welke provider rekent op dit moment nog per seconde af?

Hee, ik vroeg me af of iemand weet welke providers op dit moment nog per seconde afrekent, en niet per minuut? Ik heb enkele nieuwtjes gelezen dat Vodafone een nieuwe abo-vorm heeft, met daarin afrekening per seconde, maar zijn er nog andere die dat ook hebben?

› reageer

Vodafone met de Vodafone Bellen abonnementen, KPN met Personal Sim, en T-Mobile met de iPlan-abonnementen. Echter kan het voordeliger zijn om per minuut te betalen, je moet enkel wel rekening houden met een hoger verbruik van ongeveer 25%. Voor de eerste minuut maakt het overigens geen verschil, die wordt ten alle tijde volledig in rekening gebracht.

› reageer

Vodafone met de Vodafone Bellen abonnementen, KPN met Personal Sim, en T-Mobile met de iPlan-abonnementen. Echter kan het voordeliger zijn om per minuut te betalen, je moet enkel wel rekening houden met een hoger verbruik van ongeveer 25%. Voor de eerste minuut maakt het overigens geen verschil, die wordt ten alle tijde volledig in rekening gebracht.

Bedankt!

› reageer

maar de KPN Personal Sim Only, rekent ook "gewoon" af per minuut.
dus volgens mij is er geen één sim-only meer die na de eerste minuut per seconde afrekent.
Terwijl sim-only's de echte beltarieven vertegenwoordigen en al met al meestal het voordeligst zijn(/waren?).

› reageer

Klopt.

› reageer

Ik was ook even aan het kijken voor mijn vader want hij zit al jaren bij ben, maar kreeg een mailtje dat hij opeens per minuut gaat betalen. In mijn zoektocht kwam Scarlet tegen deze rekent nog per seconde af. Nadeel is wel dat men geen belminuten heeft en als je niet belt naar een scarletmobiel kost dat je 0,20 cent per minuut.

› reageer

Ik las pas dat Hema mobiel weer volledig per seconde gaat afrekenen(of dat inmiddels al doet), ook de eeste minuut.

› reageer

Dat klopt inderdaad

› reageer

Ja, prepaid of zonder minutenbundel zijn er nog wel die per seconde rekenen,

Hierbij gaat het m.i. voornamelijk om abonnementen met minuten/belbundels, waar de telco's de laatste jaren de veranderingen bij hebben doorgevoerd.

Prepaid of minuutbundel loze abonnementen zijn niet te vergelijken met abonnementen met minuten/belbundels.

› reageer

Inmiddels is er sowieso weer veel veranderd, waardoor dit topic beetje outdated is. Zo rekent KPN ook met Personal Sim Only nu na de eerste minuut per seconde, en doet Hi dat met Bel en Sms. Daarnaast doet Vodafone het met de Smart en iPhone Smart bundels, en heet T-Mobile's iPlan tegenwoordig iSmart.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.