simkaart Vodafone Roemenie

ik vond laatst een sim van Vodafone Roemenie, hoe kom ik erachter welk mobiel nummer erbij hoort?
Ik ben er via de Roemeense Vodafone-site al achter dat het een prepaid-sim betreft, code *123# geeft nl. hoogte en geldigheid beltegoed weer. Helaas zie ik geen code (zoals bijv. *#100# in NL bij Vodafone) die het nummer opgeeft.
Heeft iemand hier een idee over?

› reageer

Dus je vindt op straat een simkaart, en je denkt bij jezelf, HEBBES.
Zou je niet eens als de sodemieter dat ding bij een politiekantoor afgeven!
Misschien zoekt de eigenaar zich het apezuur.

› reageer

Ik denk dat Kraag eerst wil weten wat het nummer is, dan hoeft de politie hier niet naar te speuren

› reageer

Als er netwerk gevonden kan worden, gewoon je eigen nummer even bellen en niet opnemen dan moet er geen probleem zijn toch?!

› reageer

Heb je die simkaart in Nederland gevonden, of op vakantie ? En, aangezien je toch al het beltegoed hebt gecheckt, stond er nog wat op ?

› reageer

Dubbel

› reageer

Ze hadden laatst toch een stel Roemeense skimmers opgepakt. Zou grappig zijn als die daar vandaan komt. Kun je er nog sores mee krijgen ook.

› reageer

er staat maar 1eurocent tegoed op dus mezelf bellen is helaas niet mogelijk,
heb 'm in NL gevonden en er staat geen enkel telefoonnummer op en ook geen enkele sms.
Zou ik 'm met een Vodafone NL tegoedkaart kunnen opwaarderen?
Maar ja, wat moet ik daar uiteindelijk mee, naar Roemenie ga ik toch nooit om het op te maken en om een tientje uit te geven om alleen maar achter een telnr te komen is ook onzin. Kan het tegoed natuurlijk wel gebruiken maar is een beetje weggegooid geld.

Het gaat er mij alleen om of iemand een code of anderszins iets weet om achter het nummer te komen.

› reageer

*#61# is het nummer waarnaar wordt doorgeschakeld indien voicemail aanstaat. Soms valt daar het nummer uit op te maken, maar bij Vodafone NL werkt dat niet zo. (Alleen KPN, Telfort, T-Mobile)

› reageer

Ze hadden laatst toch een stel Roemeense skimmers opgepakt. Zou grappig zijn als die daar vandaan komt. Kun je er nog sores mee krijgen ook.

Zat daar ook al aan te denken , wanneer er slechts 1 cent beltegoed opstaat, is hij mogelijk niet verloren, maar weggegooid om niet traceerbaar te zijn >, er zijn ook enkele overvallen op juweliers gepleegd, waar men Roemenen van verdenkt en, itt de skimmers, zijn die helaas nog niet opgepakt.

› reageer

Gooi maar weg die simkaart, die zal bewust weggegooid zijn omdat ie op is en mogelijk voor foutieve doeleinden gebruikt.

Opwaarderen zal je sowieso niet lukken, dan zul je echt een Roemeense kaart nodig hebben.

› reageer

ik waardeer jullie zorgen, maar bedoelen jullie zoiets als dat de politie een dergelijke sim probeert te peilen en er dan ineens een arrestatie-team op mijn deur klopt of zo.

› reageer

@Kraag Zijn ze er nog niet dan?

› reageer

ik waardeer jullie zorgen, maar bedoelen jullie zoiets als dat de politie een dergelijke sim probeert te peilen en er dan ineens een arrestatie-team op mijn deur klopt of zo.

Dat bedoelen we idd >, maar dat kan alleen, wanneer je de sim in een toestel gestopt hebt en je die telefoon een keertje hebt aangezet, zodat de sim zich op het netwerk heeft kunnen aanmelden, maar dat had je ook gedaan, begrijp ik ?

› reageer

uiteraard hem ik 'm in een gsm gestopt....
dan zeg ik voorlopig vaarwel en ga een paar maanden onder de radar

› reageer

misschien los je d.m.v. die simkaart een misdrijf op. Mijn advies: stuur het per post op naar het politiebureau, evt anoniem en vertel waar en hoe je het hebt gevonden. Een simkaart die nog werkt gooi je namelijk niet zo snel weg. d.m.v. peiling kan evt. worden nagegaan waar die kaart gebruikt is en als op die plek een misdrijf is geweest kan het een begin zijn van een onderzoek. Weggooien zou betekenen dat je misschien een moordenaar vrij laat lopen ....

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.