T-MobileT-mobile introduceert Smart abonnementen

Vanaf 15 augustus introduceert T-mobile de Smart abonnementen;
Smart Start, Smart Plus, iSmart en Sim Only.
Zie voor informatie en tarieven http://www.t-mobile.nl/smart

› reageer

En daar zitten alle netwerken weer op 1 lijn.

Veel B-merken van de netwerkproviders bieden overigens vaak nog wel ruimere voorwaarden voor data. Daar dan maar heen?

Voor een partij (T-Mobile) die overigens altijd om het hardst heeft geschreeuwd dat onbeperkt internet zo belangrijk is ... wel een afgang.

› reageer

SIM Registratiekosten: €2,50 per kwartaal.

› reageer

T-Mobile had al eens eerder een grootse reclame dat bij hun het tarief buiten de bundel als enige hetzelfde is als het tarief binnen de bundel. Nog geen paar maanden daarna veranderde dat. Alleen niemand meer die dat nu nog weet.

Overigens, een bijzondere wijziging: Het onbeperkt houdbaar zijn van het beltegoed verdwijnt! Bij alle nieuwe abonnementen is het beltegoed nog maar 2 maanden houdbaar, en dan ook nog eens volgens LIFO.

› reageer

@ TweakersOnly: Ik ben benieuwd of dat juridisch gezien allemaal zomaar kan, die 2,50 per kwartaal sim administratiekosten. Ik meen me een discussie over afsluitkosten en dat soort dingen te herinneren van vele jaren terug. Feitelijk betaal je 83 cent per maand extra, terwijl dat bedrag niet in de maandtarieven genoemd wordt. Zodra alle klanten op nieuwe bundels staan, betekent dat dat T-Mobile zo'n 10.000.000 euro extra per jaar hier aan verdient.

Het valt me op dat geen enkele media schrijft over deze administratiekosten, net zo als geen enkele media schrijft over het verdwijnen van onbeperkt houdbare belminuten.

› reageer

Tja was te verwachten. Ze vertellen het als laatste, maar komen er als eerste mee. Het hele Relax gaat dus weer verdwijnen? En Voordeelsim? Geen abonnementen meer waar je niet ook voor internet betaalt? Huidige klanten mogen neem ik aan houden wat ze hebben

› reageer

Ga ik wel van uit Hugo Boss, ik heb net 2 jaar afgesloten. Anders een toestel voor noppes!

› reageer

Waar staat dat je sim registratiekosten moet betalen? Ik heb het nergens kunnen vinden.

› reageer

Op nu.nl in de prijslijsten die als pdf bijgevoegd zijn.

› reageer

Zijn er nog nieuwe abonnementen met onbeperkt Internet af te sluiten?

Ik zie op dit moment Hyves Mobile en Rabo Mobiel nog onbeperkt Internet (FUP) aanbieden. Alleen ligt de snelheid wel een stuk lager, resp. 384/64 Kbps en 128/64 Kbps.

› reageer

@ jacco
http://www.youfone.nl/sim-only/mobiel-internet-op-uw-telefoon/

› reageer

Iemand die weet of een bestaand Relax SO abonnement straks nog de internet bundel kan toevoegen tegen Relax tarieven zegmaar?

› reageer

Dit hoort hetzelfde te blijven, de nieuwe bundels en toevoegingen zouden pas moeten gaan gelden zodra je je contract vernieuwt of je contract wijzigt naar het nieuwe sim only abonnement.

› reageer

Ik denk dat de huidige aanpassingen bij de providers tmobile extra klanten kan opleveren. In het amerikaans hebben ze hiervoor een uitdrukking. the lesser of the two evils. In dit geval three evils.
Tmobile zal extra klanten aantrekken niet omdat zij de beste zijn, maar minst slechte.
Bij tmobile zie ik ook voordeel door de aanpassingen. DE grootverbruikers zullen het netwerk minder belasten. Als ze eenmaal over de limiet heen zijn, kunnen ze met een lager snelheid verder internetten. Dit zal voor meer capaciteiten voor overige gebruikers zorgen. Tevens denk ik niet dat veel mensen hun bundel laten resetten. ALs gevolg hiervan kunnen de grootverbruikers ook bewuster omgaan met hun dataverbruik. Misschien zullen ze eerder gebruik maken van wifi ipv 3G.
Denk dat ik in januarie over ga stappen naar tmobile met een iphone 5 of android met qwerty toetsenbord.

› reageer

Hm, is dus wel zo dat 1-2 jaar lang de grootgebruikers (inclusief rappe overstappers tussen nu en 14e) door blijven gaan met kennelijke bandbreedteslurpen. Nieuwe abo's die meer betalen voor minder zullen verwachten en eisen ongestoorde maxima te kunnen halen.

Zie zelf maandelijks m'n verbruik afnemen; als downloaden/updaten van apps trager gaat doe ik het thuis via wifi. Alleen radio luisteren of youtube kijken slurpt megaveel. Doe mij liever een provider met lagere garantiesnelheid en altijd na limiet bereiken traag maar wel gratis internet. Waarom springt niemand daar in - 3MB of 7MB heb je vooral voor video nodig; je kunt 3-7x zoveel gebruikers met een 1MB limiet service bieden?!

Vrees vooral dat VF en KPN het trucje met die 'sim administratiekosten' over gaan nemen. Aansluitkosten, van fifo naar lifo, per minuut, 1e jaar gratis na bereiken limiet - plus tig nieuwe namen en vormen. Hopelijk springt een buitenlandse provider eens in het ontstane gat.

› reageer

OJA... Heeft er iemand inzicht of theorie over wat handig is; nog snel voor 14e abo'tje afsluiten of overstappen? Qua abonnementen maakt het me weinig uit als mediumgebruiker, maar vraag me wel af hoe dit bij de shops uit gaat pakken. Zouden toestellen duurder worden daar, of zal het weinig verschillen?

› reageer

Wat wil je met overstappen bereiken? Overal heb je hogere tarieven straks. Hoewel je bij sommige tot 1 september hebt nog.

› reageer

Of je moet voor een van de B-merken van de netwerken gaan. Zoals Telfort, MTV, Sizz, etc.

› reageer

Na het lezen van dat T-Mobile met nieuwe abo zou komen, heb ik maar gelijk een nieuwe abo (met internetbundel) + toestel voor 2 jaar genomen. Zelf geen voorstander van 2 jaar, maar hier maak ik een uitzondering. Want je weet nooit wat je toekomstig verbruik na 1 jaar is. Misschien raak ik wel verslaafd of gebruik ik meer dataslurpende diensten/apps. Dus heb ik nu alvast een datalimiet van 1 Gb vast gelegd :-p

› reageer

Raar inderdaad dat het zo stil is, denk dat vele mensen het nog niet weten maar de administratiekosten voor de simkaart zorgt er wel voor dat je per jaar dus 10 euro extra gaat betalen. Mensen merken dat pas na 1-3 mnd als die wordt afgerekend en TM kan dan lekker wijzen naar de prijslijst. Maar de meesten hebben dan al een 1 of 2 jaar contract getekend.

› reageer

Het zijn een beetje Franse taferelen aan het worden, volgens mij dient daar ook nog betaalt te worden puur voor de simkaart zelf.

Edit: heb net even die tarievenlijsten bekeken en hier gaan nog heel veel mensen last van krijgen, 30 cent per MB buiten de bundel! Loopt aardig op, kan hard gaan zonder dat je het echt in de gaten hebt. Belminuten zijn nog enigszins in te schatten, maar het aantal MB's is voor de meeste mensen een groot raadsel omdat men gewend is aan onbeperkt of hoogstens een beperking van de snelheid.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.