Prepaid internet voor iPhone

Ik woon in het buitenland en ben volgende week voor een paar weken in Nederland. Ik ben op mijn 'oude' NL nummer te bereiken met een gunstig tarief per minuut, daar kan ik alleen geen mobiel internet op activeren (oud 0 euro abonnement). Ik wil daarnaast voor mijn iPhone 4 een prepaid kaartje gebruiken voor enkel mobiel internet. Ik kies voor T-Mobile omdat ik dan ook gratis Navigon kan gebruiken, ideaal lijkt me dat. Ik vraag me nu af of de 'blackberry prepaid' optie ook op de iPhone werkt, dan zou ik voor 20 euro tot 1GB aan data kunnen gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? En als dat niet werkt, kan ik dan zo'n 'T-Mobile Micro Sim Only Prepaid internet' kaartje nemen die eigenlijk voor iPads bedoeld zijn? Voor de duidelijkheid, ik ben enkel geinteresseerd in data, voor bellen gebruik ik een ander toestel.

› reageer

Blackberry's maken volgens mij op dezelfde manier gebruik van internet als elke andere smartphone, alleen hebben ze extra diensten nodig om te kunnen pingen.
Dus in principe zou je zo'n Blackberry sim ook in je iPhone moeten kunnen stoppen.

Alleen was er een paar maandjes geleden ook zo'n actie voor Smartphone's met 2gb internet, geldig t/m september.
Zie ook dit topic: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/50833

Mijn aanbod staat nog steeds er zit nog steeds rond de 1900 mb op.

Nadeeltje van T-Mobile smartphone internet is de maximale snelheid van 384/64 kbs
Met de iPhone maken ze daar weer een uitzondering op max. 2mb/384 kbs, maar hoe dat werkt?

Als met het toestel alleen wil internetten kun je idd ook kiezen voor de Laptop prepaid variant daarbij heb je maximaal 3,6mbs/384 kbs, voor € 0,30 en max. € 4,50 per dag.

› reageer

Ja dat kan, alleen moet je de simkaart dan wel knippen.

› reageer

Mijn simkaart is inmiddels naar Melle verstuurd.

Voor iedereen die ook nog gebruik wilt maken van 1gb internet op ze smartphone heeft vodafone nog de Prepaid Smartphone simonly, ook als Microsim voor iPhone 4.
Zie vodafone website: http://tinyurl.com/66ph3en

Dat is eigenlijk gewoon een Prepaid met een Smartphone blox 1gb, maar als je bijv. net een micro-sim nodig hebt erg handig.

› reageer

Oh mijn simmetjes waren wel mini of micro sim je kon het zelf eruit klikken.

› reageer

Ik weet dat dit topic is gestart met een specifieke vraag maar aangezien het onderwerp prepaid internet op de iphone is leek me dit toch leuik om uit te breiden.
Ten eerste zij er speciale tools om een gewone simkaart te knippen tot een microsim. Dat betekent dat vrijwel alle prepaid vormen van mobiel internet(behavle die specifiek voor blackbery) beschikbaar zij voor de iphone. EEn internetbundel is wel een vereiste omdat de Iphone regelmatig internetverbinding maakt.
Sinds enige tijd heb k zelf geen abonnement meer. Dit was in eerste instantie een tijdeelike oplossing maar eigenlijk ben ik zoals het nu gat dik tevreden.
Ik gebruik in mij Iphone (heb zelf de 3gs) Lycamobile. Toen ik bij de klantenservie internetinstellingen opvroeg werd me het volgende verteld:

- de naam van de dataverbinding is iets als Lycamobile data gprs
- ik moest 3gt en tethering uitzetten
Na die info wit ik vrij zeker dat Lyca er alles aan deed de klant te laten geloven dat 3g onmogelijk was maar dat dit zeer waarschijnlik niet klopte. IK liet 3g aan en stelde alles in. En het werkt vlekkeloos, youtube en uitzendinggemist zonder bufferen. bij Lyca koop je geen aprarte internetbundel. je heb 300mb bij elke opwaardering. Dus als je je verbruik in de gaten houdt en je waardeert op tijd op krijg je weer 300mb(ook als het bijvoorbeeld na een halve maand op is) en daarnaast ook nogeens dubbel beltegoed waar niets vanaf gaat om je internetbundel te betalen. Ik vind het een ideale oplossing.

› reageer

Zijn onderstaande settings voor 3G? Het zijn de enige die ik kon vinden:
Naam: LM NL GPRS DATA
APN: data.lycamobile.nl
Proxy:
Poort:
Gebruikernaam: lmnl
Wachtwoord: lmnl
server:
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy:
MMS-Poort:
MCC: 204
MNC: 09
Verificatietype: PAP
APN-Type: Internet

› reageer

Ja dit zij wel grotendeels de goede instellingen. Alleen dat wachtwoord snap ik niet ik kreeg als wachtwoord Plus dus met hoofdletter P maar gebruikersnaam is wel lmnl. Wat betreft mms ben ik niet op de hoogte mogelijk werken die instellinge mogelijk niet. IK heb gen idee of dat wordt ondersteund. Maar als je 3g aan laat werkt het gewoon op 3g

› reageer

Je simkaart moet trouwens wel geregistreerd zij op de website en je moet 1200 bellen omdat de klantenservice internet voor je aan moet zetten.

› reageer

Op de site van Lycamobile staat: "Wanneer de gratis 300MB zijn verbruikt geldt een tarief van 13 cent per mb." Daar ben je natuurlijk sneller bij met 3G dan met GPRS. Zou dat de reden zijn dat ze bij de klantenservice zeggen dat je 3G moet uit zetten?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.