KPN gaat kas spekken met nieuwe tarieven

KPN introduceert nieuwe tarieven:

Bron

Internet wordt de nieuwe melk koe van KPN en door nu alvast te communiceren wat men in september gaat doen heeft de "concurrentie" de kans om ook haar beleid hier op aan te passen.

› reageer

Wat een diepe verslechtering van het abonnementsvorm zeg. Niet te geloven. Voor degene die nog niet weten helemaal weten zie:
http://www.kpn.com/corporate/overkpn/Perscentrum/persbericht/Nieuwe-mobiele-abonnementen-KPN-en-Hi.htm
en voor de nieuwe abonnementsvormen:
www.kpn.com/nieuws

Kortom 30 euro betalen voor een databundel van 100MB (bij de laagste abo maandtarief Personal Sim). De consument is toch niet gek?

Zelf had ik verwacht dat ze de datalimiet van 1000 MB (nu) zouden verlagen naar bijv. 500 MB en dat je een extra databundel kan aanschaffen van 500MB voor 5 euro ofzo, maar nee. Het is nog erger.

Niet te vergeten is dat ze de klanten meer willen bijbetalen voor de toestel.

Ik trek mijn conclusies: Mocht ik ooit een KPN/Hi abo willen aanschaffen, dan doe ik het voor 5 september met de oude abonnementsvormen. Als ik dit zie, dan denk ik niet dat bestaande klanten hun contract zullen vernieuwen.

› reageer

Mij zijn ze idd kwijt na December....

› reageer

Het is echt diep diep triest wat hier in NL gebeurt.

En dan hebben we een anti-mededingingsautoriteit die de kaasboer op de markt aanpakt en die dit soort uitwassen langs laat glippen.

Kijk in de landen om ons heen wat de prijzen daar doen; nog steeds niet de ideale situatie maar wat hier in NL gebeurt met de prijzen door kartelvorming van de telecomproviders is echt om te huilen....

› reageer

@NetGez

Ik ben het niet met je eens.
Kijk eens naar België daar is het een stuk duurder dan hier. We kunnen met een simonly al bellen voor de prijs van een biertje ( simpel 100 min a € 2,50 of 200 min a € 5,-) of een toestel gratis krijgen van honderden euros. En dat voor een klein landje als Nederland. Zelfs in de Verenigde Staten krijg je geen duur mobieltje gratis en betaal je best hoge tarieven ( en dan kan je lokaal / regionaal bellen)

We kunnen niet alles willen en krijgen.

Kroes wil effe makkelijk scoren met buitenland tarieven.

resultaat: Ik betaal ipv. € 10,- per jaar in het buitenland € 8,- per jaar en Philips en Shell betalen miljoenen minder aan de providers. Vervolgens gaan consumenten meer per maand betalen ofwel ik betaal nu meer per maand voor bedrijven als Shell ( bedankt Kroes!)

Het kabinet doet effe stoer met netneutraliteit, waardoor ze niet extra kunnen vragen voor bepaalde Applicaties. Bijv. Extra betalen voor Youtube

Resultaat:

Ze gaan het doen met upload snelheid en datacap

De staat heeft een nieuwe melkkoe gevonden namelijk telkens veilen van frequenties.

Resultaat: belband van de providers worden opnieuw geveild en extra concurrentie zoals Ziggo komen op de markt

Iedereen loopt te zeuren over bellen per minuut
Ook onder andere de overheid, alleen wel in Amsterdam betalen per uur ipv. per seconde of minuut als je gaat parkeren.

Wat denken jullie nou???

Goedkoop bellen in het buitenland, bellen per seconde, alle applicaties zoals VOIP en Wattsapp gebruiken, tethering, flink streamen via internet de duurste mobieltjes gratis.

Zo werkt het natuurlijk niet!

Je kunt niet verwachten dat ze een dure mobiel voorfinancieren, je in Nederland voor weinig per maand kan bellen, per seconde afgerekend worden, Wattsapp ipv. SMS, dure kosten voor datanetwerk en frequentie maar vervolgens wel iedereen alles flink laten streamen en internet op laptop via mobiel ( tethering) , goedkoop bellen in buitenland maar niks anders mogen vinden om te compenseren??

Het is erg simpel, Kroes en de overheid zorgen ervoor dat een geringe groep goedkoper belt in het buitenland en dat de providers niet de mensen die een Applicatie die veel data verbruikt mogen belasten.

Resultaat:

Iedereen betaalt nu meer per maand en er komen snelheidslimieten en datalimieten.

Ik dacht dat de overheid graag overzichtelijke abonnementen en verdienmodellen wou hebben?
Ze kunnen niet alles hebben, het wordt lekker betalen per MB straks nou dat is overzichtelijk.

› reageer

@quasistatistiek

jij gaat lekker kort door de bocht

dus volgens jou was het verdien model van de telecom boeren er op gebaseerd op het uitmergelen van grote bedrijven voor buitenland tarieven en consumenten bijna gratis telefoon kosten aanbieden. Ik zeg , droom maar verder in je eigen wereld.

het zou logisch zijn dat een verdien model op gebaseerd is voor een bepaalde quota waar je naar toe kunt differentiëren , te denken valt aan dagen online, aantal MB en eventueel ( voorzover dat nog blijft bestaan in de toekomst ) belminuten en smsen. Maar waarom data via een mobiel abonnement ( 1750 MB voor een 152 euro abo ) even 5 keer zo duur moet worden dan data via een data abo ( nu geloof ik circa 2 gig voor 35 euro)

het verdien model van telecom bedrijven is er op gebaseerd om onduidelijk heid te scheppen en zodoende een consument extra's te laten rekenen voor hele eenvoudige dingen ( als in, buiten de bundel vallen van 084 nummers, doorschakelen, voice mails, extreem hoge data tarieven buitenland en er zijn nog we een aantal van dit soort dingen te vinden)

waarom niet , net als bij internet een vast bedrag voor de verbinding en de aplicaties die je draait moet je dan zelf weten ( waarom zou een bedrijf extra per MB moeten rekenen voor VOIP en dezelfde data voor youtube voor een schijntje aanbieden, je hoeft toch ook geen andere bedrag te betalen voor water die jij drinkt uit de kraan over water waar je je mee doucht? )

› reageer

Quasistatistiek heeft helemaal gelijk. Zeker ook met het punt dat multinationals vooral baat hebben bij de lagere roamingtarieven binnen de EU. De gewone burger gebruikt de telefoon daar veel minder dan de zakelijke beller.

KPN dient primair aandeelhouders, net als Vodafone en T-Mobile. De winst moet jaarlijks stijgen. Deze tariefstijging is een logisch gevolg na alle regulatie.

› reageer

P.S. De mensen die geen KPN meer willen, tanken die ook niet bij de Shell, omdat zij als marktleider prijsverhogingen aankondigen?

P.S. 2 Wie weet waar de regulatie toe leidt. Over 20 jaar is wellicht bekend dat bellen kankerverwekkend is, en krijg je gezondheidsaccijnzen op belminuten net als bij het roken. Overheidsregulatie is lang niet altijd goed. Zeker niet als vooral Europese belangen meespelen, en niet enkel nationale belangen.

› reageer

hmm ... vergeleken bij vastnet breedband vind ik het gek dat we voor mobiel gebruik andere voorwaarden hebben of willen accepteren. ik zie alleen maar bezwaren in databundels. het belemmerd de vrije marktwerking, als consumenten daadwerkelijk genoegen nemen met beperkende voorwaarden zoals een paar MB of GB aan data verbruik, dan zie ik weinig toekomst in apps of cloud computing.

› reageer

Dat zou je zo kunnen stellen. Maar wat nog gekker is, is dat mobiel internet een luxe product is, dat terwijl thuis internet veelal noodzaak is. Een thuis internet abonnement vind je toch niet beneden de twintig euro per maand in Nederland, ondanks dat daar meer spelers zijn dan in de mobiele telefonie. Je zou logischerwijs dus verwachten dat mobiel internet een flink hogere prijs zou hebben dan thuis internet.

› reageer

@ blabla ik ben het met je eens je kan ook de andere kant opgaan en je verzetten tegen de mobiele Mb´s/Iphones/Androids/Tablets door bijvoorbeeld dit te kopen http://www.johnsphones.com/nl/

Ik zelf ben 25.- per maand kwijt bij Online voor mijn internet/vaste lijn voor thuis. Voor mijn mobiel 12.- bij Euphony kan ik 40 min bellen en 800 smsjes ook naar het buitenland aan 1 cent per sms. Verder kan ik met mijn Ipod touch inloggen bij een free wifipunt bij bijvoorbeeld de Mc donalds of de Laplace een tankstationof de trein en mocht dat nog niet genoeg zijn is er een internetstick van Vodafone (prepaid) voorhanden voor de laptop. Ik blijf nog wel even doorgaan met mijn Nokia 6320I

Ik ben benieuwd of T-mobile echt onbeperkt mobiel internet blijft aanbieden want als Vodafone ook gaat rommelen aan de tarieven dan worden ze rap de Nr 1 provider van NL voor de mensen die voor de mobiele Mb´s/Iphones/Androids/Tablets zijn.

› reageer

Ben zeer benieuwd naar de andere providers, maar dit belooft niet veel goeds. Eeuwig mn huidige contract laten doorlopen dan maar

› reageer

En Vodafone doet mee

http://www.nu.nl/internet/2571423/vodafone-verlaagt-datalimieten.html

Toch verrassend hoe snel de telco's hun tarieven kunnen aanpassen terwijl regelmatig eenvoudige problemen van klanten weken duren om op te lossen.

› reageer

Wie heeft er net als ik heel hard moeten lachen om het hypebericht op nu.nl over het stapelen van het extra tegoed?

De extra databundel van 250MB die klanten van KPN straks voor 5 euro per maand kunnen bestellen bij hun mobiele abonnement, is niet stapelbaar. Klanten kunnen dus niet voor 10 euro 500MB extra aanschaffen.

En dan iets verder op:

Volgens KPN geldt voor klanten met een extra databundel wel een voordeliger tarief voor gebruik buiten de bundel. Waar normale klanten met een abonnement bij het merk KPN buiten de bundel 10 cent per MB moeten betalen, kost voor afnemers van de extra databundel 2 cent.

En 250 x 2 cent = 5 euro. Erg lachwekkend.

Het zou overigens wel bizar zijn als alle netwerken mobiel internet bij abonnementen fors duurder maken, maar het voor prepaid nog steeds goedkoop houden.

› reageer

Naast de reguliere abonnementen gaan ook de aansluitkosten voor sim only abonnementen wijzigen. De aansluitkosten voor een KPN of Hi Sim Only worden verhoogd van 14,95 naar 19,95. De aansluitkosten voor Telfort Sim Only worden verhoogd van 9,95 naar 14,95. Ongetwijfeld naar aanleiding van het eerder verhogen van de aansluitkosten voor Sim Only door T-Mobile en Vodafone. Nu wordt het -vrees ik- weer wachten tot Vodafone en T-Mobile de aansluitkosten ook naar 20 euro gaan verhogen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.