermeld staan, zijn de juiste prijzen, Telfort geeft je alsnog de kans te bestellen tegen deze prijzen, maar dan met 50 euro korting. Heb je daar geen trek in, even goede vrienden, maar zullen we afspreken dat we hier dan niet steen en been gaan klagen.

› reageer

@ Paul: Dat is niet aan jou. Ik had hem al met een hogere bundel besteld alvorens ik er achter kwam dat het ook met de kleinste bundel gratis is. Daarnaast gaat het Nokia niet voor de wind, dus zou het niet vreemd zijn dat ze zichzelf met een knalaanbieding terug in de markt proberen te zetten.

Los van de prijs bestaat er ook nog zoiets als principes. Als Telfort iets belooft dan moeten zij dat nakomen. Als zij vanaf moment 1 gezegd zouden hebben dat het een fout is, dan is het een ander verhaal. Als zelfs de telefonische verkopers van Telfort het verschil tussen een fout en een aanbieding niet kennen, dan mag er niet van uit gegaan worden dat de koper dat wel kent.

Je manier van discussieren dmv generaliseren, vooroordelen en valse aannames staat mij overigens niet aan. Je komt over alsof je de peuterjuf bent die alles beter weet. Dat voelt heel onprettig.

› reageer

@blabla

Je manier van discussieren dmv generaliseren, vooroordelen en valse aannames staat mij overigens niet aan. Je komt over alsof je de peuterjuf bent die alles beter weet. Dat voelt heel onprettig.

In de manier van discussieren die jij omschrijft, herken ik mezelf duidelijk niet!

Het plaatsen van deze opmerking vind ik bovendien volledig overbodig, onnodig kwetsend en passen in de klas waarvan jij aangeeft dat ik de juf zou zijn.

Uit mijn ervaringen op de werkvloer weet ik dat mensen zodra ze voelen dat ze een discussie op argumenten niet gaan winnen, vervolgens op de man gaan spelen. Ik zal dus proberen jouw opmerking te zien als een compliment voor mijn sterke argumenten, er verder geen aanstoot meer aan nemen en er niet serieus op ingaan.

› reageer

zojuist de ks van telfort gebeld en gevraagd waarom mijn order is geannuleerd. Volgens de ks is mijn bestelling geannuleerd, omdat ik door de koerierdienst werd gebeld en vervolgens niet opnam.
Gister wel een onbekend gemiste oproep...wellicht dat dat de koerier was....

Zover ik het weet wordt een bestelling niet geannuleerd wanneer je niet bereikbaar bent..

› reageer

weer gebeld en werd mij verteld dat het geannuleerd is vanwege niet op voorraad....

› reageer

@loolong: wat een slechte KS zeg. als je het niet weet, geef dat gewoon eerlijk aan en lieg je klant niet voor. had jij de laagste bundel?

› reageer

ja ik had een telfort 100...de eerste keer dat ik vandaag naar de ks belde, werd my juist verteld dat er de E6 op voorraad is. De 2e keer werd my verteld dat het niet op voorraad is. Toen zei ik dat volgens de berichten dat de E6 per 21 juni op voorraad zal zijn. Vervolgens ging zij mij een duur abbo aansmeren zonder mij te vertellen wat ik kreeg. Quote: "ik bestel wat u precies heeft besteld"

niet dus: een telfort 100 1jr met 340e bijbetaling. Beetje teleurgesteld

› reageer

als je een beetje vervelend gaat doen aan de chat dan word je i.i.g. niet sneller of beter geholpen. in het uiterste geval krijg je zelfs een i.p. ban (zie onderstaand screenshot).......wat een bedrijf, goede reclame jongens

http://fotopocket.nl/fpimages/2011/06/22/b6b3a9412e0c9f09b7b796ba88e46302/telfort%25chat.jpg

voor mensen die via google zoeken op ervaringen met telfort en toevallig hier komen:
#telfortnietdoen
#telfortoplichters
#telfort_niet_doen
#telfort_oplichters

› reageer

Ik werd eerder een slechte verliezer genoemd maar gisteren heb ik de klantenservice gebeld en op laatst had ik een senior aan de lijn die mij dan toegaf dat hij het door zou geven aan de betreffende afdeling en dat hij mij zou laten terugbellen .. vandaag..

Helaas niet teruggebeld, dus weer de KS 08001707 gebeld. Hier werd ik nogal grof/kortaf behandeld. U wordt sowieso niet teruggebeld werd mij gezegd. Dus eerst op 6 juni een fout maken dan tot 2x toe zeggen dat alles klopt terwijl iedereen denkt dat er iets fout is. En dan op het moment van uitkomen toestel gewoon bestellingen annuleren en als verzachtende omstandigheid 50 euro korting geven maar dan wel op de E6, niet op iets naar keuze; ander toestel of sim-only b.v. Zo kost het Telfort niets wat minder winst maar onkosten zeker niet.

Nu wachten tot Youp van het Hek zich ermee gaat bemoeien. Als er acties komen ik zal ze niet in de weg staan en misschien zonodig helpen. KS meldde mij ook dat ik bij bepaalde acties op een zwarte lijst zou komen te staan. Boeiend als ik een prepaidkaartje koop red ik me prima heb dan alleen niet dat leuke toestel. Alleen zal dat geen prepaidkaartje op het netwerk van Telfort zijn. Dus ook niet van KPN, Aldi en alle andere op het KPN netwerk.

Weet iemand nog een leuke actie tegen Telfort, laat het me weten aub.

Voor alle positievelingen, belofte maakt schuld.

Wie weet er een leuke actie.

› reageer

@blabla

Sorry, maar jouw opmerking waarin je mij uitmaakt voor peuterjuf heeft alles met op de man spelen te maken en draagt niets bij aan de discussie.

Als mijn manier van discussieren je niet aanstaat (volgens mij is er niets, maar dan ook helemaal niets mis mee), reageer dan vooral niet op mijn posts.

› reageer

Ik stel voor dat deze onderwerp in radar moet worden behandeld....
als iedereen nu een mail stuurt met de klacht dan behandelen ze het vast wel....

› reageer

@ marco_sire: Bizar dat je daarom geband wordt.

› reageer

Dit topic gaat over de (afhandeling van) de aanbieding van de Nokia E6 op de website van Telfort. Het is niet de bedoeling dat dit topic ontaard in een "wie weet de beste manier om Telfort te bashen" topic. Daarnaast blijven gangbare normen en waarden gewoon van kracht, ondanks dat sommigen misschien wat ontevreden zijn. Niet op de man spelen en vooral geen blaatverhalen AUB.

› reageer

@marco_sire:
Ik begrijp de ban wel. Als ik een winkel zou hebben zou ik de discussie ook sluiten. Het besluit is genomen en men komt er niet meer op terug. Wat verwacht je dan nog?
*

Het lijkt wel alsof het niet meer kan dat iemand bij een bedrijf een keer een fout maakt. Direct duiken allerlei personen er op en verwachten ze dat het bedrijf maar voor de schade opdraait. Er wordt dan een hoop gezegd en geschreven, Tros Opgelicht, Consumentenbond en Kassa worden dan veelvuldig genoemd. M.i. om te dreigen met negatieve publiciteit. Inspelen op gevoelige imagoschade. Enkelen in dit topic laten zien heel zeker van hun gelijk te zijn.
Hou Telfort dan aan hun leveringsverplichting en leveren ze niet ga dan naar de rechter om Telfort te dwingen. Het kost je even wat geld maar het is een investering, je weet toch zeker dat je wint, dus zijn alle kosten voor Telfort.....

MAar ik vraag me af hoeveel mensen echt serieus de E6 icm met Telfort hadden willen bestellen. Ik denk niet zo heel veel...

› reageer

Goed punt gsmfreak77

Ik mag graag gebruik maken van gunstige aanbiedingen, zoals aan het begin van het jaar de C7 bij Vodafone en nu de E6 bij Telfort. En als het een fout blijkt te zijn en dit is aannemelijk (wat in het geval van de E6 wel zo is), dan is het zo en laat ik het ook zo. Bij dit soort aanbiedingen hanteer ik het principe niet geschoten is altijd mis.

› reageer

@gsmfreak77: ik ben het eens met je verhaal en neem mijn 'verlies' ook als een man. ik vind alleen de afhandeling door telfort schandelijk. en iemand een ip-ban geven als deze lastige vragen stelt is natuurlijk helemaal van de zotte!

› reageer

@marco_sire:
Ik begrijp de ban wel. Als ik een winkel zou hebben zou ik de discussie ook sluiten. Het besluit is genomen en men komt er niet meer op terug. Wat verwacht je dan nog?

Er zit een verschil tussen een discussie sluiten en iemand de toegang tot je winkel ontzeggen.

Zelf wil ik de Nokia E6 heel graag als opvolger voor mijn Nokia E72, en wil ik een KPN merk, omdat het bereik met Vodafone hier in de regio drama is. In september loopt mijn abonnement af. Theoretisch kan ik op alternatieve manieren levering af gaan dwingen, echter indien op een dergelijke manier levering af gedwongen kan worden zal ik het toestel waarschijnlijk pas hebben als m'n abonnement een jaar verder is, en de Nokia E6 al niet meer leverbaar is.

Ik zit er nu over te denken eerst m'n Nokia E72 te verkopen, en het dan met een Personal Sim Smart te bestellen. Dan betaal ik na de minuut gewoon per seconde, en zit ik voor internet niet te kloten met een roamingstructuur die Telfort op het KPN netwerk gebruikt. En geen 0900-nummer als klantenservice.

› reageer

Ik heb heel even op het moment dat ik de e-mail kreeg dat mijn bestelling (icm met overigens niet de laagste bundel) geannuleerd was (op dat moment ben je even heel boos) overwogen om op 'een alternatieve manier' levering af te dwingen.

Echter, in dit topic werd al eerder een link naar de uitspraak in de Otto-zaak gepost. Deze post werd toen nog gehide, omdat toen nog niet bekend was of Telfort wel of niet zou leveren, werd deze post toen terecht als niet relevant opgemerkt. Nu Telfort niet levert, lijkt me de uitspraak nu wel relevant.

Het linkje: http://www.solv.nl/weblog/helaas-geen-lcd-tv-voor-eur-99-via-otto/3689

Deze uitspraak weerhoudt mij ervan om op een alternatieve manier levering af te dwingen. Zo zie ik veel parallellen en stapelt Otto na de bestelling ook nog fout op fout, maar hier doet de rechter niets mee. De belangrijkste parallel vind ik dat ook (net als nu bij Telfort) de bestellers bij Otto een bevestiging van hun bestelling per e-mail krijgen. De rechters vind dit echter niet relevant voor de vraag of al dan niet een overeenkomst tot stand is gekomen.

De kans dat ik dus via rechtswege mijn telefoon geleverd zou kunnen krijgen, schat ik niet hoog in. Daarnaast zou dat inderdaad ook nog eens erg lang gaan duren. Op dat moment hebben we misschien wel al 6G in Nederland >.

Dus na mijn korte moment van, ik zal zorgen dat ik deze telefoon toch zoals besteld geleverd zal krijgen, snel teruggeschakeld naar mijn 'niet geschoten is altijd mis-modus' en sindsdien op zoek naar een andere leuke (echte) aanbieding. Gelukkig helpt deze site me altijd wel met zoeken (en vinden)!

› reageer

@ Pinokkio: De aktie met Nokia C7 bij Vodafone was ook een fout maar Vodafone is daar proffesioneel mee omgegaan (lees: ze hebben geleverd zoals er het "foutje" op hun website) Daar is het waar de schoen wringt bij Telfort: de manier hoe ze er mee omgaan. Het zou hun sieren om de fout eerlijk toe te geven en vervolgens te leveren als zodanig of zonder smoesjes bestellingen annuleren met excuses.

› reageer

En iemand de laatste dagen nog wat bij Telfort gekocht?

Enkele keren contact gehad met de KS maar hier geen goed gevoel aan overgehouden. Dat het te mooi was om waar te zijn is tot daar aan toe maar dan niet reageren op een aanmaak van een klacht. Hier krijg ik het gevoel van dat ik dan verder hier geen product meer van wil hebben.

› reageer

Als iedereen een klacht indient, en Telfort reageert niet binnen 30 dagen dan kun je naar de geschillencommissie vanwege de slechte klachtafhandeling, oftewel het niet volgens de voorwaarden binnen gestelde termijn reageren van de ks. Dit kost Telfort dan 250 euro per aangebacht geschil aan de geschillencommissie. Dan zullen ze zich wel bedenken. Die grapjurken.

Overigens stond er op 20 juni op de Telfort website ook een foutje met een Samsung Galaxy S gratis bij 1 jaar abo. Ook die hebben ze niet uitgeleverd.

› reageer

Klacht gestuurd naar Telfort en kreeg de melding terug dat ze mijn 06 nummer moesten hebben om de klacht te kunnen behandelen. Helaas ik heb geen 06 van Telfort. Ik heb Telfort mijn bestelnummer gestuurd en zelfs daarop konden ze niet terugvinden (zou door een storing komen). Ik kon wel op hun site een nieuwe bestelling plaatsen. Botter moet het niet worden. Als nummer behandeld worden en dan ook nog klantonvriendelijk te werk gaan. Nee ik hoef niets meer van Telfort. Misschien nog een keer een prepaidtoestel om die gelijk te laten unlocken maar verder heb ik het met hen helemaal gehad.

Nee ik ben geen slechte verliezer, maar gewoon iemand die klantvriendelijk behandeld wil worden en zo niet dan ben ik iemand dit dit naar alle vrienden en bekenden ventileert.

Wat jammer nou voor Telfort

› reageer

Ik had ze gemaild naar aanleiding van hun enquête waarom IK mijn bestelling geannuleerd had.Ze hadden dus niet door dat ZIJ hem geannuleerd hadden.Na 14 dagen kreeg ik een reactie waarin stond dat ze mijn bestelling niet terug konden vinden en of ik mijn gegevens maar wilde invullen.In de email stond een link waar ik dat moest doen.Toen ik op de link klikte kreeg ik echter te zien dat ik binnen 7 dagen had moeten reageren.Pff, ik reageerde binnen 24 uur. Kortom ze doen er alles aan om zo klantonvriendelijk mogelijk over te komen en dat lukt ze heel goed. Ik heb het opgegeven en wil voorlopig niets meer met ze te maken hebben.

› reageer

Ik heb tot 2 x toe een klacht aangemaakt en daar wordt vrij nonchalant en bot op gereageerd. We hebben een nummer nodig wij weten niet wie u bent bla bla bla. Hier dus op gereageerd dat ik niet tevreden ben over de afhandeling en hier wordt gewoon niet op gereageerd. Geef je Telfort enkele dagen de tijd om te reageren, niets dus nog een poging om de link nog een keer te gebruiken kan niet want de link is ouder dan 7 dagen (terwijl het de 7de dag was).

Misschien bereik ik voor mijzelf niets maar wil toch iedereen waarschuwen dat Telfort niet klantvriendelijk is. Ze lijken nu 1 van de goedkopere providers maar ik ga dan maar voor die andere die in totaal 20 euro op 2-jaar basis duurder is. Hier wordt ik niet zo behandeld als bij Telfort.

Fouten maken is niet erg maar netjes afhandelen is niets voor Telfort.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.