T-Mobileprepaid actief houden met web sms?

Is het met T-Mobile prepaid mogelijk om je prepaid kaart actief te houden door eens in de 6 maanden een smsje te sturen vanaf My T-Mobile (zoals bij Simyo)? Of moet je echt je toestel eens per half jaar aanzetten en gebruiken?

› reageer

Het zou wel logisch zijn je beltegoed gaat immers ook omlaag, ik heb het nog nooit getest.

Voor simyo is het wel een goede tip, voor als je langere tijd in het buitenland bent. Voordeel van simyo is natuurlijk ook dat je bericht krijgt dat je gebruik moet maken van je aansluiting omdat die anders wordt afgesloten.

› reageer

Denk dat het wel zal werken, je gebruikt inderdaad je tegoed. Maar denk dat je dit het beste even aan de klantenservice kunt voorleggen.

› reageer

Heb niet al te beste ervaringen m.b.t. 't actief houden van weinig gebruikte T-Mobile prepaids. Enkele bejaarde familieleden (die ik met telecomkwesties help, omdat ze zelf geen kinderen hebben) werden soms al 4 maanden na 't laatste telefoontje afgesloten door T-Mobile.
Slechts in een van de vier gevallen lukte 't me, dit ongedaan te maken, omdat de betreffende tante nog precies wist, op welke dag ze 't laatst gebeld had (verjaardag van een familielid), zodat de technische dienst het kon checken. Veertien dagen later kreeg mijn tante een brief met een nieuwe simkaart met haar oude nummer en beltegoed plus 5 euro extra voor 't ongemak.
In de andere drie gevallen lukte dit niet en gingen nummer en beltegoed verloren.

Dus vraag 't goed na, maak bij de geringste twijfel liever "echt" gebruik van je toestel en wacht sowieso niet tot de laatste week.

› reageer

Helaas...

Eline Van T-Mobile Webcare
Hoi Melle,

Nee, helaas geldt een sms via My T-Mobile niet. Je dient echt gebruik te maken van de simkaart of je beltegoed op te waarderen. Meer informatie hierover vind je op: http://www.facebook.com/l/1bfe4hOXMndbqQ-arlL6sTUOlIg/tmnl.nu/d9

Groetjes Eline.

› reageer

Tja, zulk soort antwoorden zeggen m.i. ook net veel. Ligt net aan de interpretatie van de klantenservice medewerker.

Hoe lang blijft mijn PrePaid-beltegoed geldig?

Gepubliceerd 07/10/2010 00:00 | Gewijzigd 03/05/2011 09:44

Elke keer dat u actief gebruikmaakt van uw T-Mobile PrePaid-simkaart, verlengen wij de gebruiksduur van uw simkaart en de gebruiksduur van uw totale beltegoed met 6 maanden. Onder 'actief gebruik' verstaan wij uitgaande telefoongesprekken naar betaalde telefoonnummers, het gebruik van internet/t-zones, uitgaande sms-berichten én het opwaarderen van uw beltegoed.
Wij verplichten u dus niet uw beltegoed op te waarderen, maar vragen u alleen eens in de 6 maanden gebruik te maken van uw simkaart.

Via web sms zijn toch uitgaande sms-berichten?

In het boekje wat bij mijn T-Mobile simkaart zit staat:
Hoe lang blijft het beltegoed geldig?
Elke keer dat u actief gebruikmaakt van uw T-Mobile simkaart, verlengt T-Mobile de geldigheidsduur van uw beltegoed met zes maanden. Onder 'actief gebruik' vallen alle inkomende en uitgaande gesprekken, uitgaande sms-berichten, opwaarderen en internet.
Dat inkomende stamt volgens mij nog uit de Ben tijd en was al jaren niet meer afdoende om je simkaart actief te houden.

Ondanks dat T-mobile de meest voordelige houdbaarheidstermijn van de grote en meeste prepaid providers heeft is het ook de onduidelijkste. Je simkaart kan nl. blijkbaar zomaar worden afgesloten. Als ze een datum in het systeem zetten die telkens wordt aangepast na het laatste 'actieve verbruik' zou dit een stuk duidelijker zijn.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.