Bellen met Voipbuster over TweakDSL, is dat mogelijk?

Ik zag op dit forum een reclame banner van TweakDSL wat er niet slecht uit zag, maar ondanks dat je bij een 8 M/bit verbinding er ook een telefoonaansluiting erbij krijgt heb ik de volgende vraag:

Is het mogelijk om via deze provider ook VOIP via voipbuster of iets dergelijks te bellen? Voor bellen bij TweakDSL naar vast betaal je overdag 2 cent per minuut en 's avonds 1,7 cent per minuut, via voipbuster is het goedkoper.

Meestal zijn modems dicht getimmerd, maar is het vie een kleine omweg toch mogelijk zonder de analoge lijn die er standaard erbij zit uit te schakelen, of zijn bepaalde poorten zoals men dat noemt, afgesloten zodat het niet werkt?

Of zit ik nu volledig verkeerd te denken?

› reageer

Geen idee wat voor modems zij leveren, maar je zou altijd je eigen hardware kunnen gebruiken. Neem een SPA3102 ofzo of een Gigaset A580 IP en dan moet het echt wel werkend te maken zijn. Alleen de Experiabox van KPN was nogal dichtgetimmerd dat ie geen SIP verkeer door liet, maar een eigen modem zou natuurlijk ook een optie zijn. Denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar heb geen persoonlijke ervaring met die aanbieder.

› reageer

Ik heb nooit problemen ondervonden met TweakDSL en Voipbuster. Mijn Thomson 716v5 modem waar ik volledige admin rechten op had heeft altijd de verbinding op poort 5060 geaccepteerd. Als je geen eigen ADSL modem gebruikt en wanneer de geleverde modem van de provider de poort 5060 reserveert, dan kan je altijd nog bijvoorbeeld Voipbuster gebruiken via Voxalot.

Voxalot is een tussendienst waarin je in het account meerdere voip registraties kan doen (in mijn geval Voipbuster). Voxalot is bereikbaar op poorten 2060, 3060, 4060 en 5060. Verder is het abonnement gratis, tenzij je ook inkomend telefoonverkeer wilt ontvangen. Dan betaal je vanaf 10 euro per jaar voor het abonnement.

› reageer

Geen idee wat voor modems zij leveren, maar je zou altijd je eigen hardware kunnen gebruiken. Neem een SPA3102 ofzo of een Gigaset A580 IP en dan moet het echt wel werkend te maken zijn. Alleen de Experiabox van KPN was nogal dichtgetimmerd dat ie geen SIP verkeer door liet, maar een eigen modem zou natuurlijk ook een optie zijn. Denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar heb geen persoonlijke ervaring met die aanbieder.

Ik heb nu een VDSL KPN verbinding met een Experiabox (Thomson TG789vn modem). In de modem is de SIP server al ingesteld waardoor poort 5060 (range 5060-6000) gereserveerd is voor KPN Voip. Ik maak nu gebruik van poort 4060 om via Voxalot verbinding te maken met Voipbuster. Kwaliteit van het bellen via Voxalot+Voipbuster is uitstekend.

› reageer

@casper Ben je er al uitgekomen? Volgens mij moet je gewoon Voipbuster kunnen gebruiken over de verbinding van TweakDSL tenzij hun modem echt 5060 volledig opslokt. Met een eigen modem zoals een FRITZ!Box of Draytek moet het sowieso gaan.

› reageer

Ik heb nu een VDSL KPN verbinding met een Experiabox (Thomson TG789vn modem). In de modem is de SIP server al ingesteld waardoor poort 5060 (range 5060-6000) gereserveerd is voor KPN Voip. Ik maak nu gebruik van poort 4060 om via Voxalot verbinding te maken met Voipbuster. Kwaliteit van het bellen via Voxalot+Voipbuster is uitstekend.

Goede tip, ga ik ook gebruiken met een sipura achter een Experiabox.

› reageer

dubbel!?

› reageer

Volgens mij gaan de prijzen op de TweakDSL website uit van linesharing. Dat betekent dat je een KPN lijn nodig hebt (= minimaal € 10,95 p/m). Of dat je anders € 9,40 p/m extra bijbetaalt voor non-linesharing.

Dat maakt het al wat minder aantrekkelijk.

› reageer

Wat dat betreft kun je beter voor Online gaan, zichtbare prijs is ook echt wat je betaalt, geen aanvraagkosten voor een eventuele nieuwe lijn en geen maandelijkse extra kosten voor lijnhuur.

› reageer

Maar geldt dat ook in gebieden waar Online via het netwerk van KPN moet gaan (via koper van KPN)? Want vaak wordt daarvoor wel een fee per maand gevraagd.

› reageer

Nee, hoor.
Bij online never nooit line share costs. Ook via het KPN net niet.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.